Autor Wątek: Wrażenia z gry  (Przeczytany 40875 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #60 dnia: Lipca 24, 2009, 16:05:22 »
A jest widok External typu padlock? Czyli Twoj samolot - wróg na kamerze zewnętrznej? Jakoś nie zauważyłem....? Chyba, że ten Padlock musi był odhaczony? Chyba to było F5 w iłku. Przydałby się zwłaszcza do ataków na cele na ziemi.
Mnie PPL jeszcze ani razu nie załatwiła, więc chyba to ten pocisk XXXXX+1 właśnie.  :001:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline panzerjager

  • *
  • Fritz Rauch
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 24, 2009, 17:53:05 »
Czujny Wilq-błąd był zamierzony-nie mam 14latek :001: Co do tego feralnego pocisku to ja nie wiem,ani razu i nic mnie nie trafiło choć strzelali srogo.Pech i tyle.Potwierdzam brak refly'a po śmierci w kampanii,czapa i wszystkie misje w...
Koniec w obu kampaniach był ten sam-połasiłem się na rozpoznawcze wracawszy-strzelają zabójczo rzekłbym...
Pytanie czy jest tam choć namiastka gen'a czy znów odbęde ten sam lot Fokkerem do tego samego celu o tej samej porze dnia?Było by to przykre.Choć odniosłem wrażenie że kampania się rozkręcała-w ostatniej misji było nawet 12-16 samolotów (sic!) i walki na wysokim (jak na te czasy )pułapie.Tak czy tak naprawde brakuje celów,pokręciłem się troche na i za linią frontu-null,zero balonów,pociągów,czegokolwiek...Nie uświadczyłem ani jednego innego typu samolotu po stronie niemieckiej Poza F i A-pytanie jakie w ogóle są.Podejrzewam że nie za wiele-gdzieś tam czytałem w ich "mission statement" że ma być inaczej niż w Iłku-no to jest... 
Wiatr w briefingu cały czas twardo 5m/s ale daje głowe że jest inaczej-w jednej misji to prawie bokiem wszyscy lecieli i szyk pilotów AI był bardzo niegramotny  :001: Ja wiem że kierunki itp ale naprawde po locie rąsia bolała.
D VII to istny latawiec w "odczuciu",Albatros jest zauważalnie cięższy i stabilniejszy.Spad lubi spadać,w sensie gubienia płatów albowiem zgubilem pare online  :002: Pan Niemiec nawet sie nie musiał wysilać hehe.Odpalenie Ni-28 to naprawde ciekawa sztuczka a jeszcze fajniej silnik chodzi.Naprawde smaczki są przyznaje-tylko więcej ruchu w interesie...
PS-nie wiem Panowie jak u Was ale mam włączone drops czyli kropelki ale nie uświadczyłem ani jednej w chmurze...
Pomerania 1945
Co. E 75th 9th Infantry Div. "Riverine Rangers"

qrdl

  • Gość
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 25, 2009, 14:24:00 »
Witam,

Wasz Zaratustra trochę pomolestował latadełka i oto garść przemyśleń.
Zaczniemy od minusów:
1. Totalna porażka to multiplayer... i nie chodzi tutaj o samą rozgrywkę, ale o to jak jest zorganizowany. IMHO - a chciałbym się mylić! - do gry trzeba się zapisywać przed postawieniem serwera, tzn. że jak rozgrywka już się zacznie, to NIE MOŻEMY się dołączyć!!!  :005: Tak więc jeśli ktoś przyjdzie, to albo na ustawkę, ale będzie miał szczęście i załapie się na jakiś powstający serwer. Tłumaczy to dlaczego są dwa, trzy serwery na krzyż na liście. Po prostu DNO, DNO i jeszcze raz DNO. Wyobraźcie sobie, czekacie w 4 (o ile uda się tyle osób zebrać W TYM SAMYM CZASIE przez jakieś komunikatory, wentyle, etc., zapuszczacie serwer i po 5 minutach przychodzi wasz najlepszy kumpel... i co? ano nic, serwer trzeba stawiać od nowa  :005:, albo koleś czeka aż wy się ponawalacie - już widzę jak to zachęca osoby obce do grania z nami... kiedy co rusz przychodzi jakiś "uber gej" i serwer startuje od nowa...) Panowie! Jeśli oni tego nie zmienią, to multi będzie szczątkowe, skoro nie będą stały gry "oczekujące" na chętnych. Może jest to związane z tym, że całe multi idzie przez ich serwery, tzn. nie ma możliwości postawienia sobie "w domu" na swoim IP niezależnie od głównego serwera neoqba. Możliwe, że to "ze strachu przed piraceniem"... nie wiem i szczerze mówiąc nie interesuje mnie to. Ważne, że zabija multi.

