Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: some1 w Grudnia 30, 2007, 16:05:15
-
Coś dla Mazaka, czyli samolot od autorów Knights of The Sky, tutaj więcej informacji, link do pobrania i screeny:
http://www.gennadich.com/forum/viewtopic.php?t=5008
Przyznam że nie instalowałem, ale patrząc po fotach wygląda bardzo smakowicie.
(http://www.gennadich.com/all/files/MSX/FDRIMSFX6.jpg)
(http://www.gennadich.com/all/files/MSX/FDRIMSFX8.jpg)
-
Wspaniale! Już się ściąga.
Fantastycznie, że KotS ma się dobrze.
-
Genialnie wygląda, zasysam!
Edit: model 100% FSX!
-
Fantastycznie, że KotS ma się dobrze.
Jestem po pierwszych testach ...
(http://img255.imageshack.us/img255/6360/81081232ik0.jpg) (http://imageshack.us)
... świetna maszyna !!!
Jak reszta w KotS będzie taka to warto trochę poczekać.
(http://img174.imageshack.us/img174/369/20071230164620328jp4.th.jpg) (http://img174.imageshack.us/my.php?image=20071230164620328jp4.jpg)(http://img148.imageshack.us/img148/5711/20071230164929562rg4.th.jpg) (http://img148.imageshack.us/my.php?image=20071230164929562rg4.jpg)(http://img177.imageshack.us/img177/9840/20071230164838968mn9.th.jpg) (http://img177.imageshack.us/my.php?image=20071230164838968mn9.jpg)(http://img147.imageshack.us/img147/3312/20071230164831328ed4.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=20071230164831328ed4.jpg)(http://img174.imageshack.us/img174/7643/20071230165224843tr9.th.jpg) (http://img174.imageshack.us/my.php?image=20071230165224843tr9.jpg)(http://img262.imageshack.us/img262/560/2007123016525343dc7.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=2007123016525343dc7.jpg)
Świetny efekt dość szczegółowo zrobionego rotacyjnego silnika :001:
-
Też jestem po pierwszych testach. Ten samolot jest znakomitym przykładem, że dobrze wyglądająca maszyna nie musi mieć wszystkich bajerów typu normalmapy, czy specular. Samolot sprawdzałem w FSX SP2 Dx10. Nie ma self-shadowingu w kabinie, ale cieniowanie textury kokpitu jest na tyle dobre, że tego nie brakuje. Widać też, że to beta, nie wszystkie elementy są otexturowane, mam też problem z lądowaniem. Przy niższych prędkościach już na pasie, samolot wykłada się na skrzydło i rozbija.
Niemniej będzie to wspaniała maszyna, jak wydadzą finalną wersję, do tego będzie jeszcze sceneria!
Nakręcili mnie na KotS jeszcze bardziej, hehe. Świetna promocja zespołu.
(http://img145.imageshack.us/img145/5315/55972364dl7.th.jpg) (http://img145.imageshack.us/my.php?image=55972364dl7.jpg) (http://img145.imageshack.us/img145/5707/34297822aj4.th.jpg) (http://img145.imageshack.us/my.php?image=34297822aj4.jpg) (http://img169.imageshack.us/img169/8427/39096398fi5.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/my.php?image=39096398fi5.jpg) (http://img297.imageshack.us/img297/9577/11wz7.th.jpg) (http://img297.imageshack.us/my.php?image=11wz7.jpg) (http://img297.imageshack.us/img297/8775/73909670ud7.th.jpg) (http://img297.imageshack.us/my.php?image=73909670ud7.jpg)
-
Widać też, że to beta, nie wszystkie elementy są otexturowane, mam też problem z lądowaniem. Przy niższych prędkościach już na pasie, samolot wykłada się na skrzydło i rozbija.
Teksturowanie owszem, ale problem z lądowaniem to nie wina "bety". Też tak na początku tak myślałem, ale po przeczytaniu w pewnej książce słów "Fokker Dr1 nie nadawał się dla przeciętnego pilota ..." zacząłem kombinować nietypowe (dla współczesnych maszyn) techniki lądowania i chyba znalazłem "sposób" :001:
Po dotknięciu ziemi utrzymywać samolot na kołach tak długo aż prędkość spadnie do rozsądnej wartości (kontrując delikatnie pedałami orczyka tendencję do skręcania) czyli tak 30-40 km/h, a potem ściągnąć drążek do siebie (samolot osiądzie wtedy na płozie ogonowej) i trzymać drążek ściągnięty maksymalnie "na siebie" aż do zatrzymania samolotu.
No cóż te "szmatoloty" wbrew pozorom nie były proste do pilotowania.
