Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221931 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #480 dnia: Lipca 12, 2016, 21:49:51 »
Z książki Gordona:



Zabudowę wyrzutni i podobnych rakiet ( R-3S ) mieli już opanowaną, więc może nie było to takie straszne.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #481 dnia: Lipca 12, 2016, 22:24:42 »
O ,to już coś. Co pisze Gordon o stosowaniu R-3 i R-13M na samolotach radzieckich. Może to  Su-17M używany jako prototyp dla Su-20 ?
KKR a rosjanie oblatywali na Su-17M w 1974 . Wspomina o tym Gordon ?

Założenie R-60 praktycznie sprowadza się do skrzynki przekażników i kilku drutów, zastosowanie R-3 i R-13M wymaga jeszcze założenia PU ,ograniczników przeciążenia itp czyli instalacji jaką miał 21.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #482 dnia: Lipca 12, 2016, 22:39:13 »
Oczywiście gwóżdz gwoźdź programu czyli, SRD-5MK  ;)
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2016, 21:16:22 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #483 dnia: Lipca 13, 2016, 21:13:46 »
Z tym opisem jak to u Gordona, zestaw danych bez specjalnego słowotoku, jest to zdjęcie i wymienione rakiety w opisie rodzajów uzbrojenia. Dla R-60 Gordon podaje daty 1972-1973. W publikacji rosyjskiego wydawnictwa "Eksmo" o Su-17 ( taka rozbudowana wersja książki od "Armady" ), która wydaje się być najbardziej szczegółowa ze wszystkich, jest mowa o przystosowaniu do R-13M w 1978.

Odnośnie KKR Gordon pisze, że samolot mógł być skonfigurowany do zadań rozpoznawczych dzięki podwieszeniu KKR, poza danymi technicznymi KKR-1 nie ma żadnych szczegółów ani dat.

Z tym SRD to jest dość ciekawa sytuacja. Na początku samoloty je miały, potem je zdemontowano na korzyść "Delty", a potem właśnie od owego 70101 "Delta" wróciła do zasobnika pod skrzydłem. Nikt nie pisze dlaczego wróciła do zasobnika i w mojej opinii być może dlatego, że SRD ponownie znalażł się w stożku bo do skutecznego odpalania kpr p-p ( już mniejsza o to czy to były R-60 czy R-13M ) potrzebna była bieżąca odległość do celu.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #484 dnia: Lipca 13, 2016, 21:23:04 »
Owszem miały SRD, ale SRD-5M taki sam jak w Su-7. Ponieważ we stożku była część aparatury od Mietły . Cofnij się do tyłu ;) o dwie strony masz rysunki pulpitów z izd.62 . Na czysto rosyjskich Su-17M nie było R-3S i R-13M. Do odpalania R-60 wystarczał ASP ze drugą skalą dalmierza identico jak w naszych Mig-21 .
A to trzeba jeszcze znależć różnice pomiędzy  Deltą -1 i Deltą 2

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #485 dnia: Lipca 13, 2016, 22:34:05 »
Ja raczej skłaniałbym się do wersji, że na radzieckich M nie było R-3S. Natomiast co do R-13M to nie jest to wcale takie pewne, że go nie było bo jest zdjęcie jako dowód. Oczywiście ten samolot mógł być jakiś testowy pod rozwiązania eksportowe, jednak póki co nie widziałem fotki Su-20 z R-13M, my mieliśmy tą lepszą odmianę i jakoś nasze Suki z tymi rakietami nie latały. Jest jeszcze jedna rzecz, mianowicie: wczesne samoloty miały R-55 więc wcale nie głupio wyglądałaby wymiana ich na nowocześniejsze R-13M w 1978 roku.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #486 dnia: Lipca 13, 2016, 22:47:13 »
Ponieważ R-13M kupiliśmy razem ze Mig-21 Bis -1979, a instalacja na Su-20 była pod R-3S ;)
 O co chodzi z R-55 ?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #487 dnia: Lipca 13, 2016, 23:03:50 »
To czemu jeżeli R-13 byłyby tylko na eksportowych maszynach nie dostaliśmy upgrade'u ?, tak jak do MiG-21MF.

Wczesne radzieckie samoloty mogły przenosić R-55 (izd. 67, sam zamieściłeś w tym wątku rysunki kabiny z pulpitem ich sterowania ). Pocisk ten posiadał nieco tylko zmodyfikowaną głowicę z R-3S, więc wydaje sie że zachodziła jedynie konieczność wymiany wyrzutni na APU-13 i można używać R-13M ( instalacja była taka sama dla R-3 - R-13 ), jako zestawu modernizacyjnego. Serie od 70101 full bajer R-60, a te starsze tanim kosztem moderka z R-13. ;)

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #488 dnia: Lipca 14, 2016, 09:49:02 »
Pewnie, ja pisze izd.67 i nikt tego nie koryguje ani nie pisze że to niemożliwe_. Powinno być izd,.68 czyli H-23 czyli jak chcą Rosjanie "Grom"
Mój komputer ze PS padł a wraz z_nim biblioteka rysunków_, także nie skoryguje na razie tej pomyłki...
R-55 na Su-17 ej foxbat  ;)
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2016, 11:08:54 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #489 dnia: Lipca 14, 2016, 19:52:28 »
Dlaczego nie możliwe niemożliwe, za Bugiem WSZYSTKO jest możliwe, zresztą ja tu widzę numerek 67:



A przynajmniej bardziej mi to wygląda na 67, poza tym tam jest przełącznik po 1 i po 2, a H-23 nie można odpalać po dwie.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2016, 20:26:46 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #490 dnia: Lipca 15, 2016, 10:22:32 »
A zwróć uwagę na przełączniki - "Niekierowane Odpalanie Rakiet".  W kółeczku, czerwonym, przełącznik jest dwu pozycyjny, na egzemplarzach od 70101 jest przełącznikiem trój pozycyjnym trójpozycyjnym - Niekierowane Odpalanie Rakiet - Normalnie - 62.
Przełącznik " PO-1" - "PO-2" może służyć zarówno przy odpalaniu pocisków kierowanych R-60 w normalnym położeniu przełącznika "Niekierowane Odpalanie Rakiet"  oraz "62", jak również dla H-23 w położeniu właśnie - Niekierowane Odpalanie Rakiet.
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2016, 11:55:48 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #491 dnia: Lipca 15, 2016, 21:28:32 »
Ta wersja brzmi logicznie i już miałem się na nią zgodzić, ale jakbym nie patrzył to widzę tam napisane izd.67. Popatrzyłem na te rysunki i zobaczyłem coś co mi nie pasuje. Otóż zakładając, że jest to pulpit do sterowania H-23 to występuje dziwaczne zdublowanie paneli i sygnalizacji:


Na poziomych pulpitach po lewej stronie kabiny mamy główne pokrętło do wyboru rodzaju uzbrojenia i przełącznik wyboru rodzaju rakiet ( npr - kpr ), występuje on w samolotach do 70101 jak i po.


Sygnalizacja "UR" pod panelem sygnalizacji podwieszeń w pierwszej wersji kabiny.....


..... i drugiej wersji.

Podobnie wygląda to na Su-17 "bez bukwy" tylko forma gałkologii trochę inna. Jedyne "UR" do jakich był przystosowany Su-17 to H-23:


Jest co najmniej ciekawe dlaczego tego dodatkowego pionowego pulpitu do H-23 nie trzeba było w Su-17, a już w następnych odmianach taka zdublowana sygnalizacja i sterowanie występują. W moim przekonaniu sugeruje to że ten pionowy pulpit był przeznaczony do innego podsystemu uzbrojenia np. P-P.

Wskazane prez Ciebie przełączniki są pod kołpaczkiem, co oznacza że chciano zapobiec przypadkowemu przełączeniu. I jest to logiczne bo niekierowane odpalenie jest stanem awaryjnym i w moim przekonaniu tylko do tego one służa a nie do zmiany rodzajów rakiet.

Może dałoby się poprosić tego gościa z Aviaforum co te wszystkie rysunki zamieścił o jakieś lepsze jakościowo wersje i wtedy dałoby się te wszystkie dywagacje przeciąć bo po prostu przeczytalibyśmy IZD. 68 albo IZD.67.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #492 dnia: Lipca 15, 2016, 21:45:43 »
Lampki po prawej stronie tablicy,  "Podwieszenia" sygnalizują tylko obecność bomb,zbiorników itp. także te dwie lampki     " UR Lewy-Prawy " to lampki informujące o obecności pocisków na podwieszeniach.
Lampki " Zachwat" na lewym pulpicie ,do 70101 , moim zdaniem pochodzą  ;) od ...H-25 MŁ. Od 70101 przeniesione na wiatrochron , wyjaśniła by się tez obecność przełącznika " PO-1 , PO-2" H-25Mł można strzelać salwą.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #493 dnia: Lipca 15, 2016, 22:08:57 »
No i właśnie to jest dziwne: na pulpicie z lewej sygnalizacja " Rakiety wiszą" i na tablicy przyrządów dokładnie to samo "UR" są na miejscu. Po co takie dublowanie?. W żadnym innym radzieckim samolocie czegoś takiego nie widziałem, i zakładając prawdziwość takiego dublowania pytanie brzmi czemu nie było go na zwykłym Su-17?.

Dla mnie osobiście info o H-25 na Su-17M jest jeszcze bardziej dziwne niż te o R-55 czy R-13. Faktem są jedynie samoloty testowe z tym kpr, na to że seryjne to przenosiły nie ma żadnych dowodów.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #494 dnia: Lipca 15, 2016, 23:00:49 »
Jest jeszcze tajemniczy przełącznik nad "PO-1-PO-2" opisany "PD"? i u dołu "Pikirowanie". Prożektor miał dwa zakresy pracy, minus 1 stopień oraz minus 6 stopni, pierwszy w nurkowaniu drugi w nieznacznym nurkowaniu... cokolwiek to znaczy.

Pisownia. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2016, 23:10:13 wysłana przez KosiMazaki »