Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)  (Przeczytany 86309 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #210 dnia: Sierpnia 06, 2012, 15:00:11 »
Tak, trzeba kręcić.
That's Vietnam music... can't we get our own music?

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #211 dnia: Sierpnia 06, 2012, 18:49:20 »
Ten typ tak ma;]
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #212 dnia: Sierpnia 06, 2012, 23:57:35 »
1. Trymowanie, autopilot i cały ten bajzel - mam wrażenie, że nigdy tego nie ogarnę. Joy to Saitek X52 (nie pro) i tak w 8 na 10 przypadków jak wcisnę trymer to maszynę podbija i znów trzeba korygować (wszystko już na ten temat przeczytałem, wszystko robię jak ludzie każą i... lepiej mi idzie na klawiaturze :().
Masz zaznaczone "Central position trimmer mode" w opcjach? Właśnie odpaliłem Ka-50 pierwszy raz od ponad roku i trymer działa tak jak działał. Zero problemów. Naciskam T i ustawiam joyem i pedałami wiatrak w takiej pozycji jaka mi pasuje, następnie puszczam T i po ok. jednej sekundzie zwalniam joya i pedały. Akuła leci tak jak ją ustawiłem.

mmaruda

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #213 dnia: Sierpnia 07, 2012, 10:15:23 »
Tak mam to ustawione, a metoda, którą podajesz to ta "zła". Nie powinno się trzymać trymera, bo w prawdziwym Kamowie, drążek ponoć traci wtedy wszelki opór. Co prawda to gra i ten sposób się sprawdza 100%, ale całe wyzwanie polega na trymowaniu zgodnie z procedurą, krótkimi wciśnięciami. Chciałbym się to właśnie nauczyć robić prawidłowo.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #214 dnia: Sierpnia 07, 2012, 10:23:00 »
Masz sticka bez FF, czy po kliknięciu trymera wracasz do neutrum w miarę szybko?

mmaruda

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #215 dnia: Sierpnia 07, 2012, 17:01:58 »
No klikam trymer i do czasu wycentrowania wajcha jest ignorowana (central position trimmer mode: on). Problem w tym, że bardzo często i tak następuje "bump". Sprawa była już maglowana u EDa na forum, ale "eggsperts" powiedzieli, że to dlatego, że autopilot akumuluje błędy jak trymujemy za rzadko. Teraz ciekawostka, ponoć potrzeba aż 5 razy trymować, żeby z lotu poziomego przejść do 10 stopni nosa w górę, żeby zwolnić. Mój problem leży w tym, że totalnie nie rozumiem na ile można sobie pozwolić w machaniu, żeby przy trymowaniu nie było tego "bumpa". Zwłaszcza, że autopilot ma 20% kontroli i każdy manewr sprowadza się do siłowania się z draniem, bo on ma swój kurs i parametry lotu i wie stara się tam kierować maszynę, mimo, że ja chcę inaczej. To prowadzi do dość niekofortowego manewrowania.

Oczywiście jest jeszcze tryb FD, ale ten jest niezalecany oficjalnie. No i jest też banalna metoda trzymania trymera, która nie sprawia kłopotów, ale jest niezalecana.

***Dla tych co nie są w temacie - przez "bump" rozumiem sutuację, gdzie np pochylam nos maszyny o 5 stopni, wciskam trymer, centruję wajchę a helikopter i tak pochyla się dalej do np 10 stopni.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #216 dnia: Sierpnia 07, 2012, 20:18:16 »
Po pierwsze primo SAU to nie autopilot. Autopilot w rekinku służy do latania po trasie, potrafi też "prawie wylądować".
Po drugie, zapominasz waść, że latasz śmigłowcem. W śmigłowcu nawet z tak zaawansowanymi systemami kontroli lotu wajchowanie i pedałowanie jest nieodzowne, ba czasem trzeba też machnąć dźwignią skoku ogólnego żeby to leciało w zamierzonym przez ciebie kierunku. Ba, czasem trzeba to nawet robić równocześnie i skoordynowanie by miało to ręce i nogi.
Po trzecie, trochę treningu jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Zacznij ambitnie od air taxi, latania między budynkami w mieście i zobaczysz, że po pewnym czasie skończą się bumpy i inne srumpy które są wymysłem ludzi nie rozumiejących że latają ciężkim śmigłowcem ze sporą bezwładnością, a prawdopodobnie próbują machać wajchą jakby to była reagująca natychmiast extra.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