Mam nadzieję też, że w KotS będzie bardziej realistycznie odwzorowane sterowanie silnikiem rotacyjnym. Bo płynna regulacja przepustnicą takiego silnika była o ile mi wiadomo niemożliwa. Regulacja obrotów była skokowa, ale może to niedostatki silnika FSX powodują takie możliwości w Dr1, a w KotS będzie prawidłowo?
-
Można prosić w czerwonym malowaniu :karpik :karpik :karpik :karpik
-
Na razie nie ma, tylko to jedno. :583:
Trzeba poczekać na pełną wersję, zapowiadają po świętach (ichnich).
-
FS bardzo źle modeluje efekt silnika rotacyjnego. Przepraszam, w ogóle nie modeluje. ROB kiedyś słusznie mi powiedział, że tam jest tylko to, co im było potrzebne do zrobienia np. defaultowych samolotów.
W normalnym rotacyjnym silniku powinieneś mieć ściąganie do dołu z skręcając w prawo, a do góry przy skręcaniu w lewo. Samolot wymagał masy pracy orczykiem. Jak Razor dobrze napisał, sterowanie powinno być skokowe. Starsze typy, np. Fokker E.III, w ogóle przepustnicy nie miał.
Tutaj, w maszynach pierwszo-wojennych jest taki feler, że na małych obrotach silnika, te samoloty nagle dostają efektu żyroskopowego i je "zwija" w bok. Tak samo ma inny freewarowy Dr.I, tak samo ma Fokker E.V, któego konwersję z WoP robi jeden koleś. Podobnie jest w defaultowym Piperze Cub.
-
(http://img185.imageshack.us/img185/7819/snapcy0.jpg) :karpik
(Taki prymitywny, robiony na szybko)
-
FS bardzo źle modeluje efekt silnika rotacyjnego. Przepraszam, w ogóle nie modeluje. ROB kiedyś słusznie mi powiedział, że tam jest tylko to, co im było potrzebne do zrobienia np. defaultowych samolotów.
Tak myślałem ... no to jest nadzieja, że w KotS obok tak świetnie zrobionych modeli samolotów, możemy liczyć różnie dobry model lotu. :001:
-
Nie powiem. Fajnie pokazano wznoszenie Dr.I, jej gruby profil płata, duży opór czołowy, reakcję na lotki i zwrotność. No ale części rzeczy nie uzyska się, albo trzeba nieźle nakombinować, żeby uzyskać sztucznie efekt, który dobrze odda charakterystyki samolotu.
-
Z "gotowców" jest tam tylko to co potrzebne do zrobienia defaultowych samolotów ale trzeba przyznać, że żaden inny sim/gra nie pozwala na taką modyfik-owalność i kreatywność w tworzeniu nowych systemów dla danego egzemplarza latadła jak FS. Czasami - rzadko - dostępne narzędzia nie "przypaszą" i mało można zrobić ale np. teoretycznie skokowa regulacja obrotów jest do wykonania. Twórcy DR-1 zdają się mieć wiedzę i umiejętności potrzebne do tego więc możliwe, że w wersji finalnej model będzie posiadał tą ważną dla siebie cechę.
pozdrawiam
ROB
-
Witam!
Ściągnąłem plik z Dr.1 , zainstalowałem w ;
katalog główny gry > Sim Objekts > Airplanes
i zamiast Fokkera mam latające śmigło z silnikiem rotacyjnym i małe duszki
w postaci zegarów w powietrzu , brak reszty :001:, być może przyczyną jest
niekompletny plik , w moim przypadku plik DR.1 ma np. wielkości ;
przed rozpakowaniem 20,06 MB , po 38,8 MB
, przy czym plik z teksturami wygląda na kompletny , pozostałe samoloty
w FSX działają prawidłowo .
-
Rozmiar na dysku mam taki sam jak Ty. Masz zainstalowane oba Service Packi do FSXa?
-
Nie , dzięki za szybką odpowiedź jak zainstaluję to dam znać .
-
Więc zainstalowałem SP1 do FSX , i działa , Fokker super , szkoda że nie można
postrzelać , co do lądowania to nie ma żadnych problemów , przepustnica delikatnie na zero
i siadamy :001:, po za tym niesamowicie zwrotny sprzęt .
PS ;jeszcze raz dzięki za podpowiedź , robiłem reinstalkę XP i zupełnie zapomniałem o SP1
przy ponownej instalacji FSXa .
-
Bez SP1 nie działały skompresowane tekstury w formacie dds.
Czy nie możesz pisać używając normalnej interpunkcji? Zwracałem Ci już na to kiedyś uwagę.
-
przepustnica delikatnie na zero...
Latając Dr1 nie "powinno się" operować przepustnicą delikatnie. Ponieważ nie wiem czy silniki stosowane w Dr1 miały jakieś urządzenia do "zmniejszania mocy" czyli ograniczanie dopływu paliwa lub odłączanie świec jak to czasem stosowano w silnikach rotacyjnych (nie znam się, może ktoś to rozgryzie - jak było w Dr1) - przyjąłem zasadę, że przepustnica jest ustawiona u mnie tylko w dwóch pozycjach "0" i "MAX" (z możliwie szybkim przemieszczeniem pomiędzy tymi pozycjami).
