Autor Wątek: Siły Powietrzne Indii  (Przeczytany 36229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 07, 2011, 02:03:18 »
W sprawie konkursu MMRCA który ma zostać rozstrzygnięty do końca tego roku. Ciekawe opracowanie
http://carnegieendowment.org/files/dogfight.pdf


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 09, 2011, 17:06:12 »
Pojawiło się pierwsze słabe zdjęcie MiGa-29UPG, dość zaskakujące w sumie bo okazuje się że jednak zastosowano zbiornik konforemny i w rezultacie maszyna z wyglądu zewnętrznego bardzo przypomina izd. 9.19.


Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 09, 2011, 17:38:57 »
Nie do końca rozumiem postępowanie Indii w sprawie własnych sił powietrznych. Ogłaszają przetargi, tworzą wspólne projekty, szukają nowych maszyn, a stare im spadają. Chyba nie było w sumie misiąca, żeby jakiś nie spadł w ubiegłym roku.

No, może trochę przesadzam, ale obserwując tę sytuację od 2,5 miesiąca, widać, co się tam dzieje.

A tak z ciekawości? Iloma samolotami dysponują Siły Powietrzne Indii i jakie to są samoloty?
MiG-21, MiG-29, Su-30MKK, Mirage, tylko w jakich liczbach?

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 09, 2011, 17:47:32 »
MiG-21 - 200 (w tym 121 w standardzie Bison)
MiG-29 - 69
Su-30MKI - 142 (docelowo 272)
Mirage-2000H - 51

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 09, 2011, 18:12:08 »
Ogłaszają przetargi, tworzą wspólne projekty, szukają nowych maszyn, a stare im spadają.
Bo oprócz programu MMRCA mają inny o Rozbijaczek  :004:
A tak na poważnie Hindusi są znani z tego, że lubią kupować najlepszy sprzęt z górnej półki tylko, że z eksploatacją jest już znacznie gorzej. Inna sprawa to ichnie MiGi-21bis które przebudowano na UPG - to samoloty poskładane w HAL i być może mają problem z jakością. W ilości katastrof zajmują pierwsze miejsce. Zastanawia mnie z jakich przyczyn. Myślę, że chodzi o niesprawności techniczne typu wyłączenie silnika w powietrzu, rozszczelnienia instalacji paliwowej itp.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 09, 2011, 18:23:12 »
Nie do końca rozumiem postępowanie Indii w sprawie własnych sił powietrznych. Ogłaszają przetargi, tworzą wspólne projekty, szukają nowych maszyn, a stare im spadają. Chyba nie było w sumie misiąca, żeby jakiś nie spadł w ubiegłym roku.

No, może trochę przesadzam, ale obserwując tę sytuację od 2,5 miesiąca, widać, co się tam dzieje.

Bez przesady. Mało kto pamięta że w Polsce jeszcze w latach 90tych jak eksploatowano całkiem sporą liczbę MiGów-21MF i MiGów-21bis to potrafiliśmy utracić 3-4 samoloty rocznie i jakoś nikt nie robił z tego powodu większego hałasu. A nie były to jedyne wypadki - czasami do puli dochodziła jakaś rozbita Iskra etc. czy inny mosolot. Ale wtedy i latano sporo więcej, nie to co za "chujni obecnej" (kpt. BednarzTM:021:

Podejrzewam że jakby przeliczyć to na ilość maszyn i wylatane godziny to mogłoby się okazać że statystycznie w Indiach wcale nie jest tak zrazu gorzej z eksploatacją maszyn z tej ery jak u nas. W mojej opinii z tymi katastrofami samolotów w Indiach to przesadne bicie na alarm - zwłaszcza jeśli zestawi się to z ich statystyką wylatanych godzin - a oni akurat, jak wszyscy dobrze wiemy, akurat rocznie nabijają nalotu całkiem sporo.

Na przykład swego czasu w RFNie który zakupił 605 maszyn typu F-104G, 145 typu RF-104G i 137 typu TF-104G - z tej puli rozbiła się praktycznie w toku eksploatacji średnio licząc co trzecia maszyna (stracono 292 maszyny, śmierć poniosło ponad 100 pilotów). Niby straszna statystyka ale jak zestawi się to z okresem eksploatacji i sumarycznym nalotem to wcale nie wychodzi tak źle na tle innych ówcześnie użytkowanych typów.

Drugą stroną medalu jest to że Indie to wyjątkowo upierdliwy i kapryśny klient jeśli chodzi o zakupy uzbrojenia, obecnie mający ambicję na najbardziej "topowy" sprzęt, sam nie wiedząc czego chce winduje wymagania w kosmos, a już zakupiony samolot to najlepiej jakby potrafił dolecieć na księżyc. Dlatego takie "konkursy" jak Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) urosły już do rangi przetargu "brazylijskiego" i ciągną się ponad dekadę jak jakaś moda na sukces czy inna telenowela TV. Dość powiedzieć że wymagania postawione przez Indian Air Force odnośnie 126 myśliwców wielozadaniowych (+ 74 opcjonalnie) postawiono w roku 2001 (sic!). Newsy o tym że "już za tydzień, już za miesiąc" ma być wyłoniony kandydat stają się powoli nudne.

