Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #390 dnia: Listopada 02, 2009, 12:17:13 »
Ok, potrzebuje "interfejsu" od skalarki i można kodować.

Odpiszę na PW w sprawie interfejsu.

Skalarki - jaki jest orientacyjny koszt wykonania tej platformy i czy trzeba od razu lutować całość czy można uruchomić np. tylko wyświetlacze LED ?

Prezentowana płytka zawiera:
1xPIC18f4550
7xMCP23S17
3xMAX7221
+ kilka drobnych elementów
Ja kupowałem wszystko z różnych źródeł ale wg cen TME to będzie około: 150zł + płytka więc w sumie trochę więcej niż sama płytka expansion od OC. Płytka prtotypowa kosztowała 160zł :008: ale przy większym zamówieniu może być taniej.

Nie trzeba lutować wszystkiego. Wymagany jest tylko PIC + parę małych elementów. Każdy element wykonawczy jest niezależny i można je dolutowywać później. Czyli można uruchomić na początek wyświetlacze ( nie koniecznie 24 na raz) i będzie ok.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #391 dnia: Listopada 02, 2009, 13:23:23 »
Brawo Skalarki, very very bravo  :001:
Ok, potrzebuje "interfejsu" od skalarki i można kodować.

Skalarki - jaki jest orientacyjny koszt wykonania tej platformy i czy trzeba od razu lutować całość czy można uruchomić np. tylko wyświetlacze LED ?
Czy ta deklaracja jest możliwa do realizacji?

Chętnie pomogę....nie jestem informatykiem, nie jestem elektronikiem ( mam znikome podstawy)
nie dołożę w tych dziedzinach nic od siebie, ale mogę wesprzeć testy finansowo. Jeśli tylko jest szansa odpalić to w Falconie. :001:

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #392 dnia: Listopada 02, 2009, 14:37:10 »
Cytuj
Dla mnie jest ważny oprócz hardware soft a konkretnie sposób pisania skryptów (stopień trudności) oraz możliwość testu
Ja w swoim projekcie mam do tego całkiem inne podejście. Wogóle nie przewiduję możliwości umieszczania własnych skryptów bo i po co. Wszystko będzie gotowe i użytkownik nie będzie musiał się niczym przejmować. Obecnie dopasowuję kod do WILCO AIRBUS a potem zrobi się kopię softu do dowolnie innego ARBUZA w zależności co się pojawi narynku. Takie podejście znakomicie ułatwia pracę dla programisty softu bo czyni projekt o wiele łatwiejszym. Myślę że codeking się zgodzi.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #393 dnia: Listopada 02, 2009, 14:51:40 »
Myślę że codeking się zgodzi.

Z punktu widzenia programisty - TAK, z punktu widzenia użytkownika konkretnego produktu (wspominasz o Wilco) - TAK, z punktu widzenia użytkownika latającego na różnych maszynach i symulatorach - wiadomo :)