-
Można prosić w czerwonym malowaniu :karpik :karpik :karpik :karpik
(http://www.sim-outhouse.com/sohforums/attachment.php?attachmentid=14092&d=1199207050)
Do pobrania z sim-outhouse.
-
Ehhh Panowie, kusicie mnie na FSXa, kusicie ale niestety najpierw nowy dysk trzeba zapracować albo poczekać na KoTS [;
Mimo wszystko widok Dreideckera mnie cieszy :)
Ps. poza tym dziwne jakies te malowania... jakby podrapane czy coś.
-
Jest już pełna wersja:
http://www.neoqb.com/fokker/
-
Sorry za post pod postem, ale czas edycji minął.
Chyba nie przewidzieli popularności i im strona padła :(
-
Chyba nie przewidzieli popularności i im strona padła :(
Rano (5.30) było OK, choć przesył nadal słaby (u mnie wahał się pomiędzy 80-100kb/s)
Scenerii nie instalowałem jeszcze, ale po pobieżnym (zaraz trzeba lecieć do pracy) sprawdzeniu samolotu jest kilka pozytywnych zmian w stosunku do "bety"
1. Ogólnie poprawiona grafika VC (lepsze teksturowanie)
(http://img237.imageshack.us/img237/2600/dr1hq6.th.jpg) (http://img237.imageshack.us/my.php?image=dr1hq6.jpg)
2. Kompas nareszcie pokazuje północ :001:
(http://img292.imageshack.us/img292/395/dr1komp1ll8.jpg) (http://imageshack.us)
3. Poprawiony efekt przeciągnięcia - samolot płynnie zwala się na skrzydło.
4. Bardziej realistyczne zachowanie się samolotu przy ostrych zwrotach.
5. Poprawiono kwestię lądowania, teraz nie ma już najmniejszego problemu ze zbaczaniem samolotu i przewracaniem się, choć w tym przypadku nie wiem czy nie przesadzili upraszczając nadmiernie ten element.
Niestety silnik rotacyjny nadal ma możliwość płynnego sterowania obrotami. :005:
Na tej samej stronce jest "paint kit" w PSD, co zapewne zaowocuje wkrótce w sieci całym stadem czerwonych Dr.1
-
Podobają mi się zmiany w modelu lotu. Wg mnie, ta pierwsza wersja FMu była "prosto z pudełka" -> wrzucamy dane i co wyjdzie to wyjdzie. Tu, przy oficjalnym wydaniu, trochę pokombinowali i to widać. Świetnie pokazane jest "pływanie" samolotu na boki. Daje się odczuć brak statecznika pionowego. Gruby profil płata zapewnia dobre "trzymanie się powietrza", oraz bardzo dobre wznoszenie, mimo niskiej prędkości poziomej.
Ogólnie, jestem zachwycony, bo mamy do czynienia z jednym z najlepiej wykonanych dodatków do FSX, nie ważne czy płatnych czy darmowych.
A teraz, fakt, będzie zalew malowań do Dr.I. Coś jak do myśliwców Shockwave pewnie :D
[Edit] A sceneria jest fajna. To normalne, kameralne lotnisko z pasami: ziemnym i asfaltowym. Położona na zachód od granicy ze Szwajcarią, tam gdzie kończył się front Wielkiej Wojny (w tej samej okolicy latałem kiedyś kampanię w OFF). Super jest hangar. To francuski hangar typu Bessonneaux produkowany przez Aliantów (a po Iwś, również w Polsce w Legionowie). Można sobie do niego wjechać. To ten sam model, co prezentowany kiedyś na WIP screenach ze strony Gennadich.
-
Daje się odczuć brak statecznika pionowego.
A ja głupi się zastanawiałem gdzie są peda... khem, orczyk :D
Jak to jest panie ekspert, faktycznie samolot powinien mieć tylko dwa położenia przepustnicy (zamkn. / otw.) ?
-
Tzn. on ma rudder, ale nie ma stabilizatora. Pedały orczyka jak najbardziej chodzą. Inaczej, to by się tego nie dał prowadzić :002:
Silniki rotacyjne albo nie miały przepustnicy w ogóle (np. wczesne Fokkery E.III) i sterowało się tylko dopływem mieszanki, albo przepustnica była skokowa. Nie jestem w stanie tego dokładnie opisać. Upraszczając, działała w kilku, ograniczonych zakresach. Płynna od 0-100% nie powinna być.
PS: W Richthofens Skies na TW mamy to tak, że Dr.I i E.V z Oberurselami Ur.II mają zakres przepustnicy od 75-100, silniki Le Rhone 66-100, Clerget i Bentley tak samo.
