W kwestii KSI (Kursowaja Sistema Indikacji) o ile dobrze zrozumiałem to trzeba zacząć od tego że nie jest to stricte układ bezwładnościowy, lecz po prostu zwykły nadajnik indukcyjny (ID - Indukcyjny Datczik) sprzężon żyroskop kursowy.
Zgodnie z instrukcją obsługi którą się posługiwałem ów ID (dokładnie ID-2M) to jeden z elementów całego układu nazywanego łącznie KSI, zawierającego poza tym platformę żyroskopową GA-2M.
Z definicji nawigacja bezwładnościowa polega na ciągłym wyznaczaniu kursu (kierunku)w stosunku do punktu wyjściowego czyli jest de facto układem kursu. Dlatego do wskazywania innych parametrów potrzebuje pomocy takich urządzeń jak sztuczny horyzont (który ma własny żyroskop) czy też radionwigacji np ARK.
Żyroskopy to wbrew pozorom proste urządzenia, wynalezione przez francuskiego fizyka Jeana Foucaulta w 1852 roku. Dzielą się na prędkościowe i kierunkowe.
A "sogłasowanie" to mówiąc najprościej wyzerowanie układu czyli wprowadzenie owych danych początkowych w stosunku do których obliczany jest kurs.
Obawiam się że KSI a SAU to dwie zupełnie odmienne rzeczy chociaż mogące ze sobą wapółpracować. Na samolocie MiG-21BiS-SAU też jest zabudowany KSI, chociażby po to aby stanowić rezerwę na wypadek awarii RSBN, wyjścia samolotu poza zasięg systemu, zakłócenia, zniszczenia itp. Pamiętajmy, że PPM dotyczą RSBN a nie KSI.
KSI orientuje się w stosunku do jednego punktu (wyjściowego) i wskazuje jedynie azymut (dopiero sygnal z ARK może podać odległość jeżeli dysponuje taką możliwością) , natomiast RSBN określa położenie wykorzystując kilka nadajników radiowych (o ile się nie mylę najczęściej 4) co pozwala na obliczenie także odległości.