Sam też przez jakiś czas miałem rozwiązanie "kodowe" czyli program nakierunkowany na konkretną obsługę ale ze zmianami do innych maszyn itp. był problem. Ale jeśli skalarki robisz produkt "gotowiec" to ma sens i masz większe możliwości dostosowania komunikacji sprzęt<->oprogramowanie<->symulator.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #394 dnia: Listopada 02, 2009, 16:11:27 »
Dyskusja zrobiła się ciekawa.Próbuję jako laik w sofcie zrozumieć idee skalarki mam na myśli Falcona.Jeśli założymy,że w pamięci współdzielonej mamy informację o parametrach symulatora Falcon pod odpowiednimi adresami to ta informacja musi być przekazana interfejsem programowym do programu skalarki (odpowiednik FAST oraz SIOC).Po stwierdzeniu,że jest zmiana zmiennej w share memory program wystawia na odpowiedni port sygnał typu zapal,zgaś (LED) lub wartość do wyświetlenia (7-seg.LED).Wynika z tego wniosek,że zmienne symulatora Falcon są na sztywno przyporządkowane do fizycznych portów platformy.Tak to widzę,jeśli się mylę proszę o korekcję.
Z punktu widzenia użytkownika symulatora Falcon jest to wygodne,nie wiem jak to wygląda z punktu widzenia programisty.
Co do wejść to prawdopodobnie nie ma sztywnego przyporządkowania,tak myślę.Jeśli jestem w błędzie proszę o wyjaśnienie.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #395 dnia: Listopada 02, 2009, 17:16:18 »
Jeśli Shared Memory działa podobnie jak biblioteki FSUIPC, to bez problemu Skalarki dostosuje to swojego softu. Podejrzewam jednak, że tak nie jest.
« Ostatnia zmiana: Listopada 02, 2009, 17:26:19 wysłana przez EGHI »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #396 dnia: Listopada 02, 2009, 17:58:16 »
Próbuję jako laik w sofcie zrozumieć idee skalarki mam na myśli Falcona.Jeśli założymy,że w pamięci współdzielonej mamy informację o parametrach symulatora Falcon pod odpowiednimi adresami to ta informacja musi być przekazana interfejsem programowym do programu skalarki (odpowiednik FAST oraz SIOC).
Do działania moich modułów I/O nie jest wcale potrzebny mój soft, który zresztą pisany jest tylko dla Airbusa. Całe sterowanie opiera się na wysyłaniu i odbieraniu odpowiednich informacji do i z USB. Ja dostarczę coś na kształt biblioteki funkcji np kodeking-owi czyli zapis do wyświetlacza, zapis do LED-a oraz odczyt wejść i enkoderów i tyle. On te funkcje tylko będzie musiał wywoływać w odpowienidm momencie np. po tym jak zmieni się informacja w shared memory (nie znam tego dokłądnie to nie wiem na razie jak to działa). Czyli z shared memeory codeking będzie bezpośrednio czytał informacje i wysyłał do moich I/O i na odwrót. Odczyt z moich I/O i zapis do shared memory. Ja robię dokładnie to samo tylko wykorzystuję Simconnect albo FSIUPC.

Cytuj
Co do wejść to prawdopodobnie nie ma sztywnego przyporządkowania,tak myślę.Jeśli jestem w błędzie proszę o wyjaśnienie.
To zależy tylko od tego jak codeking to zrobi. Ja robię sztywne przyporządkowanie dla Airbusa - nie chcę mieć setek maili z prośbami o pomoc w konfiguracji bo coś nie działa. Nie ma jednak żadnego problemu żeby to zrobić na różne sposoby.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #397 dnia: Listopada 02, 2009, 18:22:01 »
Cytuj
Odczyt z moich I/O i zapis do shared memory
Jedna uwaga.Falcon różni się od FSX tym,że nie można modyfikować share memory tzn.nie przyjmuje danych.Dane można jedynie odczytywać z pamięci i je wstawiać na porty.Dane na wejściu można tylko traktować jako emulację klawiatury,podobnie jak w SVMapper (MJoy).
Myślę,że codeking może wyjaśnić jak widzi mechanizm współpracy platformy skalarki z share memory.Nareszcie odżył zapomniany wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #398 dnia: Listopada 02, 2009, 18:29:35 »
Z mojej strony to nie ma znaczenia czy to shared memory czy wywoływanie odpowiednich funkcji, bo w mojej aplikacji i tak wszystko jest tak "tłumaczone" aby w skrypcie widoczne były zmienne na których można pracować prostym skryptem.

Tak przy okazji to wkrótce (na dniach) udostępnię nową wersję z modułem dla FS'a i pokażę jak zrobić proste radio, narazie oczywiście bez wyświetlaczy.

Skalarki - udostępnisz schemat tak, żeby chętni mogli polutować, no i czy płytkę można kupić już gotową (czy firma która ją wytrawiała ma już kliszę i może zrobić serię kilku/nastu płytek) ?