2. Teraz to już drobiazgi. W czasie walki powietrznej z AI na niskich wysokościach czasami jakby lekko przycina, choć ilość FPSów utrzymuje się na >40 (wg. frapsa) przy średniej ~60. Specjalnie to mi nie przeszkadza, ale przy słabszych maszynach efekt może być różny, szczególnie przy celowaniu. Coś ala flary w FC ;-)
3. Bak możliwości wyłączenia widoków zewnętrznych własnej maszyny.

To teraz plusy....

1. Pierwsze godziny z grą potwierdzają, że - jak dla mnie - ma ona odpowiedni klimat. Bardzo mi się podoba sposób odwzorowywania środowiska, tzn. zmiany kolorystyki i przejrzystości powietrza w miarę wzrastania odległości. Na horyzoncie wszystko staje się lekko niebieskawe. Latam z mapą! Tak,  wiem, już się spedaliłem na maksa :karpik Ale dołączona mapa  na prawdę się przydaje. Spokojnie można wg niej nawigować! Pod tym względem wersja pudełkowa ma przewagę, właśnie ową drukowaną mapę.

2. Sylwetki samolotów wyłaniają się stopniowo, tzn. nie ma efektu "czarnej kropy" na monitorze, która ze 100 km wyróżnia się jako samolot. Sylwetki samolotów ujawniają się płynnie, tzn. nie ma tak, że piksel, a potem sylwetka. Kapitalnie umożliwia to identyfikację maszyny. Co więcej prawdopodobnie kamuflaż będzie miał znaczenie, ponieważ maszyna nie odróżnia się drastycznie od podłoża, tła (chyba, że cziterzy jakoś tak sobie poustawiają grafę, że skontrastują samolot z resztą środowiska).

3. Samoloty mają funkcjonujacy model zniszczeń! Jedna przycelowana odpowiednio seria (2-3 sek.) w silnik, środek płatowca, pilota, etc. niszczy wrogi samolot (podpala, odrywa płaty, etc.). Ja w pierwszym locie "rosyjska ruletka" z ustawieniami wszystkimi na real, w Szpadlu 13 zestrzeliłem 4 losowo generowane samoloty AI  :karpik. Chyba to trochę za proste, ale mi nie przeszkadza, skoro u mnie 99% to multi :-). Słodko się toczy kołówki, które kończą się odstrzeleniem łba wrażemu koledze.



Na załączony obrazku ja w Gejporcie 17, koleś po jednej serii ode mnie - 2 sek. z pukawki :-)

4. Wyraźnie czuć różnice w maszynach i to nie tylko w mocy czy turn rate (lol, o ile tam coś takiego jest ;-), tylko np. w stateczności samolotu jako platformy strzeleckiej. Np Szpadel 13 jest pod tym względem fatalny i ruchy sterem kierunku powodują bardzo mocne i redundantne myszkowanie nosem w płaszczyźnie poziomej. Szczególnie przykry przy celowanie w cele naziemne.



Tutaj wziąłem ciężarówkę na dzwona, Szpadel 13, misja treningowa.

Na pierwszy rzut oka wady tej jest raczej pozbawiony Gejport 17. Można tak wymieniać. W każdym razie chyba mamy do czynienia z rzeczywiście indywidualnymi modelami lotu i zachowania się maszyn. Można to odkryć niemal natychmiast przy starcie.
5. Zarządzanie silnikiem. Bardzo przyjemne, podobnie jak w silnikach modelarskich :-) W zależności jak sobie ustawimy tak dymimy i takie mamy obroty. Zapomnienie o otwarciu żaluzji silnika powoduje przegrzanie, jakieś dupopląsy na niskich wysokościach podobnie, czyli trzeba też dbać o odpowiedni przepływ powietrza... i jak nas trafią w chłodnicę, to też fajnie klekocze :-)

To tyle na razie. Jestem pod wrażeniem. Czekałem na taką grę, to taki Kharkow1942 w powietrzu :-)
Moje ustawienia, to 1680x1050, AAx2, Ani x8, wszystko HIGH z wyłączeniem Blooma i Old Cinema + synchronizacja. Średnio mam ~60 fpsów, czyli tyle ile synchronizacji monitora (fraps). W grze wszystkie "ptaszki" odhaczone, czyli "quasi-full-real".

Tako rzecze,
Zaratustra



Mazak & Żan Kulka! Może przyjdzie czas, że Nietzscheański Nadczłowiek będzie tak was eskortował ;-) Może zrobią jakiś odpowiednik Gejsu-25?  :004:
« Ostatnia zmiana: Lipca 25, 2009, 14:36:52 wysłana przez Nietzscheański Nadczłowiek »

John Cool

  • Gość
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #63 dnia: Lipca 25, 2009, 14:41:20 »
Mazak & Żan Kulka! Może przyjdzie czas, że Nietzscheański Nadczłowiek będzie tak was eskortował ;-) Może zrobią jakiś odpowiednik Gejsu-25?  :004:

Wątpliwie. Ale jak już wam mówiłem, ja z zakupem poczekam może na jakiś latający tramwaj typu Ilja Murowiec :D i będę miał radochę jak mi się jakiś lolek w tylek wsyfi :D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 25, 2009, 15:17:22 »
Cytat: Nietzscheański Nadczłowiek link=topic=5532.msg202887#msg202887

1. Totalna porażka to multiplayer...

Toś mnie podbudował, ja tutaj sadzilem ze najmocniejsza strona RoFa prócz FM to będzie miodność Multi...  :006: Może to zmienią w jakimś puczu. Za Multi się nie brałem ale jeśli tak to wygląda to przypomina jedynie Coop missions i tyle. Trochę bez sensu bo nie ma zwykłego HotDoga....
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl

  • Gość
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #65 dnia: Lipca 25, 2009, 16:30:29 »
Ano nie ma Redaktorze  :005: .... Lipa z miodem jak na razie.
Dedykowany topic z forum RoFsa http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=55&t=631
A czy będzie? Jakoś nie widzę, żeby ktoś mający odpowiednią pozycję się ustosunkował w tym temacie. Ja i tak na razie miesiąc będę pałzował, więc nie ma pośpiechu  :icon_cool:
Myślę, że twórcy nie zmarnują tak wielkiego potencjału. Zresztą mnie się już podoba, pomimo małych klamocików.
Wracając do gry i ustawień, to przyznam też, że te całe soczewkowanie (DOF) jakoś mi do gustu nie przypadło. Trzeba wyłączyć AA, co daje brzydki efekt szczególnie w kokpicie, a poza tym gra wie ode mnie lepiej na czym ogniskuję wzrok :-) - to takie windowsowo/makintoszowe podejście ;-). Jeszcze się zacznie pytać "Are ju szur to łopen fajer? A ju rely presing the triger?" "Pres agejn to kontinjuuu".

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #66 dnia: Lipca 27, 2009, 21:22:11 »
30 minut zabawy uświadomiło że wiele nauk z iłka się da zastosować i wiele trza zapomnieć. Grafika bardzo dobra, FM chyba też, podczas kręcenie różnorodnych akrobacji (zamierzonych i nie) samolot reagował w znany mi z sposób z iłka ale zarazem w innej nieco formie - gwałtowniej i bez wyjścia na razie dla mnie. Oczywiście próba w nurkowaniu Szpadlem długo nie trwała :) ale nie wiem ile było bo patrzyłem jak się urywają skrzydła :P. Operowanie silnikiem (mieszanka) daje naprawdę spore efekty w mocy. Nie potrafię na razie zrobić pętli (takiej prościutko wykonanej). Strzelanie do innego samolotu to na ten moment jak walenie z procy do powiewającego na wietrze prześcieradła. Nic nie zestrzeliłem. Ale mam joya którego jeszcze nie wyczułem :P. Tyle po pół h. latania.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

kapulet

  • Gość
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #67 dnia: Lipca 28, 2009, 14:21:41 »
Pierwsze 10 minut lotu? POWALAJĄCE :010: :010: :010: Wszystko na full - grafika rewelacyjna. Wieczorem siadam do dokładnych ustawień. Kiedy zatem multi :011:

Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #68 dnia: Lipca 28, 2009, 15:22:15 »
Wszystko na full - grafika rewelacyjna. Wieczorem siadam do dokładnych ustawień.
A na jakim sprzęcie, jeśli można wiedzieć :011: Czy ten "full" to z pamiątkami 1GB na karcie  :011:
Spokój cechuje Mistrza.

