Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: Dako w Sierpnia 02, 2020, 13:00:27

Tytuł: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Dako w Sierpnia 02, 2020, 13:00:27
VR początkowo nie tylko dla Reverba, ale dla wszystkich urządzeń z Windows Mixed Reality:
“VR support for Microsoft Flight Simulator will coincide with the HP Reverb G2 this fall. VR support will be available on all Windows Mixed Reality (WMR) headsets upon VR launch. Support for additional platforms/headsets will follow. Stay tuned for future updates.”
Link:
https://www.flightsimulator.com/july-30th-2020-development-update/
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 02, 2020, 15:00:17
Wow, na taki news czekałem :).
Do października to uporaja się beta payware testerzy za pełną cenę z bugumi i będzie można latać. ;D
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Sierpnia 12, 2020, 15:14:28
Tak się zastanawiam jak to będzie w przyszłości z obsługą VR innych producentów po zakupie w sklepie Microsoftu.
Obecnie mam tam zakupioną jedną grę pod VR "Super Hot" i działa ona tylko z WMR, apki z Microsoft  Store "nie widzą" steamvr.
Sama gra, gdybym ją kupił na Steam działałaby bez problemu z innymi goglami. Tak się zastanawiam, czy zakup w Microsoft Store nie będzie strzałem w kolano.
Natywna obsługa WMR jest trochę do kitu, praktycznie niczego nie da się tam ustawić.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 11, 2020, 18:19:41
VR wskoczył na In progress :).

(https://msfs-cdn.azureedge.net/wp-content/uploads/2020/09/FS-09.03.jpg)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Września 11, 2020, 18:38:53
Ciekawe jak będzie działał, to będzie pierwszy poważny tytuł, z natywnym wsparciem dla WMR.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 01, 2020, 18:18:54
Kto pisze się na beta testy MSFS? :)
https://www.flightsimulator.com/vr-closed-beta-information/ .

Ps. Hmmm, nie działa mi tu login, by zrobić ten DxDiag, działa Wam?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Października 01, 2020, 18:56:59
Zapisałem się. W jaki sposób się dowiem, czy załapałem się na testy?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Dako w Października 01, 2020, 19:24:53
Zapisałem się. W jaki sposób się dowiem, czy załapałem się na testy?
Zaproszenie do testów MFS 2020 dostałem na email.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 01, 2020, 21:54:53
Udało mi się zapisać (wysłać zgłoszenie), na Chrome nie mogłem się zalogować, ale poszło na Edge.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Października 23, 2020, 12:12:02
Dostał się ktoś z Was do testowania VR? Obsługa VR ma pojawić się jakoś w listopadzie więc beta testy powinny się już zacząć.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 23, 2020, 12:26:13
Dostał się ktoś z Was do testowania VR? Obsługa VR ma pojawić się jakoś w listopadzie więc beta testy powinny się już zacząć.

Masz piętro niżej: http://il2forum.pl/index.php?topic=19884.msg396715#new .
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Października 23, 2020, 12:27:10
...We are on track with our upcoming VR build and will be sending out emails next week to our first wave of VR testers...


Większość z nas chyba nóżkami już przebiera...  8)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 23, 2020, 20:39:57
Tak na marginesie, to bardzo jestem ciekaw jak będzie rozwiązany tutaj VR właśnie, czy schematem P3D i Squadrons, że można włączyć w trakcie, czy na modę IL-2 BoX i DCS. Osobiście preferuję opcję pierwszą, bo jest bardziej elastyczna i sprawdza się świetnie.
Co do zgłoszeń, to też ciekawe jak to będzie. Na początku tylko WMR, a jak się zgłaszało to nigdzie nie wpisywałem co mam.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Października 23, 2020, 21:31:55
Bez jaj, mam nadzieję, że nawet nie biorą opcji  DCS/BoX pod uwagę. Możliwość przełączania się VR/monitor to w cywilnych  simach podstawa.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 24, 2020, 10:01:20
Bez jaj, mam nadzieję, że nawet nie biorą opcji  DCS/BoX pod uwagę. Możliwość przełączania się VR/monitor to w cywilnych  simach podstawa.

Ja tam bym wolał, żeby nawet nie tylko to było w cywilnych ;). Jak wiemy w VR menu często szwankują, migają (ładowanie np.) itp. Powinno dać radę zawsze przełączać się jak już gra jest odpalona w środowisku 3D. Dużo łatwiej wtedy wszystko się obsługuje i wcześniej edytuje. Prościej nawet wykonać screena :evil:.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Października 24, 2020, 13:23:00
Byleby chodziło znośnie na moich gratach, resztę przeboleję.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Października 24, 2020, 14:33:09
A ja sobie dla zabawy kupiłem zakrzywiony monitor 49" (5120x1440) szajsunga i powiem wam szczerze, że szczena opada przy FS. Dużo jeszcze się matryc wypali, zanim denka od butelek zwane VR wejdą na taki poziom imersji.

EDIT.

Tak, tak, wiem, że to co obecnie użytkuję w VR jest już troszkę leciwe, ale czekam na przedpłacone u szwaba G2 i się zastanawiam czy w ogóle będę to rozpakowywał, czy pogonię dalej w uj.  8)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Października 24, 2020, 14:55:24
Żaden monitor nie da ci wrażenia że siedzisz w samolocie. Denka od butelek z Rifta CV1 robią większe wrażenie niż najlepszy monitor na rynku, przynajmniej jeśli chodzi o symulatory.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Października 24, 2020, 15:01:02
Żaden monitor nie da ci wrażenia że siedzisz w samolocie. Denka od butelek z Rifta CV1 robią większe wrażenie niż najlepszy monitor na rynku, przynajmniej jeśli chodzi o symulatory.

Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie, szczególnie, że w obecnej jakości grafiki w VR, i nie mam na myśli rozdziałki okularów, ale możliwości komputerów, symulatory to może w 60% to co widzisz, a w 40% twoja podniecona wyobraźnia. Niestety, owa podnieta przechodzi po jakimś czasie, czyli imersja słabnie. Monitor ma jeszcze jedną zaletę, której trudno szukać w VR. Nadaje się do wszystkich gier i innych amatorskich zastosowań, VR to raczej tylko symulatory, albo jakieś "paletki i miecze".
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Października 24, 2020, 15:11:36
Oj, zanosi się tu na ostrą wymianę zdań.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Dako w Października 24, 2020, 15:20:46
Oj, zanosi się tu na ostrą wymianę zdań.
Raczej czytając to co powyżej to coś jak ponowne odkrywanie Ameryki i kolejne głoszenie tzw. prawd objawionych...
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Października 24, 2020, 15:30:09
symulatory to może w 60% to co widzisz, a w 40% twoja podniecona wyobraźnia. Niestety, owa podnieta przechodzi po jakimś czasie, czyli imersja słabnie.

Mi jakoś nie przechodzi a latam i jeżdże w VR od 4 lat. Nowego MSFSa nawet jeszcze nie kupiłem, tylko dlatego że brakuje VR. Polatałem kilka razy korzystając z Xbox Game Pass ale wrażenia marne, brak imersji :).

Cytuj
Monitor ma jeszcze jedną zaletę, której trudno szukać w VR. Nadaje się do wszystkich gier i innych amatorskich zastosowań, VR to raczej tylko symulatory.

Z tym się zgodzę. Do niczego innego nie używam VR.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Października 24, 2020, 16:33:43
A ja sobie dla zabawy kupiłem zakrzywiony monitor 49" (5120x1440) szajsunga i powiem wam szczerze, że szczena opada przy FS. Dużo jeszcze się matryc wypali, zanim denka od butelek zwane VR wejdą na taki poziom imersji.
Immersji? Jeśli nie trolujesz to serio współczuję, jeśli możliwość obcowania z przestrzenią i głębią, szczególnie w symulatorze nie ma dla Twojej immersji wielkiego znaczenia. Mnie jakoś zawsze coś zniechęcało do symulacji. Bez względu na rozdzielczość i poziom detali zawsze coś mnie odpychało od latania w symkach, VR uświadomiło mi jaka była tego przyczyna.
Nawet FS2020 ze swoją obłędną grafiką nic tutaj dla mnie nie poprawia, chwilę polatałem i leży odłogiem czekając na VR.

Niestety, owa podnieta przechodzi po jakimś czasie, czyli imersja słabnie.
Dokładnie tak jest, ale tym większym szokiem jest dla mnie przerzucenie się na monitor, gdy nagle znika przestrzeń, która jest już dla mnie "normalnością".
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Października 24, 2020, 16:37:28
Immersji? Jeśli nie trolujesz to serio współczuję, jeśli możliwość obcowania z przestrzenią i głębią, szczególnie w symulatorze nie ma dla Twojej immersji wielkiego znaczenia. Mnie jakoś zawsze coś zniechęcało do symulacji. Bez względu na rozdzielczość i poziom detali zawsze coś mnie odpychało od latania w symkach, VR uświadomiło mi jaka była tego przyczyna.
Nawet FS2020 ze swoją obłędną grafiką nic tutaj dla mnie nie poprawia, chwilę polatałem i leży odłogiem czekając na VR.
Dokładnie tak jest, ale tym większym szokiem jest dla mnie przerzucenie się na monitor, gdy nagle znika przestrzeń, która jest już dla mnie "normalnością".

