Generalnie na temat UM wydaje mi się, że to są ciekawe ustalenia ponieważ o jeżeli pamięć mnie nie myli to ogólnodostępna literatura na ten temat milczy. Swoją drogą ciekawe dlaczego w UM antena R-832 jest zamontowana w takim miejscu a nie jak we wszystkich innych samolotach MiG-21 wyposażonych w tą radiostację pod osłoną dielektryczną na szczycie statecznika pionowego?.
Sometimes the easiest answer is the right one, meaning that early built UM were equipped with R-802(RSIU-5V) radio set using the antenna inside vertical tail. Hopefully they can prove that by looking into some radio equipment log-book of early built LSK/LV Mig-21UM.
Co do US z DUA to ciekawe czy wówczas KAP występował w jakimś specjalnym wariancie?.
Yugoslav NL-12(Mig-21US) manual is stating just the KAP-2 autopilot with RAU-107 (Kren) servo unit for aileron control. The angle of attack indicator UUA-1, SUA-1 lamp with the DUA-3 probe were there probably to just warn pilot approaching angle of attack limits. The later AP-155 autopilot had both RAU-107A (Kren, Tangazh) servo units where the electric signal taken from DUA-3 probe got more utilization, e.g. Blok Opasnoy Vysoty,...
Zupełnie przy okazji tematu enerdowskich 21 to mam takie pytania: Otóż w kilku publikacjach podawana jest informacja jakoby niemieckie PF/PFM przenosiły trzy R-3S z czego jeden pod kadłubem. Jak koledzy sądzą bujda to czy jednak coś takiego miało miejsce i czy istnieją na to jakieś wiarygodne dowody?.
Two R-3S under wings, one under the fuselage on the LSK/LV Mig-21PFM? Never heard that before. :karpik
I jak już tak klepię w tą klawiaturkę to jeszcze jedno pytanie. Otóż widziałem wiele zdjęć czechosłowackich MF z podwieszonymi wyrzutniami APU-13MT. Rozumiem przez to że samoloty te mogły przenosić R-13M, ponieważ podwieszanie na tych wyrzutniach R-3S raczej mija się z celem ponieważ mają one swoje dedykowane ustrojstwa. Pytanie tylko czy te samoloty te zdolności otrzymały w fabryce czy zostały zmodyfikowane w trakcie służby?
A common knowledge over here that MF could carry R-13M, nothing unusual. The R-3S had a dedicated launch rail, the APU-13M1 whereas the R-13M was used with the APU-13MT with nitrogen bottle. AFAIK our Migs-21 began usage of the the R-13M since early-mid 80s, probably after the R-60 became widely available for the Migs-23. Latest Migs-21MF received from Gorkyi plant were built 1975, not sure whether they were equipped with the APU-13MT since beginning(they had R-832 instead of R-802 radioset, BIS cockpit instrument boards,....) , but I doubt. Most likely they were adapted during the service, or overhauls. Also I do have a Mig-21M/MF "Rukovodstvo po Ljotnoy Ekspluatacii" written in 1972 with appendixes describing R-13M usage and combat employment.