Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Mac w Grudnia 06, 2010, 23:15:54
-
No więc witam.
Jako że już opanowałem prawie do perfekcji teksturowanie maszyn do FSX i teraz nawet z brzydkiej rozmytej skórki potrafię zrobić ostre jak żyleta texy.Lub nawet od zera byle szablon był walnąć pełną teksturę oraz oprogramować zegary i napisać w miarę skomplikowaną fizykę lotu. Zachciało mi się majstrować z sceneriami. Na początek widzi mi się budowa EPGL + okolica ( bo standard jest wręcz koszmarny). Ale tu mam zagwozdkę bo nie wiem czym i nie wiem jak i przede wszystkim jak to co sklecę umiejscowić poprawnie w FSX.
PS
Na początek to w grę wchodzą tylko defaultowe klocki dostępne w FSX (zakładam że są gdzieś dostępne)
-
Odsyłam tam gdzie google prowadzić powinien:
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=6378
oraz
http://www.simhangar.com/forum/index.php
resztę przesiej sam :P
http://forum.pl-vacc.org/search.php?sid=ebfdcaedb9524b3302be1ba0542186d9
-
............
No właśnie.... te linki które podałeś sam odkryłem tylko one mają tyle konkretów co wypowiedzi polityków.
Napiszę wprost. Mnie interesują konkrety czym i co zrobię . A jak zrobić to o ile są manuale i tutki dostepne to juz rozpracuję sam.
-
Jakbyś poczytał moje forum, to byś jednak trochę informacji znalazł.
http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=47
W tym wątku masz napisane jakich programów się używa do tworzenia scenerii i z tego co widzę, jest to nawet dość konkretnie napisane.
Jakby to było za mało konkretne to może jeszcze tutaj napiszę, ADE do tworzenia lotnisk, SBuilderX do wektorów, fotoscenerii i landclassu, Whisplacer do układania obiektów 3d w FSX, Autogen Annotator do podpinania autogenu pod fototekstury.
-
No i to jest konkretna odpowiedź całą resztę to już rozpracuje sam.
Ps. Ten link.... ja chyba ślepy jakiś byłem :D
Dzięki Empeck
-
Powodzenia w zabawie :)
-
No dobra dokopałem się do wszystkiego oprócz
Autogen Annotator i jakiejkolwiek konkretnej instalki Gmax-a*
Niemniej rozpracowałem już SBuilder X ( prosty jak drut nawet bez manuala) podobnie z Airport Design Editor i jednako prosty Whisplacer.
*Znajduje mi ciągle jakieś pluginy ale instalator to chyba jakis "nol", chyba że Gmax to jedna wielka wtyczka
Autogen Annotator tego nie potrafię wcale namierzyć przekierowuje mnie z linku do linku ale instalatora niema.
PS.
Tak wiem robię z siebie lamę ... ale kiedyś musi być ten pierwszy raz :)
-
Instalka Gmaxa pojawia się po zainstalowaniu czystego SDK z DVD FSX. Gdy później instalujesz SDK SP-1a, a następnie SDK SP-2, lub SDK Acceleration, wówczas nowy instalator kasuje całą zawartość. Czyli kasuje również gmax.exe, jeżeli go do tamtej pory nie zainstalowałeś.
Gmaxa można pobrać w necie. Potrzebna jest wersja 1.2. Na koniec kopiujesz do niego Gamepack FSX (ze wszystkimi dodatkami) z MS FSX SDK/Environment Kit/Modelling Kit/ do Gmax/Gamepacks i od teraz odpalasz program przez .exe znajdujące się w Gamepacku.
Wpisanie w Google "installing fsx sdk" podaje taki oto pomocny link... http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=SDK_Installation_%28FSX%29
-
http://www.turbosquid.com/gmax
-
Jednak jest problem.
Mam sporo czasu ostatnio wiec sie wziąłem za zrobienie narazie przynajmniej fikcyjnej scenerii w oparciu o klocki dostępne bez modelowania domków i całej reszty szajsu, I... albo jestem jakiś inny albo soft do tego przeznaczony ma z intuicyjnością tyle wspólnego ile ja z marsjanami.
Jak to wogle obsługiwać? No niby mam manuale i rózne inne cuda wianki ale nic z tego nie wychodzi.
Nie odsyłajcie mnie do angielskich tutoriali bo mimo że język ten rozumiem i płynie się nim posługuję to... one są dla mnie totalnie nie jasne.
[gmod]Pisz staranniej![/gmod]
-
Yyyy... a o co chodzi? :P
Ja do tworzenia scenerii używam w sumie 5 różnych programów i każdy działa inaczej. Sprecyzuj, jakim programem operujesz i jaki masz problem, to może uda się temu zaradzić. A najlepiej napisz na Simhangar.com. Jest też szansa, że są tam odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania :)
Pozdrawiam.
-
.....................
Więc tak
SBuilder X / Airport Design Editor / Whisplacer / Autogen Annotator / FSX Planner
Mam do nich manuale robię wszystko tak jak w manualach napisane i... szlag mnie trafia bo gdy próbuje już zrobić coś co nie jest ujęte w instrukcji to lipa z tego wychodzi. Co z tego że potrafię zmodyfikować dowolne lotnisko skoro nie jestem w stanie swojego stworzyć. Szczególnie że ciśnie mnie EPGL EPRU EPRG i EPZR.
Nie są one jakoś szczególnie zawiłe w konstrukcji, Gliwice są w zasadzie proste jak budowa cepa. Nawet jeśli by je pierwotnie wypuścić tylko z poprawnymi pasami i drogami kołowania oraz w oprzeć się na początku o domki defaultowe to i tak by to było lepsze niż to co jest na obecną chwilę.
Tylko... no właśnie soft ku temu przeznaczony. Nie potrafię go ugryźć.
Jak długo robię na przykładach z manuali to jest ok. Staram się zrobić coś ponad te manuale i...wtedy lipka :/
-
Nie rozumiem w czym problem. Narzędzia może nie są zbyt intuicyjne, ale bez instrukcji da się wykminić co i jak. :P
Dodawałem afcad lotniska w FSXPlanner, wydaje mi się że ADE też potrafi. Przy sceneriach potrzebna jest odrobina cierpliwości. ;)
-
Nie rozumiem w czym problem. Narzędzia może nie są zbyt intuicyjne, ale bez instrukcji da się wykminić co i jak. :P
Dodawałem afcad lotniska w FSXPlanner, wydaje mi się że ADE też potrafi. Przy sceneriach potrzebna jest odrobina cierpliwości. ;)
Niezbyt intuicyjne... ktokolwiek je tworzył chyba nawet pojęcia takowego nie zna. Brakuje jeszcze tylko żeby ich GUI było po chińsku.
Jedyny program z tych które wymieniłem a który zachowuje się w miarę intuicyjnie to FSX Planner cała pozostała reszta nie powinna praktycznie z poza wersji "pre alpha" wyjść. ( to już nawet konsola Linuxa* ma więcej z intuicyjnością wspólnego)
Niemniej nawet i FSX Planner też jest problematyczny do XML-a bez problemu zapisuje projekt. Ale generowanie *.BGL to raczej nie jest jego silna strona. Owszem pobrałem BGL kompilator z http://download.microsoft.com/download/b/9/3/b930da2a-b3bf-40dc-b830-b1da916eb9e2/fs2004_sdk_bglcomp2_setup.exe (http://download.microsoft.com/download/b/9/3/b930da2a-b3bf-40dc-b830-b1da916eb9e2/fs2004_sdk_bglcomp2_setup.exe) zainstalowałem powiedziałem plannerowi gdzie jest wymagany plik exe i...też wali mi tekstem że nie widzi tego pliku a gdy już jakimś cudem po n-tym razie zobaczy to wywala informacje że nie mógł wygenerować BGL-a bo niema jego wcześniejszej wersji. ( ja się pytam jak mam mu dostarczyć wcześniejszą wersję skoro ją do ciężkiej choroby dopiero będzie się generowało)
Tak więc praktycznie nie jestem w stanie poza XML wyjść.
A co ciekawe to FSXplanner nie czyta poprawnie XML-i generowanych przez ADE a ADE tych generowanych przez plannera. Choć obie aplikacje służą do tego samego. Zaś standard XML jest standardem uniwersalnym respektowanym nawet przez niereformowalny M$.