Przestań pisać jak dziecko, które w patyku widzi karabin i potem krzyczy, że ten karabin co jest na monitorze nijak się ma do patyka, który ma 3d i głębie i czucie etc. :evil:
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Października 24, 2020, 16:59:47
Cytując klasyka, ja wiedziałem, że tak będzie hi, hi, hi....
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Października 24, 2020, 17:06:51
Przestań pisać jak dziecko, które w patyku widzi karabin i potem krzyczy, że ten karabin co jest na monitorze nijak się ma do patyka, który ma 3d i głębie i czucie etc. :evil:
Jeśli VR bez  porównania bardziej obciąża system od tego co potrzeba do wyświetlenia na monitorze, jeśli musi wyrenderować i wyświetlić znacznie więcej, w dodatku na 2 niezależnych ekranach, to gdzie jest ten patyk, na monitorze czy w VR? Dla mnie to patyk zawsze będzie na monitorze, nie poradzę. Jakby dokładnie nie był wyrysowany to nadal patyk, w dodatku płaski ;-)
Minusem VR jest niestety to,  że jest strasznie niewygodne. W dodatku, żeby pograć w inne, fajne gry, trzeba się ruszać, co wiadomo jest złe i niezdrowe  :evil:
Ciekawe czy wszyscy, którzy się zgłosili dostaną ten dostęp do VR Beta, czy będzie jakaś selekcja?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Października 31, 2020, 08:11:25
Podobno mejle z zaproszeniami do VR Close Beta rozsyłają...  8)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 31, 2020, 09:20:38
Podobno mejle z zaproszeniami do VR Close Beta rozsyłają...  8)

To jak ktoś dostanie to niech się chociaż pochwali ;>. Ja jeszcze nie mam.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Października 31, 2020, 14:00:12
Wczoraj odnowiłem Game Pass za £1.00, mam nadzieję że się wyrobią z VR do końca miesiąca.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 27, 2020, 16:49:49
Jeśli VR bez  porównania ....

Tak się nie mogłeś nachwalić i co? Puszczasz?

Cytuj
Być może jedną z najbardziej pożądanych przez ludzi funkcji nowego symulatora jest implementacja wirtualnej rzeczywistości. W ciągu ostatnich kilku tygodni zespół testował w zamkniętym środowisku beta, ale „opinie były tak dobre”, że zespół czuje, że jest teraz gotowy do udostępnienia go wszystkim. W aktualizacji Sim # 2, która zostanie wydana 22 grudnia 2020 roku, wirtualna rzeczywistość zostanie dodana całkowicie bezpłatnie do wszystkich zestawów słuchawkowych. Chociaż pierwotnie ogłoszono, że ogranicza się to tylko do kilku określonych zestawów słuchawkowych, obecnie potwierdzono, że wszystkie zestawy VR będą działać z symulatorem. Doświadczenie VR obejmie również system menu, aby zapewnić możliwie najbardziej płynne wrażenia. Ponadto aktualizacja Sim # 2 będzie zawierała dwa nowe samouczki dotyczące Airbusa A320neo i oczywiście szereg innych poprawek i zmian

Czyli VR 22 grudnia, w sam raz na Święta. Ucieszą się też ci, co nie mają WMR, MSFS będzie działał z każdym zestawem.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 27, 2020, 19:53:00
Tak, technicznie jak na razie poradzili sobie bardzo dobrze, właśnie zaraz przystępuję do testów na 3090.  Kurcze to chyba wszystko poszło w złym kierunku. Mam ogromną obudowę, a ledwie ją upchnąłem, waży chyba z 2 kilogramy i faktycznie ciągnie 350W podczas pracy, nie tylko na papierze. Jakaś patologia :-)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 27, 2020, 22:19:50
Tak, technicznie jak na razie poradzili sobie bardzo dobrze, właśnie zaraz przystępuję do testów na 3090.  Kurcze to chyba wszystko poszło w złym kierunku. Mam ogromną obudowę, a ledwie ją upchnąłem, waży chyba z 2 kilogramy i faktycznie ciągnie 350W podczas pracy, nie tylko na papierze. Jakaś patologia :-)

Ooo to jednak się udało? No to czekam na testy na 3090 :evil:.
Ps. Co do wielkości 3090 to nie przesadzaj, moja 2080Ti była na długość i wysokość identyko, jedynie była nieco węższa o 1,5cm.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 28, 2020, 05:42:17
Jest dobrze, ale nie beznadziejnie ;-)  FS2020 jest teraz w pełni grywalny w VR i można nawet trochę "poszaleć" suwakami, niestety o tym, że wszystko da się na maxa można zapomnieć.  Tutaj tez niestety w jednym mocno rozczarował. Jako jedyny jak na razie testowany symek nie potrafi w ogóle wykorzystać potencjału 3090. W żadnej sytuacji nie wykorzystuje VRAM powyżej 11GB, jakby w ogóle nie istniał.
DCS za to ooo, ten to potrafi na Syrii nawet i 21GB wessać ;-) Ja mam tylko porównanie do wielkości GTX1080Ti, przy nim 1080, wygląda jak mała karta do biurowego kompa. Myślałem, że będę musiał demontować zatoki z dyskami, weszła na styk. W każdym razie teraz mogę sobie już komfortowo pograć, a w przyszłości będzie pewnie tylko lepiej, jak FSa dopracują.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Listopada 28, 2020, 09:03:08
Czekam z latanie w FS2020 na VR - za nic nie mogę się przekonać do latania na płaskim monitorze. Ciekawy jestem tylko na ile pozwoli w VR moje 1080 ti.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 28, 2020, 09:14:55
Chociaz na miksie medium / high jest teraz te 45 fps tam z reprojekcja? Z ta kwestia dopracowania to nie wiem na ile jeszcze mozna poprawic MSFS optymalizacyjnie. Obawiam sie ze doszli do sciany. MSFS jest tez bardzo chlonny w zakresie CPU, procek moze byc waskim gardlem rowniez.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 28, 2020, 13:18:09
Chociaz na miksie medium / high jest teraz te 45 fps tam z reprojekcja? Z ta kwestia dopracowania to nie wiem na ile jeszcze mozna poprawic MSFS optymalizacyjnie. Obawiam sie ze doszli do sciany. MSFS jest tez bardzo chlonny w zakresie CPU, procek moze byc waskim gardlem rowniez.

Raczej średnie/wysokie i zapomnij o 45Hz. Wszystko na default (czyli low/off) nie trzyma u mnie 45fps w mało wymagających miejscach i na analogach. Oczywiście osiąga te 45fps ale totalnie niestabilne i co chwile spada poniżej, w efekcie bardziej szarpie niż na wyższych ustawieniach.
Niestety to nie procek, w  WMR można wyświetlić czasy CPU/GPU i u mnie to jest np 16ms CPU i ok 30ms GPU, czyli nadal zdycha na grafice. Moim zdaniem to jakaś dziwaczna właściwość tego silnika, co już zauważyłem wcześniej na "płaskim". Bardzo ciężko wyciągnąć na nim wysokie FPSy w wysokiej rozdzielczości, nawet przy bardzo niskich ustawieniach.
Niestety jak już damy trochę tych suwaczków na wysokie pojawia się sporo artefaktów reprojekcji w tym najbardziej irytujący, falujący obraz na śmigle.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 28, 2020, 14:49:52
Tak, to timeframe na CPU masz bardzo ok. Hmmm... to chyba nie bedzie jednak MSFS Holy Grail’em dla cywilow i VR. Moze cos tam sie zmieni jeszcze. Plus taki ze w VR nie trzeba miec tak wyciagnietych suwakow na prawo jak w 2D by to jako tako wygladalo. Mam nadzieje chociaz ze da rade tak to pustawiac by miec te 45 z reprojekcja jednak na koniec grudnia.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Listopada 28, 2020, 15:07:03
Pole do optymalizacji tam na pewno jest jeszcze spore, choćby patrząc na dziwne użycie VRAM. Przejście na nowszego DirectX też powinno dać kopa jak Vulkan w x-plane.
Dla mnie FPSy i płynność są najważniejsze, potem fajne samoloty, a na końcu to co za oknem, tym bardziej, że najwięcej latam nocą i uwielbiam ten klimat, gdy naprawdę muszę zaufać wskazaniom przyrządów.
Na razie więc dla mnie FS2020 to latanie analogową cessną i w tym jest już całkowicie ok, szczególnie po krzakach :-) Szybko mnie to jednak nudzi i prawdę mówiąc sporadycznie go odpalam, nawet teraz jak już w VR daje radę.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 28, 2020, 17:49:18
No tak, jak dadzą Dx12 (który przeciez obiecali) to może to być sporo na plus. Pytanie kiedy, bo już na pewno nie ten rok, ale jakby się w 1Q 2021 wyrobili to byłoby miło. Mam nadzieję, że chociaż w Bleriocie 11 albo Cri Cri będzie odpowiednia ilość FPS ;D.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 18, 2020, 21:05:44
Oficjalne wideo: https://www.youtube.com/watch?v=dtfx_rF16Yc
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 19, 2020, 08:25:29
Oficjalne wideo: https://www.youtube.com/watch?v=dtfx_rF16Yc

Fajne, nie mogę się doczekać, bety nie miałem, więc bardzo jestem ciekaw rozwiązań. Jak dobrze zrozumiałem można będzie przełączać się w trakcie gry z obrazów 2D na 3D skrótem klawiszowym.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 19, 2020, 16:33:44
Fajne, nie mogę się doczekać, bety nie miałem, więc bardzo jestem ciekaw rozwiązań. Jak dobrze zrozumiałem można będzie przełączać się w trakcie gry z obrazów 2D na 3D skrótem klawiszowym.
Tak, można to robić i teraz. Nawet trzeba, bo menu jeszcze nie jest w pełni obsługiwane.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 19, 2020, 21:12:50
Tak, można to robić i teraz. Nawet trzeba, bo menu jeszcze nie jest w pełni obsługiwane.