-
A to sorry, niewyspany jestem.
-
Cos wspaniałego! Bardzo ciekawy FM, nie mówiąc o kołowaniu :002: Graficznie wypas!
(http://img341.imageshack.us/img341/9536/dr1vcov1.th.jpg) (http://img341.imageshack.us/my.php?image=dr1vcov1.jpg) (http://img185.imageshack.us/img185/2881/dr1polesi9.th.jpg) (http://img185.imageshack.us/my.php?image=dr1polesi9.jpg) (http://img219.imageshack.us/img219/2261/dr12mr1.th.jpg) (http://img219.imageshack.us/my.php?image=dr12mr1.jpg) (http://img84.imageshack.us/img84/3126/dr13dk5.th.jpg) (http://img84.imageshack.us/my.php?image=dr13dk5.jpg) (http://img84.imageshack.us/img84/8885/dr11vr6.th.jpg) (http://img84.imageshack.us/my.php?image=dr11vr6.jpg) (http://img341.imageshack.us/img341/4479/dr14zm3.th.jpg) (http://img341.imageshack.us/my.php?image=dr14zm3.jpg)
(http://img229.imageshack.us/img229/7862/dr1vfrg2bh9.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/my.php?image=dr1vfrg2bh9.jpg) (http://img229.imageshack.us/img229/5403/dr1dusk2qk7.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/my.php?image=dr1dusk2qk7.jpg) (http://img162.imageshack.us/img162/2533/dr1dusk1qi3.th.jpg) (http://img162.imageshack.us/my.php?image=dr1dusk1qi3.jpg) (http://img232.imageshack.us/img232/2110/dr1fokker6ck3.th.jpg) (http://img232.imageshack.us/my.php?image=dr1fokker6ck3.jpg) (http://img232.imageshack.us/img232/323/dr1fokker4tr2.th.jpg) (http://img232.imageshack.us/my.php?image=dr1fokker4tr2.jpg) (http://img166.imageshack.us/img166/1628/dr1fokker2pr7.th.jpg) (http://img166.imageshack.us/my.php?image=dr1fokker2pr7.jpg)
-
Cos wspaniałego!
Naprawdę super, jeżeli tak dobrze zrobione samoloty będą w Knights of The Sky to ... :banan
Choć pewnie Fokker w takich kolorkach bardziej podoba się Mazakowi :karpik
(http://img183.imageshack.us/img183/5321/23730385pp1.jpg) (http://imageshack.us)
Zrobiłem sobie takie malowanie repliki DR.I z Czech OK-DUD 07 (425/17), bo chyba bardziej pasuje do współczesnej scenerii FSX niż malowania samolotów z PWS i jednocześnie samolot "stacjonuje" niedaleko od Polski, nad którą często
"latam". Jakoś nie trawię tych historycznych kawałków scenerii "wklejanych" we współczesne otoczenie.
Ale paluszki trochę świerzbią ...
(http://img301.imageshack.us/img301/6205/84181709tb1.jpg) (http://imageshack.us)
... nie wiecie kiedy ma wyjść Knights of The Sky? :004:
PS. http://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=OK-DUD%2007
-
Model bardzo przypadł mi do gustu, aż boję się KoTS'a :118: FM naprawdę świetny, samolot ładnie przepada, nawet dość ciężko utrzymać lot prosty. Samolot podczas takiego lotu lekko myszkuje, daje to wrażenie reakcji powierzchni płatowca na boczne podmuchy, czy też prądy przy jego masie. Start bardzo poprawny, lądowanie też. Zachowano realistykę działania steru kierunku, na ziemi bez obsługi naziemnej dość ciężko ustawić się na pasie :004: . Bardzo fajny model. Może wydadzą coś jeszcze, np. N17? Byłoby fajnie online :001:
-
Jest już pełna wersja:
http://www.neoqb.com/fokker/
Nie ma szans na pobranie , strona nie dostepna:(
Może ktoś zna inne zródło ????
-
U mnie działa.
-
Czy ktoś byłby tak miły i wystawił tego Fokkera na ftpa? Forum z linkiem do bety nie działa, a ze strony zip ściąga się uszkodzony :(
-
Razor wrzucił wczoraj na rapida:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9138.msg165864.html#msg165864
-
Dzięki!!! Gapa jestem :003:
-
Czy ktoś byłby tak miły i wystawił tego Fokkera na ftpa? Forum z linkiem do bety nie działa, a ze strony zip ściąga się uszkodzony :(
Ponieważ to co dałem w temacie latania online to tylko sam rozpakowany samolot Fokker Dr.1, a samolot budzi zainteresowanie, więc skoro są problemy ze ściągnięciem to wrzuciłem na "rapida" oryginalne pliki:
1. Oryginalny plik instalacyjny Fokkera Dr.1 - http://rapidshare.de/files/39102959/dr1_by_neoqb.zip.html (na rapidshare.de - bo tam jest możliwość do 300MB)
2. Oryginalny paintkit tego samolotu - http://rapidshare.com/files/107077727/dr1_paintkit.zip.html
3. Poprawiony skin czeskiej latającej repliki OK-DUD - http://rapidshare.com/files/107079740/OK-DUD.zip.html
(http://img169.imageshack.us/img169/7665/98752013ao1.jpg) (http://imageshack.us)(http://img512.imageshack.us/img512/3040/61963647bt9.jpg) (http://imageshack.us)
4. Kilka dodatkowych skinów do tego Fokkera jest na stronie http://www.sim-outhouse.com/index.php?loc=fswarbirds/pages&page=downloads_fsx w dziale RE-PAINTS. Niestety stronka jest nieprzyjazna użytkownikom (kiepska wyszukiwarka i częste kasowanie rejestracji), ale na innych stronach niestety nie widziałem skinów do tej maszyny.
-
2. Oryginalny paintkit tego samolotu - http://rapidshare.com/files/107077727/dr1_paintkit.zip.html
No właśnie, odnośnie tego paintkita miałem się wypytać..
Dostałem ze strony twórców dodatkowe malowania (czerwone :004:) w plikach *.psd, natomiast oryginalne malowania są w plikach *.dds. Próbowałem zamienić istniejące pliki *.dds na ich odpowiedniki *.psd, potem zmieniając również rozszerzenie z psd na dds. No i nie działa mi to. Dodałem nawet czwartego fokkera do FSX-a. :005: Jak mam to malowanie z paintkita wstawić do gry? Normalnie brakło mi pomysłów, a jak podejrzewam rozwiązanie jest proste jak myśl Lenina, tylko coś mnie przyblokowało. :004:
-
Pobaw się DXTBmp.
-
Aby dodać malowanie musisz plik psd przekonwertować do formatu dds (zmiana rozszerzenia nic nie da, to dalej będzie plik psd), można do tego użyć na przykład programu DXTbmp, albo Imagetool z FSX SDK. Wynikowy dds musi być obrócony od 180 stopni i odbity w poziomie względem oryginalnego psd, polecam kompresję DXT5.
-
Dzięki za szybką odpowiedź. :564: :564: Już się biorę do roboty.
-
Zainspirowany obejrzanym ostatnio filmem "Flyboys" (z gazety za 7zł :001:) postanowiłem trochę podłubać skiny do Fokkera Dr.I. Jako wzór biorę współczesne latające repliki tych maszyn, bo w moim odczuciu bardziej pasują do scenerii FSX niż skiny historyczne.
Replika G-BVGZ (to tej co grał we "Flyboys")
(http://img352.imageshack.us/img352/4389/gbvgzya3.jpg) (http://imageshack.us)
Replika PH-EBF
(http://img98.imageshack.us/img98/5457/phebfqm8.jpg) (http://imageshack.us)
No kilka wariacji na temat czerwonego Fokkera bo słyszałem, że Mazak zaczął latać w FSX :002:
Replika OK-DUD (malowanie z 2007 - teraz się nieco zmieniło)
(http://img392.imageshack.us/img392/1/okdudnm8.jpg) (http://imageshack.us)
Replika ZK-FOK
(http://img395.imageshack.us/img395/8204/zkfokyv3.jpg) (http://imageshack.us)
Replika D-EFTJ
(http://img230.imageshack.us/img230/7764/deftjtm3.jpg) (http://imageshack.us)
Replika C-GFJK
(http://img230.imageshack.us/img230/5913/cgfjkqm6.jpg) (http://imageshack.us)
To na razie "bety" - trzeba co nieco dopracować i poprawić, ale oczywiście jak skończę to się oczywiście z ewentualnymi zainteresowanymi podzielę.
-
Ewentualnych zainteresowanych paru się znajdzie :)
Świetna robota!
-
Ty Razor powinieneś więcej rzeczy wrzucać na avsim, czy simviation. Zbyt dużo tego co zrobiłeś znika potem z rapida. Poza tym, osobiście nie mam szans na ściągnięcie większych paczek z tego serwisu, z uwagi, że limit dzienny jest rozbity na całe moje osiedle :/
-
Zgłaszam się jako kolejny zainteresowany.
-
Ty Razor powinieneś więcej rzeczy wrzucać na avsim, czy simviation.
