[quote]<-- otwiera cytat, zamyka cytat -->[/quote]
Mam prośbę jesli już zamierzasz kogoś cytować to używaj cudzysłów albo:
Będzie to czytelniej. Dzięki.
nie wytrzymałem i się zarejestrowałem albowiem uprawiasz w kwestii stanu/modernizacji WWS FR bajkopisarstwo
Przecież napisałem "Jeżeli ktoś ma inne dane proszę o korektę", poza tym nie chodziłem po jednostkach i nie liczyłem sztuk prawda? Napisałem, że jedne dane pochodzą z globalsecurity, a drugie z Raport WTO (02/2007) ''WWS Rosji na równi pochyłej'', (dlatego też podałem różne dane ;))więc nie wiem skąd ten jeż Michale, i nie wiem dlaczego Ci jest przykro, wszystkie dane czerpałem z ww pozycji, plus to co już było na forum, jeżeli trzeba służę cytatami.
-A-50
W 2007 roku ruszył program modernizacji A-50 (nowa nazwa A-150?) Jedna maszyna już prawdopodobnie zmodernizowana.
Ruszył a raczej nastąpiła jego kolejna odsłona
Żaden A 50 nie został jeszcze zmodernizowany
Co do ДРЛО to należy się tu małe sprostowanie - właściwie to kilka egzemplarzy A-50 jednak przeszło pewną modernizację... i to ponad dekadę temu.
zgoda - są 2 "seryjne", w 2008 nie będzie dostaw z uwagi na przesunięcie środków z Su 34 i Mi 28 na PAK FA.
2 sztuki dostarczono w 2007 ( a w zasadzie w 2008 bo podobnie jak z 2 Su 34 wszysko się przeciągneło - najpierw bylo odebranie fabryczne a potem jeszcze raz - tych samych egzemplarzy ), innych dostaw w 2008 nie będzie
pożyjemy zobaczymy
Zupełnie nieparawdopodobne, póki co program obsunąl się o kolejny rok, pierwsze 2 seryjne miały być w 2008 a bedą w 2009
Modernizacja PN lezy, od kilku lat ( 4 ? ) nie zmodernizowano ani jednego śmigłowca ponad pierwsze kilkanaście sztuk ( raczej mniej niż 16 )
Dyskutujesz w sposób: Tak bo tak, nie przedstawiając żadnych konkretów. Filmy filmami, ale moja racja jest mojsza. Z moje strony bez odbioru.
Miało być bez odbioru z mojej strony, ale pewną sprawę muszę sprostować. Ktoś komuś zarzuca fantastykę, ale sam taką fantastykę uprawia.Ależ to było napisane w grudniu 06 ( w ślad za błędnym artykułem we Wzliecie ) i w międzyczasie zdementowane tak przez Wzliet jak i przeze mnie :-)
Tylko ( bez przyjemności ) zdemaskowałem:
http://forumt.thc.com.pl/6_23119_0.html
(http://images30.fotosik.pl/172/6542744929a181fb.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images30.fotosik.pl/172/d2c3524bb8125b40.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Bez komentarza...
Luchowice sie rozbudowaly - postawili przez wiosne nowa hale - ma w niej isc
modernizacja maszyn dla WWS + drobnica cywilna zas stara zostala
przeznaczona w calosci na wojskowa produkcje eksportowa - na marginesie to
pierwszy nowy obiekt produkcyjny postawiony w FR od 92 roku
A my
na nasze f-16 musieliśmy czekać prawie 4 lata.
Trzeba bylo kupic Migi
Ps. Podobniez podczas lotu nastepnej 4 - ki znowu sie cos tam popsulo (
stoja teraz na Azorach ale to bylo w planie ) zas 1 ze rozlozonych/zlozonych
na Krzesinach ma awarie hydrauliki
Jednym z argumentów, które przemawiały za kupnem nowego samolotu bojowego,
było to, że miały one być tańsze w eksploatacji od wyprodukowanych w ZSRR
myśliwców Mig-29. Dopiero niedawno policzono, że po uwzględnieniu pełnej
obsługi na ziemi i w powietrzu oraz amortyzacji sprzętu godzina lotu F-16
będzie kosztować trzy razy więcej niż godzina lotu Miga-29!
Nie wiem czy bardzo bo modernizacja Migow 29 byla zapisana w narodowym
programie modernizacji sil zbrojnych i nie jest zadna niespodzianka - Migi
29 sa modernizowane tak jak sa ( lub beda ) modernizowane Su 24,25,27 czy
tez Mi 8/24 czy tez Ily 76 czy tez Tu 160/22 czy tez Migi 31 - wszystkie ww
typy sa objete programem przy czym w odniesieniu do jednych jest bardziej
zaawansowana a w odniesieniu do drugich ( np Mig 31 czy Tu 22 ) mniej :-)
Syria nie ma Su 27 :-)
ma za to ok 84 Mig 29 ale z awionika ( radarem ) z Mig 23 ML
Ten np. się spodoba Martinowi:
Smutne, ale ty po prostu jesteś nie tyle fantasta co chory człowiek :-(
Panowie proponuję jednak powstrzymać emocje!:)
- Misza taki "magik" aby znać numery seryjne samolotów Su-27M to ja niestety
nie jestem!:)
- Po za tym obaj Macie racje i...ich nie Macie!:)
- Su-27M został przyjęty oficjalnie na uzbrojenie ale...decyzję o tym nie długo
później cofnięto! Po wyprodukowaniu kilku sztuk SERYJNYCH(ni cholery tak na
prawdę nie wiadomo ilu - co źródło to inna liczba - zazwyczaj podaje się między
10 a 20 egzemplarzy!!!) produkcję zawieszono "na święty nigdy" z powodu...braku
kasy!
- Samoloty te NIGDY przez WWS Rosji przejęte nie zostały i są
własnością...4.CBPiPLS w Lipiecku! Z tym ,że nie wiadomo czy są na stanie
968.IISAP czy Bazy Przechowywania Sprzętu 4020.BRS! 5 sztuk lata w pułku na Kubince!
- Analogicznie wygląda sytuacja samolotów MiG-31M i Su-30(a także kilkunastu
"różnych" Su-27) latających w 54.IAP w Bazie Lotniczej 3958.AB w Sawaslejce!
Żaden z tych samolotów nie został przejęty przez lotnictwo Rosji a latają w
pułku bojowym! Ot specyfika Rosyjskiej polityki sprzętowej!:) Co by było
ciekawiej takich "nie wojskowych" samolotów bojowych,będących własnością różnych
"instytucji" związanych z lotnictwem a nie będących własnością wojska w Rosji
jest... grubo ponad 100 egzemplarzy!!!Co by było jeszcze ciekawiej to nie tylko
centra szkoleniowe i zakłady produkcyjne,tudzież biura konstrukcyjne ale i
wszelkiej maści instytuty zajmując się projektowaniem i wytwarzaniem elektroniki
pokładowej,silników lotniczych i uzbrojenia! Do tej listy z czystej satysfakcji
mogę jeszcze dołożyć "prywatny" Su-27PD będący własnością Anatolija Kwoczura!
Jest o Dalekiej Awiacji, polecam :) Będą kolejne części, WWS Rosji to nie UK, czy Niemcy by można się zmieścić w dwóch częściach. Natomiast w najnowszej NTW Butowski potwierdza 10 Mi-28. Dwa przedseryjne, numery 12 i 24, sześć z partii wstępnej, numery 32,33,34,35,36,37, i dwa dostarczone do jednostki seryjne o numerach 41 i 42.
Co on tam ma na prawej burcie naskrobane?
(...)Butowski potwierdza 10 Mi-28. Dwa przedseryjne, numery 12 i 24, sześć z partii wstępnej, numery 32,33,34,35,36,37, i dwa dostarczone do jednostki seryjne o numerach 41 i 42.
-A-50
W 2007 roku ruszył program modernizacji A-50 (nowa nazwa A-150?) Jedna maszyna już prawdopodobnie zmodernizowana.
...miło by było jakby ktoś je kiedyś uzupełnił...
Po 5 samolotów i śmigłowców za oszczędności
Za pieniądze zaoszczędzone z budżetu obronnego 2009 rosyjskie ministerstwo obrony kupiło 5 samolotów bojowych, 5 śmigłowców i wyremontowało 11 samolotów.