A jaka to kombinacja klawiszy? Coś z TAB zrozumiałem, tak?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 19, 2020, 21:18:43
Tak Ctrl+TAB, działa to bardzo dobrze w obie strony.  Czasami potrafi mi wywalić symulator w VR do pulpitu, ale to są raczej bugi w samolotach, bo częstotliwość tego bezpośrednio zależy od tego czym lecimy. W  analogowej cessnie przytrafia się tylko wtedy gry próbuję kombinować przy autopilocie, a w niektórych po chwili klikania gdziekolwiek po kokpicie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 19, 2020, 21:52:16
Fajnie, będzie latane.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 14:30:07
O której ten patch? :>

Edit. Ponoć ma być 16:05 UTC, czyli 17:05 u nas.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Dako w Grudnia 22, 2020, 16:36:12
W oczekiwaniu na patcha by czas szybciej płynął można sobie coś tam obejrzeć. ;)
MSFS VR - Everything you NEED to know! | HP REVERB G2 & RIFT S:
https://www.youtube.com/watch?v=KKt7G8Qfuq8
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 17:10:51
Jest już :) !

(http://i.imgur.com/pQrzoorl.jpg) (https://imgur.com/pQrzoor)

Łatka spora, 1Gb + 13,67Gb.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 17:56:26
W oczekiwaniu na patcha ...

Z tego filmu to już połowa życzy nie jest aktualna, wygląda to inaczej w zakresie opcji. Ten Ctrl+Tab też nie działa, wszystko sobie trzeba poustawiać.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 18:16:18
Osz w mordę, czuję się jakbym miał z 20 klatek tam... jakaś masakra, aż nie chce się wierzyć, chyba że coś ogranicza FPS.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 22, 2020, 18:22:32
Też mam takie wrażenie. Mi skrót działa, ale chyba muszę sprawdzić czy z wszystkim na low daje radę ;) wreszcie DCS ma godnego konkurenta ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 18:32:14
Też mam takie wrażenie. Mi skrót działa, ale chyba muszę sprawdzić czy z wszystkim na low daje radę ;) wreszcie DCS ma godnego konkurenta ;)

Nie no weź, DCS działa bosko. Ok, trochę już mam lepiej, te 100% randerowania ustawiło mi na 3200pxt, stąd taki zjazd klatek. Zjechałem do natywnego 2200pxt i wyświetla mi już 45, ale trzeba się pobawić ustawieniami, bo czasem pyknie 30,  a to dla mnie za mało. Fajnie, że całe menu działa w VR, to olbrzymi PLUS, zwłaszcza przy ustawianiu i testowaniu opcji.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 18:58:46
Mój błąd był taki, że przy pierwszym odpaleniu zamiast na default wymaksowałem może sobie ustawienia za bardzo. Jak dam Default i TAA (co tutaj działa bardzo dobrze) jest już 45 klatek - od tego zacznijcie testy, czyli default. Oczywiście jakieś górki, dolinki teraz testuję ale jest jakiś pkt wyjścia. Fajnie za to to wygląda na tym 3200pxt nawet bez tego TAA ;D ale jest wtedy zjazd do 30 i mniej klatek. Nawet jak się spojrzy w niebo to 90 nie ma. Przy tym P3Dv5 to Formuła1.

Polecam wrzucić ten OpenXR, mamy FPS i inne dane w MSFS od razu.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 22, 2020, 19:06:54
Ja chwile testowałem, ale na moim sprzęcie to nie ma sensu. Ktoś musialby mi płacić żebym się męczył ;) poczekam spokojnie jak to ogarną, bo na razie to ma to sens może dla 2% simlotników z najwyższym sprzętem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 19:27:37
Ja chwile testowałem, ale na moim sprzęcie to nie ma sensu. Ktoś musialby mi płacić żebym się męczył ;) poczekam spokojnie jak to ogarną, bo na razie to ma to sens może dla 2% simlotników z najwyższym sprzętem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Powinni od razu dać tutaj VR oraz DX12. Wtedy być może by to hulało jak P3Dv5.
Widzę, że chmury dość dużo zabierają, medium to chyba maks.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Grudnia 22, 2020, 20:18:34
Jak się włączy te "latest OpenXR Runtime" + motion reprojection to faktycznie reprojekcja działa już przy 30 fps i nawet wtedy da się latać. Choć artefaktów nieco więcej niż przy 45 fps.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Grudnia 22, 2020, 21:48:04
U mnie taki slideshow, że odechciewa się latać. Zejście z ustawieniami na niskie też średnio pomaga, i w dodatku wygląda mało atrakcyjnie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 22:00:53
Weźcie sobie to lotnisko FXME i wystartujcie, tam są takie fajne skałki i ciekawy kanion :).

No latam od 18. Idzie ale jest tu nieco opornie pod wzgl. działania. Szczerze to nawet ciężko wyobrazić sobie jak to działa na karach słabszych niż 2070. Różnice w testach (2D) 2080Ti, 3080 i 3090 już nie były takie duże. Udało mi się ustawić tak, że jest tutaj taki przedział 40-45 FPS, czasem zejdzie do tych 30, co już czuć. Ciekawe, że reprojekcja działa w pełnym zakresie, to znaczy prawie zawsze, nawet jak jest 41 FPS to też nie rwie, tak jakby była wyłączona w innych simach. Obraz ok. 2200pxt (czyli 70% dla Reverba) i z tym TAA jest całkiem ok. Podwyższenie rozdzielczości i wyłączenie jakiegokolwiek antyaliasingu dopiero przy 90% wygląda ładnie ale już tutaj zaczyna nie trzymać klatek i skoki są większe, chociaż jak komuś odpowiadałoby te 30 to jest. Patrząc jednak idealnie pod siebie na ziemie prawie zawsze widać taki lekki stutter, to jest słabe. Widzę, że bardzo dużo zabierają chmury. On fajnie zaczynają wyglądać przy High, ale mam teraz na Low i tutaj jest to mega słabe. One potrafią zabrać nawet i 15 FPS. Jednak po tym względem w P3D jest super. Na Low o ile jest pełne zachmurzenie albo takie 1/5 ujdzie to w tłoku, ale gorzej się robi jak jest więcej chmur, wtedy widać ich niedoskonałości, takie białe placki jak w simach 15 lat temu. To bym potraktował tutaj jak priorytet do naprawy - ich wygląd i optymalizację bo naprawdę sporo zabierają. Fajnie rozwiązane są wszystkie panele. Przesuwasz myszką i trzymają kąt wokół ciebie. To jest super zrobione. Ogólnie sam MSFS jeszcze wymaga poprawek, te FM tu niektóre są dość słabe i sterowanie na ziemi, jakbyśmy nie wiem, jakimś zdalnym autem kierowali, skręca wszystko w miejscu i brak pewnej bezwładności.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Grudnia 22, 2020, 22:07:49
Po aktualizacji mam płaskie tekstury zamiast budynków , gdzie szukać przyczyny ?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 22, 2020, 22:10:03
Jak się włączy te "latest OpenXR Runtime" + motion reprojection to faktycznie reprojekcja działa już przy 30 fps i nawet wtedy da się latać. Choć artefaktów nieco więcej niż przy 45 fps.
A gdzie to włączasz? Ja mam to zainstalowane, ale nie wiem gdzie to ruszyć...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Grudnia 22, 2020, 22:12:52
Developer Settings

A co budynków to komicznie to wygląda wystartowałem z Heathrow zamiast budynku portu są tylko same rękawy w powietrzu
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2020, 22:22:22
Ps. ktoś wie co zrobić, żeby koła nie były takie kwadratowe?  8)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Grudnia 22, 2020, 22:28:00
Panowie pomóżcie , chciałem jutro pokazać sąsiadowi VR który siedzi w domu od pół roku ze zrobioną licencją pilota i nie ma roboty a tu taki zonk.
W grze widoczne są tylko obiekty POI , samochody jeżdżą, samoloty na lotniskach są a budynków brak.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 22, 2020, 22:46:13
Może pojechałeś za bardzo z grafiką w dół?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Grudnia 22, 2020, 22:49:36
Włączyłem z powrotem na widok bez Vr i wszystko na ultra i nic.
Deinstaluję i wrzucam jeszcze raz.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 23, 2020, 00:47:08
Abstrahując od samego działania, to muszę przyznać, że wszelkie menu, okna, ogólnie całą obsługę wykonano tutaj bdb. Są nawet normalne ekrany ładowania z paskiem postępu, a nie drgawki jak w DCS czy IL-2, że ci z epilepsją, już mają bełta, a jeszcze nawet nie wsiedli do kabiny. Pod tym względem naprawdę świetna robota. Tak powinno być w każdym simie. Da się?  :evil:
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Grudnia 23, 2020, 01:56:06
Uff, udało mi się poustawiać FS'a tak, żeby dało się latać w VR na moim sprzęcie (podany w stopce). Oczywiście jest to kompromis pomiędzy widokiem w goglach a płynnością działania. Przy tych ustawieniach wygląda to znośnie (latam w zasadzie tylko VFR po krzakach Cessną 152 lub innymi samolotami bez glass cockpit'u). Zastosowałem wygładzanie TAA w połączeniu ze skalowaniem renderowania na poziomie 60. Zależało mi także na budynkach i drzewach, bo to one robią robotę. Część ustawień na pierwszy rzut oka niewiele wnosi a zabiera sporo mocy i można spokojnie obejść się bez nich. YoYo - za kwadratowe koła odpowiada opcja 'Poziom szczegółowości obiektów' - przy wartości ok 70 samoloty prezentują już przyzwoity poziom. To tak na szybko, niestety ale jeszcze pewnie ze dwie generacje CPU/GPU trzeba będzie poczekać, żeby móc poszaleć z suwaczkami. Chyba, że przejście na DX 12 pomoże. Ogólnie jestem umiarkowanie zadowolony, wreszcie mogę pokręcić się po okolicy w ciasnej Cessnie w VR ;D.