Czy ja wiem? Przy wykonywaniu skinów nie bawię się w perfekcję tak jak np. YoYo. Czyli nie mam śladów rdzy, brudu (choć akurat te repliki na wszystkich fotach są czyste aż do bólu), zacieków, robionych ręcznie czcionek oznaczeń itd. Stąd uważam, że moje skiny nie są jakościowo aż tak dobre aby je umieszczać w tego typu serwisach. Są zasadniczo po to aby online można było sobie polatać z różnymi malowaniami. Skoro jednak jest problem ze ściąganiem z rapida to postaram się to gdzieś umieścić. Skończę chyba w sobotę bo teraz z czasem u mnie kiepsko (na urlop idę w czerwcu i muszę wszystko w robocie dograć i przekazać zastępcy), a muszę jeszcze pozmieniać kolorystykę śmigieł i parę detali.
W międzyczasie postanowiłem dołączyć jeszcze dwa skiny są to malowania replik:
PH-DRI (przy okazji ciekawa rejestracja - jak myślicie wykupił to sobie?)
(http://img134.imageshack.us/img134/6863/phdripn4.jpg) (http://imageshack.us)
G-BTYV
(http://img150.imageshack.us/img150/1453/gbtyvqh2.jpg) (http://imageshack.us)
-
Oj, Razor, nie bądź taki skromny. Wiele osób byłoby Ci wdzięcznych za taką paczkę malowań! W tym zagraniczniaków. A przecież robiłeś jeszcze rzeczy do Mi-2, malowania ONZ, itd.
-
Pozwolisz lucas, że się z tobą nie do końca zgodzę. Uważam, że na strony dotyczące dodatków o pewnej renomie (tak jak np. Avsim czy Simviation) powinny trafiać dodatki na pewnym jakościowym poziomie. Trudno aby każdy wrzucał tam wszystko co sobie namaluje w godzinę czy dwie bo serwisy utonęły by w "śmieciach".
Ja po prostu jestem za leniwy, aby siedzieć i dłubać jakiegoś super dokładnego skina, więc nie przejmuję się drobiazgami, że tam jakiś mały elemencik jest czerwony, z powinien być biały lub odwrotnie. Podobnie jak nie widzę czegoś na dostępnych fotografiach to sobie to "dośpiewam" i jestem zadowolony. To praca w miarę możliwości robiona w jak najkrótszym czasie bo dla mnie ważniejsze jest sobie "polatać" niż "podłubać". Skąd jakość takich skinów zbyt wysoka nie jest.
W każdym razie są jakie są - do latania online się zapewne nadają. Do pobrania tutaj (na razie tylko na "rapidzie"): http://rapidshare.com/files/118631684/FokkerDR1.zip.html
Pliczek "waży" 57,1 MB i zawiera osiem wspomnianych wcześniej malowań inspirowanych istniejącymi replikami Dr.1.
(http://img102.imageshack.us/img102/4516/8dr1uh4.jpg) (http://imageshack.us)
-
Bzdury gadasz, twoje skiny są lepsze niż 3/4 tego co trafia na avsim. Nie muszą być od razu zakurzone as real as it gets, ważne że są dokładne.
-
Dzięki Razorblade, właśnie sobie ściągam... No to weekend zapowiada się klimatycznie :004:
-
Chris Brisland wrzucił dzisiaj na Avsim trzy malowania Dr.I
n864dr.zip <------z filmu "Wielki Waldo Pepper"
rhinebeck.zip <------ z kolekcji starych samolotów w Rhinebeck w stanie Nowy York
phebf.zip <--------- rejestracja PH-EBF - niebieski kolor
-
Wątek już dość długo nie poruszany, ale dopiero ostatnio miałem okazję polatać opisanym tu modelem Fokkera... No i naszło mnie trochę wątpliwości. Napisano tu m.in. o tym, że Dr.1 nie miał płynnej regulacji "gazu". Kiedy trochę poszukałem, natrafiłem (fakt, że może niezbyt wiarygodne, bo na jakimś forum) informacje, że silnik Oberursel używany (zdaje się nie jako jedyny) w Dr.1 dawał możliwość (choć z pewnymi ograniczenia) regulacji RPM w czasie lotu.
Było by to o tyle miłe, że wspomnianym modelem lata się w FSX bardzo ciężko na pełnej mocy, bo strasznie wyrywa do góry (chyba, że nabierze się ponad 3k metrów wysokości), a trymera tu nie uświadczę.
Pytanie 1: Czy ma ktoś z Was dostęp do jakiegoś wiarygodnego źródła (może polecić książkę, artykuł, link etc) które rozwieje te wątpliwości?
Pytanie 2: Można skądś jeszcze ściągnąć ten model? Bo zdaje się że ja posiadam jakąś wcześniejszą wersję, oryginalna strona już nie działa, a link Razorblade'a już wygasł (na szczęście do malowań jeszcze nie).