Edit: Z Falconem jest tak jak pisał vito_zm, nie ma zapisywania do SharedMemory dla Falcon'a (chociaż jest tak naprawdę jeden czy dwa offsety w FAST do którego można coś zapisać). Tak więc sterowanie tylko mysz, klawiatura lub joystick.
« Ostatnia zmiana: Listopada 02, 2009, 18:42:21 wysłana przez codeking »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #399 dnia: Listopada 02, 2009, 21:58:49 »
 
Cytuj
mojej aplikacji i tak wszystko jest tak "tłumaczone" aby w skrypcie widoczne były zmienne na których można pracować prostym skryptem
To sugeruje,że Twoje rozwiązanie jest w jakimś sensie podobne do rozwiązania Michi w jego FAST.On wprowadził zmienne,które są skorelowane z Falconem,są widziane przez SIOC i można nimi operować pisząc skrypt.Jednocześnie można w prosty sposób przypisać im fizyczny port w platformie.
Wracając do idei skalarki jeśli dobrze zrozumiałem to można dla konkretnej maszyny mając dostęp do jej danych wystawiać określone alarmy na określone fizyczne porty.
Podobnie z danymi do wyświetlenia na 7-seg.LED.W przypadku takiego rozwiązania użytkownik musiałby połączyć odpowiednie porty z odpowiednimi wyświetlaczami bez potrzeby pisania skryptów.Programista znając daną maszynę (symulator) napisałby odpowiedni program i na tym koniec.Czy dobrze zrozumiałem?

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #400 dnia: Listopada 04, 2009, 19:51:41 »
Proponuje dać zającowi płytkę do zaprojektowania on wie jak stworzyć cacko z każdego projektu :) nie mogę się doczekać jakiś konkretnych danych tego układu (buduje 747-400). Pytanie jeszcze z innej beczki ...
skalarki:
Widziałem na twojej stronie TQ cięte laserem czy to ty masz takie możliwości cięcia czy komuś dajesz do zrobienia? no i ostatnie pytanie czy te zębatki masz robione w taki sam sposób czy masz gdzieś dostęp do tanich gotowych.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #401 dnia: Listopada 04, 2009, 20:17:58 »
Tak przy okazji to wkrótce (na dniach) udostępnię nową wersję z modułem dla FS'a i pokażę jak zrobić proste radio, narazie oczywiście bez wyświetlaczy.

Akurat szkoda bo mi na wyświetlaczach właśnie najbardziej zależy.

ps przepraszam ale nie mogłem już wyedytować poprzedniego posta.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #402 dnia: Listopada 04, 2009, 20:21:30 »
Akurat szkoda bo mi na wyświetlaczach właśnie najbardziej zależy.

Na wyświetlacze musimy poczekać na zakończenie forumowego projektu lub urządzenia skalarki.

PS. Podoba mi się Twoje TQ. Trzeba pomyśleć o podobnym...

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #403 dnia: Listopada 04, 2009, 20:46:33 »
Proponuje dać zającowi płytkę do zaprojektowania on wie jak stworzyć cacko z każdego

Nie trzeba nic projektować. Skalarki ma już gotowe płytki i właśnie je montuje.
 Jak wspomniał codeking, trzeba poczekać aż jego program "Domowy kokpit" będzie współpracować z sprzętem Skalarki.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #404 dnia: Listopada 04, 2009, 22:34:02 »
Nie trzeba nic projektować. Skalarki ma już gotowe płytki i właśnie je montuje.

Dokładnie płytki wyglądają wspaniale - moje gratulacje.

Mam pytanie dotyczące samego projektu skalarki - w jaki sposób będą programowane układy i czy będzie taka konieczność. Co do programu do ich obsługi to może wykorzystać /  przynajmniej do Flight Simulatora / współprace z FSUIPC - wtedy każdy mógłby dopasować sobie obsługę tego projektu do każdego samolotu jaki jest w FS-e
I jeszcze jedno - jaka będzie możliwość podłączenia większej ilości wyświetlaczy 7-segmentowych - do mini kokpitu 737NG bardzo dużo wychodzi, czy będzie to osobna płytka podpinana do głównej ??

Na razie latam na takiej konstrukcji

          

Właśnie przymierzałem się do jakiegoś pedestala / tam gdzie stołek na pierwszym zdjęciu /, ale chyba poczekam na projekt skalarki, chciałbym mieć wyświetlacze, przy radiu się przydaje

pozdrawiam i życzę powodzenia - Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl