Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: _michal w Października 07, 2013, 23:38:41
-
Dev blog wersji 2.0
http://www.prepar3d.com/news/2013/10/4507/
Taki FSX jakim powinien być on od początku, hehe.
-
A tak w ogóle to ktoś z nas tutaj ma P3D? Są jakieś drastyczne różnice w wydajności obu tytułów? Akurat te nowe screeny mnie nie porwały, za dużo tego mydła przed oczami, opis już za to bardzo zachęcający, bo sim wykorzystuje to, co Microsoft olał.
-
Ja właśnie czekam na 2.0, który mam nadzieje wykorzysta moją GTX770. FSX nie raczył przyśpieszyć nawet o klatkę po przesiadce z GTX560.
Działają samoloty A2A z AccuSimem w Prepar3D?
-
Działają samoloty A2A z AccuSimem w Prepar3D?
Chyba raczej nie. P3D w niektórych tematach to też okrojona wersja FSX'a niestety, te bardziej zaawansowane dodatki nie są kompatybilne.
-
Z tego co widzę na forum A2A to AccuSim działa na obecnej wersji P3D, ale nie wiadomo na ile to będzie kompatybilne z wersją 2.0. Pozostaje czekać i mieć nadzieję, że ekipa A2A zainteresuje się nowym wcieleniem FSX.
-
Z tego co widzę na forum A2A to AccuSim działa na obecnej wersji P3D, ale nie wiadomo na ile to będzie kompatybilne z wersją 2.0. Pozostaje czekać i mieć nadzieję, że ekipa A2A zainteresuje się nowym wcieleniem FSX.
Oficjalnie raczej nie wspiera: http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=56 . Masz info tylko o FS'ie ale może jakoś to przenoszą do P3D userzy ręcznie, poczekajmy zresztą na Michała. Pewnie wie więcej w temacie.
-
Wiem, że nie ma oficjalnej wersji dla P3D nie ma. Jeśli miałoby działać nie oficjalnie to mi to wystarczy.
-
Bawiłem się wersją 1.2 P3D i maszyny A2A działają wszystkie tak z 1.2 jak i 1.4. Brak oficjalnego wsparcia objawia się tym, że instalator A2A nie widzi P3D i trzeba wszystkie pliki przerzucać ręcznie, ale do tej pory architektury P3D i FSX są identyczne. Accu-Sim w P3D 2.0 powinien działać, co najwyżej można oczekiwać błędów w modelach 3D i teksturach, bo zmienia się trochę silnik graficzny. Zobaczymy dokładnie jak 2.0 wyjdzie, bo sam też na niego czekam.
W 1.2 różnica w wydajności zależała od systemu - ja miałem mniej klatek w P3D, inni mieli więcej, trzeba po prostu samemu spróbować i pamiętać, że P3D ma kilka dodatkowych opcji, które nie są dostępne w FSX, a mogą znacznie rzutować na wydajność (wszystko co związane z wodą).
-
No tak, znalazłem coś takiego.
(http://simmerhead.files.wordpress.com/2012/02/bench03.jpg)
Ale ten 2.0 może to zmienić. A jak z funkcjonalnością? Jest taka sama jak w FSie jeśli chodzi o pogodę (real), nawigację, multi, działanie zewnętrznych paneli itd?
W tych licencjach można się nieco pogubić. czy dla przeciętnego użytkownika FS'a to np. pakiet za 49 dolców jest okej, czy np. by działało wszystko trzeba mieć fulla za 199 zielońców (ups)?
-
Odpuściłbym sobie jakiekolwiek rozmowy o 1.4 i spokojnie poczekał na 2.0. 1.4 to praktycznie jest FSX z kosmetycznymi zmianami, a wygląda na to, że 2.0 to będzie nowa jakość. Yoyo, poza wpisem który podlinkowałem i paroma postami na forum Prepar3D nie ma jeszcze oficjalnych informacji odnośnie dwójki.
Samoloty A2A w P3D 1.4 działają, ale tylko C172 ma dedykowany installer, resztę trzeba zainstalować "ręcznie".
-
Podobno wybrańcy dostali już jakieś dostępy do bety 2.0 więc niedługo mogą się pojawić jakieś informacje.
Doczytałem też, że w 2.1 zrobią cienie pod chmurami, a może jeszcze zdążą w 2.0. Tak, te cechy powinien i miał mieć FSX w dniu premiery... Ciekawy także jest ten screen. Wreszcie ktos poszedł po rozum do głowy i jest wszystko w jednym oknie, a nie 4ech, gdzie jeszcze każde chwilę sobie "myśli". Ciekawostką jest też posiadanie kilku configów (cfg), które można sobie ustawić w zależności od np. wysokości lotu, czy rodzaju scenerii (foto czy autogen).
(http://www.prepar3d.com/wp-content/uploads/2013/10/v2scenariostartup.jpg)
Nie ma tylko Real weather. To znaczy, że P3D nie wspiera? Ale za to AS2012 i ReX mają wtyczki dla P3D.
-
P3d nie ma real weather, bo serwery są Microsoftu. A może były, nie wiem czy nadal są aktywne.
AS2012 i ReX obsługują P3D (Rex za dopłatą ekstra 5$), ale nie wiadomo jak będzie z kompatybilnością z nowym engine i czy developerzy nie krzykną sobie ekstra.
Na razie to wszystko tylko gdybanie, ale przyszłość wygląda ciekawie :)
-
Czyli co? Za kilka miesięcy będziemy mieli tak oczekiwanego FS11? ;). Wg dev bloga zanosi się na małą rewolucję, przynajmniej graficzną.
-
Krótkie omówienie planowanych nowości w wersji 2.0 Prepar3D dla tych, co nie czytali materiału ze strony LM:
1. DX11 - całkowita migracja z DX9 na DX11, dzięki temu wzrośnie wydajność podsystemu graficznego. Wobec poniżej opisanych innych usprawnień będzie spore zapotrzebowanie na wydajność po stronie GPU.
2. Object Instancing - rysowanie wielu kopii tego samego obiektu za jednym razem przez GPU. Jest to idealne rozwiązanie dla generowania autogenu, np. wygenerowanie lasu z pięcioma gatunkami drzew, będzie wymagało jedynie pobrania 5 modeli siatki i 5 tekstur. Cała reszta, czyli multiplikacja i rendering, zostanie wykonana przez GPU.
3. Tesselated Terrain on GPU - przeniesienie generowania siatki terenu (mesh) z CPU na GPU, co w przypadku siatek o wysokiej rozdzielczości (10m, 5m) przyniesie wymierną ulgę dla CPU.
4. Dynamic Terrain Lighting - dynamiczne generowanie cieni i oświetlenia terenu, co pozwoli na realistyczne odwzorowanie oświetlenia zależnego od pór dnia. W górach efekty będą spektakularne, podobnie zresztą, jak cienie budynków w miastach podczas lotów na małych wysokościach (patrz punkt 6).
5. (more) Multi-Threading - więcej zadań wykonywanych obecnie przez główny wątek FSX-a będzie wykonywanych w pozostałych dostępnych wątkach (rdzeniach CPU).
6. Real-Time Shadows and Lighting - dynamiczne oświetlenie i generowanie cieni dla kokpitu, samolotu, chmur (w wersji 2.1 cienie od chmur mają być na pewno, w 2.0 prawdopodobnie, jeśli zdążą), budynków i innych obiektów 3D.
7. Specular Terrain Lighting - funkcja pozwalająca kontrolować zdolność odbijania światła przez daną powierzchnię (połyskliwość materiału). Zwiększy to realizm odwzorowania mokrych czy zaśnieżonych powierzchni.
8. Bloom and HDR - znaczne zwiększenie jakości i szybkości generowania tych efektów.
9. 3-D Waves and Water Surface - powierzchnia wody nie będzie płaska, tylko w zależności od siły wiatru będzie realistycznie trójwymiarowa - obiekty na wodzie będą się kołysać. Ciekawe, jak to będzie wpływać na starty i lądowania z wody.
10. Volumetric Fog - mgła będzie generowana przestrzennie (objętościowo) i wreszcie będzie wyglądać w miarę realistycznie.
Jak dla mnie rewelacja!
-
Dzieki, na pewno to sie przyda osobom z mniejsza znajomoscia angielskiego! Zmiany sa bardzo obiecujace jesli chodzi o wydajnosc. Moze wreszcie nie trzeba bedzie grzebac w cfg i spedzac dziesiatki godzin na szukanie zlotego srodka. Nie obrazilbym sie jakby dali jakas czasowa, publiczna, darmowa bete ;).
-
A tu ciekawostka: http://simrussia.com/2013/09/23/prepar-3d-ver-2-0-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8/ . Był news, nie ma newsa. Widać Lockheed Martin nie lubi Putina :020: .
-
Jest nowy wpis na blogu. Edytor misji i scenariuszy.
http://www.prepar3d.com/news/2013/10/4561/
Imponujące. :)
-
Wyglada ze P3D v2.0 juz wkrotce. Info dla nowych bibliotek od ORBX:
"Changes include some new library objects, new FTX Central apps for P3D v2 as well as a fix to the agn missing GUIDs that was reported."
-
Wyglada ze P3D v2.0 juz wkrotce. Info dla nowych bibliotek od ORBX:
"Changes include some new library objects, new FTX Central apps for P3D v2 as well as a fix to the agn missing GUIDs that was reported."
Yup, ORBX Islandia też ma instalator dla P3Dv2.
-
Lockheed pozwolił betatesterom pisać na temat symulatora, więc mogę powiedzieć, że premiera wersji 2.0 jeszcze w listopadzie i zanosi się na to, że będzie to godny następca FSX. :)
Większość dodatków do FSX powinna działać bez problemu, poza tymi które korzystają z jakichś bardzo niestandardowych hacków albo ich działanie jest zablokowane przez wydawców z innych względów (PMDG 777, dodatki od Flight1).
-
Poczekamy, zobaczymy, ja widziałem w tych samym chwilach - FSX 30 klatek, P3D 2.0 - 19 i o niebo gorszą grafikę. W tej chwili już się nie napinam na P3D ale na pewno będę obserwował uważnie jakie są o nim opinie.
