Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #615 dnia: Maja 22, 2012, 19:14:51 »
CDR albo DWG.


CDR najpopularniejszy w branży reklamowej. DWG u tych "poważniejszych" ;)

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #616 dnia: Maja 22, 2012, 20:43:01 »
Jeszcze DXF jest popularny.
Nie wiem, czy w Corelu zrobi się wystarczająco precyzyjne rysunki. Chyba lepiej (i szybciej) można to narysować w AutoCADzie.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #617 dnia: Maja 22, 2012, 21:06:24 »
Prawdę mówiąc nie ma różnicy, zależy kto jaki program ma lepiej opanowany. Ja już rysunki architektoniczne i mapy rysowałem w Corelu, bo tylko to było dostępne w pracy  :121:


Efekt będzie taki sam, niezależnie od użytego narzędzia.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #618 dnia: Maja 22, 2012, 21:33:27 »
Dzięki wielkie, spróbuję to zmajstrować w kilku formatach. Zostało dodać jeszcze opisy płyty czołowej i zestaw plików będzie gotowy.
Dzisiaj zamówiłem żywice, utwardzacze matowe folie - ogółem materiały do budowy.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #619 dnia: Maja 22, 2012, 21:42:35 »
Zauważyłem na zdjęciach ICP (np. tutaj), że przełączniki są mocowane nie do samego panelu, ale jakby do czegoś pod spodem. Do czego się je przykręca? Do PCB? Czy jest jeszcze jakaś płytka pomiędzy PCB a panelem?

Macie jakieś sprawdzone przełączniki, które przypominają te z F-16? Jakiego typu powinien być przełącznik na ICP? ON-ON-MOM, czy ON-OFF-MOM?

Ja już rysunki architektoniczne i mapy rysowałem w Corelu, bo tylko to było dostępne w pracy  :121:
Mam nadzieję, że mnie to nie spotka... Chyba taniej od Corela można kupić jakiś zamiennik AutoCADa.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #620 dnia: Maja 22, 2012, 22:09:12 »
One nie będą przykręcone a umieszczone na rodzaju kołnierzy tak aby nie mogły wypaść przodem. Podobnie jak w DVD czy innym sprzęcie użytku domowego pozostaje umieścić PCB w odpowiedniej odległości tak by mikroswitch'e w pozycji rozwarty blokowały klawisze. Najprostsze i niezawodne rozwiązanie nie ma się co popsuć albo odpaść. 
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2012, 22:34:43 wysłana przez Zefirro »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #621 dnia: Maja 23, 2012, 07:28:10 »
Wracając do pytania mj na temat przełączników w ICP to chciałbym zwrócić uwagę na ich gabaryty. Jest to istotne na etapie projektowania płyty czołowej. Jeśli tego nie uwzgłędnimy to później mogą być problemy. Pierwszy problem dotyczy dwóch przełączników umieszczonych obok FLIR oraz OFF. Są małe gabarytowo na płycie czołowej, dlatego można je wykonać samemu z mikroprzycisków lub kupić gotowe, ale wymiary będa inne. Ja kupiłem gotowe, ale moje ICP jest trochę większe. Pod tymi linkami są dwa rozwiązania ICP EGHI oraz moje http://www.f16pit.dbv.pl/photogallery.php?album_id=42
http://www.f16pit.dbv.pl/photogallery.php?album_id=41
Podobnie z dwoma przełącznikami GAIN oraz DRIFT. Ja mam wersję małego przełącznika z małą dźwignią. W oryginale są z dźwignią o większej średnicy.
Ostatnia sprawa to gabaryty DCS, ale o tym była już dyskusja.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #622 dnia: Maja 23, 2012, 09:48:50 »
Jeszcze prosiłbym o radę, jaki rodzaj przełączników kupić (on-off-mom czy on-on-mom).

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #623 dnia: Maja 23, 2012, 10:23:58 »
Pytanie powyżej nadal aktualne, ale znalazłem ciekawe podświetlane mikroprzełączniki w dobrze nam znanym sklepie. Mam obawy co do mocy tego podświetlenia, ale wydaje mi się, że te przełączniki z "walcem" będą idealne - wystarczy wyciąć z pleksi przyciski z okrągłym otworem w środku, zamocować na mikroprzełącznikach (choćby przykleić), a na wierzchu umieścić opis - np. grawerowany, wydruk na folii czy cokolwiek innego. Nic nie będzie wypadało, nie trzeba kombinować za bardzo.

http://www.tme.eu/html/PL/mikroprzelaczniki-podswietlane-do-druku-firmy-highly/ramka_1451_PL_rys.html#image_2924

oraz lista:

http://www.tme.eu/html/PL/mikroprzelaczniki-podswietlane-do-druku-firmy-highly/ramka_1451_PL_pelny.html

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #624 dnia: Maja 23, 2012, 12:14:02 »
Wstrzymaj się z zakupem przełączników, jeśli chcesz wykorzystać projekt Tomu. Tak jak wspomniałem 2 przełączniki mogą się nie mieścić w otworach na płycie czołowej, trzeba to sprawdzić. Ten na lewo od DCS (prev., next) ma 3 pozycje. Poz. środkowa jest stabilna a pozostałe dwie są niestabilne, tzn. jeśli puścimy przycisk przełącznika to wraca on do pozycji środkowej. Drugi przełącznik DEPR RET nie ma implementacji i można użyć np. przełącznik dwupozycyjny stabilny i użyć go do swoich indywidualnych celów. Podobnie przełącznik LVL nie ma implementacji. Piszę o implementacji na podstawie opracowania RedDoga BMS 4.0 Technical Manual v 1.0 Callbacks.
Przełącznik na prawo od DCS ma 3 pozycje, środkowa stabilna, pozycja up stabilna oraz pozycja down niestabilna (powraco do pozycji środkowej). Z 4 enkoderów połączonych do białych kół z boku tylko jeden ma implementację (HUD brightness), pozostałe można użyć do własnych celów. Z tym od świecenia HUD powinien być skojarzony włącznik HUD nazwany SimHUDPower. Niektóre enkodery mają przycisk, można go użyć.

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #625 dnia: Maja 23, 2012, 13:18:41 »
Enkoder DEPR RET chyba jednak jest zaimplementowany w BMS, ale tego archaizmu nikt nie używa.  No chyba, że ta jedna bomba ma uratować świat... Widziałem dyskusję na ten temat na forum BMS.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #626 dnia: Maja 23, 2012, 14:35:39 »
Może masz rację, chociaż pole z comment jest puste. No ogół jest uwaga typu all states for pitbuilders, dlatego sądziłem, że jest niedostępny. Łatwo to sprawdzić wpisując callback do pliku key i sprawdzając w setup BMS4 czy jest widoczny. Są to 2 funkcje SimRetup oraz SimRetDn co sugeruje rzeczywiście enkoder, moja pomylka myślałem, że przełącznik. Jest tam uwaga w description Increase/decrease the backup RETICLE for manual bombing
Jak to należy rozumieć, czy jest to sposób ustawiania ręcznego zrzutu bomb?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #627 dnia: Maja 23, 2012, 15:48:16 »
Zwiększenie/zmniejszenie zapasowego wizjera bombardowania ręcznego

Offline mj

  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #628 dnia: Maja 23, 2012, 16:45:25 »
Nigdy się w to nie bawiłem, ale chodzi o zrzucanie bomb w trybie manual. Na panelu SNSR jest jeszcze przełącznik od tego. Zdaje się, że trzeba wcześniej zaplanować parametry lotu w trakcie zrzutu, ustawić odpowiednio dla nich DEPR RET, osiągnąć te parametry (czyli np. dive 45 st, 1G) i wtedy bomba spadnie +/- we wskazany punkt. Nie wiem, jak Wy, ale ja - jeśli jest tak źle, że nie można normalnie bomb zrzucić - robię E-J i spadam do bazy... Choć jako ciekawostkę można i to opanować. :)


Dostałem odpowiedź z Peerless Electronics: mogą sprowadzić T4-0153 (oryginalny DCS) - cena $89,90, czas realizacji 8-10 tygodni. Z wysyłką do Polski powinno się zamknąć w $100, o ile UC się nie przyczepi. Trochę droga impreza...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #629 dnia: Maja 23, 2012, 18:23:28 »
 
Cytuj
Z wysyłką do Polski powinno się zamknąć w $100, o ile UC się nie przyczepi
Nie ma sensu, co innego koledzy z viperpits ich na to stać. Mamy już rozeznanie, właściwie nic nie stoi na przeszkodzie aby zamówić jeden z proponowanych w tym wątku joystików i zrobić mod. Z tym modem nie powinno być problemów. Czekam trochę na decyzję Tomu co do DCS, ale mogę sam wybrać jakiś joystik i zrobić mod.