Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #435 dnia: Listopada 10, 2009, 01:41:03 »
Seeb,
Nie chcę Cie dołować ale chyba nie uda Ci się dużo wydobyć z PMDG, a zwłaszcza lampki. PMDG nie udostępnia SDK. Chyba że masz listę Offsetów to OK. Lepszym rozwiązaniem jest soft od PM http://www.projectmagenta.com/ jest to kosztowne ale najlepsze i daje wielkie możliwości w porównaniu z PMDG.
 Nie wiem jak to rozwiązał Skalarki w Wilco, ale na pewno wszystko nie zadziała. Ja sam męczę się z pewnym samolotem i już wiem, że poza tym co daje FSX nie wycisnę wiele.

Dopisze: Projectopensky+ProjectMagenta=cockpit ;)

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #436 dnia: Listopada 10, 2009, 02:22:35 »
PM jest naprawdę strasznie drogie ... tak prześledziłem parę forum o 747 i większość buduje PS1 + wyświetlanie scenerii z FS (od 98 do FSX włącznie) żeby było śmieszniej to PS1 udostępnia całą listę lampek, wyświetlaczy, etc. Jak wspomniałem model lotu PMDG pochodzi z PS1 (po małej awanturze wewnątrz teamu) przy czym PS1 jako program DOSowy nie miał możliwości się upiękrzyć za to poszedł w idealne odwzorowanie lotu i przyrządów... checklisty przypominają długością fabryczne B744 niż te 6wierszowe listy PMDG zatem jeśli faktycznie uda mi się po FSUIPC i WIDEFS podłączyć widoki scenerii z FSX to będę bardzo szczęśliwym posiadaczem softu zdolnego pomoc mi w budowie taniego(bądź też nie - zależnie od zasobów w kieszeni) symulatora. Powiem więcej PROC i GRAFA zajmą się tylko i wyłącznie pokazywaniem grafiki scenerii (wszystko zatem na max-maxów). A przykładem tego co można z tej pary wycisnąć niech będzie kokpit Matt'a: http://aerowinx.com/forum/topic.php?id=173

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #437 dnia: Listopada 10, 2009, 02:59:30 »
http://www.hoppie.nl/fdr/ o czymś takim w PM czy PMDG można tylko pomarzyć

