Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151416 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #750 dnia: Stycznia 14, 2015, 23:17:59 »
Nie wiem gdzie spytać więc wrzucę to tutaj. Jakiś czas temu trafiłem na film na YT gdzie rzucił mi się w oczy zespól przełączników zainstalowanych na osłonie widocznych na fotce  :



Czy ktoś może się orientuje do czego służą ? Nie widzę panela HSI czy to może jest związane z jego brakiem w tym miejscu ??

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #751 dnia: Stycznia 15, 2015, 16:40:39 »
Panel nie wiem do czego służy. Być może jest to egzemplarz jakiegoś prototypu wersji gdzie doraźnie zastosowano taki panel sterujący. Ale jeśli chodzi o HSI to jest to raczej wersja tak jak na naszych F-16 gdzie tryb zmiany wskazań nawigacyjnych odbywa się prze naciśniecie przycisku "M" pod wyświetlaczem gdzie wcześniej była wersja tradycyjna analogowa tego przyrządu.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #752 dnia: Czerwca 22, 2015, 07:39:01 »
Kolejny etap modernizacji kokpitu zakończony. Trwało to dosyć długo, ale temat był dosyć trudny. Najważniejsze, że mod Cougara działa. Szczegóły są opisane w innym wątku. Tutaj jest pokazany efekt końcowy.






Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #753 dnia: Sierpnia 02, 2015, 10:49:57 »
Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami związanymi z modernizacją mojego pc. Mój komputer ma już 5 lat i od tego czasu dużo się zmieniło, dlatego postanowiłem zrobić małą modernizację. Komputer był i jest dedykowany dla symulatora F-16 połączonego z moim fizycznym kokpitem. Kokpit jest praktycznie budowany przez okres kilku lat i w tym czasie nastąpił postęp w kilku dziedzinach związanych z tym tematem. W moim przypadku najważniejsza zmiana to pojawienie się w tym okresie nowej wersji symulatora BMS4, dla którego są inne wymagania w porównaniu do poprzednika. Konfigurując pc w 2010 roku robiłem to pod symulator OF czyli silny procesor Intel Core i7-920 oraz słabsze karty graficzne HD 3870, HD 3450 oraz HD 4350. To wystarczyło do sterowania 6 analogowych monitorów oraz OF a później BMS4.
Postanowiłem kupić lepszą kartę graficzną i ewentualnie zmienić system operacyjny na nowszy. W serwisie zamówiono nową kartę graficzną i próbowano ją zintegrować z moimi starymi kartami. Niestety próba się nie powiodła zarówno w WinXP jak i w Win7. Pozostało zrobić reinstalację WinXP i pozostawić stare karty graficzne.
Jakie wynikają z tego wnioski oraz pytania.
- Czy system Win 10 będzie pracował z BMS4. Po odpowiedzi macieja u którego pracuje z Win 8.1 można założyć, że będzie także dobrze z Win 10.
- Jakie zastosować karty graficzne. Podobno nowe karty te z 4 wyjściami mają tylko 1 wyjście analogowe a pozostałe cyfrowe. Na jednym wyjściu cyfrowym można użyć przejściówki na analog. Reasumując można prawdopodobnie tak dobrać karty graficzne aby monitor główny był podłączony do HDMI a pozostałe monitory do wyjść analogowych.
- Procesor jest istotny dla tego symulatora. Obecnie jest już wersja 6 dla Intel Core i7, ale wersja 4 podobno wystarczy.
- Układy współpracujące. Marcin_B sygnalizuje, że ma problem z DMKeys8 z Win 10. Pozostają inne karty np. OpenCockpits. Tutaj maciej może się wypowiedzieć czy to u niego działa. Nie wiem jak z Cougarem czy są problemy.
Mam nadzieję, że na te pytania odpowiedzą drejku oraz maciej, ponieważ aktualnie uruchamiają swoje kokpity.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #754 dnia: Sierpnia 02, 2015, 11:42:36 »
- Czy system Win 10 będzie pracował z BMS4. Po odpowiedzi macieja u którego pracuje z Win 8.1 można założyć, że będzie także dobrze z Win 10.
- Jakie zastosować karty graficzne. Podobno nowe karty te z 4 wyjściami mają tylko 1 wyjście analogowe a pozostałe cyfrowe. Na jednym wyjściu cyfrowym można użyć przejściówki na analog. Reasumując można prawdopodobnie tak dobrać karty graficzne aby monitor główny był podłączony do HDMI a pozostałe monitory do wyjść analogowych.
- Procesor jest istotny dla tego symulatora. Obecnie jest już wersja 6 dla Intel Core i7, ale wersja 4 podobno wystarczy.
- Układy współpracujące. Marcin_B sygnalizuje, że ma problem z DMKeys8 z Win 10. Pozostają inne karty np. OpenCockpits. Tutaj maciej może się wypowiedzieć czy to u niego działa. Nie wiem jak z Cougarem czy są problemy.
Mam nadzieję, że na te pytania odpowiedzą drejku oraz maciej, ponieważ aktualnie uruchamiają swoje kokpity.

Tu masz wymagania BMSa. Jak widać powinien on działać bardzo dobrze już na mocnym procesorze C2D, stąd twój Core pierwszej generacji powinien go roznosić (być może po wyłączeniu HT jeszcze bardziej). Miałem tego proca i wiem, że ustawiony na 4,2GHz bez HT dorównuje młodszym, a jedyną jego wadą jest temperatura i zapotrzebowanie na energię. Poza tym BMS bazuje na 15-letniej grze, więc nie przesadzajmy z tą zachłannością na CPU.

http://www.bmsforum.org/forum/content.php?132

BMS skoro działa na Win7, to będzie działał na Win8/8.1 i powinien działać na Win10 wszak to co wyszło kilka dni temu można by było nazwać serwis pakiem dla Win8.1. Z obsługa ekranów raczej się nic nie zmieniło, może nawet polepszyło, bo granie na kilku stało się bardziej popularne niż w czasach XP. Niemniej mógł się zmienić sposób wyświetlania w samych kartach, że tak to ujmę. Natomiast jeśli chodzi o samo podpięcie monitora to na rynku jest masa przejściówek które też czasami dostajesz razem z kartą. Sugerował bym poczytać instrukcję do karty albo przejrzeć forum BMS i kupić taka kartę z którą innym to działa w podobny sposób do twojej konfiguracji.

Cougara nie mam jak sprawdzić, bo obecnie spakowany ale Foxy spokojnie działało na Win8.1 razem ze sterownikiem od Visty i nie widzę problemu. Gdyby jednak to padło masz jeszcze TARGET który na pewno działa.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #755 dnia: Sierpnia 02, 2015, 15:42:02 »
Dzięki za wyjaśnienia. Jeśli Foxy działa na Win 8.1 to powinien działać na Win 10. Dzięki za link, są tam wymagania na BMS4. Myślę, że problem Marcina_B z DMKeys8 też da się rozwiązać.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #756 dnia: Listopada 05, 2015, 08:53:01 »
Złożyłem mój kokpit i próbuję go uruchomić. Jest odwrócony o 180 stopni w porównaniu do poprzedniego położenia. Ponieważ w tym położeniu jest widoczne okablowanie to zrobiłem osłony co widać na zdjęciach.



Pojawiły się inne problemy, które muszę rozwiązać. Działanie sił na drążek powoduje przesuwanie prawej burty. Muszę ją zablokować. Działanie na drążek na biurku oraz w kokpicie jest subiektywnie inne. Nie mogę się przyzwyczaić do używania dużych sił nacisku na drążek przy jednoczesnym precyzyjnym i kontrolowanym wychyleniu osi. W starej wersji z kołyskami było łatwiej.
Próbuję także przejść na BMS 4.33 oraz MFDE 0611. Tutaj zainstalowanie samego MFDE 0611 bez nowej wersji BMS 4.33 (jeszcze jej nie posiadam) jest u mnie niemożliwe. Inne sterowniki wspomagające kokpit jeszcze nie uruchomiłem. Mam nadzieję, że to po 2 latach ruszy.
Główny problem to brak miejsca i trudny dostęp do elementów. Zrobiłem wersję modułową co widać na zdjęciach, ale aby dostać się np. do prawej burty to trzeba wszystko usunąć, dlatego projekt Yossarian może być ciekawą alternatywą.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #757 dnia: Listopada 05, 2015, 14:07:59 »
vito_zm pełen szacunek za włożoną pracę - robi wrażenie :)
F-16C Block50 driver...

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #758 dnia: Listopada 05, 2015, 20:41:51 »
Vito sprytne rozwiązanie ;)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #759 dnia: Listopada 05, 2015, 21:39:35 »
Fajnie :D Przynajmniej wiesz, że wcześniej działało wszystko prawidłowo, więc i teraz powinno się udać :).

Możesz się przyznać jak wykonałeś blaszane osłony przeciwsłoneczne nad L/R MFD po ob stronach HUDa, bo na blachę to nie wygląda. Próbuję wygiąć te blachy i łatwo nie jest.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #760 dnia: Listopada 06, 2015, 08:16:59 »
Jest to sztuczne tworzywo, nie pamiętam nazwy można je kupić. Technologię wyginania opracowałem sam i jest bardzo prymitywna. Dwie lutownice włożone do rurek, płyta umocowana i powolne uginanie tak aby nie złamać. Można próbować zastosować inne źródło ciepła bardziej przyjazne technologicznie. Ś.p Bartek z forum też mnie o to pytał, doradziłem mu blachę aluminiową, ale nie zdążył tego wykonać. Na forum niektórzy robią to z innych materiałów nie próbując dokładnie profilować. W moim przypadku nie miałem wymiarów i zrobiłem model z tektury na podstawie zdjęć a później po paru próbach coś wyszło.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #761 dnia: Listopada 15, 2015, 05:54:06 »
Zbyt duża przerwa, wprowadzone zmiany sprzętowe oraz programowe są przyczyną moich problemów. Przy okazji wymiany ICP zmieniłem trochę sterowanie niektórych elementów kokpitu z DMKeys8. Druga zmiana to mod  Cougara. Zrobiłem także reinstalację pc oraz upgrade BMS 4.32. W efekcie DMKeys8 blokuje się oraz Cougar działa nieprawidłowo. Dodatkowo pojawiła się wersja BMS 4.33, która też ma swoje wymagania np. nowa wersję MFDE 0611. Próbuję od kilku dni określić co jest powodem moich problemów.
Aby zlokalizować problem blokowania DMKeys8 musiałem mieć dojście do paneli podobnie z Cougarem. Widać to na załączonym zdjęciu. Aby testować Cougar oraz BMS 4.33 musiałem go ponownie złożyć tak aby wykonać testy na biurku, jest wygodniej. Mam wstępnie zlokalizowany panel odpowiedzialny za problemy z DMKeys8, ale to jest najmniejszy problem.
Kolejny problem to problemy z instalacją MFDE 0611. Mogę instalować starsze wersje od 0510 do 0570. Nowe wersje powstałe w tym roku tzn. 0590 oraz 0600 do 0611 nie chcą się instalować. Sugerując się radą z forum viperpits, że może dla 0611 jest potrzebna wersja BMS 4.33 zainstalowałem nowa wersję, ale to nie pomogło. Pozostaje wniosek, że mój WinXP jest w kolizji z nowszymi wersjami MFDE.
Najbardziej niezrozumiałe jest działanie mojego Cougara. Mój profil oparłem na pliku Jangstaga zmieniając go trochę pod moje potrzeby. Plik key jest bardziej rozbudowany i ma dużo zmian. To musiało spowodować zmiany w plikach TMJ oraz TMM w Foxy, ale to działało parę ostatnich lat. Mam u siebie zastosowane dodatkowe funkcje korzystając z przycisku S3. Hat H1 ma podwójne zastosowanie z S3 jako trim bez jako widoki. Teraz widoki działają tylko częściowo i nieprawidłowo. Dodatkowo na jednym kierunku zamiast widoku jest otwieranie hamulców aerodynamicznych. T10 w przepustnicy miał za zadanie obsługę wspomnianych hamulców, ale działa tylko w jednym kierunku tzn. zamykania. Robię różne próby, ale bez rezultatu.
Mam podejrzenie, że może jest to związane z upgrade do starego BMS 4.32. To mogę jeszcze sprawdzić robiąc instalację BMS 4.32 od nowa i dokładając kolejne upgrade  sprawdzać Cougara. Z drugiej strony podstawiłem pliki key do nowego BMS 4.33 i jest to samo. Kiedyś próbowałem zrozumieć jak działa Foxy, ale teraz mnie to zniechęca. Chciałbym znaleźć przyczynę dlaczego przestało to działać, ale prawdopodobnie zastosuję jedno z dwóch rozwiązań, profil Dunc lub RedDog. Obaj stosują Foxy. Można zastosować Cougare w opcji Windows a nie emulacji. W przypadku Win mamy 28 DirectX a przypisania do klawiatury można zrobić w setup BMS4.
Reasumując chciałbym jeśli jest to możliwe w starej konfiguracji tzn. WinXP uruchomić Cougara oraz częściowo panele w kokpicie dla BMS 4.32 oraz dołożyć SimOUT tak aby jeszcze bardziej uniezależnić od siebie sterowanie bloków kokpitu.
 Następnie wszystko od nowa tzn. nowy Win 7, zwiększenie RAM oraz zmiana dysku HD. Następie BMS 4.33, MFDE 0611 oraz nowy profil dla Cougara co spowoduje nowe przypisania w skryptach. Można się zniechęcić ale to jest cena kontynuacji hobby. Liczę trochę na pomoc kolegów, którzy też muszą rozwiązać podobne problemy budując swoje kokpity .


Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #762 dnia: Listopada 15, 2015, 10:26:21 »
Vito, proszę o wyjasnienie pewnej kwestii, bo nie do końca zrozumiałem.
Czy do BMSa 4.33 wgrałeś stary plik *.key (z BMSa 4.32) i czy go załadowałeś w setupie BMSa - po wybraniu z listy plików *.key, wciskając przycisk LOAD poniżej tabelki?

Stare profile do Cougara nie będą działały prawidłowo z nowymi plikami *.key z BMSa 4.33.

Ewentualnie, jeśli powyższe zawiodło, prześliji mi proszę Twój profil Cougara i plik *.key - sprawdzę, czy u mnie też coś będzie nie tak.
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #763 dnia: Listopada 15, 2015, 12:35:43 »
Cytuj
Czy do BMSa 4.33 wgrałeś stary plik *.key (z BMSa 4.32) i czy go załadowałeś w setupie BMSa - po wybraniu z listy plików *.key, wciskając przycisk LOAD poniżej tabelki?
Tak zrobiłem. Wiem o nieścisłościach pomiędzy 4.32 oraz 4.33, ale generalnie pliki key z 4.32 powinny działać. Dzisiaj powalczyłem z tym problemem i bez powodzenia.
Próbuję odtworzyć sytuację z przed 2 lat, gdy to pracowało. Co zrobiłem.
Instalacja BMS 4.32 ale  tylko z dwoma upgrade, ponieważ nie pamiętam ile miałem zainstalowanych.
Wgranie od nowa firmware do Cougara.
Przejście na pliki key, TMM oraz TMJ Jangstaga OF_beta8.
Jest to samo.
Teraz przejdę na pliki RedDog, ale zmienię jego fragment dotyczący mojego problemu tzn. widoki za pomocą H1 w drążku. Trochę zaczynam sobie przypominać mechanizmy związane z Foxy, ale je do końca nie rozumiem. Tutaj przydałby się ktoś młodszy z lepszą wiedzą. Wspomnę tylko, że stosowane są tzw. DirectX button assignments. Jeśli Cougar pracuje w opcji Windows to wg. Reference book str.76 każda pozycja hat, przycisku oraz przełącznika ma swoje przypisanie. Jeśli w opcji emulacji to każdy z autorów ma swoje przypisania. Nie chcę gmatwać, ponieważ też tego nie rozumiem, ale z porównania plików TMM. TMJ oraz key wynika, że jedni tak jak RedDog mają przypisanie do kombinacji klawiszy a inni  tylko stosują DirectX i to wcale nie te z przypisań w Windows. Musi być mechanizm callbacks w BMS, który potrafi to przyporządkować. Dalej nie będę już mieszać, chcę teraz zastosować pliki RedDog, gdzie będę wiedział jakie przypisanie klawiszy jest związane z H1 up, down, left oraz right. Jeśli to zadziała to będzie to jakiś wniosek.
Kolejny krok to rozwiązanie Dunc, które jest preferowane, dobrze opisane i korzysta prawie w 90% z DirectX.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #764 dnia: Listopada 15, 2015, 15:59:44 »
Po kilku godzinach pewien postęp. Zrobiłem tak jak planowałem, ale na moich plikach key, TMJ oraz TMM. Dla mnie istotny jest hat H1, który umożliwia szybki podgląd na przyrządy lub na zewnątrz. Jangstang przypisał do  H1 4 instrukcje DirectX i to wszystko. Zrobiłem modyfikację w ten sposób, że zlikwidowałem te 4 DirectX a w ich miejsce wprowadziłem przypisanie klawiszy. To się wiązało z pewnymi zmianami w plikach, key, TMM oraz TMJ. Teraz to działa zarówno z poziomu klawiatury jak i H1 Poprzednio był bałagan także z przełącznikiem SPD/BRK oraz z działaniem hamulców aerodynamicznych i pozostało. Trudno wyciągać już teraz wnioski, ale jedno jest pewne, że po reinstalacji WinXP oraz być może jakimś bałaganie w odtworzeniu konfiguracji Foxy, setup BMS 4.32 oraz innych plikach inaczej to działa. Sprawdziłem programem do testowania działania przycisków, hat, przełączników w Cougar i jest ok oprócz braku działania S3, ale to naprawię. Jest też zapalona flaga 22 gdy przełączę SPD/BRK i nie chce się zgasić. To jest dla mnie zagadką. Myślę, że Cougar jest ok oprócz tego S3. Jestem skłonny poznać rozwiązanie Dunc i może je zastosować. Będzie to związane z dużą pracą na skryptach, ale może będzie później łatwiej szukać uszkodzeń, ponieważ Dunc zrobił podobnie jak RedDog dokumentację.
Może drejku oraz macjej mają już koncepcję jak programować Cougara. Na dzisiaj chyba wystarczy. Przez ten brak widoków z poziomu Cougara miałem trochę problemów sprawdzając dla Yossarian działanie SimOUT, ale jakoś to zrobiłem.