Offline panzerjager

  • *
  • Fritz Rauch
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #69 dnia: Lipca 28, 2009, 19:02:49 »
Ostatnio miałem okazje wrócić z odstrzelonym prawym dolnym płatem w Fokkerku D.VII-zasadniczo nawet nie ściągało tak mocno na prawo jak się spodziewałem-w każdym razie nie tak jak przy dziurze w skrzydle w Iłku.Zastanawiam się czy bywały takie przypadki czy jest to pewne niedopatrzenie w fizyce sprzętów w RoF?
Cały czas uświadamiam sobie możliwości tej gry-ale-tak dużo jeszcze do zrobienia,bombowce,misje nocne (na bombowce  :001: )-jakiś sensowny generator...
Pomerania 1945
Co. E 75th 9th Infantry Div. "Riverine Rangers"

Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #70 dnia: Lipca 28, 2009, 19:06:11 »
512MB na karcie nie pozwala ustawić landscape na high  :005: Dla amatorów pięknych widoków potrzebne jest >605MB na karcie.

Kacper

  • Gość
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #71 dnia: Lipca 28, 2009, 19:44:43 »
Pojawił się nowy patch wielkość 525mb szczeguły  na stronie http://riseofflight.com/Blogs/default.aspx. Pozdrawiam Kacper

qrdl

  • Gość
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #72 dnia: Lipca 28, 2009, 19:45:13 »
Ostatnio miałem okazje wrócić z odstrzelonym prawym dolnym płatem w Fokkerku D.VII-zasadniczo nawet nie ściągało tak mocno na prawo jak się spodziewałem-w każdym razie nie tak jak przy dziurze w skrzydle w Iłku.Zastanawiam się czy bywały takie przypadki czy jest to pewne niedopatrzenie w fizyce sprzętów w RoF?


pogrubienia Zaratustry

Z tego co piszesz wnioskuję, że "fizyka sprzętu" w Iłku jest dla ciebie tutaj wzrocem. Oczywiście nie mam zamiaru wszczynać wojny, ale którego Iłka masz na myśli?! Moim skromnym zdanie jest to ważne, bo dla sporej grupy Forumowiczów Iłek powyżej wersji 1.xxx to dno i to szczególnie pod względem FM czy DM (zaliczam się do nich również ja). Tak więc porównywanie RoFsa do Iłka, moim skromnym zdaniem, wymaga dopisania, do której wersji Iłka porównujemy. Bo wierz mi, że dla niektórych podobieństwo do FB/PF/1946 może być skutecznym czynnikiem zniechęcającym do RoFsa.
Ja na razie nie będę grał przez miesiąc w RoFsa, a intensywnie się pobawiłem może 20h i - na szczęście - nie znalazłem podobień w FM do FB/PF i szczerze mi ulżyło :-) Uważam natomiast, że poszczególne maszyny się od siebie różnią, np. statecznością przy różnych prędkościach, o czym zresztą pisałem powyżej i chwała im za to :-)

Tak więc postuluję o choćby rozróżnienie czy porównujemy do Iłka 1.xx czy FB/PF :-)

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #73 dnia: Lipca 28, 2009, 19:53:18 »
Panzerjager to stary wiarus forumowy i na pewno miał na myśli starego iła, ja też jak pisze ił to chodzi o sturmowika, jak nie to piszę FB :). Niestety wiekszość z nas będzie porównywała RoFa z jedynie słusznym simem ever. Bo z czym mamy porównywać z Red Baronem? I tak RoF bije FB na trzy głowy, co do iła to już za bardzo nie wiem :005:
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline panzerjager

  • *
  • Fritz Rauch
Odp: Wrażenia z gry
« Odpowiedź #74 dnia: Lipca 28, 2009, 20:05:04 »
Dokładnie jak mówi Rutkov  :001:
Pomerania 1945
Co. E 75th 9th Infantry Div. "Riverine Rangers"