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #438 dnia: Listopada 10, 2009, 07:55:46 »
Seeb z tego co piszesz wynika,że masz ambitne plany.Nie mogę się wypowiadać na temat FXS ponieważ nie znam tego symulatora.Zauważyłem także,że masz dużo wiedzy na temat oprogramowania wspierającego symulator FSX,ale gorzej z tzw.hardware,które niestety także występuje w kokpitach.W Twoim przypadku musisz się dobrze zastanowić jaką wybrać platformę.Możesz zastosować w projekcie kilka niezależnych platform jeśli zabraknie np.wyjść do sterowania LED ("lampek") lub 7-seg.LED.
Skalarki precyzyjnie opisał swój projekt oraz plany na przyszłość.Jeśli chcesz wykorzystać platformę dla innego samolotu musisz mieć dodatkowe oprogramowanie np.skrypt codeking.
Jeśli interesują Ciebie głównie 7-seg.LED to masz już gotowe rozwiązania OpenCockpits,gdzie do jednej płyty Master można podłączyć 4 karty Display co daje 64 7seg-LED.Jednocześnie Master steruje 45 LED ("lampkami").Płyt Master można podłączyć kilka do PC.Karty są sterowane programem SIOC z wykorzystaniem FSUIPC Petera Dowsona.
Ja przewiduję zastosowanie kilku projektów tzn.OC(który u mnie już działa),projektu skalarki i Damosa.Z wymienionymi na końcu projektami problem polega na tym,że trzeba napisać dodatkowe oprogramowanie w wspomnianym przez skalarki łańcuszku.
Reasumując możesz eksperymentować z OC jednocześnie cierpliwie czekać na soft codeking.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #439 dnia: Listopada 10, 2009, 09:07:08 »
Tak naprawdę im bardziej wnikam w symulatory jako takie tym bardziej jestem przerażony ich brakami. Precision Simulator jest genialny jesli idzie o model lotu, programowalność paneli w realu możliwość pobierania danych o położeniu samolotu w osiach x,y,z nachyleniu etc (przydatne np przy budowaniu "motion platform") ale latanie na gołym jest wręcz niemożliwe. Zobacz jak to wygląda graficznie (to okienko po lewej na górze to jest widok przez okno - jak znajdę jakiś odpowiednik z FS'a to zamieszczę) w sumie bez drugiego kompa się nie obejdzie ... zważywszy, że kupiłem FSX (zaraz po fs2002 pomijając fs2004) i FSUIPC z WideFS muszę poczekać na wersję wyświetlania do FSX (czy powstanie? FSX Underdev)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #440 dnia: Listopada 10, 2009, 09:44:52 »
Cytuj
Jeśli chodzi o mnie to akurat nie zmieniło nic nic nie zaciemniło a i nic nie rozjaśniło. Ale milo, że napisałeś... Ja pytałem tylko czy po za układami stricte zaprojektowanymi do 7-seg nie zapomniałeś o pojedynczych światełkach, które w kokpicie powinny być tu i ówdzie w szczególności ówdzie
No właśnie. Gdzie ja napisałem że układy są stricte zaprojektowane do sterowania wyświetlaczy? Cały czas jest mowa o "płytkach", które mają określone możliwości. 3 płytki dla 3 kluczowych części kokpitu GLARE+MIP, OVERHEAD I PEDESTAL. Na poszczególnych płytkach znajduje się wszystko co potrzebne do obsługi poszczególnych części. Więc płytka I/O GLARE obsłuży wszystko co tam jest do sterowania, wszystkie wyświetlacze, encodery, przyciski, ledy-y "lampki". A zasadnicza różnica pomiędzy moim projektem a wszystkimi innymi polega właśnie na umieszczeniu wszyskich potrzebnych elementów sterowania na konkretnej - jednej płytce. Dla początkujących rozwiązanie droższe od OC ale docelowo jak ktoś planuje cały kokpit to jest to o wiele, wiele tańsze.


Tak naprawdę im bardziej wnikam w symulatory jako takie tym bardziej jestem przerażony ich brakami.
Ja pisząc słowo "symulator" mam na myśli np. FS9, FSX a to tak na prawdę jest zabawka i nigdy nie było to tworzone docelowo do obsługi jakiegokolwiek domowego kokpitu mniejszego czy większego. Dlatego tak jak piszesz wszystko jest mocno uproszczone. Jak pisał EGHI jeśli chcesz mieć soft rzeczywiście nakierowany na budowę kokpitu to musisz skierować się w stronę właśnie takich rozwiązań jak PM. Lub kombinować jak "koń pod górę" żeby coś więcej wydobyć z dostępnych kawałków, FSIPC, key to mouse, macros itp itd.

Cytuj
Nie wiem jak to rozwiązał Skalarki w Wilco, ale na pewno wszystko nie zadziała. Ja sam męczę się z pewnym samolotem i już wiem, że poza tym co daje FSX nie wycisnę wiele.
To prawda że wszystko nie zadziała ale właśnie kombinując udało mi się sporo wycisnąć. Zresztą Wilco to jest tylko na początek, docelowo cały czas mam nadzieję na samolocik AirSimmer-a, którego jedna z wersji ma być dedykowana dla kokpit-builderów więc wtedy to będzie bułka z masłem.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #441 dnia: Listopada 10, 2009, 09:58:55 »
Wiele pytań, niejasności itd. Trzeba po prostu jeszcze poczekać (chyba już niedługo) i zobaczyć jak to działa w praktyce. Wtedy wiele się wyjaśni. Skalarki ruszył z projektem, vito_zm pisał kilkanaście postów wcześniej, że Damos też wkrótce powinien ukończyć swoje rozwiązania. Więc trzeba jeszcze trochę poczekać. Osobiście mam nadzieję, że jeszcze w tym roku wiele osób rozpocznie budowę swoich paneli w oparciu o polskie platformy :)

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #442 dnia: Listopada 10, 2009, 11:04:15 »
skalarki napisałeś parę postów wcześniej
Cytuj
Prezentowana płytka zawiera:
1xPIC18f4550
7xMCP23S17
3xMAX7221
+ kilka drobnych elementów
max7221 to 8x7seg (3 szt sugerują, że będzie to 8x7seg dając wynik zbliżony do 24 cyferek)

Co do symulatorów nie przeczytałeś/ nie zrozumiałeś co napisałem.