Bonus: podziwiałem sobie właśnie malowania przygotowane przez Razorblade (dzięki, dobra robota!), i zrobiłem sobie taki obrazek dla porównania ;) Nie zachowałem perspektywy wprawdzie, ale trudno "wcelować" widokiem z wieży:
(http://img55.imageshack.us/img55/4926/dr1deftjhs1.th.jpg) (http://img55.imageshack.us/my.php?image=dr1deftjhs1.jpg)(http://img55.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Zmieniłem sposób wyświetlania obrazka bo nic się nie pokazywało. Razorblade 1967
-
Pytanie 2: Można skądś jeszcze ściągnąć ten model? Bo zdaje się że ja posiadam jakąś wcześniejszą wersję, oryginalna strona już nie działa, a link Razorblade'a już wygasł (na szczęście do malowań jeszcze nie).
Link do Fokkera jest przecież cały czas aktywny (przed chwila sprawdzałem): http://www.neoqb.com/fokker/
Malowania wrzuciłem kiedyś na Avsim: http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fsxacrp&DLID=128171
Kiedy trochę poszukałem, natrafiłem (fakt, że może niezbyt wiarygodne, bo na jakimś forum) informacje, że silnik Oberursel używany (zdaje się nie jako jedyny) w Dr.1 dawał możliwość (choć z pewnymi ograniczenia) regulacji RPM w czasie lotu.
O ile się nie mylę - gdzieś na forum o tym już dyskutowaliśmy - dawał możliwość regulacji skokowej, nie wiem, ale chyba 3-4 opcje.
Między innymi dlatego zrobiłem sobie malowania replik, a nie samolotów z okresu PWS - bo mają zwykle nowocześniejsze silniki, które pozwalają na płynną regulację - czyli tak jak w FSX z użyciem przepustnicy.
EDIT > Przy okazji porównania dokonanego przez kmichala widać na jakie problemy z dostosowaniem bardziej współczesnych silników do repliki starego płatowca - wyraźnie widać różnice długości białej osłony silnika
-
O ile się nie mylę - gdzieś na forum o tym już dyskutowaliśmy - dawał możliwość regulacji skokowej, nie wiem, ale chyba 3-4 opcje.
W sumie da się coś takiego w FSX zrobić.
Przy okazji porównania dokonanego przez kmichala widać na jakie problemy z dostosowaniem bardziej współczesnych silników do repliki starego płatowca - wyraźnie widać różnice długości białej osłony silnika
Z ciekawości, tam jest silnik gwiazdowy, czy rotacyjny?
-
W sumie da się coś takiego w FSX zrobić.
A możesz podać przepis?
Z ciekawości, tam jest silnik gwiazdowy, czy rotacyjny?
Podejrzewam, że gwiazdowy - raczej były problem z nabyciem silnika rotacyjnego - wyszły przecież z użycia dość dawno.
Np. amerykańska replika N2009S ma silnik gwiazdowy 7 cylindrowy Warner 165 Super Scarab.
Nie wiem też jak byłoby z dopuszczeniem do normalnego lotu - zauważ, że repliki rejestrowane w miarę normalnie tak jak inne małe samoloty mają oprzyrządowanie kabiny zgodne z obowiązującymi przepisami.
-
Musi być gwiazda, chociażby z powodu ulokowania rury wydechowej. Rotacyjne takich "zbytków" nie posiadały :)
Razor, takie rzeczy dadzą się zrobić przez ingerencję w modelu 3D, o ile się nie mylę.
-
A możesz podać przepis?
Visual Studio, SimConnect API i wolne popołudnie. Ale moje, nie Twoje :D
Można to dodać do już istniejącego modelu, na tej samej zasadzie co mój gauge do trymowania śmigłowców. W najgorszym przypadku animacja przepustnicy będzie skokowa.
-
Visual Studio, SimConnect API i wolne popołudnie. Ale moje, nie Twoje :D
Wieeedziałem :005: Kiedyś usiłowałem to rozgryźć, ale poprzez jakieś proste kombinacje w plika konfiguracyjnych się nie dało.
Wracając do silników w replikach Dr.1:
1. Silnik 4 cylindrowy Lycoming 0-320 nieco "zamaskowany" - http://www.ronsandsreplicas.com/images/NARKUNAS_3.jpg
2. Silnik 7 cylindrowy gwiazdowy Warner 165HP - http://www.ronsandsreplicas.com/images/Sands_DR-1_Front.jpg
3. Tutaj http://www.ronsandsreplicas.com/images/Day_DR-1.JPG nie widać silnika, ale w opisie: Engine 145 Warner
4. Tutaj "kombinacja" z silnikiem (Lycoming) w replice grającej we Flyboys - http://www.abpic.co.uk/popup.php?q=1004969
5. Kolejna replika do której robiłem skina czyli G-BTYV ma silnik Lycoming O-360-A4A - http://www.airliners.net/photo/Untitled/Fokker%20DR-1%20Triplane%20(replica)/0323258/L/&width=1028&height=666&sok=WHERE__(reg_%3D_%27G-BTYV%27)_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=1&prev_id=&next_id=NEXTID
-
W najgorszym przypadku animacja przepustnicy będzie skokowa.