(https://i.ibb.co/bXSyjb9/FS-settings-01.jpg) (https://ibb.co/kXRrVmC)
(https://i.ibb.co/G0z8GNx/FS-settings-02.jpg) (https://ibb.co/0cH61vD)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 23, 2020, 12:49:22
za kwadratowe koła odpowiada opcja 'Poziom szczegółowości obiektów' -

Mam tam na 100. Dalej są kwadratowe, chyba, że jest się dość blisko samolotu. Bardzo to widać na maszynach GA bez owiewek. Natomiast faktycznie widzę, że jak da się już np. na 150 to zaczyna być lepiej. Pytanie czy to tez wpływa na wszystkie inne obiekty, bo jak tak to jest na pewno minus w fps, czy też tylko na swój obiekt. Ps. trochę szkoda, że wykastrowano ruch uliczny ale to pewnie kwestia optymalizacji. Polatałem nad Warszawą przy dzisiejszej pogodzie, klatki ok.

Ok, a to moje ustawienia w jednym:

(http://i.imgur.com/BGawCBoh.jpg) (https://imgur.com/BGawCBo)

(http://i.imgur.com/dVhpk9Pl.jpg) (https://imgur.com/dVhpk9P)

(http://i.imgur.com/12aDAiLm.jpg) (https://imgur.com/12aDAiL)

Ogólnie przekonuję się... chociaż tutaj bolączką jest przede wszystkim słabizna w dodatkach do latania.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 23, 2020, 14:30:59
A jak wchodzisz w to ostatnie okno?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Grudnia 23, 2020, 14:42:06
YoYo to widzę, że nie dołożyłeś wiele więcej niż u mnie. Choć pewnie masz zapas, bo ja jadę lekko po bandzie, tzn. jestem na granicy płynności. U mnie przy tych ustawieniach robi się w miarę komfortowo w Cessnie na przelotowej 3000 - 5000 ft.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 23, 2020, 14:58:01
YoYo to widzę, że nie dołożyłeś wiele więcej niż u mnie. Choć pewnie masz zapas, bo ja jadę lekko po bandzie, tzn. jestem na granicy płynności. U mnie przy tych ustawieniach robi się w miarę komfortowo w Cessnie na przelotowej 3000 - 5000 ft.

Z moich testów wychodzi, że tu za wiele nie da się już pozmieniać ;D. Jedne co to bym chmury poprawił bo te Low to czasem mega słabo wyglądają ale High już dają po klatkach i spada mi na 30. W zasadzie przy tych pozostałych ustawieniach sam obraz jest ok, to co w kabinie i co za oknem, więc też nie jest źle przy tym. Osobiście mi zależy na płynności (więc 45 klatek) ale też oczywiście by w miarę to wyglądało. Jakaś forma kompromisu. Poza tym z tego co pamiętam różnice w FPS w MSFS między np. 2080Ti, 3080 i 3090 są dość małe (niestety). Ten sim jest jakiś oporny na upgrejd sprzętu. Natomiast lot we mgle i deszczu, tuż nad ziemią, z tymi efektami na owiewce - bajka :)!
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 23, 2020, 15:09:49
A jak wchodzisz w to ostatnie okno?

OpenXR Dev Tools to aplikacja ze sklepu MS.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 23, 2020, 15:20:59
OpenXR Dev Tools to aplikacja ze sklepu MS.

I nie wpływa to na ustawienia w SteamVR (już sprawdzałem inne, było ok), więc nic tam nie powinno popsuć.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Grudnia 23, 2020, 15:55:27
MSFS ze Steama używa SteamVR czy natywnie WMR?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Grudnia 23, 2020, 16:13:01
WMR.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Grudnia 23, 2020, 17:51:10
OpenXR Dev Tools to aplikacja ze sklepu MS.

Dzięki. Tak dopytywałem, bo pomimo instalacji (w sklepie MS Store było info, że "installed") jakoś tego Windows mi nie wykrywał. Teraz się to poprawiło, sam nie wiem czemu. chyba jakieś zamieszanie bo mam kilka kont.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 24, 2020, 00:04:04
Te chmury na Low jednak mnie denerwują. Wygląda to masakrycznie w niektórych sytuacjach (zwłaszcza jak się lata na realnej pogodzie i nigdy do końca nie wiadomo co tam nam zapakuje za obrazek). Dobrze jest tylko wtedy jak jest w miarę czyste niego i chmury gdzieś daleko, albo jak jest pełne zachmurzenie, bo wtedy wszystko jest obojętne ;>. Dałem teraz na HIGH jednak, problem taki, że tutaj już za wiele nie ma z czego schodzić  :032: . Zmieniłem Terrain Level of detail na 70. Pamiętam, że to była dość ważna opcja na monitorze 2D (odległość wyostrzenia się tekstur), tutaj różnić nie widzę za specjalnie bo VR ma swoje ograniczenia ale muszę więcej polatać. Na teraz było tak ok, ale korzystałem z gotowego pogodowego presetu.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Grudnia 24, 2020, 00:25:13
W poszukiwaniu klatek warto jeszcze wziąć tę opcje pod uwagę:

Zmniejszyłem custom render scale do 80% (mało widoczne w grze a płynność znacząco wzrosła).

Polatałem nad Florencją, Barceloną, rejony wybitnie zabudowane i daje radę.

(https://i.ibb.co/P9jCxhq/FS-settings-03.jpg) (https://ibb.co/hZ98sW3)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 24, 2020, 00:48:20
A to nie jest to samo co rander scaling w tytule? Tam miales 60, to jak dales tutaj teraz 80 to jakbys mial w grze obecnie 48?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Grudnia 24, 2020, 02:03:34
No właśnie nie - dodatkowy zjazd render scaling w FS powoduje zauważany spadek jakości obrazu, natomiast w OpenXR można zjechać do tych 80 praktycznie w bez zauważalnego wpływu na jakość obrazu. Przynajmniej ja to tak odbieram. 😉 Najważniejsze, że klatek przybyło i mniej szarpie przy rozgladaniu się na boki.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Dako w Grudnia 24, 2020, 05:41:25
Poradnik dot. ustawień VR dla MFS 2020:
https://vr4dcs.com/2020/12/22/fs-2020-vr-experience/
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 24, 2020, 10:50:14
No właśnie nie - dodatkowy zjazd render scaling w FS powoduje zauważany spadek jakości obrazu, natomiast w OpenXR można zjechać do tych 80 praktycznie w bez zauważalnego wpływu na jakość obrazu. Przynajmniej ja to tak odbieram. 😉 Najważniejsze, że klatek przybyło i mniej szarpie przy rozgladaniu się na boki.

Sprawdziłem, oczywiście, że zmienia, jak tu dałem 80% mam downscaling do 1971pxt :P.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: sokolus w Grudnia 24, 2020, 11:30:55
Dla mnie przyrost płynności akceptowalny z delikatnym zmniejszeniem jakości obrazu😉
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 24, 2020, 11:36:25
Dla mnie przyrost płynności akceptowalny z delikatnym zmniejszeniem jakości obrazu😉

Tak, ale to to samo co masz w simie. Tego nie trzeba dotykać, tutaj 100%. Dublować nie ma co tego.

Ps. jednak te chmury na High za dużo zżerają klatek np. przy takiej pogodzie jak jest dziś w PL :(.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 28, 2020, 23:59:43
To są problemy nad którymi obecnie pracują w zakresie trybu VR:

Cytuj
Known Issues (content):
The sim’s performance may be poor with the Mixed Reality Portal running in the background when not in VR mode.
Workaround: Close the Mixed Reality Portal when not flying in VR mode.
A few instruments may not always work properly in VR.
Example: Setting the trim by clicking and dragging on the trim wheel will instantly set the trim to its maximal value.
Workaround: Use the mouse wheel to adjust the trim.
Assistance notifications will not appear when in VR mode.
Labels in VFR map are cut in half.
Gray boxes appear around signs and markers when selecting a Travel-To option
The panel reset feature is broken in VR and therefore has been deactivated in VR. A fix is on its way.
When both game menus (foreground) and toolbar menus (background) are open, the mouse cursor may jump from one to the other when moving across the menu.
There are a few instances where an item behind another will be displayed in front of it (toolbar vs toolbar menus, location markers vs toolbar menus)
When the toolbar is opened at the same time as the toolbar menus and when interacting with the menus, the cursor may position itself on the depth of the toolbar and not of the menu.
Workaround: Close the toolbar

A tak na marginesie zdaje się nie ma tutaj zooma pod VR? Jest takie przybliżenie z myszki (PPM) ale działa tylko w obrębie przyrządów.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 29, 2020, 14:22:37
Nie ma zooma, tylko to zbliżenie, ale to dziala jak przesunięcie głowy, nie zoom. W przypadku zegarów to fajny pomysł, ale nie wpływa na widok oddalonych obiektów. Dla mnie obsługa myszy w VR to udręka, skopali to kompletnie, unikam klikania po kokpicie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 29, 2020, 15:39:48
A ja nie mam z tym problemu, moze dlatego ze przyzwyczilem sie do tego jak to jest w P3D. Tam sie widzi nawet dwie strzalki czasem. Trzeba wiedziec ktora i ktorym elementem kliknac ;).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Grudnia 29, 2020, 20:07:18
A ja nie mam z tym problemu, moze dlatego ze przyzwyczilem sie do tego jak to jest w P3D. Tam sie widzi nawet dwie strzalki czasem. Trzeba wiedziec ktora i ktorym elementem kliknac ;).
Dokładnie taki właśnie problem mam z Piaggio P.149. Po dłuższym czasie dopiero zorientowałem się, że powinienem sugerować się lewym okiem, ale wygodne to nie jest. Ciekawe czy mają zamiar coś z tym zrobić.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 29, 2020, 22:08:02
Dokładnie taki właśnie problem mam z Piaggio P.149. Po dłuższym czasie dopiero zorientowałem się, że powinienem sugerować się lewym okiem, ale wygodne to nie jest. Ciekawe czy mają zamiar coś z tym zrobić.

W P3D jest tak samo :). To już kwestia Asobo, ale jak widać np. w DCS da radę to ogarnąć należycie by nie było dwóch kursorów.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Stycznia 29, 2021, 07:22:36
 Nie zakładam nowego wątku, ponieważ błąd nałożenia ramek z okularem dotyczy tylko FS2020, w Iłku nie ma nic takiego. Wczoraj postanowiłem sprawdzić FS w VR, menu wczytało się bez błędów,klikam start pojawia się obraz, siedzę w samolocie i zonk. Po prawej stronie paskudna ramka jak na obrazku, przełączam kokpit widok zewnętrzny, ramka dale sobie jest. Ustawienia standard, nic nie grzebane. Latać się da, wszystko łącznie z centrowaniem widoku działa, poza oczywiście aniołem stróżem w postaci ramki. Ponieważ było już późno, nie eksperymentowałem, dzisiaj będę walczył.

 
(https://images91.fotosik.pl/467/3b4da50fb4d156acmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3b4da50fb4d156ac)

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Stycznia 29, 2021, 08:57:37
Wina leży po stronie oprogramowania Okulusa, poniżej link do tematu na Forum FS gdzie jest rozwiązanie tego błędu.

https://forums.flightsimulator.com/t/vr-issues-oculus-rift-s/338344

W googlowym tłumaczeniu:

 "Przejdź do narzędzia Oculus Debug (domyślnym folderem powinien być C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics)
    Otwórz narzędzie do debugowania Oculus
    Wyłącz opcję „Użyj wzornika pola widzenia”
    Wyłącz/włącz VR w MSFS

Jeśli widzisz kolor żółty, spróbuj ponownie wyśrodkować widok".

Po pracy sprawdzę czy zadziałało i dam znać. Ponieważ błąd dotyczy tylko googli Okulusa można ten post ewentualnie przenieśćdo tematu o Okulusie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Stycznia 30, 2021, 15:22:33
Sprawdzone,_działa. Ramka zniknęła.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 09, 2021, 00:40:02
W sumie dawno nie odpalałem MSFS, jedynie aktualizacje (mam aktualną wersję na teraz). Dziś odpaliłem by zobaczyć czy coś poprawiono z płynnością w VR ale po chwili ma jakieś dziwne zwiechy w tym trybie. Nie wiem dlaczego, nie było tak.
Może przeinstaluję WMR, jakby coś softowo się gryzło.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Kwietnia 09, 2021, 00:46:03
U mnie MSFS działa w VR jak mu się podoba. Raz go odpalę i wszystko śmiga, drugi raz tnie jak cholera chociaż ustawienia i lot ten sam. Parę dni temu włączyłem FSa po kilku miesiącach i dno, nie da się latać. Zamknąłem grę, uruchomiłem jeszcze raz, ten sam samolot, to samo lotnisko, ta sama pogoda i jest płynnie!
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Kwietnia 09, 2021, 16:54:47
Z cyklu nie znam się a wypowiem.
U mnie MSFS zaczął zamulać jak mi się w tle uruchomił ten cały pokój WMR (nie wiem jak to się nazywa).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Kwietnia 09, 2021, 22:17:23
A u mnie MS2020 startuje na goglach i jednocześnie na ekranie. Idzie to jakoś wyłączyć? W opcjach nic nie widzę. Kiedyś działał normalnie - tzn. jak DCS - przy podłączonych goglach od razu startował tylko na nich.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Kwietnia 09, 2021, 22:21:51
Jak FSa odpalasz? Powinno się najpierw odpalić FSa na monitorze i dopiero w menu albo już w samolocie przełączyć na VR za pomocą ctrl+TAB.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Kwietnia 09, 2021, 22:33:09
Przy próbie uruchomienia ustawionej trasy wywala mnie z MS do pokoju Windowsa :(
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 10, 2021, 00:24:44
Ja chyba mam przyczynę zwiechy MSFS u mnie. Ostatnio to samo miałem w P3Dv5, takie co pewien czas jąknięcia (od tygodnia dosłownie). Dziś przeinstalowałem WMR, SteamVR, SteamVR WMR i nawet całego P3D ;D, odpalam, a tu dalej to. Ło, żesz. Czyżby kabel i słynna ustarka i mnie dopadła? Co dziwne jednak w Iłku i DCS wszystko ok. A w tamtych simach obraz też ok, ale jakieś łagi. Sprawą okazał się Simconnect, który przecież jest w obu. Zazwyczaj ja latałem w MSFS czy P3D to włączam sobie program do obsługi paneli, ale jako że ostatnio latam śmigłowcami, w ogóle tego nie włączam. Tu był problem. Jakimś cudem Simconnect chyba dalej widział panele Saiteka pomimo nie uruchomionego software do obsługi. Tym samym co pewien czas się komunikował (oczywiście po USB) dostając gonga i to .... wpływało na te łagi w VR. Wow. Nieźle zakombinowane ale doszedłem. Tak to wyglądało, dodatkowo co pewien czas pojawiał się wykrzyknik przy goglach podczas tej przerwy:

(http://i.imgur.com/bOmxRzym.jpg) (https://imgur.com/bOmxRzy)

W P3D już sytuację rozwiązałem. MSFS muszę zainstalować, bo na jego miejsce wrzuciłem P3D (tu mam najlepszy dysk, ale w MSFS nie latam, wieje nudą, więc wskoczy na starszego SSD), natomiast jestem pewien, że jak zainstaluje teraz będzie i w MSFS już ok.
Gogle VR to jednak czuła sprawa pod wzgl. USB.

Edit. chyba jednak coś się zaczyna dziać z kablem. Dziś odpalam... to samo. Jak poruszałem kablem na zgięciach zadziałało, więc raczej i mnie to w końcu spotkało. Dobrze, że zestaw jeszcze na gwarancji.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Kwietnia 10, 2021, 11:36:42
Ciekawe. Wydae mi się, że to nie wina Simconnecta, bo to nie ma żadnego związku z USB. Ale już soft od paneli jeśli strzela po portach albo non stop szuka tych urządzeń, faktycznie może powodować jakieś krótkie zwiechy. A gogle faktycznie są na to wrażliwe i potrafią się w takiej sytuacji wyłączyć.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 10, 2021, 12:06:33
Simconnect komunikuje się przez USB z innymi zew. urządzeniami. Był to jeden z pierwszych problemów MSFS jak ktoś właśnie z tego korzystał (CTD i zwiechy).
Niemniej to raczej nie to u mnie. Zdaje się po prostu kwestia kabla. Sprawdzę jeszcze jak odepnę panele ale chyba pora na wymianę na G2, a ten pójdzie na gwarancję.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Toyo w Kwietnia 12, 2021, 15:03:37
Przy próbie uruchomienia ustawionej trasy wywala mnie z MS do pokoju Windowsa :(

Mam tak, gdy chcę w VR załadować trasę z Little Navmap, w momencie odpalenia się okna z katalogiem, w którym jest zapisany plan lotu. Robię tak, że odpalam wszystko co trzeba na monitorze i dopiero wtedy uruchamiam gogle (przełączam z tego pokoju na MSFS2020) poprzez "ctrl+tab" (mam to przypisane do innego klawisza na jednym z mfd.
Natomiast trasy planowane w flight symulatorze, śmigają bez problemu w VR.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Czerwca 12, 2021, 12:28:52
Na Youtube  podpowiedziało mi tak filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=o9nTb7PAd0o (https://www.youtube.com/watch?v=o9nTb7PAd0o)
Według tego ustawienie w opcjach graficznych "Render Scale" na "200" znacząco poprawia jakość generowanej grafiki w trybie VR.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 12, 2021, 16:00:25
Na Youtube  podpowiedziało mi tak filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=o9nTb7PAd0o (https://www.youtube.com/watch?v=o9nTb7PAd0o)
Według tego ustawienie w opcjach graficznych "Render Scale" na "200" znacząco poprawia jakość generowanej grafiki w trybie VR.

Żadnych różnic, przynajmniej na Reverbie nie widzę. Może ktoś na jakiś specyficznych ustawieniach ma coś lepiej, albo ogólnie na jakimś niskim skalowaniu? Osobiście przynajmniej dla mnie to nie działa, jak i efekt placebo też nie działa ;). Ta opcja normalnie odpowiada tylko za obraz na monitorze 2D, ale kto to wie, może u kogoś zadziała.

Natomiast tutaj jest całkiem przyjemny zbiór wszystkich ustawień i nie tylko pod VR: https://channellfd.com/how-to-configure-msfs-for-vr/ .
W tym tygoniu zainstalowałem MSFS po blisko półrocznej przerwie, w VR jest lepiej niż było. Nie jest idealnie i hektary tutaj do takiej płynności jak DCS czy P3Dv5, ale jest poprawa. Dalej jednak czuć, że ten sim jest strasznie ociężały w VR i za wiele tutaj z opcjami się nie poszaleje. Na plus jest to, że obecnie chmury nie dają tak po klatkach jak kiedyś i spokojnie można je mieć na High i dalej jest ok jak na MSFS rzecz jasna. Oby DX12 trochę to poprawił. Sami się jednak zastrzegają, że aż tak lepiej nie będzie jak niektórzy sądzą.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Sierpnia 06, 2021, 09:46:28
Witam,

w widoku VR, przesuwając wzrok, obraz rozwarstwia się. Kiedy zatrzymam ruch głową, jest ok. Najgorzej jest z obracającym się śmigłem - daje takie miejscowe rozwarstwienie obrazu, w poziomie. W podglądzie na monitorze, w tym samym czasie, obraz jest w porządku. Prawdopodobnie gdzieś gryzie się synchronizacja - będę drążyć temat. W Iłku oczywiście jest ok :). Może ktoś miał to samo i może pomóc?


Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 06, 2021, 10:46:36
Witam,
w widoku VR, przesuwając wzrok, obraz rozwarstwia się. Kiedy zatrzymam ruch głową, jest ok. Najgorzej jest z obracającym się śmigłem - daje takie miejscowe rozwarstwienie obrazu, w poziomie. W podglądzie na monitorze, w tym samym czasie, obraz jest w porządku. Prawdopodobnie gdzieś gryzie się synchronizacja - będę drążyć temat. W Iłku oczywiście jest ok :). Może ktoś miał to samo i może pomóc?

To kwestia reprojekcji. Zejdź z ustawień i poszukaj "złotego" środka. Sim generuje Ci za mało FPS. Całkowicie nie da się tego wyeliminować w MSFS, ale można dojść do jakiegoś kompromisu. Reprojekcję możesz wyłączyć w OpenXL Developer Tool ale wtedy jest jeszcze gorzej. Kluczowym jest Rendering scaling (sam mam tu 80% dla G2).


Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Sierpnia 06, 2021, 11:40:31
Ok, dzięki.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Sierpnia 06, 2021, 13:22:39
Iłek pod tym względem jest cwany, bo automatycznie wygasza w VR pewne animacje (jak właśnie śmigło), żeby nie psuły reprojekcji. Oczywiście więcej FPSów też bardzo pomaga.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 06, 2021, 14:26:02
(sam mam tu 80% dla G2).

Nie dodałem, to i tak ponad natywną rozdzielczość w G2, bo daje około 2560 pxt, chociaż w połączeniu z TAA to i tak obrazowi jest daleko do ideału. Przy 100% wygląda to lepiej (około 3150 pxt) ale dalej obraz odbiega od tego w DCS, IL-2 czy P3D. Pewnie winą jest TAA, ale też z drugiej strony bez niego nie da się latać, bo wtedy wszystkie drzewa się mienią, a oprócz tego jest olbrzymi shimmering, niczym w dawnym RoF na 2D przed jakimś tam patchem ;). Po jednak SU5 zaczyna się tutaj jednak wreszcie jakaś przyjemność z latania i trzymanie tych 40-45 FPS, dlatego wróciłem do MSFS i zaczyna być całkiem ok. Powinni wprowadzić tutaj jakiś DLSS dla VR, do tego ten DX12 i może wtedy dałoby radę latać na 100% chociaż (czyli okolice tych 3150 pxt., obecnie przy tym właśnie już reprojekcja zaczyna nie wyrabiać już zauważalnie), albo dać więcej opcji antyaliasingu. W P3D, IL-2 czy DCS mam w ogóle to wyłączone dla VR, a przy podbitej rozdzielczości jest i płynniej i ostrzej, MSFS za to bez wygładzania wygląda a fuj.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: RzEmYk w Sierpnia 06, 2021, 17:44:44
Powinni wprowadzić tutaj jakiś DLSS dla VR
W jednym z ostatnich Q&A było zapytanie o wprowadzenie AMD FidelityFX Super Resolution bądź DLSS. Twórcy powiedzieli, że nie zamierzają wprowadzać takich technologii, bo mają wbudowaną regulację Rendering scaling.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 10, 2021, 00:00:20
Taka ciekawostka, odkryłem, że włączona reprojekcja w MSFS obecnie działa nieco inaczej, ona zdaje się zawsze ogranicza FPS do 30 (1/3 refresh rate dla HP G2). Przy tej wartości właśnie następuje to większe rozwarstwienie obrazu i jego mniejsza ostrość. Coś jakby to auto obecnie, po SU5 inaczej działało. Z wyłączoną reprojekcją całkiem dobrze to obecnie działa, FPS'y mam w przedziale 51-58 i właśnie sam obraz jest lepszy. Ogólnie reprojekcja zawsze zamazuje to co widać, ale tutaj jest to jakoś bardziej widoczne. Sprawdźcie sobie sami. Co jednak jest denerwujące, to te 30, pomimo faktu, że spokojnie może to teraz śmigać na 45 FPS. Ktoś próbował czy na SteamVR może to chodzić z 45 FPS na auto? Ja w ogóle nie odpalam SteamVR dla MSFS, bo działa bez tego.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Sierpnia 10, 2021, 11:15:02
Ciekawe, u mnie właśnie po SU5 czasami jest 45fps, wcześniej widywałem tylko 30. Za to mam wrażenie, że aż takich artefaktów reprojekcji dawniej w fs2020 nie było, bo obraz rozmazany bardziej niż w innych symulatorach był od początku.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Sierpnia 10, 2021, 18:12:46
Jednak przy SteamVR włączonym, przejście w tryb VR w MSFS (z MS Store przynajmniej), momentalnie wyłącza SteamVR (killuje ten proces).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Października 04, 2021, 17:54:58
Pojawiła się aktualizacja do OpenXR, podobno poprawia wydajność.
https://www.youtube.com/watch?v=Gc52shr8J3w (https://www.youtube.com/watch?v=Gc52shr8J3w)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 05, 2021, 18:06:59
Pojawiła się aktualizacja do OpenXR, podobno poprawia wydajność.
https://www.youtube.com/watch?v=Gc52shr8J3w (https://www.youtube.com/watch?v=Gc52shr8J3w)


A jaka to ma być wersja OpenXR i jak sprawdzić czy ma się ten update? Ktoś coś wie?

Ja mam tę wersję 108.2109.21002.0. Aktualizacja chyba odbywa się automatycznie ale pytanie jaka wersja niby ma być ta lepsiejsza.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Października 06, 2021, 16:27:57
To masz tą najnowszą wersję :).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 09, 2021, 07:55:32
To masz tą najnowszą wersję :).


Tak szczerze to żadnej różnicy u mnie. Jakieś placebo. Natomiast coś mają poprawiać w MSFS w najnowszym patchu dla VR (menu ale też coś jeszcze).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Toyo w Października 12, 2021, 20:25:37
Zainstalowałem najnowsze sterowniki do Nvidi, klatki w G2 zjechały mi do 22. Zasnę ustawienia w MSFS nie poprawiają sytuacji, czy to na utra, czy na high, ciągle to samo.
Jak wygląd sprawa u Was?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: Qbeesh w Października 13, 2021, 10:05:48
Jak tam VRowicze? Cały czas coś nie działa, ciągłe kombinowanie, kompromisy i frustracje? Nawet mi Was nie żal  :evil:
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Października 13, 2021, 22:27:05
Jak tam VRowicze? Cały czas coś nie działa, ciągłe kombinowanie, kompromisy i frustracje? Nawet mi Was nie żal  :evil:

Nic z tych rzeczy :). VR to duma ;>.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: qrdl_logos w Października 14, 2021, 09:12:23
Nic z tych rzeczy :). VR to duma ;>.

Jeszcze jak przekroczy granicę 50 fpsów przy grafice lepszej niż Gunship 2000 z Amigi, to już będzie miodzio ;-).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Listopada 18, 2021, 20:08:15
Jak ktoś by chciał latać w VR na SU7 to taka uwaga, nie działa klikanie myszką, LOL https://forums.flightsimulator.com/t/cant-access-vr-menu-after-update/472121/34 .
Muszą zrobić hotfixa....
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 16, 2021, 09:00:22
Nie testowałem, ale ponoć ten soft pomaga VR w MSFS - Nvidia Image Scaling NIS and VR. Dodaje ostrość obrazu oraz wrażenie lepszej optymalizacji.
Nie wiem na czym opiera swoje działanie, poczytam i potestuję wieczorem, ale wrzucam już linki:
https://github.com/mbucchia/XR_APILAYER_NOVENDOR_nis_scaler/blob/alpha-4/README.md

Tu parę słów na temat programu, obecnie wyszła jakaś Alpha4 i ludzie sobie chwalą:
https://forums.flightsimulator.com/t/nvidia-image-scaling-nis-and-vr/474969/25 .

Cytuj
Changelog:

Fixed poor visual quality with dark colors (thanks HyperJet2018 and CptLucky8)
Improved performance with scaling set to 100% (bypass upscaling stage)
Disabled bilinear filter to save up memory, using point min-mag instead
Miscellaneous performance improvements (faster D3D context switching)
Added performance instrumentation (enable_stats=true), only dumps statistics in the log file
Added extra logging

Dobre jest to :) :

Cytuj
While I am a Microsoft employee working on OpenXR, please note that this is a personal project not affiliated with Microsoft.

Video instrukcja: https://youtu.be/TBwGs3xNcgM .
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 16, 2021, 23:52:36
Ogólnie polecam sobie sprawdzić tę opcję. Na pewno jest parę klatek więcej, co przy włączonej reprojekcji daje różnicę. Teoretycznie obraz jakościowo jest dość podobny, są drobne różnice. Plus taki, że w zasadzie całkowicie zniknął flickering na drzewkach.
Mi najbardziej odpowiadają te ustawienia:

Use scaling factor: 0.800
Sharpness set to 0.300
Scaled resolution is: 2524x2470 (80% of 3156x3088)

W grze musi być za to 100% randerowanie w VR. Operujemy tylko w pliku cfg.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 21, 2021, 07:18:09
Jest nowa wersja / API moda co powyżej: https://forums.flightsimulator.com/t/openxr-nis-upscaling-software-release-thread/482927 .
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Grudnia 22, 2021, 07:55:18
Jest nowa wersja / API moda co powyżej: https://forums.flightsimulator.com/t/openxr-nis-upscaling-software-release-thread/482927 .

Ok, parę słów ode mnie o narzędziu i ustawieniach dla HP Reverb G2. Narzędzie jest całkiem ok i potwierdzam, że dodaje po parę FPS więcej. Nie jest jednak jakimś Świętym Graalem i ma też swoje wady ;), niemniej na pewno jest warte uwagi. Nawet w najsłabszych ustawieniach wygląda to po prostu lepiej niż sam defaultowy MSFS w VR. Przetestowałem wiele opcji, około 5h razem z bardzo różnymi ustawienia i jak dla mnie wydajnościowo do obrazu najlepiej wypada opcja 75/20. Jakościowo za to dojście do 80/30 jest w zupełności na teraz do zaakceptowania, ale tutaj MSFS już potrafi się zająknąć. Wydajnościowo za to 70/20-30. Tu naprawdę hula aż miło, obraz jest jednak gorszy jakościowo. Te po 5% robi dużą i zauważalną różnicę, ale dość mocno wpływa na FPS i działanie reprojekcji (którą wolę mieć zawsze na Auto). Niestety przy 80 reprojekcja czasem zaczyna nie wyrabiać i włącza się tryb ograniczeń klatek do ¼ więc 22.5 FPS, przy 75 trzyma w zasadzie 30, z lekką zadyszką czyli 1/3 (i tu jest te 30 w miarę ok), przy 70 też 30 ale tu nie ma prawie kompletnie zachwiań w FPS i trzymaniu reprojekcji na 1/3. Co do ostrości nie radze podnosić do większej wartości niż te 30%. Mi pasuje nawet te 20%. Przy większych zaczyna tworzyć się dziwna obwódka wokół modeli i zwiększa się shimmering, co przy skalowaniu nie wypada tutaj dobrze. Bardzo ciekawą opcją jest danie na 70/20 i wyłączenie reprojekcji. Klatki nam wtedy skoczą do 45-60 fps i obraz jest w sumie … najlepszy. To, że reprojekcja zamydla obraz w MSFS nie jest żadna nowością, ale bez reprojekcji pojawia się za to pewne smużenie obrazu przy szybkim przesuwaniu głowy. Wiem, że niektórzy tak latają, ja to średnio lobię, ale jako komuś nie przeszkadza to radzę spróbować tę opcję, może nie „żyleta” ale obraz dużo zyskuje na ostrości. Ogólnie jak na teraz, kiedy MSFS wciąż nie jest należycie zoptymalizowany pod VR i daleko mu w działaniu do P3D, DCS czy IL-2 narzędzie tak czy siak obowiązkowo dla użytkowników VR :). Swoją drogą ta reprojekcja tutaj w MSFS jest naprawdę dziwna, w przypadku jak przecież sim daje radę powyżej 45 FPS to nigdy do niej nie wraca, tylko zawsze ogranicza do 1/3 co jest całkowita głupotą. Chyba to jakiś wew. ogranicznik.

(https://i.imgur.com/NJfltJx.jpg)

Alternatywą może być 80/15, obraz jest nieco wyraźniejszy ale też bardziej daje po klatkach.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 04, 2022, 10:25:57
Jest nowa wersja Open XR Tool dla MSFS (m.in): https://youtu.be/Na24Ui6fao8.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Czerwca 10, 2022, 22:38:14
Czy mieliście może kontakt z Leonardo MD-82 w VR? Czy działa w nim zbliżenie w VR? Na niektórych samolotach ta funkcja nie działa, bo coś w modelu blokuje ten widok.
Jak w ogóle obsługuje się go w VR, jest w miarę ergonomiczny?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 11, 2022, 00:01:07
Czy mieliście może kontakt z Leonardo MD-82 w VR? Czy działa w nim zbliżenie w VR? Na niektórych samolotach ta funkcja nie działa, bo coś w modelu blokuje ten widok.

Może się zdarzyć, że autor zapomniał o tym zoomie, to trzeba dodać w SDK przez autora modelu.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Czerwca 11, 2022, 00:11:04
Może się zdarzyć, że autor zapomniał o tym zoomie, to trzeba dodać w SDK przez autora modelu.

Devsi zwykle wolą:   "Sorry don't support VR at this moment."  Tak się szybciej naprawia ;-)
Dlatego najpierw wolę spytać, w FS2020 nie ma modów społeczności do VR jak w x-plane, gdzie łaska wielce wielmożnych devów nie jest potrzebna.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Czerwca 11, 2022, 07:59:30
Mogę sprawdzić, bo mam ten dodatek. Tylko jaki to guzik? Normalnie nie używam VR w MSFS.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Czerwca 11, 2022, 13:51:34
Mogę sprawdzić, bo mam ten dodatek. Tylko jaki to guzik? Normalnie nie używam VR w MSFS.
Byłbym wdzięczny, w controls nazywa się to: VR - cockpit focus, domyślnie nie jest przypisane. Nie działa to jak prawdziwy zoom, po prosto teleportuje głowę w kierunku w którym się patrzy.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Czerwca 11, 2022, 14:25:43
Wygląda na to, że działa. Przełączniki w kokpicie też da się klikać mychą bez większych problemów, ale się nie podświetlają na niebiesko.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gcze w Czerwca 11, 2022, 14:45:36
Wielkie dzięki!
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Czerwca 12, 2022, 14:31:55
domyślnie nie jest przypisane

Jest jest, to prawy przycisk myszy, przytrzymanie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Września 22, 2022, 07:32:18
Bardzo fajny ten update SU10, wreszcie widać jakiś pozytywny krok. Zostawiłem obraz na 100% (czyli dla Reverb to 3156 x 3088 pxt na jeden okular, poprzednio, na SU9 miałem około 85%, a wydajność jest obecnie lepsza na tych 100% nawet), DLSS 2 quality (balanced też jest spoko, b.małe różnice między tym, a Quality, natomiast spadki jakości obrazu widać już mocno na performance i ultra performance, u siebie różnic za to w FPS nie widzę za szczególnych, więc zostałem przy Quality). Robi tu robotę i efekt jest zauważalny. Może nie jest tak, że jest jakiś przyrost klatek z tego co widzę, ale cały obraz jest o wiele płynniejszy, teoretycznie brak zacinania się i jest dużo lepiej działająca reprojekcja. Spadek jakości na małych detalach jest zauważalny ale niewiele jak dla mnie, pomaga tu AMD FidelityFX Sharpening (dałem na 120 i na 100% działa, widać różnicę, można się tym pobawić we własnym zakresie), który widać, że działa z kartami NVidia również. To nam wyostrza obraz, a dodatkowo mam OpenXR Toolkit (jest już pod DX12 też (https://mbucchia.github.io/OpenXR-Toolkit/) w wersji 1.2.0) i tam dałem Sharpening (FSR) na 100%. Z minusów, pod efektem śmigła (ale zależy od animacji) pojawił się bardziej zauważalny shimmering. Natomiast da się przeżyć, to nie jest jakieś denerwujące (przy TAA horyzont pod śmigłem wygląda lepiej, jak ktoś lata jetami to oczywiście nie ma takiego problemu i będzie tu zadowolony). DX12 oceniam za wciąż nie do końca grywalny, jest trochę ładniej niż w DX11 (widać to na obrzeżach elementów, ale wciąż na DX11 MSFS działa lepiej pod względem FPS. Upscalingu tu nie stosuję (zgodnie z zaleceniem autora Toolkitu, bo wyklucza to się z DLSS, więc FSR na 100%). Reprojekcja = Depth (jak opcja Depth + Motion to i tak samo się przestawi na Depth), ale dla G2 z tego co widzę nawet jak damy na OFF to jest ona włączona i tak (pewnie dlatego, że w samym Tools jest włączona). Bez niej nie lubię latać w MSFS, który wciąż generuje za mało klatek, by był tutaj komfort latania bez reprojekcji. Świetnie, że pojawił się suwak World Scale, pomaga i to sporo, chciaż wolałbym osobno dla każdego dodatku, bo są w tej kwestii przeróżne babole czasami po stronie twórców. Pojawiły się też nowe efekty pogodowe, jest ładniej - chmury, ich różnorodność i częstotliwość występowania, w tym można spotkać zalegającą w górach mgłę, tego nie było. Wreszcie jakiś krok na przód w dobrą stronę. Latanie w VR w MSFS stało się jeszcze przyjemniejsze.

Poniżej wstawiam swoje ustawienia na teraz.

(http://i.imgur.com/tbkXpY3l.jpg) (https://imgur.com/tbkXpY3)

(http://i.imgur.com/4ko0mCNm.jpg) (https://imgur.com/4ko0mCN)

(http://i.imgur.com/Qtt4bLem.jpg) (https://imgur.com/Qtt4bLe) (http://i.imgur.com/PlkSPm4m.jpg) (https://imgur.com/PlkSPm4)

(http://i.imgur.com/qLnADgFm.jpg) (https://imgur.com/qLnADgF) (http://i.imgur.com/HMZNoa0m.jpg) (https://imgur.com/HMZNoa0)

(http://i.imgur.com/f9XqDtzm.jpg) (https://imgur.com/f9XqDtz)

W Toolkicie 1.2.0 pojawiła się nowa opcja - Frame rate throttling (pierwsza zakładka). Jak ktoś nie wie, to zadaniem jest tutaj ograniczenie sobie liczby FPS do stałej odgórnie.

Pozycjonowanie paneli 2D z Top menu też poprawili, ale nie w 100%, nie wszystko wciąż pamiętają. Ogólnie - jestem content z tego SU.  8)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: some1 w Września 22, 2022, 09:37:02
Z DLSS jest tak, że w miejscach gdzie karta graficzna nie wyrabia, można zyskać sporo klatek. W miejscach gdzie to CPU jest wąskim gardłem, bez zmian albo można nawet stracić. Plus trochę spada czytelność wyświetlaczy w Airbusie. Dobre, że można poprzełączać sobie w locie różne opcje i porównać.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: yogipl w Września 22, 2022, 10:56:00
Ładne zdjęcia z tego PZL-104...
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: bla w Lipca 20, 2023, 23:55:29
Cześć.
Wiem, że wątek stary, ale nie będę zakładać nowego aby nie robić śmietnika, a ten wątek akurat pasuje.
Jakiś czas temu w końcu kupiłem używańca HP Reverb (G1). Efekt jest rzeczywiście niezwykły. Aż nie chce się wracać do zwykłego monitora.
Próbuję ustawiać różne opcje aby uzyskać jakieś optimum pomiędzy wydajnością, a jakością obrazu. Zainstalowałem Open XR Toolkit i Open XR Tools. Czytałem różne opisy konfiguracji.
Niestety, ja w VR wszedłem bardzo późno, a opisy albo dotyczą starszych wersji tych narzędzi (które często mają zaktualizowane funkcje), albo dotyczą optymalizacji dla starszych wydań MSFS, które mogą być już nieaktualne z uwagi na kolejne ulepszenia w SU w zakresie VR.
Czy moglibyście podpowiedzieć jakimi opcjami najlepiej pożonglować w przypadku takiej niezbyt silnej konfiguracji (10600K + 3070) i według stanu MSFS na połowę 2023, aby móc uzyskać jakieś sensowne FPS przy niezbyt dużym spadku jakości :)? Zdaję sobie sprawę, że większość z Was ma pewnie dużo lepsze karty i może być Wam trudno swoje doświadczenia przenieść na kartę słabszą, ale może jednak coś podpowiecie :).
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Lipca 21, 2023, 08:36:13
Każdy ma inne oczekiwania, ale ja ze swoją konfiguracją w VR ten tytuł zostawiłem, bo nie znalazłem złotego środka.
Jedyna rada to ustaw i sprawdź sobie 60hz w goglach oraz zjeżdżaj z FSR w OpenToolkit

Ostatni raz coś rok temu próbowałem, potem może coś poprawili...

Wysłane z mojego VOG-L04 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: attyla w Lipca 21, 2023, 16:27:23
Tak na szybko wyszukane: https://www.youtube.com/watch?v=VbHAoMJOPok (https://www.youtube.com/watch?v=VbHAoMJOPok)

  https://www.youtube.com/watch?v=935Mz--w2lQ (https://www.youtube.com/watch?v=935Mz--w2lQ)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: bla w Sierpnia 01, 2023, 19:20:05
Dzięki. Coś próbuję z tych filmików i coś tam się udaje, ale to chyba nie jest to. Może zbyt wiele oczekiwałem w VR po przesiadce z 2060 na 3070.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Sierpnia 01, 2023, 21:19:15
No raczej...

Wysłane z mojego VOG-L04 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: bla w Sierpnia 01, 2023, 22:59:57
Tylko chodzi o to, że na 2060 nie było wcale tragedii jeśli zjechało się z detalami nieco. Z różnych testów wynikało, że 3070 w stosunku do 2060 jest dużo mocniejsza zwłaszcza w wysokiej rozdzielczości - tak jak właśnie jest to w VR. Ale po przesiadce jakiejś różnicy znaczącej nie widzę ;).
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: yogibaboo w Sierpnia 02, 2023, 17:15:59
Też mam 3070 i mam wrażenie, że kilka miesięcy temu jakiś update OpenXR Tools czy sterowników nVidii mocno przyciął wydajność.
Wcześniej przy całkiem przyzwoitych ustawieniach (ofkoz z XR Toolkit) w MSFS miałem w miarę stabilne 30 klatek (clouds high), a teraz, nawet po zjechaniu z ustawieniami, jest znacznie słabiej.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: UXA w Sierpnia 03, 2023, 20:10:29
Na moim laptopie z i7 10875H + mobilny RTX 2060 udawało mi się osiągać od 30 do 37 FPS nawet w wymagających sceneriach. Mówimy o VR (Reverb G2).
Oczywiście nie za darmo. W OpenXR Toolkit skalowanie na 60% (1896x1852) + FSR sharp 80%. Fixed Foveated Rendering -  inner 60% 1/2, outer 80% 1/4.
Bez reprojekcji, bo powodowała widoczne migotania. Ustawienia w MSFS były obniżone, ale nie na tyle aby wyglądało jakoś bardzo źle.
Główny zysk pochodził z ustawienia terrain i object level of detail na niskie wartości - ok 25%. Dodatkowo Off screen caching  i clouds na low. Reszta ustawień miała raczej marginalne znaczenie, ale jak ktoś chce, moge zrobić listę.
DLSS miałem niedostępny na tej karcie, dopiero niedawno pojawiła się ta opcja przy któryms updacie sterowników czy samego MSFS. Ale przesiadłem sie na desktopa z dużo lepszą specyfikacją i na laptopie nie gram. Dlaczego pisze o DLSS? Bo na desktopie, lepsze wyniki osiągam bez OpenXR Tools i z DLSS ustawionym na balanced, ew. na quality. Skalowanie w dół na XR Toolkit wydaje mi się bez sensu w sytuacji gdy DLSS robi to samo, tylko wydajniej. A Fixed Foevated nie czyni u mnie żadnej różnicy. W NVidia control panel mam włączoną opcję Virtual Reality - Variable Rate Super Sampling która w zasadzie powinna robić to samo. Przestałem korzystać z OpenXR Toolkit również dlatego, że w IL-2 osiągam 90 fps z samym OpenComposite i z wymaksowanymi ustawieniami w programie. Oczywiście mówię o desktopie z RTX 4070Ti. Na laptopie korzystałem zarówno z OpenComposite jak i OpenXR Toolkit i osiągałem ok 40 FPS przy skalowaniu 60%.
Dlatego sadzę, że uzywając 3070 na desktopowym PC da się osiągnąć całkiem niezłą płynność bez znaczącego poświęcania jakości.
Natomiast zdecydowanie odradzam przestawianie gogli na 60Hz. Migotanie jest widoczne i dokłuczliwe - przynajmniej dla mnie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Sierpnia 04, 2023, 11:08:00
Podobno DLLS nie działa w VR, a może jednak? Jak to jest?
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: UXA w Sierpnia 04, 2023, 11:14:56
Podobno DLLS nie działa w VR, a może jednak? Jak to jest?
DLSS 3 to są dwie technologie - skalowanie obrazu (DLSS upscalling) i generacja klatek (frame generation). Pierwsze działa w VR drugie nie.
DLSS 2 to tylko skalowanie i tym samym również działa w VR.
Zresztą w MSFS to widać - opcja DLSS scaling jest dostępna zarówno dla ustawień PC jak i VR. Frame generation jest widoczna tylko dla PC.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: leszek660 w Sierpnia 04, 2023, 13:23:30
Dzięki, teraz mam temat poukładany. :)
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lutego 03, 2024, 14:03:49
W sumie nie latałem blisko rok w MSFS, a już w ogólnie nie na Questach więc to debiut. Widzę, że albo to idzie z 72 klatkami (przy 72Hz) albo 36 (Auto), nie ma tak jak z Reverbami płynnej reprojekcji (WMR), natomiast nie ma co narzekać, z 36 idzie całkiem ok, przy 72 fps już bywa, że MSFS czasem haczy, zwłaszcza w terenie z duża ilością obiektów (budynki) z ASW "disable" lub Turbo OpenXR "on" (chociaż oceniałbym to na przedział 5-10% sytuacji i to raczej przy samej ziemi, można też latać i tak). Natomiast ... przy 36 jest całkiem ok i daje to wręcz prawie nieorganiczne możliwości podkręcanie grafiki i rozdzielczości (oczywiście ASW powoduje wiadomo co). Dałem nawet Pixel Per Display 1.6 :evil: co daje blisko obraz 4K pikseli na jedno oko, a 36 klatek jak trzyma tak trzyma i jest płynnie. Tu nie jest tak istotna liczba klatek (poza zachowaniem płynności) i ASW=off bo to nie sim bojowy.

Przydałoby się jednak w OTT zrobić profil pod to, ale niestety jest tak (jakieś pomysły?) przy tworzeniu tego profilu jak podaje się ścieżkę:

(https://i.imgur.com/RaVRq1f.jpg)

Widzę, że ktoś wpadł na podobny pomysł, ale brak odp: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/l5xyc7/dont_have_permission_to_open_flightsimulatorexe/.

Niestety profile są zapisywane w pliku ott.dbf i nijak nie idzie tego wyedytować.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lutego 04, 2024, 21:24:22
Mały update - a nie ta, reprojekcja działa jednak w podobnym zakresie jak w WMR, tyle, że klatek jest więcej (72-61). Jest to zależne od tego co ma się w ustawieniach w MSFS. Z Quest działa mi opcja reprojekcji Depth i to miałem włączone, dopiero danie na OFF wyłącza ją i wtedy obraz działa w goglach bez reprojekcji (ale jest też mniej stabilny). Natomiast tak jest jak w OpenXR Toolkit dam Turbo, jak je wyłączę, przeskakuje na Auto z Oculusa i wtedy jest albo 72 albo 36 klatek. Chyba jednak lepiej mieć włączone Depth + Turbo. Obraz jest płynniejszy i artefaktów od MR mniej.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lutego 18, 2024, 19:56:03
Ciekawa sprawa, wydaje mi się, że poprawiono w MSFS DX12 i obecnie lepiej on działa (w VR) niż DX11. Lepsze czasy randerowania i mniejsze obciążenie pamięci V-RAM = stabilniejsze FPS. Na razie tylko kilka lotów, ale jakoś mam wrażenie, że jest lepiej na DX12 obecnie.
Tytuł: Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lutego 20, 2024, 15:20:55
Myślałem, że MSFS wspiera Quad Views i chciałem potestować ale okazuje się, że nie. Jest dopiero, być może, w drodze, ale plus, że jest dość wysoko w oczekiwaniach zauważonych przez Asobo:

(https://cdn.discordapp.com/attachments/822008553140518962/1200354019340726383/image.png?ex=65c5dfcb&is=65b36acb&hm=6d0c5354e078a978fe12a12ebcfdcc891a877277b207dd020dfe7566f8db5e62&)

Czyli z simów to tylko DCS.