Co bardziej komiczne, idzie to w parze z tym że w kwestii eksploatacji technicznej posiadanych przez siebie maszyn delikatnie mówiąc mogliby mieć nieco wyższą kulturę techniczną. Wszystko to jaskrawo kontrastuje również z tym że ich przemysł zbrojeniowy z przyczyn ambicjonalnych pakuje miliardy $ we własne produkty które - jakby to delikatnie ująć - w powszechnej opinii uchodzą jeśli nie za kompletny szmelc to za wyrób co najmniej kontrowersyjny, począwszy od LCA Tejas a na czołgu Ajrun skończywszy.

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 10, 2011, 12:50:07 »

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 10, 2011, 18:43:19 »
Dzięki za foto, dobrze mi się skojarzyło że bazą modernizacji jest jednak MiG-29SMT izd. 9.19  :001:



Interesujące są też te czujniki, ten większy zapewne będący zabudowanym na stałe elementem systemu do walki radioelektronicznej jakiegoś bliżej nieokreślonego póki co typu.


Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 10, 2011, 20:22:39 »
Te owiewki na statecznikach u góry to mogą być tylne czujniki systemu RWR Tarang .
http://www.acig.org/artman/uploads/in_rwr_001.jpg

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 10, 2011, 22:57:41 »
na czołgu Ajrun skończywszy.

No tu bym się chyba nie zgodził, w jakichś ostatnich testach poligonowych okazało się że pod wieloma względami Arjun bije na głowę T-90, a sama konstrukcja jako taka jest awaryjna ze względu na jakość produkcji, nie same wady konstrukcyjne. Przynajmniej z tego co czytałem tak wynika :p .
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 10, 2011, 23:27:37 »
Być może, też się spotkałem z tym artykułem o owych testach porównawczych, przy czym byłbym tutaj ostrożny bo diabeł może tkwić w metodologii przeprowadzania tychże - zwłaszcza jeśli ma się gdzieś w tle "tezę do udowodnienia" w rodzaju "patrzcie jaki nasz przemysł zbrojeniowy jest fajny"  :121:

Przy czym jakby nie patrzeć suma sumarum jakoś nie przeszkadza to Indiom kupować od Uralwagonzawodu (UWZ) w ostatnich latach kilkuset T-90S "Bhishma" i podpisać kontrakt na produkcję licencyjną ok. 1000 dalszych wozów tego typu. Na tym tle ostatnie zamówienia na te niecałe 100 sztuk Ajrunów są w zasadzie pomijalne. Dla mnie to wygląda na to o czym pisałem wcześniej - typowe klepanie tego czegoś na siłę z przyczyn ambicjonalnych. Jakość produkcji o której wspomniałeś to jeszcze inna para kaloszy  :001:

Ale puszki to generalnie nie jest moja działka więc się wychylać nie będę  :001:

BTW. Z tym RWR Tarang-1B to może być dobry trop, tym bardziej że MiGi-29K/KUB n/b #801 czy #803 też mają bardzo podobne czujki na statecznikach - przy czym już wcześniej pojawiły się informacje że standard wyposażenia MiG-29UPG będzie bardzo zbliżony do tych pierwszych.

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 21, 2011, 10:13:22 »
Nowe fotki indyjskich UPG.
http://www.take-off.ru/news/107-news-1-2-2011/559--29upg-2-2011#addcomments
Teraz widać przynajmniej dolną część płatowca...i te zagadkowe,, pudła,  :011:,

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 16, 2011, 15:51:11 »
Latające laboratorium Ił-76LL w LII im. Gromowa w Żukowskim podczas badań jednostki napędowej dla indyjskiego LCA "Tejas".




Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 25, 2011, 21:13:56 »
Reportaż programu "Smotr" o indyjskich pokazach lotniczych a w nim ciekawa część o modernizacji MiG-ów 29 do standartu UPG, jest tez ujęcie kabiny, trzeba przyznać że wygląda interesująco:

http://www.ntv.ru/peredacha/smotr#main_content

Trzeba przejść do archiwum i wybrać "Только в полете живут самолеты: «Аэро Индия — 2011». Сюжет второй"

Pod koniec trochę o wpadce F-16 który musiał skończyć pokaz w powietrzu wcześniej i lądować bo... odpadła mu pokrywa luku działka w wyniku przeciązenia  :118:.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 29, 2011, 17:15:08 »
MiG-29UPG nr/rej: KBU3301.