Myślę, że moglibyśmy z tym żyć :D
-
Podejrzewam, że gwiazdowy - raczej były problem z nabyciem silnika rotacyjnego - wyszły przecież z użycia dość dawno.
Być może już niedługo... http://thevintageaviator.co.nz/projects/oberursel-engine/urii-action
-
Dziękuję za odpowiedzi, Razorblade. Nie wiem jak mogłem linka przegapić.
I w ogóle, jak zwykle, jak ktoś o coś pyta na forum, to zaraz robi się ciekawie - i o programowaniu pod FSX się dowiedziałem, i o współczesnych replikach i ich silnikach :) No ale w sumie po to jest Forum.
W każdym razie, jeśli ktoś kiedyś wpadnie na jakieś fajne źródło na temat przepustnicy w oryginalnych DR.1, to jakby pamiętał, to może wrzucić tutaj.
-
Jak stoisz z angielskim? Na Wikipedii jest wyłożony sposób pracy silnika rotacyjnego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
Generalnie tam sterowało się mieszanką, aby zmniejszyć/zwiększyć obroty. Był jeszcze "blip switch", taki przycisk do unieruchamiania motoru. Ale w tej chwili strasznie upraszczam.
-
Mógłby któs podrzucić jakiś działający sznur do Dr.1 i ewentualnych malowań? Wszystkie powyższe zdechły :(
-
http://www.neoqb.com/fokker/
-
http://www.neoqb.com/fokker/
Bóg zapłać dobry człowieku :)
-
Naprawdę świetny jest ten DARMOWY samolocik!
A zwróciliście uwagę na udźwiękowienie i skonfrontowaliście to z filmami? :121:
-
A zwróciliście uwagę na udźwiękowienie i skonfrontowaliście to z filmami? :121:
A możesz wytłumaczyć o co Ci chodzi? Możesz spróbować się jednak nieco jaśniej wysławiać?
Obawiam się, że skonfrontowanie dźwięków tego Dr.1 z oryginałem będzie trudne bo w czasach gdy latał to raczej filmów dźwiękowych nie było, a współczesne latające repliki tej maszyny używają innych silników. Nawet powstała rekonstrukcja silnika Oberursel UR.2 z racji użycia zapewne nieco innych, współczesnych materiałów może mieć zupełnie inny dźwięk.
-
A możesz wytłumaczyć o co Ci chodzi? Możesz spróbować się jednak nieco jaśniej wysławiać?
Obawiam się, że skonfrontowanie dźwięków tego Dr.1 z oryginałem będzie trudne bo w czasach gdy latał to raczej filmów dźwiękowych nie było, a współczesne latające repliki tej maszyny używają innych silników. Nawet powstała rekonstrukcja silnika Oberursel UR.2 z racji użycia zapewne nieco innych, współczesnych materiałów może mieć zupełnie inny dźwięk.
Porównywałem to z jednym filmem z czasów oczywiście współczesnych. Miałem nadzieję, że tamten DR miał oryginalny silnik - wiem, że niektóre graciuchy mają silniki zbudowane na bazie starych oryginałów.
W każdym razie ten dodatek ma udźwiękowienie na najwyższym poziomie i jest ono bardzo zbliżone do tego filmu.
-
Przeniosłem niektóre posty dotyczące Dr.1 z tematu o fotografiach do wątku poświęconego tej maszynie w FSX.
Wracając do silników w replikach Dr.1:
1. Silnik 4 cylindrowy Lycoming 0-320 nieco "zamaskowany" - http://www.ronsandsreplicas.com/images/NARKUNAS_3.jpg
2. Silnik 7 cylindrowy gwiazdowy Warner 165HP - http://www.ronsandsreplicas.com/images/Sands_DR-1_Front.jpg
3. Tutaj http://www.ronsandsreplicas.com/images/Day_DR-1.JPG nie widać silnika, ale w opisie: Engine 145 Warner
4. Tutaj "kombinacja" z silnikiem (Lycoming) w replice grającej we Flyboys - http://www.abpic.co.uk/popup.php?q=1004969
5. Kolejna replika do której robiłem skina czyli G-BTYV ma silnik Lycoming O-360-A4A - http://www.airliners.net/photo/Untitled/Fokker%20DR-1%20Triplane%20(replica)/0323258/L/&width=1028&height=666&sok=WHERE__(reg_%3D_%27G-BTYV%27)_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=1&prev_id=&next_id=NEXTID
Chyba najczęściej stosowanymi silnikami w replikach Dr.1 są warianty silników silniki Lycoming O-360, np. znana replika Fokkera występująca jako główny bohater we Flyboys (G-BVGZ) ma wariant tego silnika oznaczony AEIO-360 o mocy 180KM.