O dodatkowych zakupach poinformował minister obrony narodowej Anatolij Sierdiukow. Według niego udało się na nie wygospodarować z tegorocznego budżetu resortu obrony 26 mld rubli. Zakupiono za nie 2 samoloty Su-24MR, jeden szturmowy Su-25 (to pierwszy zakup samolotu tego typu od 10 lat) i 2 myśliwce Su-27, a także 4 śmigłowce Mi-8 i jeden Ka-52. Oprócz nich udało się dodatkowo wyremontować 11 samolotów Su-25.
Według Sierdiukowa, udało się też przeznaczyć dodatkowe pieniądze na produkcję i modernizację okrętów podwodnych i fregat. Dzięki temu trafią one do linii rok a nawet 2 lata wcześniej niż planowano. Chodzi m.in. o okręty podwodne proj. 949 i 945 Woroneż, Pskow i Tomsk. Najwięcej oszczędności zyskano dzięki zoptymalizowaniu wydatków na remonty, rezygnując m.in. z remontowania najstarszych typów uzbrojenia.
Kolejnych 40 mld rubli na dodatkowe zakupy udało się wygospodarować w budżecie obronnym na 2010. Minister Sierdiukow stwierdził, że część z tych pieniędzy zostanie przeznaczonych na samoloty Su-25. – Będziemy ich kupować tyle, ile wytwórnia zdoła wyprodukować – powiedział.
O innych osiągnięciach rosyjskiego budżetu obronnego mówił w czasie spotkania z Sierdiukowem prezydent Dmitrij Miedwiediew. Poinformował, że o ile w 2008 oddano do użytku 30 tysięcy nowych mieszkań dla kadry wojskowej, to w br. będzie ich 45 tysięcy.
circa 48 egzemplarzy a więc w podobnej ilości jak Su-35S.
Ten nowy Su-30M2 10 to do lotu chyba nie jest jeszcze gotowy (fotele pilotów się zapodziały):
Do tego chybą chcą zamówić do 2020 kilkadziesiąt sztuk T -50? Czy w planach też mają zakup dodatkowych Su 35S poza tymi 48 sztukami?
Przy okazji warto zaznaczyć że WWS mają odebrać jeszcze z KnAAPO 12 x Su-27SM oraz 4 x Su-30. Są to dawne płatowce Su-27SK oraz Su-30MK2 przechowywane na terenie zakładu, przeznaczone ongiś dla ChRL ale z różnych przyczyn przez to państwo nieodebrane. WWS zdecydowało się je przejąć, przy okazji zlecając KnAAPO ich remont i modernizację, w przypadku Su-27SK do standardu Su-27SM.http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5518.30.html (http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5518.30.html) post #39
Kupno maszyn nieodebranych przez innego klienta moim zdaniem nie jest niczym niezwykłym - tak jest wszędzie i czasami tak po prostu jest
No nie jest ale jeżeli modernizuje się swoje sily lotnicze tylko poprzez nieodebranie maszyn od innego klienta to wygląda to już troszkę śmiesznie, szczególnie dla państwa, które pretenduje do statusu jakiegoś tam mocarstwa.
Przy okazji - jeszcze Su-30M2 n/b 40.A ja wiedziałem, że taki numer będzie :banan
[...] Z informacji z tamtego forum można wyczytać, że samoloty stacjonują w Krymsku, gdzie znajduje się 6972. Baza Lotnicza (wg. "Lotnictwa" 9/2010 s. 47), która na stanie ma "zwykłe" Su-27 (ciekawe dlaczego akurat tam przydzielono te nowe suczki).
ВВС России получат 28 истребителей Су-30СМ
Из источников в российской авиационной промышленности нашему блогу стало известно, что Министерство обороны России планирует подписать с ОАО "Объединенная авиастроительная корпорация" контракт на закупку 28 многофункциональных истребителей Су-30СМ, с опционом еще на 12 машин. Самолеты Су-30СМ представляют собой фактически "русифицированный" аналог истребителей Су-30МКИ, поставляемых Индии. Контракт будет подписан в 2012 году с началом поставок ВВС России через 18 месяцев после его подписания. Производство будет осуществлять ОАО "НПК "Иркут".
28 истребителей Су-30СМ предназначены для ВВС России, а планируемый опцион на 12 машин - для авиации ВМФ России (по неофициальным сведениям - возможно, для авиации Черноморского флота).
В настоящее время происходит окончательное согласование технического облика самолетов Су-30СМ.
To jest na pewno Su-30MK2 i na pewno dwumiejscowa suczka wyprodukowana w KnAAPO, wydaje mi się że przeznaczona dla któregoś z zagranicznych odbiorców: Indonezja lub Wietnam które nie otrzymały jeszcze wszystkich zamówionych samolotów.Ciekawe czy to nie te maszyny dla Ugandy?
Ponadto jest mowa o rozszerzeniu tego zamówienia o kolejne 12 samolotów - w sumie 40 egzemplarzy.
Swoją drogą Irkut ma zająć się niebawem produkcją MS-21...
Cóż to pewnie zamiast PAK FA, który to prawdopodobnie nie wejdzie do wysposażenia WWS w tej dekadzie. :001:
No jak "zamiast"? Przecież przedsiębiorstwo NPK "Irkut" nie ma nic wspólnego z programem T-50 i czy jest coś z niego zamawiane czy nie - pozostaje bez wpływu na jego przebieg.
[...] Oczywiście Irkut nie ma nic wspólnego z KnAAPO. Natomiast w świetle zamówień dla WWS ma to jakiś związek.
KnaAAPO już jest obciążone zamówieniem na 48 Su 35S, plus jeszcze kolejna partia do 2020. Tak więc mają trochę roboty. Moce produkcyjne są obciążone. WWS chcąc uzyskać jeszcze kolejne maszyny zleciła kontrak NPK Irkut. Dzięki temu do 2020 WWS otrzyma ponad 120 nowych maszyn.
PAK FA prawdopodobnie nie będzie zamawiana w tej dekadzie. Raz, że jak wspomniał Azjik nawet jeszcze nie poskładali drugiego prototypu po dwóch testach, tak więc program się wlecze, dwa zwiększenie mocy produkcyjnej w KnAAPO ( nowa linia montażowa itp) nawet jak już dopracują T-50 też troche potrwa. Tak więc wbrew początkowm zapowiedziom, że T 50 wejdzie do produkcji o 2015 nie sądze aby do 2020 ruszyli . Tak więc opcjonalnie zrobili zamówienie w na Su 30.
Z ciekawszych zakupów ostatnich miesięcy - korporacja OAO NPK "Irkut" ma dostaczyć dla WWS Rosji 28 samolotów Su-30SM... czymkolwiek one są, prawdopodobnie jakiś klon samolotów Su-30MKI / MKA / MKM (...) Ponadto jest mowa o rozszerzeniu tego zamówienia o kolejne 12 samolotów - w sumie 40 egzemplarzy.W nawiązaniu do tej informacji dzień później tj. 20 lipca pojawiła się notatka, że 12 egz. Su-30SM ma zasilić Lotnictwo Morskie a dokładniej trafić do Floty Czarnomorskiej
Co więcej T-50-3 na pewno nie zostanie oblatany w 2011A skąd ten "news"?
Nie da się ukryć, że program PAK FA zaczyna notować opóźnienia...a to
oczywiście fałszywe uproszczenie....współczesne programy rozwoju samolotów bojowych praktycznie zawsze mają opóźnienia idące nawet w latach. Na razie to co ewentualnie dzieje się z T-50 to tzw. "pikuś".
Przy okazji - jeszcze Su-30M2 n/b 40.
http://img192.imageshack.us/img192/1959/40bg.jpg
(...) Ciekawe gdzie jest 20?
Filmik, jeszcze z zakładów TANKT w Tarangogu:
WWS FR wzbogaciły się 25 października o 2 nowe Mi-26.
Mają też być zawarte w tym roku kolejne kontrakty na Mi-28N (czyżby kolejne maszyny ponad 97 zamówionych?), Mi-8AMTSz oraz Mi-8MTW5.
Pierwsze Jaki-130 przyjęte przez Rosyjskie Siły Powietrzne_: http://en.rian.ru/mlitary_news/20121004/176404472.html
Przedstawiciele rosyjskiego przemysłu zapowiadają, że w 2017 do wyposażenia WWS FR wejdą pociski powietrze-powietrze K-77M. Będą one stanowiły uzbrojenie samolotów T-50 PAK FA.http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=12110