-
Poczekamy, zobaczymy, ja widziałem w tych samym chwilach - FSX 30 klatek, P3D 2.0 - 19 i o niebo gorszą grafikę.
Skoro widziałeś gorszą grafikę to ja nie wiem gdzie Ty patrzyłeś, a wydajność jest spoko, chociaż wymagania są dużo wyższe, zwłaszcza jeśli chodzi o GPU. :)
-
Mówisz o wrażeniach z pierwszej bety, która wyciekła do sieci? Testerzy mają obecnie dostęp do wersji czwartej, w której poprawiono to i owo.
Mega wzrostu FPS nie należy się spodziewać, ale to też zależy od posiadanej karty graficznej. Nie wszystkie ustawienia grafiki i tweaki dają dobre rezultaty w DX11.
A grafa w FSX to przecież nie kwestia sima, tylko dodatków. Doinstalujesz ORBX, jakieś chmurki i będzie lepiej niż w FSX.
Za to w FSX takiego efektu nie uzyskasz:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/25623949/p3d/377_p3d_small.JPG)
-
Takiego też nie. :)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/202612/Screenshots/P3D/C172_P3D.jpg)
-
Pytanie tylko czy ma sens placenie $60 (pewnie sobie wiecej krzykna) za jeden efekt graficzny jesli wydajnosc wiele nie wzrosnie I nie bedzie mozna korzystac z samolotow od PMDG czy od Flight 1.Na moim kompie FSX smiga super wiec nie narzekam na wydajnosc (stale 30-40 klatek na PMDG B777 w zaleznosci od lotniska). a nie ktore samoloty od FSX rowniez korzystaja w jakies czesci z bibliotek Dierct X11 (np. oswietlenie do MilViz B-737-200) Jak na razie to sie wstrzymam z zakupem I zobaczymy co z tego bedzie, chociaz bylem mega napalony. (Wystarczy ze kupilem wczoraj tragicznego X-Rebirth na ktorego tez bylem napalony)
-
Cóż, to już kwestia wyboru, ja szczerze mówiąc też jestem zadowolony z tego jak FSX u mnie działa i na pewno go nie usunę z kompa, niemniej P3D jest dużym krokiem w dobrą stronę, zwłaszcza, że większość dodatków po prostu w nim działa. Nasze maszyny jak widać działają, Dodo 206 też. ;)
Poza tym, P3D v2 to nie tylko cienie w kabinie, tylko w końcu FS który potrafi wycisnąć dużo z karty graficznej i działa bardziej przewidywalnie.
-
_michal - no wlasnie ale co to znaczy duzo wiecej, jak na razie jedyna roznica jaka widze jest zaawansowane cieniowanie ktore pewnie I tak pewnie wiekszosc wylaczy jak przyjdzie im przeleciec jakims zlozonym modelem nad Londynem od Orbx-u. Co do stabilnosci u mnie np. FSX dziala bez zadnych crash-y (niezaleznie od dlugosci lotu), wiec to pewnie tez jest zalezne od posiadanego sprzetu. No nic zobaczymy pierwsze testy I opinie jak wyjdzie.
ps. marzy mi sie w FSX deszcz na szybie taki jak np. W Train Simulator, to by diabelnie dodalo klimatu.
-
Ależ ja Ciebie nie przekonuję by się przesiąść na P3D, wręcz przeciwnie, jeśli FSX Ci działa satysfakcjonująco to nie ma potrzeby, z tego samego powodu P3D v1.4 było poza moim kręgiem zainteresowań.
Poza tym, jako dev mam nieco inny punkt widzenia, tutaj różnica pomiędzy P3D v2, a FSX/P3D v1.4 to przepaść.
Deszcz by był super, to fakt. :)
-
Tylko pamietajcie ze deszczu juz powyzej 200 km/h to juz nie widac na owiewce, wiec w sumie i tak wsjo rawno.
Ps. https://www.youtube.com/watch?v=C6Het5FzeBg mgła. D.. nie urywa ale pewien progres jest na pewno, no i stutter, akurat na tym filmiku ; ).
-
Ps. Podobno program ma być sprzedawany jako nowy produkt, oznacza, to, że posiadacze wcześniejszego P3D będą musieli zapłacić za ten upgrade (pewnie w specjalnej cenie).
-
Ps. Podobno program ma być sprzedawany jako nowy produkt, oznacza, to, że posiadacze wcześniejszego P3D będą musieli zapłacić za ten upgrade (pewnie w specjalnej cenie).
To zupełnie tak jak FS9 -> FSX, FC2 -> FC3, XPlane9 -> XPlane10, czyli nic nowego. Nowa wersja, nowa kasa.
Szczegóły nowej wersji powinny być podane jutro.
-
Ciekawe tylko jaka to będzie dopłata ; > . Jak 10 baksów to ok, jak 80% ceny standardowej to L.M. pogra w kulki z tymi co już kiedyś kupili. To nie jest nowy tytuł, a jedynie jego modyfikacja (co by nie była istotna), może lepiej by było by nazwali to ew. po prostu inaczej, wtedy pełna cena byłaby zrozumiała.
Mgiełki w nowym P3D 2 4 beta:
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/967090_594327990627497_621012384_o.jpg)
-
Ciekawe tylko jaka to będzie dopłata ; > . Jak 10 baksów to ok, jak 80% ceny standardowej to L.M. pogra w kulki z tymi co już kiedyś kupili. To nie jest nowy tytuł, a jedynie jego modyfikacja (co by nie była istotna), może lepiej by było by nazwali to ew. po prostu inaczej, wtedy pełna cena byłaby zrozumiała.
W takim razie Battlefield 4 to też modyfikacja, o Call of Duty nie wspomnę.
-
Tak z ciekawosci jako ze nigdy nie mialem stycznosci z P3D to czy w wersji 2.0 jest takie samo ATC jak w FSX czy moze cos grzebali przy tym, ciekaw jestemrowniez jak wyglada sprawa z AI w powietrzu ?
-
No i już wiadomo. Premiera w poniedziałek.
http://www.prepar3d.com/news/2013/11/4648/
Ceny:
Prepar3D Professional:
Professional License - $199.99
Academic License - $59.95
Developer License - $9.95/Month
Prepar3D Professional Plus:
Professional License - $2300.00
Developer License - $19.95/Month
Wersja Plus to jest to samo co zwykła + wsparcie dla szkolenia wojskowego, to znaczy ma funkcjonalne systemy bojowe.
-
Co to jest Personal Consumer Entertainment? Umieścili to w tabeli chociaż nie jest dostępne w żadnej z licencji.
-
To znaczy, że nie możesz używać P3D do zabawy. To jest produkt do treningu, symulacji i nauki, a nie zabawka/gra. :)
-
A to luz. Na szczęście nauka też może być zabawą :).
-
No to faktycznie się pospieszyli. Czekamy na opinie :).
-
A czy ta ostatnia beta 4 to już jest RC, czy też koledzy, którzy brali udział w beta testach coś na ten temat wiedzą? Jeśli ta b.4 to RC to jak to finalnie wypadło pod względem klatek/stutter vs FSX w tych samych miejscach?
-
Nie była to wersja finalna, podobno jeszcze doszło trochę usprawnień i poprawek. Porównania 1:1 nie robiłem, musiałbym najpierw pół dnia spędzić, żeby te same dodatki w obu simach zainstalować.
W zależności od ustawień i posiadanego hardware, klatki są wysokie albo niskie, stutter jest albo go nie ma :P Ale generalnie będzie lepiej niż w FSX.
-
O ile dodatków w postaci samolotów i scenerii do P3Dv2 jest coraz więcej i jeszcze zrobili update FTX Global do v2 - to zaczyna być coraz bardziej ciekawie. A co z meshem na cały świat? Tutaj chyba jest posucha. W FSX korzystam z FS Global, ale tutaj jest selfextractor, więc raczej nie da się poprzenosić plików, bo nie wiadomo co i gdzie nadpisuje.
-
Powinna wyjść jakaś edycja FS Global pod FTX (bo panowie współpracują), ale tutaj nic się nie zmieniło. Podejrzewam, że mesh instaluje się do osobnego katalogu w addon scenery i można go ręcznie dodać do biblioteki scenerii w P3D, nawet nie trzeba kopiować, tylko można korzystać z tych samych plików, co FSX.
-
Prepar 3D V2 zostal wlasnie wydany. Plik do sciagniecia ma 10 giga.
-
Prepar 3D V2 zostal wlasnie wydany. Plik do sciagniecia ma 10 giga.
No to trzeba pośledzić opinie i porównania. Jak rozumiem dla użytkownika FSX, by mieć te same funkcje co tu, wystarczy mieć Academic License (te za 59 baksów)?
Gorzej, że jak coś, to trzeba by przyszykować kolejny dysk, bo X'a i tak nie chciałbym się pozbyć na tę chwilę. Za dużo addonów.
-
PMDG przekonało się (a właściwie Boeinga) do P3D.
http://forum.avsim.net/page/index.html/_/pri-news/pmdgs-p3d-development-r1821
Ciekawe jak ich klatkożerne samoloty będą sobie radzić w nowym środowisku?
-
Oj http://xsimreviews.com/2013/11/25/simmos-initial-prepar3d-v2-impressions/ .
-
Nie ukrywam, że więcej się spodziewałem po wydajności. Szczególnie rozczarowuje niskie wykorzystanie GPU na poziomie 20%. Na razie sobie daruję ten tytuł.
-
No dobra P3D v2 (academic) zakupiony (bez czekania na recenzje w necie) jako ze musialem isc do pracy wiec mialem tylko klikadziesiat minut zeby go przetestowac razem z Global 1.1. To co najwazniejsze to FPS-y wg mnie takie same jak w FSX (z podrasowanym configiem) albo ciut lepiej. Program zachowuje sie przy tym b.stabilnie i to co mi sie podoba to ze jesli ograniczymi klatki do np. 30 to program utrzymuje stale 30 a nie jak FSX 24. W settings doszlo sporo nowych opcji ktore pozwalaja w wiekszym zakresie dostosowac symulator do posiadanego sprzetu. Mozna np ustawic cieniowanie dla poszczegolnych obiektow jak rowniez ustawic jego jakosc.