Precision simulator jest stworzony jako platforma treningowa dla pilotów B744 bez ślicznych widoczków bo i po co im to było... miał to być symulator treningowy do lotów IFR co widać zresztą po grafice 3 rzędy kropek z czerwonymi na środku to RWY.

Paru zapaleńców stwierdziło, że można by to podłączyć do domowego "symulatora" zwanego FS/flightGear i uzyskać render jaki da się w danej wersji czyli do wyświetlania scenerii używa się FS'a/FG i tylko do tego. Cały samolot jest z PS1. PS1 ma możliwość pracy w sieci na wielu komputerach jednocześnie z rozdzieleniem na poszczególne wyświetlacze co oznacza ze nie muszę kupować FD/ND/EACS/CDU od PM bo to mam to wszystko - może nie jako GL ale zawsze wystarczająco do latania.
Przy odrobinie szczęścia można spróbować odpalić główny samolot na tej samej maszynie co fs a resztę obsługiwać ze zdalnych. Ja na razie się uczę to ogarniać.

Reasumując:

Dostajesz B747-400 a musisz sobie załatwić hardware i widoczki :). Zrobiłem testowy przelot bez widoczności z EPWA do EPPO/ils29 i szczerze mówiąc niczym to się nie różniło od lotu czymkolwiek w warunkach IFR :)(pomijając kwestię skomplikowania programowania i obsługi urządzeń )

Broń Boże od wywoływania awantury w tym temacie to ma być topic rozwojowy.
Dodam tylko że panowie już pracują nad nową wersją z ładną grafiką




Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #443 dnia: Listopada 10, 2009, 18:47:25 »
Jak coś to ja się też chętnie zapiszę na tę drugą opcje.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #444 dnia: Listopada 10, 2009, 18:57:14 »
znalazłem jeszcze parę screenów z wersji PSx





Zapomniałem dodać, że sim ma być nadal Independent Platform (jak to się mówi po polsku... niezależny od systemu operacyjnego).

DOS, WINDOWS, MAC OS, MAC OS X, LINUX, *BSD

Screeny akurat z MAC OS X

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #445 dnia: Listopada 10, 2009, 19:33:53 »
Cytuj
Co do symulatorów nie przeczytałeś/ nie zrozumiałeś co napisałem.
Wygląda na to ze chyba się wogóle nie rozumiemy.
Ja nie mam zamiaru wykazywać "wyższości świąt bożego na rodzenia nad wielaknocnymi" pisząc jak sprawa z symulatorami i hardearem wygląda. Chodzi tylko o to aby ludzie wiedzieli jak najwięcej na ten temat. Dlatego w swoim długim poście powyżej opisałem jak wygląda komunikacja z urządzeniem zewnętrznym oraz symulatorem.
Natomiast jak rozumiem twój post to wręcz nakłaniasz do tego 747 opisując jaki to on wspaniały. Mi nie o to chodzi. Ja już wiem jakim samolotem będę latać i nikt mnie nie przekona do zmiany zdania.
Jeśli twierdzisz że w swoim projekcie będziesz korzystał z FSUIPC to znaczy że twoim symulatorem jest FS9 lub FSX. FSUIPC jest potrzebne tylko i wyłącznie do tego aby z FS9 lub FSX odczytywać lub zapisywać konkretne dane. Jeśli się tak dzieje w twoim przypadku to znaczy że te dane można wykorzystać np. do sterowania elementami hardwearu kokpitowego.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #446 dnia: Listopada 10, 2009, 20:39:58 »
No zgadzam się, że się nie rozumiemy co najmniej w 2 pkt.

1. nikogo nie nakłaniam do zmiany z arbuza na B744 - a broń panie Boże
2. symulatorem nie będzie żaden z rodziny FS (na razie mam takie wnioski po kontakcie z PS) ani FlightGear.