John Cool

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #217 dnia: Sierpnia 07, 2012, 20:31:01 »
Tylko się podpisać pod Mekkim, chłop jak zwykle mądrze gada. Po prostu źle się do tego mmaruda zabieracie jak dla mnie - bo system automatycznego sterowania z czym się tak naprawdę zmagacie, powstał aby wam ułatwić a nie utrudnić życie. Spełnia zresztą sporo innych zadań np. w zakresie pracy tłumienia. Tu nie ma drąga i orczyka: masz nie dwie a aż trzy rzeczy na głowie - dźwignię skoku ogólnego, cyklicznego i pedały.

Musicie zrozumieć że śmiglakiem rządzą trochę inne prawa niż samolotami, poza tym jeśli chodzi o układ sterowania to to nie szmatolot z drugiej wojny i tu nie ma cięgieł i linek sterowych, sprawa jest sporo bardziej skomplikowana gdyż elementy wykonawcze układu sterowania kontrolowane są przez komputer pokładowy który poddaje obróbce sygnały wejściowy wypracowywane na podstawie ruchu dźwigni skoku ogólnego i cyklicznego, aby wartość sygnałów wyjściowych przekierowywanych na elementy wykonawcze układu sterowania - cokolwiek by to nie było - osiągnęły pożądaną wartość. SAU robi to nawet wówczas jak sam sobie z tego nie zdajesz sprawy. A same latadło z którym masz do czynienia jest z natury niestateczne i niestabilne we wszystkich kanałach: pochylenia, przechylenia, pionu i kierunku - i to właśnie "by design".

A jak masz wątpliwości po co to wszystko - to sobie SAU odłącz odklikując te cztery niebieskie przyciski odpowiadające za każdą z płaszczyzn sterowania  :)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #218 dnia: Sierpnia 07, 2012, 20:56:10 »
Mieszanie SAU i autopilota swoją drogą, ale mnie też trymowanie często dobija, kiedy chce się coś zrobić na szybko. Ja robię tak:
1. Ustawiam śmigłowiec.
2. Wciskam trymer.
3. Koryguję.
4. Puszczam trymer.

Po wciśnięciu trymera śmigłowiec z jakiegoś powodu zwiększa wychylenie sterów. Mam nadzieję że to dlatego, że ED symuluje jakieś niedoskonałości systemu, a nie dlatego, że sami stworzyli niedoskonały system :P. W każdym razie w kroku 3 trzeba trochę skorygować joystickiem i dopiero zwolnić przycisk trymera. Przy pewnej praktyce robi się to jednym ruchem.

Jeśli masz trymer przypisany w profilerze joysticka, upewnij się że trymer pozostaje wciśnięty gdy trzymasz przycisk (HOLD).

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #219 dnia: Sierpnia 07, 2012, 22:32:04 »
Dokładnie some1. Robię tak samo, na dodatek rzadko, a do zmiany kierunku, to wyłączam Autopilot Heading, czyli górny lewy przycisk. A gdy się ustawię, to znowu go włączę. Praktyka i jeszcze raz praktyka. Zarąbiście się tym sprzętem lata. Trym używam po starcie raz a później jak się ustawiam np. do " zwisu " :)
Nie klikać za często trymem, bo później dziwnie maszyna się zachowuje i trudno ją ogarnąć.

mmaruda

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #220 dnia: Sierpnia 08, 2012, 00:17:30 »
Chyba dam sobie spokój z lataniem po rusku i zrobię jak mówi Some1. Mekki, John - ja nie mam problemów z lataniem jako takim. Z FD śmigam NOE i między budynkami nie mam problemów, podobnie jak stosuję metodę przytrzymania trymera. Pewnie Wags i spółka robią to źle, albo spartolili działanie joyów bez FFB. Tak czy siak latałem sobie dziś pod scenariusze do Combined Arms i jak olać całe to "ze rajt wej" to Paskuda śmiga aż miło i sieje śmierć, zagładę i zgorszenie niewiast.

Jedno mnie tylko zastanawia - jakie szanse ma Abrams na trafienie ze 120mm lecącego 200kph śmigłowca? Bo w tej symulacji to jakieś 75% z ponad 2 kilometrów. :O Jak ja nie cierpię tego jankeskiego złomu!

_michal

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #221 dnia: Sierpnia 08, 2012, 09:23:20 »
Come on, ja mam joya bez FFB i potrafię Akułę utrzymać w miejscu bez autohover, ustawić uzbrojenie, postrzelać, itd. Korzystam z wcześniejszej wersji trymera - szybki klik, potem joy do pozycji zerowej. To nie Wags i spółka zrobili źle tylko po prostu musisz poćwiczyć. Po pewnym czasie samo przyjdzie i trymować będziesz bez zwracania na to uwagi, coś jak biegi w aucie, to będzie działać w tle.

John Cool

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #222 dnia: Sierpnia 08, 2012, 09:37:59 »
Ta, żeby tylko bez FFB... Ja to na 7-letnim Cyborgu Evo sobie radzę i też potrafię utrzymać Akułę  :)

Był kiedyś cały wątek o technice trymowania ale poleciał omyłkowo po jakimś obrażalskim co się chciał stąd skasować.

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #223 dnia: Sierpnia 08, 2012, 11:23:45 »
Cytuj
Był kiedyś cały wątek o technice trymowania
Dokładnie tak.
Trym jest raczej dobrze odwzorowany. Żeby korzystać z niego prawidłowo i wykorzystywać w pełni jego zalety poprostu musi być FF i odpowiednio długi joy.
Niestety, jak wiadomo tylko w realu jest to w pełni możliwe. Stąd wszelkie niepożądane niedogodności na które jesteśmy skazani.
Osobiście mam nieco przedłużony joy (ok 7cm) z FF i niewiele trymuję . Do "fikołków" np. na vfat w trakcie lotu nie trymuję wogóle.  Trymowania używam tylko do zwykłego lotu postępowego, czyli tak powyżej 100 km/h . Przestawiam go "od siebie" na tyle ile potrzebuję i tak wykonuję. Nawet jesli wykonuję jakieś ostre manewry. Do przejścia do zawisu poprostu resetuję trymer.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Zefirro

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #224 dnia: Sierpnia 08, 2012, 12:29:25 »
Dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie miał do czynienia ze śmigłowcami przydatnym może się okazać włączenie przycisku “ДИР УПР” czyli FD (flight director mode) przy włączonych wszystkich modach SAU. Wyłącza on tryb utrzymywania parametrów, ale pozostawia stabilizację (i jednocześnie na wyświetlaczu wskazuje odchylenie od zadanych parametrów). Przydatność “ДИР УПР” wynika ze specyficznego połączenia trymowania i SAU.
Przy włączonych wszystkich kanałach, ale bez trybu “ДИР УПР”, puszczenie przycisku trymera będzie stabilizować śmigłowiec zwrócony w kierunku, w którym był zwrócony w chwili puszczania przycisku (o ile śmigłowiec nie miał znaczącej prędkości kątowej wzdłuż osi pionowej - wtedy działanie będzie inne). Przez to lot w jakimkolwiek innym kierunku niż ten, w chwili zwolnienia trymera, będzie wymagał walki z komputerem i znacznych wychyleń sterów. Dlatego Logan wyłącza tryb kierunku przy zmianie kierunku (zresztą błędnie). Przy włączonym “ДИР УПР” walki nie będzie, ale informacje powinny się pojawiać przed pilotem na HUD.
Instrukcja ED (o ile dobrze pamiętam) zaleca latanie z załączonymi kanałami "autopilota", natomiast mod “ДИР УПР” wskazuje jako dodatkowy.

A tak w ogóle, to po przeczytaniu jeszcze raz wszystkich wypowiedzi stwierdziłem, że mmaruda wszystko wie i nieźle sobie radzi, tylko drażni go to, że ED znalazło dość specyficzny sposób trymowania na drążkach, które nie mają force feedback.