Co do nowych samolotow ciezko mi jest cokolwiek napisac bo nie mialem czasu ich przetestowac, zreszta i tak cz3ekam na moje ulubione.
To tak na goraco, jak wroce do domu to moze skrobne cos jeszcze jak poswiece mu troche wiecej czasu.
Mysle jednak ze z czasem warto sie bedzie jednak przesiasc z FSX-a.
-
Wybaczcie, ale opinie fanboja X-Plane raczej należy traktować z dystansem, to już któryś z kolei krytykant P3D - wielbiciel X-Plane licząc też tych na forum Avsim.
(http://i.imgur.com/KFUjQAu.jpg)
Obciążenie GPU to nieco więcej niż 20%.
Sprzęt to i5 2500K niekręcony, GF 570, 12GB ramu, P3D2 wersja dev bez żadnych addonów, ustawienia medium-high, bliżej high.
-
No właśnie, przeczytałem wszystko na Avsim i tam nieco jadą - oczywiście - głównie jest tak, że jak się nie podoba to się pisze, jak się podoba to się gra i lata.
Chwalą za to za brak stuttera.
Co do nowych samolotow ciezko mi jest cokolwiek napisac
Ale tu nie ma co pisać, przecież to wszystko jest znane z X'a :).
-
Jakby kogoś interesowało skąd tak dużo krytycznych głosów wśród użytkowników XPlane tutaj macie wszystko w pigułce:
http://forum.avsim.net/topic/427000-pmdg-going-p3d/
Po prostu użytkownicy XPlane mieli nadzieję że po zamknięciu Aces wszyscy developerzy FSowi nagle rzucą swoje zabawki i zaczną tworzyć addony dla XPlane. Niestety uparty FSX nie chciał umrzeć, a nagle Lockheed Martin wyskoczył z P3D2 który jest tym na co userzy FSowi liczyli, usprawnionym FSXem z szansą na dalsze poprawki i rozbudowę.
Dla niektórych pigułka była zbyt gorzka by ją przełknąć to teraz trollują na forach i blogach.
P3D2 nie jest idealny, ciągle ma wysokie wymagania i trochę FSowych problemów, ale jest imo bardzo dużym krokiem w dobrym kierunku. Przez czas testowania bety zdążyłem sim polubić i uznałem, że potencjał ma większy niż FSX.
-
A ktoś wie jak jest np. z panelami Srajtka? Czy działa to tak samo z P3Dv2? To samo z AccuFeel 2?
-
Opus jest w pelni kompatybilny z P3D 2.0, jesli ktos szuka silnika pogodowego.
-
Jesli ktos jeszcze nie znalazl to ponizej link do forum na Avsim z lista kompatybilnych dodatkow z P3D 2.0 na biezaco uaktualniana.
http://forum.avsim.net/topic/426926-p3d-v2-master-compatibility-list/
-
Na liście Active Sky 2012 jest ale chyba tylko w zakresie generowania pogody, bo tekstur nie da się przerzucić?
-
Czekam na porównanie obu tytułów pod kątem wydajności. Ten sam poziom grafiki, te same dodatki, ta sama lokalizacja kamery. Na forach dużo gadania o wydajności, ale o bezpośrednie porównanie nikt się jeszcze nie pokusił. Ma ktoś z Was możliwość zrobić coś takiego?
-
Niestety w tej chwili nie bardzo. Nie wszystko co mam w FSX mogę zainstalować w P3D2.
-
Kupujac P3D nie myslalem o tym czy bedzie troche szybciej czy nie (wg mnie jest b. podobnie do podrasowanego FSX ktory mam zainstalowany.) a jest to inwestycja w przyszlosc. P3d v2 juz teraz oferuje kilka nowych ciekawych opcji, a niektore rzeczy wygladaja lepiej niz w FSX i caly czas LM inwestuje w ten symulator. Rowniez developerzy z czasem beda dostawac coraz lepsze narzedzia ktore pozwola na tworzenie im b. zlozonych i lepiej dzialajacych w tym srodowisku dodatkow. A jak widac zainteresowanie P3D jest dosc duze i wiekszosc duzych developerow robiacych dodatki pod FSX (PMDG, AREOSOFT, ORBX, UK2000 Scenery, FS DREAM TEAM, mam nadzieje ze A2A rowniez ;)) potwierdzilo wspieranie tej platformy w przyszlosci co dobrze wrozy rozwojowi P3D.
-
http://airdailyx.blogspot.ie/2013/11/prepar3d-v2-first-impressions.html
Jesli ktos jeszcze sie waha nad zakupem.
Zdania zaczynamy wielką literą, a kończymy kropką. Mazak.
-
http://kostasfsworld.wordpress.com/p3d-v2-performance-analysis/
Trochę na temat wydajności obu simów.
Ustawienia: http://www.prepar3d.com/forum-5/?mingleforumaction=viewtopic&t=3920 .
-
YoYo ten koleś porównał FSXa do P3D 1.x a nie 2.0. Zobacz daty komentarzy :).
PS. Wczoraj dowiedziałem się, że LM zwraca pieniądze za P3D do 60 dni od daty zakupu. Kupię ten tytuł za parę dni o pobawię się przez weekend.
-
Jest ok, dałem nie ten link tylko, już poprawiony. Thx.
-
Lepiej :), chociaż to już nie jest porównanie obu simów. Nad tym Kosta dopiero pracuje.
-
Dobra, zamówiłem nowego SSD pod P3Dv2. Coraz więcej pozytywnych opinii, ale X'a na razie nie chcę się pozbywać. W sumie można też kupić wersję za 10 dolców na jeden miesiąc i potraktować to jako demko jak ktoś chciałby zobaczyć jak to u niego działa. Mają też robić jakieś kolejne updejty, jak np. te chmury więc może być dobra inwestycja.
Ktoś testował z zewnętrznym limiterem i bez? Są takie różnice jak z X'em czy tutaj to obojętne.
-
Taka ciekawostka:
(http://sapdaube.free.fr/p3d/daube_image0002.jpg)
To jest samolot z FS9...
-
No dobra, pakuję się w P3D, już ściągam.
Warto dodać, że przy zakupie jeszcze system nam dolicza TAX (nie wiem czemu), więc na Academic wyszło nie 59, a 59+13$.
-
To ciekawe bo wlasnie sprawdzilem swoj zakup i zaplacilem rowne $59.99
-
Hmm, no to dziwne, bo jako EU nie powinniśmy płacić podatku w US, a jestem zarejestrowany jako Poland. Napisałem do tego działu zwrotów skąd te 13 baksów, a może ktoś mnie zameldował w US ;) ?
-
Hmmm coś mi nie gra z full screen. Mam czarny obraz na starcie, a windowed mnie nie interesuje. Co gorsza nawet nie widzę opcji w settings > full screen.
Edit: jak się odhaczy ten Pokaż menu na początku jest ok (Show Scenario Startup Screen). A czy tutaj musi się zaczynać od razu od startu na lotnisku? Nie ma menu z Load flight czy coś?
-
A to nie jest Polski VAT?
-
YoYo - Polecam Simlauncher genialny programik ktory pozwala wybrac wszystkie detale przed odpaleniem FSX/P3D (nie testowalem jeszcze pod V2, ale uzywalem pod FSX zamiast defaultowego):
http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=simlauncher&CatID=fsxutil&Go=Search
-
A to nie jest Polski VAT?
Jaki Polski Vat? Za produkt kupiony za granicą, no weź proszę :).
Ciężko idzie się przyzwyczaić, na pewno trzeba będzie tutaj pogrzebać. Widzę, że P3D ma podobną przypadłość jak X, lepiej nie ograniczać go wewnątrz, a zewnętrznym limiterem. Kolejna sprawa to wygładzanie, które jednak działa bardzo słabo. Nie działa także to z sterownikowe karty graficznej, a jedynie z aplikacji - to też jest słabe, bo mi się wydaje, że np. 8x16x bardziej daje tu po klatkach niż 8x16x i SuperSampling w FSX, a i tak na externalu wygląda dalej słabo. Tutaj nawet nie ma SuperSamplingu. Oświetlenie to akurat najmocniejsza sprawa P3Dv2.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/Nowy-2_zps8a62335d.jpg~original)
-
No i do tej pory wazniejszy byl procesor niz karta graficzna. Jesli ktos zaniedbal grafike to nawet spory procesor nie wycisnie za duzo z prepara. 1gb karta to za malo jesli przesuniemy wszystkie suwaki w prawo to zawiecha murowana.
-
Ok, po 1,5 godzince zabawy.
Co mi się podoba:
- oczywiście oświetlenie,
- nowe cienie i wszystkie nowe graficzne bajerki, (najlepsze cienie w kabince!)
- płynność pod wzg FPS (ale dodam, że właściwie hula u mnie jak FSX ostatnio)
- prawie brak stuttera
- ostre teksturki,
- żadnego doładowywania się tekstur, jakis białych, czarnych kwadratów,
- nowe maszynki od Alabeo i Carenado
- parę rzeczy nowych w opcjach vs FSX jak rozd. tekstur, większy LOD niż 4.5 itp.
- efekty pogodowe wraz z przestrzenną mgiełką,
- działają tweeki FSX'owe,
- piękne oświetlenie nocą,
- wydaje się dość stabilny (ale patrz niżej)
Co mi się nie podoba:
- słabe wygładzanie i wymuszanie przez sim ustawień, olewanie tych z karty,
- brak supersamlingu,
- jak dam Show Scenario Startup Screen to mam black screen,
- właściwie wszystkie pozostałe maszyny (poza Mule, F-35) to jeden wielki gniot i to od razu potem wywalę, może ew. zostawię Irisa,
- wyciągnięcie menu to - 15 fps,
- lepiej latać z external limiterem niż tradycyjnie tym z sima,
- słabe to całe menu wyboru i w ogóle nie jest to tytuł w zakresie startu jako user friendly, tutaj totalny bezsens,
- trzeba pogrzebać ręcznie by działały panele Saiteka lub Go Flight (jeszcze tego nie robiłem),
- czemu okno ATC nie jest transparentne jak było w X?
- czy Wam też dźwięk czasem się sam zmienia (jakby z przestrzennego 7.1 na 2.0 po jakimś czasie)?
- czy ta woda ma jakieś animacje? Mieni się ok, odbija fajnie chmury, księżyc, gwiazdy, ale fale - stoją!
- ten HDR, raczej wole ostre obrazy, ale może tutaj poprawi to Sweet FX. Kwestia gustu jednak.
- miałem jakiś bug po zasejwowaniu lotu jako default by nie startować od razu tym F-22, ale pomogło to: http://forum.avsim.net/topic/427229-no-mouse-click-spots/page-2 .
- miałem już 2x CTD przy wyjściu: StackHash .
- latarnie świecą za dnia?
Brak mi na pewno (do sprawdzenia):
- kompatybilności z Shade,
- programu do tekstur w Dx11 (pewnie dopiero będzie w nowym ReX i AS), pogodę z Active Sky 2012 mi zaciąga bez problemu (zaciąga, ale bez chmur zdaje się, ostatni SP2, nie beta SP3 - ok mam w Wx Options należy wybrać opcję Choose sim at the startup, jakoś tak, wtedy możemy wybrać P3D i działa, również zdaje się wybór wszystkich tekstur, więc super).
- nie wiem czy działa ze Sweet FX.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Nowy-3_zpse16f34f2.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Nowy-3_zpse16f34f2.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Nowy-2_zps2d2004b2.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Nowy-2_zps2d2004b2.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Nowy-4_zpsf1d91260.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Nowy-4_zpsf1d91260.jpg.html)
-
- czy ta woda ma jakieś animacje? Mieni się ok, odbija fajnie chmury, księżyc, gwiazdy, ale fale - stoją!
Wygląda jakby się ruszała.
http://www.youtube.com/watch?v=9f_Vo-JukmQ
-
Tez wam klatki drastycznie spadaja w nocy. Moze to wina Globala.
-
Wygląda jakby się ruszała.
http://www.youtube.com/watch?v=9f_Vo-JukmQ
Test w locie? ;). Woda wygląda fatalnie. Masz teraz jakby wielkość fali od siły wiatru, przy 6kts wygląda jak obiekt z tekstura wave, który się nie porusza.
Tez wam klatki drastycznie spadaja w nocy. Moze to wina Globala.
Nie zauważyłem by wtedy mi spadały. Noc za to ma świetne oświetlenie.
-
fajna jest opcja Preview Time. Tu z teksturkami już z AS2012.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-30-28-76_zps8547ead0.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-30-28-76_zps8547ead0.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-29-32-76_zpsc67f8837.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-29-32-76_zpsc67f8837.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-29-46-81_zps373c6a30.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-29-46-81_zps373c6a30.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-29-56-78_zps3108c825.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-29-56-78_zps3108c825.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-30-04-81_zps1dcec265.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-30-04-81_zps1dcec265.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-30-12-79_zps6bd65f30.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-30-12-79_zps6bd65f30.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Prepar3D2013-11-2919-30-17-06_zpsc3ab3c11.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Prepar3D2013-11-2919-30-17-06_zpsc3ab3c11.jpg.html)
-
Jest czasem też jakiś problem z drzewkami...które przybierają postacie tekstur domów, np tak: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/attachment.php?attachmentid=860&d=1385760852 .
Też tak miałem w dodanych np. sceneriach z FSX'a - FTX już pracuje nad FTX Global 1.2 gdzie ma to być poprawione (Orbx trees).
-
Poki co mozna zastowac ponizsze ustawienia dla NI jak sie ma GeForca (wziete z forum P3D)
The following works for me:
1. In app, set MSAA to 4x, FXAA off.
2. In Nvidia Inspector, set the following parameters in the Prepar3D app profile:
a) Antialiasing - Mode: "Enhance the application setting" (NOT "override any application setting").
b) Antialiasing - Setting: 4x Multisampling. Not sure this is necessary, but seems best to match the app setting.
c) Antialiasing - Transparency Supersampling: 4x Sparse Grid Supersampling. This is the important bit.
-
Czytałem, że P3D w ówczesnej wersji nie miał menu startowego co wydaje się być mało rozsądne i nadzwyczaj niewygodne... Czy w wersji 2.0 już jest to menu startowe? Pozdrawiam
-
Nie ma tu idealnego rozwiązania, startujesz od razu z lotniska, ale można ustawić takie uproszczone menu wyboru - tylko ja mam wtedy czarny obraz.
Właściciele fotoscerii będą zadowoleni. Nic się nie doładowuje i nie wyostrza dopiero jak jesteś nad danym miejscem
Mgsc New Mexico 2.0.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/mega_zps11116a0e.jpg~original)
-
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/Nowy-3_zpse0df68d9.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/Nowy-2_zpsd6f469fc.jpg~original)
-
I jeszcze z głupotek - w każdym u mnie samolocie nie przesuwa się kulka w chyłomierzach. Ogólnie jest dużo baboli, są problemy z landclassem, np. dodaje do tekstur w Europie, czy Stanach (bo tu latałem) tekstury sahary na skałach, albo pustynne na ziemi. Sim nie radzi sobie także z większością świateł nawigacyjnych, do lądowania itp. i ich po prostu nie wyświetla. Przestrzenna mgła jest ok, ale też potrafi się wyraźnie po równi zarysować na górze jak z miecza ściął, przez co traci to klimat. No nic, ponoć 2.1 w drodze, oby nie doszło do 3.0 i tu dodadzą obsługę 64 bity i znów 50 dolców i wielka niewiadoma... . Na pewno P3Dv2 ma potencjał i mi się podoba, ale z drugiej strony to tak za kilka miechów może tu będzie można polatać bez zająknięcia. AS2012 zauważyłem, że jak jest engine pogodowy ON to daje 75st.C w powietrzu i silniki przez to tracą moc. Golgota civil simmerów ; ).
Co do meshy to będzie update instalatora do FS Global 2010: http://www.fly2pilots.com/cms/ . A już to rozpracowałem, przed instalką, po prostu nazwij plik Prepar3D.exe jako fsx.exe i instalacja FS Global 2010 właśnie mi idzie (trzeba tylko ręcznie dodać potem w scenery: http://www.fsglobal2010.com/fsglobal2010/s9.htm ). Tak samo zrobiłem z A2A Anson i też "wykrył" FS'a więc instalka poszła :icon_biggrin: .
-
YoYo - Polecam Simlauncher genialny programik ktory pozwala wybrac wszystkie detale przed odpaleniem FSX/P3D (nie testowalem jeszcze pod V2, ale uzywalem pod FSX zamiast defaultowego):
http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=simlauncher&CatID=fsxutil&Go=Search
Nie działa z P3Dv2.
Nie da się dodać głównego folderu:
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/th_Nowy-3_zps5b1ab927.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/Various/Nowy-3_zps5b1ab927.jpg.html)
-
Mi sie udalo wszystko poustawiac (wersja 9.2) ale i tak nie dziala bo nie znajduje defaultowego lotu (pewnie LM cos pozmienial) no nic trzeba bedzie poczekac na update-a.
-
U mnie jaki widać podaje, że nie ma jakiś plików? Runways? Heh. V. ta sama. Do tego jakby część okna była schowana i nie widać przycisków.
-
Musisz uruchomic w glownym katalogu Prepara Makerunways:
http://fsuipc.simflight.com/beta/MakeRwys.zip
-
Mi sie udalo wszystko poustawiac (wersja 9.2) ale i tak nie dziala bo nie znajduje defaultowego lotu (pewnie LM cos pozmienial) no nic trzeba bedzie poczekac na update-a.
Tu podobno instrukcja by działało: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?83748-Simlauncher-9-2-doesnt-work-with-P3Dv2&p=851328&viewfull=1#post851328 , ale nie testowałem jeszcze.
Jest zapowiedź patcha. Mam nadzieję, że to nie tylko płomienne nadzieje, ale faktycznie zrobią najlepszy civil sim na ziemi wedle obietnicy ;).
http://www.prepar3d.com/forum-5/?mingleforumaction=viewtopic&t=4373 .
Plus taki, że jest z kim rozmawiać, by coś tam grzebali dalej w projekcie.
Parę "tipów" znanych z FSX: http://forum.avsim.net/topic/428171-anyone-read-the-tuning-tips-from-lm/?p=2870365 .
-
A tak mogą wyglądać mniej więcej cienie chmur: http://www.youtube.com/watch?v=fjGwd3ikAMU#t=55 . Ktoś dogrzebał się tego podobno w plikach, ale wiadomo to wciąż wip.
-
Wszędzie widzę, że P3D działa na DX11, czy w takim wypadku, moja karta, która spełnia DX10 (GTX260) nadaje się do wymiany, ponieważ sim w ogóle nie wstanie, czy może jednak dam radę polatać?
-
Sim się nie uruchomi.
-
Ajć, czyli pora na wymianę sprzętu. Dzięki za pomoc.
-
Może w tym miesiącu będzie łatka 2.05:
http://www.prepar3d.com/forum-5/?mingleforumaction=viewtopic&t=4373.0 .
-
Od razu jest 2.1:
http://www.prepar3d.com/news/2014/02/4845/
-
Co tu taka cisza? Nie było mnie prawie tydzień bez dostępu do neta.
Jakie wrażenia z 2.1? Lepiej, gorzej. Właśnie ściągam.
-
Działają światła na lotniskach. Można już używać ActiveSky2012 (TAT w normie).
Tyle dobrego.
Jest jakiś problem z FSUIPC. Poza tym zepsuli antipopup. Czy dasz 0 czy 1 w cfg to bez znaczenia. Autogen wyskakuje jak w FSX. Sporo jest głosów o OOM.
Na forum skrajne opinie. Od pełnego zachwytu do kompletnego besztania. Więcej tego drugiego.
Osobiście wolałbym, żeby do 2.0 dodali tylko poprawkę dotycząca TAT i świateł...
-
Wlasnie postawilem system od nowa i czytajac te wszystkie komentarze na forum LM zastanawiam sie czy wogole jest sens instalowac P3D 2.1 tymbardziej ze FSX smiga u mnie rewelacyjnie po uzyciu Bufferpools=0.
-
A u mnie własnie antipopup zaczął działać. Skasowałem jeszcze raz pliki konfiguracyjne. Pomogło.
Aha, jest też już działający FSUIPC.
Hmm, odzyskałem wiarę w P3D ;)
-
Wydaje mi się, że jest lepiej. Na pewno zrobili to wygładzanie, teraz już działa ok. Po drugie Ekran Scenariusza nie powoduje jakiegoś black screena jak miałem poprzednio ani CTD. Z FPS mam jak miałem, czuć większą gładkość niż w FSX - to tak na szybkim locie, z 15 min ;>.
Ale:
- nowy HDR jest za ciemny:
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/Nowy-2_zpscb39585c.jpg~original)
- coś się pokaszaniło z GPS,
- czy Wy też macie z Volumeric On mgły aż po sufit? Dopiero wyłączenie tego pozwala zobaczyć tekstury nieba (wraz z Active sky - a może engine pogodowy ten nowy od HiFi: Active Sky Next jest ok albo nowy Rex? > http://il2forum.pl/index.php/topic,16130.0.html )
-
Sprawdziłem jak działa P3Dv2 ze Sweet FX i wszystko jest okej. Efekty są lepsze i dałem ustawienia by było też jaśniej w simie.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Screenshot11864_zpsc5b3574d.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Screenshot11864_zpsc5b3574d.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Screenshot94084_zpsc2738495.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Screenshot94084_zpsc2738495.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Screenshot80745_zpsa05a38d6.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Screenshot80745_zpsa05a38d6.jpg.html) (http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/th_Nowy-3_zps115e1ac7.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Nowy-3_zps115e1ac7.jpg.html)
Tutaj nieco więcej wraz z linkami: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?85648-P3Dv2-and-SweetFX
Jedna tylko kwestia - bardziej to przypomina X'a no ale te cienie : ).
-
Po wyjściu patcha 2.1 pojawiły się problemy ze starszymi produkcjami A2A, np. w B17 nie można schować/wysunąć podwozia oraz brak ciśnienia w hydraulice. Rob albo Michał wiecie kiedy zostanie to naprawione? Jeśli w ogóle A2A może coś z tym fantem zrobić.
-
No niestety, problem z gaugami. Ponoć to jednak nie bug, a nowy core (???).
-
Będzie naprawione. LM patrzy na ten problem i mają to naprawić po swojej stronie, jeśli im nie wyjdzie to my coś z tym zrobimy. Niestety na wczoraj się nie da. :(
-
Ja niestety jestem troche zawiedziony versja 2.0/2.1. Nie dosc ze z wiekszoscia dodatkow sa problemy lunb wogole nie dzialaja to wydajnosc wcale sie nie zwiekszyla. Nadal FSX z tweakami od Kosta dziala mi znacznie plynniej i lepiej niz Prepar3D 2.1 (nowa instalacja na nowym systemie) z tymi samymi ustawieniami. Na ta chwile zakup nowego Prepara z mojego punktu widzenia bylo wyrzuceniem pieniedzy w bloto. Ciekaw jestem waszych opinii.
-
Jest HotFix do 2.1:
http://www.prepar3d.com/forum-5/?mingleforumaction=viewtopic&t=5696
-
Ktoś odpalał P3Dv2.1 na laptopie z dwoma układami graficznymi ? Mam problem w tym, że sim, nie widzi GPU Nvidii i jedzie na Intelu, z dość mizernym skutkiem.
-
Zmiany, zmiany, zmiany....
2.2 nadlatuje wraz z cieniami pod chmurki:
http://www.prepar3d.com/news/2014/03/4904/
-
Zmiany, zmiany, zmiany....
2.2 nadlatuje wraz z cieniami pod chmurki:
http://www.prepar3d.com/news/2014/03/4904/
No dobrze, chmurki chmurkami, lecz czy jest jakiś konkretny powód przemawiający za kupnem prepara. Bo po screenach to ja widzę nadal FSX-a. I to raczej na niskim defaulcie. Trochę to mało.
-
Wydajność i światło.
-
Wedlug mnie FSX z DX 10 Scenery Fixer I tweakami dziala duzo lepiej niz P3D 2.1 juz nie mowiac o klopotach z niektorymi dodatkami. Ja bym sie wstrzymal jesli jeszcze nie kupiles .
-
Wydajność i światło.
Wydajność i światło... nadal "mauo".
W FSX jakoś nigdy na spadek FPS-ów nie narzekałem. Jeśli nad NY na max mam 30fps przy scenerii NY od Drzewa to czego więcej chcieć :)
A światełka, cienie to nadal zbyt mało by wydać w sumie całkiem pokaźną sumkę.
-
Prepar3D v 2.2 wylądował... Pobierać/testować! http://www.prepar3d.com/news/2014/04/4944/ (http://www.prepar3d.com/news/2014/04/4944/)
-
Z kazdym kolejnym patchem mam coraz wiecej watpliwosci co do przyszlosci P3D. Po dniu testowania nowego patcha zadnych zmian w wydajnosci nie zauwazylem (jak mulilo tak muli) a tylko dodatkowe problemy z zainstalowanymi dodatkami. Pol zycia spedzilem probujac ustawic FSX tak zebym mogl komfortowo pograc i nie mam zamiaru poswiecac kolejnego pol zycia na grzebaniu w P3D zeby wszysytko jakos tako dzialalo. Jak na razie FSX+DX10 patch jest dla mnie najlepszym rozwiazaniem.
Szkoda ze nie wzieli sie za Microsoft Flight-a i na jego bazie nie sprobowali zbudowania nowego sumulatora.
-
A u mnie na odwrót ;-) Wszystko śmiga aż miło. Latam też online IVAO na P3D, ruch AI, zachowanie samolotów - bez problemu. To właśnie w FSX musiałeś mieć ukończone wyższe studia informatyki stosowanej aby sobie polatać ;-) Póki co dodatki wszystkie scenerie oraz część samolotów (czekamy na 777PMDG) działa bez zarzutu. Przesiadać się i nie czekać! ;-)
-
Nie działa tutaj TacPack! Więc ja poczekam ale łatkę potestuję. :D
-
jodle - pozwole sobie sie nie zgodzic z Toba ;). Jako posiadacz prawie wszytskiego co ORBX wydal tylko jakies 20% procent jest kompatybilne na ta chwile z P3D v.2, oczywiscie to sie bedzie zmieniac ale na razie szalu nie ma a jak napisal John na forum i tak nie wszystko bedzie update-wane jako ze autorzy niektorych scenerii nie chca, nie maja czasu tego robic, lub im sie to poprostu nie oplaca gdyz nie sprzedaly sie w wystarczajacej ilosci. Jak sam wspomniales nie dzialaja samoloty PMDG i niestety obawiam sie ze jesli wyjda kiedykolwiek kompatybilne z V.2 to na pewno nie za darmo (a samoloty PMDG troche kosztuja). Zaden platny AI (z tych co posiadam) nie jest rowniez kompatybilny z P3D v.2, wiekszosc modeli szczegolnie tych starszych (ale wciaz swietnych) nie dziala lub trzeba kombinowac z prznoszeniem calych katalogow z FSX lub ew. uzyc specjalnego programu ale i tak potem trzeba spedzic jakis czas na testowaniu co dziala a co nie. To wszystko wg mnie jest b.czasochlonne i denerwujace niz zainstalowanie DX 10 fixera i wpisanie kilku komend do fsx.CFG (wystarczy technikum).
Jak ktos ma problem z wolnym ladowaniem sie tektur w P3D v2.2 (rozmazane tektury szczegolnie jak latasz szybko i nisko) to proponuje uzyc Bojote's tweaking. Wciaz dziala rewelacyjnie.
http://www.venetubo.com/fsx.html
-
Panowie jak wygląda zakup P3D. Karta kredytowa czy można na PayPal?
-
PayPal lub karta kredytowa.
-
Miałem okazję dzisiaj wybadać czym ten Wasz P3D jest. I prawdę mówiąc "pisząc" dupy nie urywa. W zasadzie kalka 1:1 z FSX. Lotniska które znałem z defaultu FSX sprawdziłem na tej platformie. Nie wiem, LFPG standardowe w FSX jest całkiem ładne i miłe dla oka zaś to co widziałem w preparze, słabizna. Hawaje, niby taka flagowa sceneria a jednak w FSX ładniejsza. Nawet Nowa Zelandia w FSX jest w standardzie lepsza. Ok...zgadzam się chmurki ładniejsze, słoneczko tez całkiem ładne. Ale wystarczy znacznie tańszyw zakupie REX albo AS i FSX znów ładniejszy. Poza tym, żaden z dodatków które przyniosłem ze sobą do testów jakoś nie bardzo chciały współpracować.
Samo menu planowania misji fajne ale to wszystko.
PMDG MD-11( jedyny "lajner" jaki mam kupiony i jaki mi radochę sprawia) nie działa poprawnie.
No niestety to jest ciągle i tylko beta.
-
D... nie urywa bo to wciąż FSX ale z jeszcze gorszym menu i nieintuicyjnymi tematami w całym GUI, ale nie o to tu chodzi. Takiego oświetlenia i takich bajerów wzrokowych jakie oferuje P3D nie uświadczysz dzięki żadnemu dodatkowi, nawet w trybie Dx10 w FSX i o to tutaj bardziej chodzi, jak i nowy engine, który większość procesów przerzuca na kartę graficzną, a nie na procesor. Żadnego doczytywania się tekstur, większa ogólnie płynność... ale tak jak piszesz, większosć fajnych dodatków ma z nim problemy, albo raczej P3D z nimi, dlatego ja na razie go odstawiłem i czekam jak wyjdzie z tej "bety".
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/Screenshot186962_zpsf3deecbb.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/P3Dv2/Screenshot11864_zpsc5b3574d.jpg) (http://s921.photobucket.com/user/rafikst/media/P3Dv2/Screenshot11864_zpsc5b3574d.jpg.html)
-
Tylko ... żądać za "bete" całkiem pokaźnych sumek w momencie kiedy to jest tylko i wyłącznie nadal nieznacznie lepszy FSX. Troche nieuczciwe.
-
Są gry i są narzędzia. FSX to gra, P3D to narzędzie.
-
Tylko ... żądać za "bete" całkiem pokaźnych sumek w momencie kiedy to jest tylko i wyłącznie nadal nieznacznie lepszy FSX. Troche nieuczciwe.
Powiedz do to Eagle Dynamics, gdzie są wciąż odgrzewane stare kotlety już chyba na wszystkie możliwe strony, czekam jeszcze na DCS iPad version ;).
Nie zapomnij, że płaci się też za support, akurat w tym przypadku jest do kogo się zwrócić z błędami i są naprawiane, a chłopaki z Lockheeda dzielnie jak na razie z tym walczą. Na oficjalne naprawy w FSX OOMów, Dx10, wielu CTD nie ma co liczyć ew. na twórczość moderów.
Poza tym P3D powstał z myślą jako narzędzie do szkolenia, my dostaliśmy odnogę tego. Może jakby powstawał od razu jako jako symulator dla przeciętnych domatorów z PC to byłby bardziej "user friendly".
Myślę, że po prostu P3D potrzebuje jeszcze czasu, ale może za 1-2 lata większość będzie już latać tylko na nim, jak wyjdzie już z wieku dziecięcego.
-
Witam mam ten sam problem co Sundowner. Na laptopie z dwiema kartami odpala tylko na zintegrowanej Intela. Wie ktoś czy wogóle da się zrobić żeby odpalał normalnie na karcie GeForce?
-
Pojawiła się nowa łatka - P3Dv2.3 .
http://www.prepar3d.com/news/2014/08/5408/ . Także zapowiedziano prace nad kolejną 2.4.
-
Po updejcie mam CTD za każdym razem z błędem modułu: clr.dll. Ehhh.
Trzeba czekać kolejne pół roku jak już na dzień dobry się coś sypie. Może na 2016 będzie okej ; >.
Tam pracują jacyś beta testerzy, którzy testują to w różnych środowiskach?
Edit:
Ok, wywalilem plik DLL.xml z C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Lockheed Martin\Prepar3D v2 i poszło. Niestety teraz nie działa mi np. Accu Feel, a także nie działają np. panele Saiteka (poza Instruments Panels).
-
Tam pracują jacyś beta testerzy, którzy testują to w różnych środowiskach?
Owszem i to nawet spora armia. Jedni kupili za gruuuubą forsę nieskończony produkt inni go znaleźli w sklepie z akcesoriami żeglarskimi. :)
PS.
Kilka dni temu pełną paczkę(3-pliki) scenerii od D-A-F uploadowalem na forumowy FTP.
Poza tym testuję obecnie pomysły na HUD do F-35 i najmniej jedną wersję też tam niedługo podeślę wraz z instrukcją.
-
Mam wrażenie, że przyczyną jest niekompatybilny FSUIPC (np. u mnie), z którym komunikuje się wiele programów i to powoduje CTD. Nie dają odetchnąć deweloperom. Tylko to takie koło zamknięte wciąż i wciąż.
Wiele osób się skarży na CTD po 2.3. U mnie ok, ale za to wiele rzeczy (działających w tle) przez wywalenie DLL'a przestało działać.
-
Po updejcie mam CTD za każdym razem z błędem modułu: clr.dll. Ehhh.
Trzeba czekać kolejne pół roku jak już na dzień dobry się coś sypie. Może na 2016 będzie okej ; >.
Tam pracują jacyś beta testerzy, którzy testują to w różnych środowiskach?
Edit:
Ok, wywalilem plik DLL.xml z C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Lockheed Martin\Prepar3D v2 i poszło. Niestety teraz nie działa mi np. Accu Feel, a także nie działają np. panele Saiteka (poza Instruments Panels).
Ja mimo ostrzeżeń zainstalowałem... Jak to mówią, nie uczymy się na błędach innych. :) Niestety też pojawiły się problemy. Nie mam CTD ale program się nie uruchamia bo stwierdza, że mam niekompatybilną z DX11 kartę graficzną albo nieaktualne sterowniki.
Wiem gdzie leży problem, gdyż chyba w pierwszej wersji Prepar3D v2 miałem taki sam błąd ale wtedy dosyć szybko to poprawili.
Mam dwie karty graficzne i niestety jedna z nich nie jest kompatybilna z DX11. Mam nadzieję, że szybko to poprawią.
-
Ja odkad zakupliem Fiber-a calkowicie wrocilem do FSX-a, ktory wrescie zaczal dzialac tak jak nalezy i to bez zbednego grzebania w cfg. Z Preparem dalem sobie spokoj przy ostatniej aktualizacji i raczej z tego co widze szybko do niego nie wroce. Tylko wydanych pieniedzy zal.
-
Prepar nie jest zły, ale człowiek głupieje w tych instalkach to tu i to tu, ręcznym kopiowaniu, wstawianiu czegoś co potem nie widać i nie działa, ciągłych problemach z kompatybilnością po nowych patchach i tym siermiężnym menu. A jak wywalam Alt i menu już w simie, to klatki spadają do 5 kl/sek. Tu wciąż jeszcze droga przed nimi. Natomiast w tej wypowiedzi ogłoszono, także prace nad 2.4, który ma przynieść znaczące zmiany. Ciekawe co? Może GUI właśnie?
-
... ale człowiek głupieje w tych instalkach to tu i to tu, ręcznym kopiowaniu, wstawianiu czegoś co potem nie widać i nie działa, ciągłych problemach z kompatybilnością po nowych patchach i tym siermiężnym menu. A jak wywalam Alt i menu już w simie, to klatki spadają do 5 kl/sek.
To właśnie jest definicja złego produktu :).
-
To właśnie jest definicja złego produktu :).
Albo używania produktu niezgodnie z przeznaczeniem. LM pozwala na zakup P3D do użytku domowego, ale to nie znaczy, że ten produkt jest do tego przeznaczony. To nie jest FS11 tylko platforma treningowa.
Coś jakby kupić VBS i narzekać, że to nie Arma.
-
Tutaj nie chodzi o nie spełnione oczekiwania klienta tylko o ilość błędów w programie. To, że P3D jest przeznaczony na profesjonalny rynek nie usprawiedliwia deweloperów. Nie powiesz mi chyba, że ten program działa inaczej w centrum treningowym niż u Yoyo czy Yossariana?
-
Wersji 2.3 jeszcze nie zainstalowałem, to się nie wypowiem, ale 2.2 u mnie działa(tm), bezproblemowo. Pomijam fakt, że i tak latam głównie w FSX ze względu na TacPack. :)
-
LM pozwala na zakup P3D do użytku domowego, ale to nie znaczy, że ten produkt jest do tego przeznaczony.
Tylko ze do Prepara w przeciwienstwie do VBS (chociaz moge sie mylic) jest wydawana stosunkowa duza liczba dodatkow skierowana jedynie do zwyklych milosnikow virtualnego latania w domu. Wiec mozna chyba przyjac ze produkt jest komercyjny i rowniez skierowany do wiekszej rzeszy ludzi.
-
Wyszedł nowy http://www.schiratti.com/dowson.html FSUIPC kompatybilny właśnie z 2.3. Rzecz tu obowiązkowa, bo po patchu pojawiły się problemy.
-
Jako ze wlasnie upgreadowalem troche moj sprzet to naszla mnie ochota przetestowac v2.3 I zobaczyc co sie zmienilo. Zainstalowalem odpalilem I co widze wszedzie jakies biale trojkaty ktore kompletnie zniechecaja do lotow. Porada od LM zainstalowac stara wersje sterownikow do karty graficznej, dalej to mi sie juz odniechcialo cokolwiek instalowac I testowac. Troche to zaczyna byc niepowazne z ich strony. No ale jesli chca dobic do v3.0 I znowu ja sprzedac jako osobny product no to trzeba jakos kombinowac;).
-
W poniedziałek 29-09-2015 kolejny patch 2.4 ze stajni LM.
-
Ciekawe kiedy wydadza v3 i ile za niego zazadaja ale pewnie wkrotce skoro Orbx juz oglosil ze bedzie pobieral dodatkowa oplate za update do 3.
-
Opłata za przejście na 3? Skąd masz takie info?
-
Z forum FTX
"With regards to Prepar3D Version 3.0 we will be charging a nominal upgrade fee for any Orbx products ported to it, depending on the complexities of the P3D3.x engine and work required. Since V3.0 is very far away I wanted to go on record and give you a heads up that our policy moving forward is to charge a nominal fee for upgrades to new sim platforms."
Niby napisal ze jest jeszcze duzo czasu do wydania v3 ale skoro wiedza juz ze wyjdzie i ze trzeba bedzie placic za upgrade to mysle ze to nastapi szybciej niz nam sie wydaje.
-
Jak było poprzednio, mogą mieć nawet już jakieś bety tego - z tym, że ja na razie P3D odpuściłem. Niech się poukłada to wszystko bo od tych wersji i różnych instalatorów głowa boli.
-
2.4 dla P3D: http://www.prepar3d.com/news/2014/09/5676/ .
-
A ja testuję powrót do Prepara. Na razie ASN+REX Cloud Soft+TD SP4. Daje radę i zaczyna mi się tu podobać po chyba blisko 8-mio miesięcznej przerwie... Jeszcze, żeby to menu naprawili...
Były też jakieś przechery z chmurkami, wrzuciłem to na REX'a ale z fixem i czyszczeniem shaderów jest ok: http://www.realenvironmentxtreme.com/forums/index.php?/topic/32522-p3dv24-and-flat-clouds/ .
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/MD530F/MD530F_22_zps0d9dae6f.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/MD530F/MD530F_20_zps17e67e54.jpg~original)
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/MD530F/MD530F_23_zps94a0f2e7.jpg~original)
-
Ktoś bawi się w Prepara 2? Muszę przyznać, że chociaż dalej to nie ideał (głównie za sprawą topornego i bezsensownego menu, gdzie nawet by dostać się do opcji trzeba wpierw odpalić grę...) i paru innych spraw związanych z komaptybilnością to podoba mi się tutaj coraz bardziej i po 1,5 roku albo i więcej jak kurzy się u mnie na dysku przepraszam się z nim. Obecnie to już milowy krok do tego co było w samym pierwszym 2.0. Bardzo ładnie działa, jak do tej pory zero zwiech, OOMów, czy innych niespodzianek, które są wpisane w naturę FSX'a. Ustawienia mam dość harkorowe i tytuł śmiga, a do tego 4x16x i SuperSampling (tu jedynie nad dużą wodą muszę zejść do 2x16x i SS, zauważyłem, że SS bardzo nie lubi się z wodą przy 4x - ale tylko większe obszary, jak ocean). Jak ktoś chciałby odświeżyć sobie serię FS to P3Dv2.4 zaczyna być coraz lepszym wyborem (w zakresie maszyn cywilnych, dla wojskowych dalej FSX ze względu na TacPacka). Gra świateł w P3D też bardzo fajna i oczywiście te nowe rzeczy jak cienie pod chmurkami itp.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/MD530F/MD530F_46_zpsf66f1ccd.jpg~original)
Jakby tak jeszcze wyszło do tego Shade plus naprawili parę spraw to już na pewno bym FS'a odstawił na półkę. Niemniej do latania w cywilu jak najbardziej się nadaje. Fajnie sprawdza się w roli symulatora VFR, tekstury się nie doczytują, nie ma tutaj jakiegoś "blurries", świetnie wyglądają też fotoscenerie bez jakiś białych płatów. Ogólnie zaczynam być na tak.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/MD530F/MD530F_45_zps0ba03a03.jpg~original)
Jedyne co to używam tradycyjnie SweetFX.
(http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/Nowy-1_zps80cbc1b6.jpg~original)
-
I jeszcze przykłady cieni pod chmurkami - świetna rzecz.
(http://images66.fotosik.pl/509/fc48b6807154b955med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc48b6807154b955.html) (http://images66.fotosik.pl/509/0422d7245c46e692med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0422d7245c46e692.html) (http://images70.fotosik.pl/508/abd3fdd652a81621med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abd3fdd652a81621.html)
-
Coś sikorki na balkonie piskają, że deweloperzy obecnie testują już wersję P3Dv2 64 bitową....
A wiecie co to znaczy :).
-
Że wszystkie addony przestaną działać :P
-
Że wszystkie addony przestaną działać :P
No to zapewne też. Ehh, ale i tak, czy ten P3Dv2.4 nie wygląda i tak cudnie (FTX NZ):
(http://images68.fotosik.pl/515/6339bdca02940fc0med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6339bdca02940fc0.html) (http://images68.fotosik.pl/515/bd93e3299f231d96med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd93e3299f231d96.html) (http://images66.fotosik.pl/514/b02a887764439dcbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b02a887764439dcb.html)
Jak zrobią porządne menu, wsparcie 64bity i jakiś multi to zwiastuję jednak schyłek FSX'a. Owszew, zawsze znajdą się osoby, które będą jeszcze w to latać, ale to jak zawsze - z Xem i FS2004 też tak było.
Myślę, że sporo ludzi się zraziło po premierze 2.0, który był mocno niedorobionym produktem. Mieli chłopaki falstart...
-
Mnie FSX ostatnio wykancza nerwowo.Co robie jakis dluzszy lot to wyskakuje OOM ze VAS za malo.I jak tu grac :(
BTW FlyTampa wypuscila Kopenhage ale polatac nie idzie.VAS odrazu sie pojawia.
-
Odpukac, na razie w P3D nie mialem ani razu OOM'a i problemu z VAS, chociaz ludzie pisza ze zdarza sie i tutaj.
-
Info o 2.5:
http://www.prepar3d.com/news/2015/01/97696/
W sumie pies ich lizał. Nic tu ciekawego. Fix dla chmurek już jest, jedyne co (sensory, NVG) wskazuje na rychłe rozszerzenie TacPacka dla P3D. Parę jednak ważnych spraw dalej bez odzewu.
-
Zły news, 2.5 nie wyjdzie jako patch, a pełen instalator.
Oznacza to instalację wszystkiego od nowa :/.
http://www.prepar3d.com/forum-5/topic/prepar3d-2-5-inbound/#post-97921
Do tego nie wiadomo jak z obecnymi już dodatkami, czy struktura zmieni się na tyle, że obecne dodatki do wersji 2.+ da radę od razu zainstalować do 2.5....
-
Buahahahahah i dlatego pomimo, ze FSX mi sie ostatnio wywala nie przesiadam sie na P3D :). Have Fun.
-
Prepar wygląda ciekawie, aczkolwiek nie testowałem.
Polecam X plane 10 64 bit, stabilność w stosunku do FS X nieporównanie większa, ani razu mi się nie wyłożył, instalacja dodatków generalnie w sposób ręczny, ale za to pozwala utrzymać porządek i łatwo usunąć zbędne elementy, dodatkowo katalog gry nie puchnie, jak miałem to wrażenie działo się w FS X.
Dodatków nie jest aż tak dużo jak dla FS X (jeszcze), ale już całkiem sporo i to zarówno płatnych jak i sporo darmowych - samoloty, heliki, lotniska, miasta, elementy poprawiające odbiór wizualny typu HD mesh i fotorealistyczne tekstury (oba darmowe). Dodatkowo program jest stale rozwijany, co jakiś czas pojawiają się darmowe patche, nie tyle poprawiające błędy, co dodające dodatkowe funkcje czy obsługę dodatkowej elektroniki.
On line nie latałem, więc tu nie mam co porównywać, ale dla pojedynczego latacza program jest super, odkąd mam, FS X wyleciał z dysku.
Poniżej link do x plane, sklepu i forum, może kogoś zainteresuje :)
http://www.x-plane.com/desktop/home/
http://www.x-plane.com/desktop/home/
http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads
-
Jak jest z helikopterami w Prepar3d? Czy model lotu jest poprawiony w stosunku do Fsx, czy dalej to samo?
Macie jakiś link do porównania P3d v2 z Fsx ale w naszym języku?
Od świąt biję się z myślami: kupować czy nie.
-
Do wiatraków chyba lepszy jest X-Plane.
-
Model lotu w P3D smigiel, jest taki sam jak w FSX. Czyli sa pewne ograniczenia ale tez bardzo wiele zalezy od modelu lotu danej maszyny.
-
2.5 nadciąga! Testy: https://www.youtube.com/user/robainscough/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd (https://www.youtube.com/user/robainscough/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd)
-
PMDG troche pojechalo z cena B777-200 pod P3D2. Jesli ktos ma zamiar kupic to ma czas do marca za $89.99. Pozniej bedzie $134.99.
-
P3D 2.5 wylądował. Trwa rozładowywanie samolotu... Nie ma patcha jest pełen instalator. PMDG + P3D = WSM ;-)
-
P3D 2.5 wylądował. Trwa rozładowywanie samolotu... Nie ma patcha jest pełen instalator. PMDG + P3D = WSM ;-)
Czyli jednak masakra. Na razie zostaje z 2.4. Poczekam na opinie innych.
-
Najbardziej ciekawi mnie ten zapis:
Added a configuration option to the Prepar3D.cfg and Camera Definitions that allows cameras to share a single terrain view.
To może oznaczać, że w mojej konfiguracji (3 niezależne okna = widok 200 stopni) odzyskam kilka z utraconych fps ;)
Jakby jeszcze można było 3 okna zamienić bez utraty fps na 5 okien, to byłby całkowity sukces.
-
Przesiadać się i tyle. Nie działa na razie ORBX. Zachowałem plik scenery.cfg i śmiga. IVAO również. Aby było ciekawie - scenerie Drzewieckiego nie mają nadal świateł ;-) Reszta płynna, przyjemna!
-
Znaczy nie działa ORBX w jakim znaczeniu? Chodzi Ci o to, że obecnie scenery.cfg jest teraz gdzie indziej i ręcznie tam dopisałeś te wpisy? Miała tu być właśnie zmiana struktury.
-
Zmiana struktury jest. Co do ORBX ;-) Na forum podali info aby wstrzymać się z instalacją dopóki nie wydadzą ORBXlibs. Pewnie lada moment wyjdzie zupdateowany. Póki co P3D 2.5 pełen detal A2A i PMDG płynnie, lepiej.
-
Wlasnie co udalo mi sie zainstalowac wiekszosc moich dodatkow na FSX.SE (chociaz czesc z nich ciagle nie dziala) a teraz znowu problemy z P3D. Ostatnio znowu wiecej czasu spedzam na konigurowaniu i czytaniu postow zeby to wszystko dzialalo niz na lataniu. :P
-
Jaki problem? Nie rozumiem Waszego myślenia. LM chce na fundamencie FSX zrobić coś wreszcie działającego. Stąd konieczność przystosowania aplikacji do nowszego P3D.
-
Tylko ze to cos dzialajacego zajmuje juz im chyba 3 rok a poprawek konca nie widac. A na choryzoncie wersja 64bit. To nie jest tak ze sie nie ciesze ze cos takiego jak P3D powstaje ale mam wrazenie ze zakupilem wersje beta ktora caly czas jest poprawiana i testowana naszym kosztem a potem bedzie trzeba zaplacic za kolejne wersje beta (64 bit) zeby znowu ja "udoskanalac" w nieskonczonosc. Takie neverending story.
-
..............
No ale przecież P3D jest cały czas betą. Zadziwiająco drogą w zakupie betą lub raczej rozbabranym na wszystkie sposoby FSX-em
-
Ogolnie P3D fajna sprawa, ale tez sie zgodze, ze to rozbabrany kram zszyty sznurowadlem z prawego buta. Do tego te kilka wersji i caly czas zaskoczenia : wersja 1.4, osobny instalator dla 2.4, teraz musza tworzyc 2.5, a potem 3.0. Zapewniaja robote deweloperom, nie ma co... Sa ochy i achy ale tez niestety to taki maly bajzel na kolkach, chociaz ostatnio z P3D sie przeprosilem, ale i tak jeszcze dluga droga do idealu.
-
OK! Zawsze możemy wrócić do FSX. Podczas lotu może będzie CTD może nie ;-) Wątek zaczyna przeradzać się w wojnę pomiędzy zwolennikami Canon a Nikon. Uważam, że z potencjałem jaki ma przed sobą P3D nie można go porównywać do czegoś zamkniętego. Jak Call of Duty, Battlefield. Tak na chwilę. MS z FSX zrobiło niezły fundament, który rozwinie LM. Co do twierdzenia BETA ;-) żyjemy w czasach BETA. Windows ulepszany, Photoshop ulepszany, Laski ;-) ulepszane. P3D ulepszany ;-)
-
" A na choryzoncie wersja " - niech to ktos poprawi bo wstyd (tak to jest jak sie pisze z pracy). Nie zamierzam tutaj zadnej wojny wywolywac (Canon lepszy ;) ) po prostu napisalem moje odczucia wzgledem Prepara. Co do windowsa czy photoshopa to na szczescie nie musze za kazdym razem jak wyjdzie nowy patch martwic sie ze dodatki lub zainstalowane aplikacje przestana mi dzialac I spedzac godzin w internecie szukajac solucji. Tak na marginesie FSX:SE jest b.stabilny i jak dotad nie mialem zadnych CTD, zreszta w zwyklym FSX wraz z fix-em DX10 tez nigdy nie odnotowalem zadnego crasha na pulpit..
-
.....
Ostatni CTD u mnie był…ponad rok temu. Wtedy z tego co pamiętam przesadziłem z ilością dodatków i wszystko poszło się spotkać z muszlą klozetową. Wolę Cannon-a tak prywatnie.
Zaś beta… lub raczej bety to nasza wina. Bo się zgadzamy na ich publikowanie i jeszcze płacenie za nie. Choćby Mirage2000 od M2M. Sami daliśmy temu przyzwolenie. A demo to gdzie? Zeżarł je pies czy jak? Jak dla mnie do póki nie wyjdzie wersja RTM to prepar będzie niczym innym jak tylko metodą na „ci….anie” klientów z kasy.
No a co do lasek, skoro masz ulepszaną … to masz pecha ale nie będę cię przytulał.
-
P3D też może mieć CTD. To nie jest tak, że jest on pozbawiony całkowicie OOM'ów. Dopiero w wersji 64 bitowej może być jakaś tutaj większa różnica względem FSX.
-
OK! Wróćmy do latania ;-)
-
Wczoraj się złamałem i kupiłem P3D.
Przygodę zacząłem od "fatal error" przy starcie ale ten problem rozwiązałem.
Mój problem to F-14 od Aerosoftu.
Samolot uruchamiałem przez zakładkę "Ready to taxi".
W widoku wewnętrznym parę klatek w dół (O.K., rozumiem, skomplikowana maszyna :) ).
Natomiast w widoku zewnętrznym, na stojance, za samolotem kurzy się strasznie a klatki lecą w dół prawie o połowę.
I teraz pytanie: czy ten typ tak ma, czy mam coś źle ustawione w opcjach?
P3D mam "goły", więc to nie dodatki namieszały.
-
Wczoraj się złamałem i kupiłem P3D.
Przygodę zacząłem od "fatal error" przy starcie ale ten problem rozwiązałem.
Mój problem to F-14 od Aerosoftu.
Samolot uruchamiałem przez zakładkę "Ready to taxi".
W widoku wewnętrznym parę klatek w dół (O.K., rozumiem, skomplikowana maszyna :) ).
Natomiast w widoku zewnętrznym, na stojance, za samolotem kurzy się strasznie a klatki lecą w dół prawie o połowę.
I teraz pytanie: czy ten typ tak ma, czy mam coś źle ustawione w opcjach?
P3D mam "goły", więc to nie dodatki namieszały.
Możesz sobie w opcjach do F-14 wyłączyć kurzawę za silnikami. W FSX też to zabiera sporo klatek.
-
Jestem teraz w pracy, więc sprawdzę dopiero po 16.
W FSX nie zauważyłem takiego spadku fps, dlatego myślałem że coś nie tak mam ustawione w opcjach P3D.
-
Też zainstalowałem F-14 na moment bez problemu. Zobacz jakie masz ustawienia cieni / rzucanie-przyjmowanie tu może być problem.
-
Dzięki. Wyłączenie kurzawy w F-14 podziałało.
Skoro mam czym latać, to czas pogrzebać w ustawieniach, bo fps-y tyłka nie urywają. :(
-
Nowy problem: czasem wyświetla budynki w powietrzu, tak około 100-200m nad ziemią.
Pamiętam że w FSX też miałem taki problem, ale to było dawno i wyleciało mi ze łba jak to naprawiłem.
P3D mam cały czas prawie goły, dodałem tylko chmurki od REX.
P.S.: F-14 jest dosyć klatkożerny, bardziej niż B200 od Carenado, czy AV8 od Razbam (nawet działa).
-
O F-14 jest osobny temat, nie rób OT please :).
-
Są już nowe biblioteki FTX dla 2.5: https://fullterrain.com/support#Orbxlibs.
-
Są już nowe biblioteki FTX dla 2.5: https://fullterrain.com/support#Orbxlibs.
A co to oznacza dla szarego użytkownika?
Ja bez żalu wywaliłem 2.4 i zainstalowałem na nowo 2.5.
Moje potrzeby są dość specyficzne - zero paneli, sam widok (ale aż 200 stopni i 3 okna).
Liczyłem na: "Added a configuration option to the Prepar3D.cfg and Camera Definitions that allows cameras to share a single terrain view" - i na pewno to działa, ale nie za bardzo dodaje FPS. Po włączeniu (przy korzystaniu z 3 okien) sprawia, że P3D zajmuje ponad 100MB pamięci mniej. Generalnie przy użyciu tego wpisu oraz dwóch innych "fiber frame" i "job shedule" (szczegóły mogę podać dopiero wieczorem) mam bez problemu 45 fps (tyle potrzebuję, żeby moje projektory DLP dawały płynny obraz).
Co ciekawe, teraz wąskim gardłem stała się u mnie grafika (GF650TI) a nie procesor (stary I5).
-
Kompatybilność z dodatkami od ORBX, które po łatce 2.5 miały problemy.
Ps.
"job shedule" - ten wpis w P3D nic nie daje, dawał w FSX. Lepsze wartości można osiągnąć dodając Affinity z poziomu Managera programów, lub na stałe włączając wszystkie wątki procesorów ręcznie (Win7), w Win8 bez znaczenia.
-
Dzięki.
A co do cfg:
Jak to nie daje, jak widzę że działa. Bez wpisu pracują wszystkie rdzenie, najbardziej obciążony jest pierwszy. Ja chcę mieć jeden rdzeń (pierwszy) zostawiony na obsługę serwera do oprogramowania kokpitu, na sterowniki do hardwaru itp. Z wpisem
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14
(piszę z pamięci), P3D obciąża 2,3 i 4 rdzeń. A na pierwszym mam całą resztę.
U mnie dużo można powalczyć zmieniając jeszcze tutaj:
[MAIN]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33
U mnie 0.01 (w 2.5) pozwala na spory fps i jednocześnie nie ma problemów z nieostrymi teksturami.
http://forum.avsim.net/topic/454792-fiber-frame-time-fraction/
-
Bardziej mi chodziło o to właśnie: https://www.youtube.com/watch?v=UnhG44prnMk . Ja mam ustawione wszystkie rdzenie ale z poziomu rejestru kompa. Po swoich testach mogę potwierdzić, że jest to lepsze niż wpis Affinity w P3D w cfg.
-
Hmm, to dziwne, ale masz rację. Bez wpisu w cfg i przełączaniu w Task Manager jest lepsze rozłożenie na rdzeniach i dużo szybsze wczytywanie tekstur.
Jak to wpisać do rejestru?
Aha - ORBX już działa (jak pisałeś).
ASN też.
http://www.hifitechinc.com/forums/showthread.php?4338-ASN-SP2-OPEN-BETA-For-FSX-FSX-SE-and-P3D
-
Jak to wpisać do rejestru?
Jest w tym temacie o FSX: http://il2forum.pl/index.php/topic,9766.msg315926.html#msg315926 .
-
Jak zwiększyć ilość klatek?
Proszę bardzo: w prepar3d.cfg
[SIM]
OPTIMIZE_PARTS=0
zmieniamy na
[SIM]
OPTIMIZE_PARTS=1
-
A co to robi? :)
-
A co to robi? :)
Drugi strzał w Google:
http://www.prepar3d.com/forum-5/topic/optimize_parts-what-does-it-do/
W wolnym tłumaczeniu upraszcza części modelu składając je w mniej skomplikowaną siatkę... czy coś takiego :D. Nie jestem grafikiem to nie będę się wygłupiał w tłumaczenia. Może ktoś to lepiej wyjaśni ;). Zresztą nie ważne co robi skoro u wielu przynosi pożądany efekt.
-
Nie wiem co jest grane ale za każdym razem jak próbuję uruchomić FLIR w F-14 od Aerosoft, lub w AV-8 od Razbam, wywala mnie do pulpitu z informacją o problemie z modułem g3d.dll.
Ktoś wie jak to naprawić?
-
Pierwszy strzał w google 8)
http://www.andvol.ru/wp-t/g3ddll.html
Pewnie inny moduł który odinstalowałeś lub zainstalowałeś podmienił lub zabrał ze sobą.
-
Ale tam nigdzie nie było napisane że brak tego pliku, tylko że spowodował błąd.
Myślisz że należy go podmienić?
-
Z tego co do tej pory wyczytałem, to najczęściej błąd jest powodowany przez FSUIPC.
Niestety, to nie to. Mam najnowszą wersję.
Sterowniki karty graficznej też uaktualniłem.
Configu w P3D nie ruszałem, jedynie mam ustawiony limit w nVidia Inspector.
Dodać muszę że w FSX ten problem nie występuje.
-
Nie mam tego symka, Trochę intuicyjnie improwizuję :) Pokombinuj. Metoda prób i błędów może zaboleć , ale zawsze Cię czegoś nauczy 8)
-
Spróbuj może zainstalować na nowo DirectX. Czasem to pomaga. Niestety na g3d.dll nie ma rozwiązania (ew. pełna wersja FSUiPC), chociaż w P3D mi nigdy to nie wystąpiło. W FSX owszem.
Sprawdź też co instalowałeś ostatnio, może warto to odinstalować i sprawdzić. G3D.dll może też powodować np. traffic.
-
Wyszedł jakiś hot fix dla P3Dv2.5: http://www.prepar3d.com/forum-5/topic/prepar3d-v2-hotfix-2-5-12946-0-2/ .