2a. FS/FSX (z FSUIPC) czy FlightGear to wyświetlacz a nie symulator. Przez FSUIPC dostarczam danych o położeniu samolotu a FS tylko wyświetla render samolotem w FS może być cessna lub nawet motolotnia i to żadna różnica bo wyświetla mi tylko obraz a latam nadal B744 zatem FS nie może być symulatorem bo motolotnia nie ma związku z boeingiem.

Zgadzam się z Tobą, że ludzie powinni wiedzieć więcej o symulatorach a twierdzenie, że skoro FSUIPC to musi to być symulator FS jest nie tylko wątpliwe a mocno mylące. Dlatego właśnie iż mylisz symulator z wyświetlaczem poprowadziłem wywód na ten temat. Gdyby były scenerie lotnisk i świata dla QUAKE3 Arena to też można by zastosować go jako wyświetlacz. FS jednak jest bardziej (niż Q3Arena ) odpowiedni. Jak znajdę schemat blokowy całego założenia to zamieszczę.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2009, 20:50:12 wysłana przez seeb »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #447 dnia: Listopada 10, 2009, 21:26:42 »
Seeb,
 z tego co piszesz wynika, że FS to Flight Display  :001: a nie jak w nazwie- Simulator.
  A na poważnie, wszystko to o czym piszesz działa jak Project Magenta i podobne programy symulujące SYSTEMY samolotów. Gdyby się dało łączyć tak łatwo różnej maści programy, to już dawno miał bym najbardziej wypasiony Sim na świecie. Jeśli Precision Simulator współdziała z FSUIPC to znaczy, że ktoś wziął pod uwagę to, że można ten System odpalić w FS. Tylko powiedz mi, czy poza samym modelem lotu potrafi odczytać inne parametry? np. ciśnienie, siłę i kierunek wiatru itp?. Nie znam tego 747, więc mogę się mylić. Ale wydaje mi się, że tak to działa.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #448 dnia: Listopada 10, 2009, 21:32:40 »
Być może mylę symulator z wyświetlaczem.
Fakt że nie znam nic innego poza FSX, FS9 no i ostatnio FALCON.

Zgadzam się z Tobą, że ludzie powinni wiedzieć więcej o symulatorach a twierdzenie, że skoro FSUIPC to musi to być symulator FS jest nie tylko wątpliwe a mocno mylące.
Natomiast tu się nie zgadzam absolutnie FSUIPC służy TYLKO I WYŁĄCZNIE do komunikacji z FS9 lub FSX (dawniej ze starszymi wersjami) i do nieczego innego go nie można podłączyć.



Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #449 dnia: Listopada 10, 2009, 21:53:57 »
Dokladnie jak napisałeś Flight display to dobra nazwa na to co zostało z FS'a.

Tak! jednym słowem ale czy to cie satysfakcjonuje? Chyba nie ... to o czym piszę działa - Matt Sheil ma symulator w domu ... najbardziej wypasiony na świecie ... Właśnie zbudowany na Precision Simulator 1.3 + Flight Display ;) 2004 :)

dziala z VATSIM
odczytuje pogodę i reaguje na warunki atmosferyczne
posiada wbudowany radar pogodowy
czarna skrzynkę i FMC, ND i całą resztę niedługo będzie wznowiona produkcja danych w navgraph

http://www.hoppie.nl/pub/ więcej informacji o PS
http://www.hyway.com.au/747/2006-1.htm najfajniejszy symulator świata (domowy) faza z 2006
http://aerowinx.com/forum/topic.php?id=173 - ten sam sim tylko 3 lata później... 2009 listopad

Co do fsuipc nie brałeś pod uwagę ze to symulator się komunikuje przez FSUIPC z wyświetlaniem(FS) a nie sprzęt do którego został napisany.

Żeby zdjąć Ci z głowy FS'a to powiem tak: Bez FSUIPC i FS2004, FSX tez polatam.
Użyję do wyświetlania np FlightGear a Na przyszły rok nie użyję niczego bo PS będzie miał własny render GL taki jak widziałeś powyżej na screenach. Podobno ma mieć scenerie kompatybilne z obecnie znanymi sim'ami domniemuję, że chodzi o FS* i FG ale pewności nie mam.

Próbuję Ci otworzyć oczy na inne rzeczy natomiast uparłeś się nazywać symulatorem coś co w tym wypadku nijak nie jest tym czym chciałbyś by był.