Rozpracowanie plików AIR było problemem, napisanie własnego FM Z-50 było trudne ,napisanie i graficzne opracowanie zegarów nie jest tak problematyczne, toporny G-max opanowałem na tyle że bryły różne dziwne generować potrafię ... ale nie odbijałem się od kretynizmów na jakie trafiam obecnie.
Są pomysły, są chęci ... tylko cała pozostała reszta jakoś niezbyt współpracować ma zamiar
* Linux jest dla mnie jak podstawa, cała reszta, Windowsy, Maki to zabawa.
-
Owszem pobrałem BGL kompilator z http://download.microsoft.com/download/b/9/3/b930da2a-b3bf-40dc-b830-b1da916eb9e2/fs2004_sdk_bglcomp2_setup.exe (http://download.microsoft.com/download/b/9/3/b930da2a-b3bf-40dc-b830-b1da916eb9e2/fs2004_sdk_bglcomp2_setup.exe) zainstalowałem powiedziałem plannerowi gdzie jest wymagany plik exe i...też wali mi tekstem że nie widzi tego pliku a gdy już jakimś cudem po n-tym razie zobaczy to wywala informacje że nie mógł wygenerować BGL-a bo niema jego wcześniejszej wersji.
Po co tak kombinujesz?! Przecież chodzi tylko o wskazanie lokalizacji kompilatora bgl w folderze z SDK od FSX (który musisz mieć zainstalowany żeby cokolwiek robić).
A link który podałeś zdaje się, że wskazuje na bglcomp z fs2004, więc jak to ma działać?
FSX Planner jeśli napotka na błędy w projekcie uniemożliwi kompilację do bgl, w innym wypadku bez problemów generuje bgl.
Co do XML to nie wiem jak ADE miałoby czytać pliki z FSX Planner? XML jako forma ma spójny standard, zawartość każdy sobie sam tworzy na swoje potrzeby.
-
Po co tak kombinujesz?! Przecież chodzi tylko o wskazanie lokalizacji kompilatora bgl w folderze z SDK od FSX (który musisz mieć zainstalowany żeby cokolwiek robić).
A link który podałeś zdaje się, że wskazuje na bglcomp z fs2004, więc jak to ma działać?
FSX Planner jeśli napotka na błędy w projekcie uniemożliwi kompilację do bgl, w innym wypadku bez problemów generuje bgl.
Co do XML to nie wiem jak ADE miałoby czytać pliki z FSX Planner? XML jako forma ma spójny standard, zawartość każdy sobie sam tworzy na swoje potrzeby.
Can't copy BGL file into the destination folder:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\BGL Compiler SDK\.BGL (Nie można odnaleźć określonego pliku)
Strzela ciągle tym samym komunikatem niezależnie czy stosuję BGL dla FSX czy dla 2004
Wszystkie ścieżki są wypełnione tak jak powinny.
Jest wskazany plik kompilatora jest wskazane miejsce przeznaczenia
Więc co ja źle robię a może wymagam za dużo.
wieczorkiem sprawdzę jeszcze poprzez FreeCad-a czy będzie chciało zadziałać ( ma pluginy dla BGL)
-
Jeśli mogę wtrącić,
trochę ostatnio grzebałem w sceneriach do FS2004. Miałem też problem z kompilatorem XML/BLG. Okazało się, że któryś z programów, generował Xml z przecinkami zamiast kropek. Zamieniłem wszystkie przecinki na kropki i poszło.
Strzelam teraz w ciemno, piszę z kompa na którym nie mam tych wypocin więc nie pamiętam, ale może tutaj tkwi Twój problem.
-
....................
Dziekuję ogólnie za odzew niemniej poradziłem sobie i działa
1/. lotnisko ( Runway/ taxi/ aprony) robię w AFCAD-ie do FS2004
2/. Sprawdzam w FSX ( działa)
3/. Odpalam w ADE uzupełniam o brakujące detale i działa
I żadne tam mądre tutoriale anglojęzyczne nie są potrzebne chcecie się czegoś nauczyć to polecam http://www.drzewiecki-design.net/tutorials.htm
Fakt na razie EPGL wygląda koszmarnie ale działa bez wdawania się w jakieś angielskie farmazony. Nawet z wieżą można się porozumieć.
Wyczaję tylko który program jest do wstawianie ( na razie ) defaultowych klocków i się wezmę za poprawianie lotnisk aeroklubowych na Ślasku
PS.
Jesli kogoś wk.... iłem poprzednimi postami to przepraszam, ale czasem tak mam szczególnie gdy soft ma niewiele wspólnego z logicznymi rozwiązaniami.
-
Widać dla całej reszty, soft zapewnia logiczne rozwiązania...
-
Wyczaję tylko który program jest do wstawianie ( na razie ) defaultowych klocków i się wezmę za poprawianie lotnisk aeroklubowych na Ślasku
W ADE możesz dodawać obiekty poprzez Library Obiect Manager ( defaultowe i własnej produkcji). Ja tak to właśnie robię z tym, że nie działam w Gmax tylko w FS Design Studio V3.5.1. Program łatwy prosty i przyjemny dla początkujących. W FS9 dodaje też poprzez poprzez EZ-Scenery, program tej samej firmy co FS Design Studio.
-
W ADE możesz dodawać obiekty poprzez Library Obiect Manager ( defaultowe i własnej produkcji). Ja tak to właśnie robię z tym, że nie działam w Gmax tylko w FS Design Studio V3.5.1. Program łatwy prosty i przyjemny dla początkujących. W FS9 dodaje też poprzez poprzez EZ-Scenery, program tej samej firmy co FS Design Studio.
Tjaa radość szlag by trafił taką twórczość.
FSX Planner znów wali takim błędem: ( bo nie może nic normalnie działać)
Can't copy BGL file into the destination folder:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\BGL Compiler SDK\.BGL (Nie można odnaleźć określonego pliku)
O co on mnie pyta. skąd ja mam ten plik *.bgl kiedy ja go dopiero będę generował.
Działał poprawnie a tu znów ten komunikat mimo że nic nie ruszałem w ustawieniach :/
Czy jest tu ktoś kto używa FSX Planner i jest mi w stanie powiedzieć o co mu znów chodzi ?
-
Nie używałem w/w programu, ale tak z czystej ciekawości zapytam czy pracujesz na Windowsie 7 bądź Viście? Systemy te nie za bardzo lubia jak im się każe coś zapisywać na dysku C. Spróbuj zapisać bgla na innej partycji lub użyj opcji Uruchom jako Administrator.
-
Nie używałem w/w programu, ale tak z czystej ciekawości zapytam czy pracujesz na Windowsie 7 bądź Viście? Systemy te nie za bardzo lubia jak im się każe coś zapisywać na dysku C. Spróbuj zapisać bgla na innej partycji lub użyj opcji Uruchom jako Administrator.
Win7 Ultimate 64B i uruchamiam w trybie admina każdą aplikację której potrzebuję ... po prostu zgłupieć można :/
-
Zastanawia mnie jeszcze ścieżka w kodzie błędu, a dokładniej .BGL na końcu. Jeśli to jest nazwa pliku to przed kropką musi coś być, jeśli folder to zobacz czy taki rzeczywiście istnieje. Ewentualnie spróbuj zapisać bgla gdzieś indziej.
-
Zastanawia mnie jeszcze ścieżka w kodzie błędu, a dokładniej .BGL na końcu. Jeśli to jest nazwa pliku to przed kropką musi coś być, jeśli folder to zobacz czy taki rzeczywiście istnieje. Ewentualnie spróbuj zapisać bgla gdzieś indziej.
Już mam rozwiązanie problemu z tym BGL-em w FSX Plannerze.
Otóż żeby gad papy nie darł że mu *.BGL-a braknie trzeba wypełnić wszystkie opcję dotyczące sekcji Runway Data.
A więc w kolejności General, Markings, Detalis, VASI, Lights.
Kolejna sprawa to XML przed kompilacja do BGL-a warto go zapisać w miejscu w którym będziemy przetrzymywać scenerię w wersji roboczej.
No i konwersja do BGL-a. Z jakiegoś nieznanego mi powodu SDK MUSI być w tym samym miejscu co FSX ( tego akurat nie rozumiem )
Niemniej jedno jest pewne ja te Gliwice zrobię ale żeby inni nie wyważali już otwartych drzwi walnę porządny tutorial w ludzkim języku.
A jak mi się zachce to pomyślę nad porządnym opisem zawartości *AIR
oraz konkretny manual do tworzenia zegarów.
Wystarczy że ja się wk.....ałem inni nie muszą XD
-
..........................
Chwilowo kwitnę przy ADE.
I mam tu "questa" dla was. Jak tu dodać miejsca parkingowe (rampy postojowe) ?
-
Ja mam questa dla Ciebie. Przeczytaj manual. Dla niepoznaki jest rozdział "Creating Parking".
Niestety nie wiem skąd można ściągnąć bestseller "ADE dla opornych".
-
Ja mam questa dla Ciebie. Przeczytaj manual. Dla niepoznaki jest rozdział "Creating Parking".
Niestety nie wiem skąd można ściągnąć bestseller "ADE dla opornych".
Aleś Waść "szprytny" manual a szczególne sekcje dot. apronu przerobiłem. Jak pytam to znaczy że chyba jest ku temu powód.
Niemniej dziękuje Ci za pomoc :)
Pytanie podtrzymuję.
-
Szczerze mówiąc, to mi witki całkiem opadły.
Przecież to tylko kliknięcie na ikonkę na pasku, kliknięcie na docelowe miejsce, kliknięcie na taxi link, kliknięcie i przeciągnięcie linii. Już - gotowy najprostszy wariant z linią drogi kołowania.
PS Manuale są jak najbardziej w porządku. Może po prostu się do tego nie nadajesz...
-
I mam tu "questa" dla was. Jak tu dodać miejsca parkingowe (rampy postojowe) ?
To ja może narysuje, będzie jaśniutkie jak słoneczko ;).
(http://img402.imageshack.us/img402/4894/capture3jh.jpg) (http://img402.imageshack.us/i/capture3jh.jpg/)
-
Manual pokazuje to samo, też jest ikonka i to w powiększeniu. :D
-
RzEmYk,
nie zaglądając do instrukcji, stoi na pasku jak byk :).
Mac bez urazy, ale wersja komiksowa Manual nie istnieje. Chyba, że Ty to zrobisz.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
-
Szczerze mówiąc, to mi witki całkiem opadły.
Przecież to tylko kliknięcie na ikonkę na pasku, kliknięcie na docelowe miejsce, kliknięcie na taxi link, kliknięcie i przeciągnięcie linii. Już - gotowy najprostszy wariant z linią drogi kołowania.
PS Manuale są jak najbardziej w porządku. Może po prostu się do tego nie nadajesz...
Może się i nie nadaję. Ale w przeciwieństwie do większości naszego "zacnego wszystkowiedzącego a w konsekwencji nic nie umiejącego i będącego specjalistami w każdej dziedzinie dyletantami" narodu mam brzydki zwyczaj osiągać swój cel za wszelką cenę, nawet jeśli jest to okupione głupimi pytaniami. ( chodź takich nie ma są tylko głupie odpowiedzi)
Tyle słowem OT
Ten zielony "znaczek" to o nim wiem i nie o niego mi chodzi.
Chodzi mi o to jak utworzyć większą powierzchnię na której bym był w stanie postawić takowe " znaczki"
Czy mam blisko siebie Taxi namazać czy jak bo tego nie znajduję nigdzie natomiast " Add Aprons" rysuje owszem powierzchnię taką jak chcę li tylko po wybraniu już innego narzędzia w/w narysowana powierzchnia no szlag ją trafia.
I to o to właśnie mi chodzi.
RzEmYk,
nie zaglądając do instrukcji, stoi na pasku jak byk :).
Mac bez urazy, ale wersja komiksowa Manual nie istnieje. Chyba, że Ty to zrobisz.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
EGHI - Duża szansa że tak.
Bo jak dotąd to zaledwie manual-e do linux-a są jedynymi z jakimi się spotkałem kiedykolwiek że pokazują co jak i gdzie po prostu" jak krowie na rowie"
I to właśnie takie pozycje uznaję za manuale.
-
Skoro za wszelką cenę, to weź się za manuale i tutoriale. Inaczej co chwilę będziesz pisał posty i wkurzał na "cudzysłowa", że się czepia...
jak utworzyć większą powierzchnię...
No to apron, a nie miejsca postojowe. Narysuj sobie obszar i na końcu dwuklik myszy...
No i manual manual manual, a w przerwie tutoriale... Nie da się nauczyć czegoś nie czytając manuala, bo jest gupi i nieprzystępny...
I to właśnie takie pozycje uznaję za manuale.
<facepalm> To są komiksy dla amerykanów, żeby nie powiedzieć idiotów.
Jak w życiu kiedyś dostaniesz np. 100 stronnicowy manual tekstu, to co zrobisz? Poprosisz szefa o wersję komiksową? Wiesz co Ci da, wypowiedzenie...
-
EGHI - Duża szansa że tak.
Bo jak dotąd to zaledwie manual-e do linux-a są jedynymi z jakimi się spotkałem kiedykolwiek że pokazują co jak i gdzie po prostu" jak krowie na rowie"
I to właśnie takie pozycje uznaję za manuale.
Oraz odnośnie tego:
Niemniej jedno jest pewne ja te Gliwice zrobię ale żeby inni nie wyważali już otwartych drzwi walnę porządny tutorial w ludzkim języku.
Ja cierpliwie poczekam na ten komiks i pewnie jako początkujący skorzystam.
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie symulacji i nikim ważnym na tym Forum, ale zamiast skupiać się na skutecznej ripoście do Rzemyka, zwróć uwagę na to:
No i manual manual manual, a w przerwie tutoriale... Nie da się nauczyć czegoś nie czytając manuala, bo jest gupi i nieprzystępny...
Dobrze napisane. Nawiasem pisząc...Mi to zajęło kilka miesięcy i nie śmiem ogłaszać, manifestować w żadnej formie, że robię super scenerie dla EPKS a Wy czekajcie, pocierając kolanami niecierpliwie. Jedyna wzmianka była tutaj:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9193.555.html
W dniu dzisiejszym mam zgodę od wszystkich autorów obiektów i textur które wykorzystałem. Ale nawet znajomym ( którzy pewnie poklepując po plecach napiszą " good job mate") nie wysyłam tych wypocin. Będzie skończona sceneria, puszczę w eter.
Tobie Mac życzę takiego samego sukcesu jak koledze WilkzPolski. Czapka z głowy dla jego pracy i mimo bugów ja jestem zachwycony i mam nadzieje, że kiedyś dorównam poziomem wykonania.
Tobie Mac życzę podobnych sukcesów i więcej cierpliwości.
ps. Jak mnie poniosło to.. z pokorą przyjmę przeniesienie wątku do WC z powodu mojej wypowiedzi. :)
-
Panowie ja bym nie pytał o takie "pierdoły" gdyby np. tu było to co mnie interesuje opisane
http://www.scruffyduck.org.uk/ade_help/module_5_4_5.htm?MenuState=HAAEAAAAAAcVFAAAAwHVFV1VVdVd31VxVVBUFABAAAAAAAA
Nie wiem jak Wam ale mnie się wyświetla
"Fuel Trigger
<TODO> Insert description text here... And don't forget to add keyword for this topic"
I rozumiem że serwis jest jeszcze w budowie ale jeśli niema tam interesujących mnie informacji to gdzie ?
Co do klocków i tekstur to na dzień dzisiejszy bazuję na tym co jest ogólnie dostępne w bazach SIMVIATION i temu podobnych portalach
Skończę ten semestr zostanie mi tylko wtedy skrobnięcie pracy to i czasu będzie więcej.
Niemniej na teraz po prostu poprawię i w miarę możliwości materiałowych postaram się Śląskie lotniska doprowadzić przynajmniej do maksymalnej jakości defaultowych lotnisk FSX tych lepszych*.
Poza tym DoubleCAD XT 2.1 świetnie spisuje się jako program wspomagający pracę i projektowanie. Polecam
*To co MS odwalił z małymi lotniskami aeroklubowymi to woła o pomstę do nieba wystarczy EPGL porównać z mapami google
-
jeśli nie ma tam interesujących mnie informacji to gdzie?
Usilnie unikasz instrukcji. A taka śliczna, z obrazkami i w pdfie.
http://www.scruffyduck.org.uk/filemanager/navega.php?id=2
To co MS odwalił z małymi lotniskami aeroklubowymi to woła o pomstę do nieba
Taaaa... Jakby MS miał dokładnie odwzorowywać każde lotnisko, to do tej pory by nie było żadnego FSa...
-
No to udało mi się rozkinić ADE i w tandemie z FSX Palnner świetnie działa. Tylko mam zagwozdkę stricte związaną z samym wykorzystaniem elementów scenerii dostępnych defaultowo w FSX. Otóż jak zmusić drzewka/krzaczki do reagowania na zmianę pory roku. :) ?
Ustawić nie problem tylko żeby listki gubiły roslinki :)
-
No dobra utknąłem na amen
Pierwszy problem to Annonator
(http://img850.imageshack.us/img850/7192/52421134.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/52421134.jpg/)
Czego on chce jakie znów XML-e wszystko jest tam gdzie powinno przynajmniej wg. Wiki
A druga sprawa to lotnisko zapisane w XML-u. Ponieważ pracuję z FS-Plannerem mogę sobie od razu wygenerować BGL-a i XML-a tylko że ... i znów Annonator. Niby to ustrojstwo ma możliwość otwierania XML-i z projektami lotnisk ( wg WIKI) jednak... zamiast otworzyć po prostu wywala do pulpitu dając taki komunikat
(http://img593.imageshack.us/img593/1472/77632022.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/77632022.jpg/)
AD.
SDX zaktualizowane do SP2
AD2
Z aplikacji tu http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=47 podanych chodzi tylko "mniejsza połowa" czyli ADE Gmax i w ułamku Annonator.
Pozostałe " nie są zgodne z winapi64 " wg Win7 Ultimate 64bit
Czy w ogóle istnieje jakaś alternatywa dla Annonatora czy będzie trzeba wszelkimi sposobami mieścić sie w standardowych położeniach lotnisk w FSX ?
-
Pierwszy problem to Annonator
Sprawdzałeś to?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526979.aspx#Editingthedefaultxmlfile
I jeszcze to:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=8691&highlight=MSXML+Error
Ja też walczę z tym cały wieczór.
-
Sprawdzałeś to?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526979.aspx#Editingthedefaultxmlfile
I jeszcze to:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=8691&highlight=MSXML+Error
Ja też walczę z tym cały wieczór.
EGHI
Byłem tam porady z drugiego wykonałem default.XML jest w katalogu annoantora ( był od pierwszej instalacji wrzucony)
Co do pierwszego to jest mi też znane lecz wynik ... ciągle mierny.
Niemniej jak nie znajdę jakiegoś logicznego rozwiązania po prostu pójde na kompromis i bede się starał zmieścić w tym terenie który oferuje FSX.
PS.
Poszukuję jakiegoś modelu szlabanu może być taki jak tu -> http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,25225,las_droga_segiet_szlaban.jpg
-
No jest już dobrze powolutku sceneria pierwsza z serii zaczyna nabierać kształtów.
Niemniej poszukuję na teraz jakiegokolwiek modelu szlabanu takiego jak stosuje się w lasach lub podobnego.
I pomysłu skąd wyczarować autogen krzaków tak żeby "sic!" zaczęły reagować na zmiany pory roku i były na tyle gęste żeby z tego wyszedł żywopłot.
No to na tyle :)
-
Roślinność musisz wstawiać autogen annotator'em, żeby zmieniały się wraz z porą roku inaczej to sztywne obiekty 3d. Z resztą było o tym zarówno tutaj jak i forum simhangar.
Szlaban możesz w parę minut wymodzić samemu w Google SketchUp, tutka też znajdziesz na simhangar.
-
Dobra mam całą infrastrukturę dla lotniska. Wszystko jest jak trzeba poukładane na lotnisku i już działa.
Ale autogen. Tak wiem Annonator http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=30b16a77-1ce9-475e-8072-0748656e2513 lub
http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fdownload.microsoft.com%2Fdownload%2F5%2F6%2F2%2F562D5402-2FA3-46C1-B735-DDFFED1783AD%2FUsingTheAutogenAnnotator.pdf&rct=j&q=UsingTheAutogenAnnotator.pdf&ei=ggrMTcG6PIfKsgarj5imAw&usg=AFQjCNFRfCMZk5IxBnzhekgG1i0WT45Hog&cad=rja
tylko co mi po tym skoro to nadal nie mówi konkretnie jak do ciężkiej choroby wstawić konkretny zafajdany krzak. Owszem w oparciu o foto działa dobrze ale ... ja nie wykorzystuję foto tekstur tylko materiały defautowe. I tu jest problem.
No po prostu jak postawić w tym badziewiu drzewo/krzak reagujący na zmiany sezonowe.
Po prostu niema żadnych konkretów.
-
Sam autogen jako losowe drzewka to ja sobie potrafię dodać i to bez annonatora ( i nawet reagują na zmianę pory roku). Chodzi mi raczej o konkretne ułożenie konkretnej zieleniny w konkretnym miejscu. A więc wg. screena http://images40.fotosik.pl/844/2d8d48c57767ab6d.jpg
Na linach musi być żywopłot zaś punkty to drzewa.
I to w tym jest właśnie kłopot. I jeszcze jedno pracuję z ADE a nie SBX więc nie mogę do annonatora wczytać scenerii. Bo się po prostu nie da tego zrobić. A przynajmniej ja tego nie potrafię.
Annonator czyta tylko XML-e i SBX-y
-
Witam jest sprawa.
Otóż wymodelowałem sobie pewną wyspę na pacyfiku mniejsza o to jaką. bryła poprawna jak w rzeczywistości stawiam ja poprzez ADE tak jak trzeba. Ale... gdy próbuje wlecieć w jej przestrzeń poniżej poziomu najwyższego z wzniesień trafiam na szklaną scianę i ...dzwon.
Kolejna sprawa to próba lądowania nawet na płaskim placku... też dzwon.
Powiedzcie mi czego użyć żeby tą brzydką przypadłość poprawić.
-
Cześć,
prawdopodobnie masz domyślnie ustawiony "crash" w tym obiekcie i jakiekolwiek zbliżenie się do jego "hitboxa" spowoduje kolizję. Program Whisplacer ma opcję wyłączania funkcji kolizji dla danego obiektu.
Inną sprawą jest funkcja lądowania na jakiejś "platformie". Dobrym przykładem jest tu model platformy wiertniczej dołączonej do SDK FSX. Tam jest podany przykład jak takie coś zmajstrować. Niestety, nie korzystałem z tego, ale wiem, że np. w scenerii Pucka taki patent zastosował Warka. Chyba chodzi tam o zduplikowanie obiektu, na którym chcemy wylądować i przypisanie tej kopii konkretnej właściwości z menu "FS Tools". Niestety, nie korzystałem i nie jestem w stanie Ci dokładnie napisać co i jak. Powtarzam jedynie zasłyszany patent.
Pozdrawiam i powodzenia!
-
Cześć,
prawdopodobnie masz domyślnie ustawiony "crash" w tym obiekcie i jakiekolwiek zbliżenie się do jego "hitboxa" spowoduje kolizję. Program Whisplacer ma opcję wyłączania funkcji kolizji dla danego obiektu.
Inną sprawą jest funkcja lądowania na jakiejś "platformie". Dobrym przykładem jest tu model platformy wiertniczej dołączonej do SDK FSX. Tam jest podany przykład jak takie coś zmajstrować. Niestety, nie korzystałem z tego, ale wiem, że np. w scenerii Pucka taki patent zastosował Warka. Chyba chodzi tam o zduplikowanie obiektu, na którym chcemy wylądować i przypisanie tej kopii konkretnej właściwości z menu "FS Tools". Niestety, nie korzystałem i nie jestem w stanie Ci dokładnie napisać co i jak. Powtarzam jedynie zasłyszany patent.
Pozdrawiam i powodzenia!
Metoda z Whisplacerem funkcjonuje niemniej ma wadę. Nie współpracuje poprawnie z ADE w którym to właśnie całość struktur układam i planuję. Po prostu rozwala całość podobnie też załatwiane jest lotnisko wygenerowane za pomocą FSX Plannera
Uklad jest nastepujący FSX Planner świetnie się zgrywa z ADE i na poziomie XML jest gitara do bgl-a to żaden problem potem przerobić
Próba nawiazania współpracy tych programów z wisplacerem konczy się wielkim failem i rozwaleniem struktury :)
W skutek czego mam do wyboru albo robie wszystko w Whisplacerze ( co jest mi bardzo nie wygodne ) albo w FSXP + ADE co umozliwia takie czary że głowa mała :)