Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #390 dnia: Sierpnia 27, 2012, 15:58:18 »
Wziąwszy pod uwagę że jest to zapewne jeden z pierwszych" firmowych " BIS-ów służacych chyba do prób-prezentacji przeróbki -modernizacji do wariantu MiG-21-93 ? to w tej kabinie  szczególnie dziwnie wygląda brak celownika . A brak LAZURA to w tym okresie nie powinien już dziwić , u Nas pulpit i wskaznik były do końca , a nie używane lat ...naście .

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #391 dnia: Sierpnia 27, 2012, 20:05:53 »
Do prezentacji 21-93 zanim ten powstał służył samolot w wariancie S. Ale to kwestia drugorzędna podobnie jak to czy Lazur był w użyciu czy też nie. Jeżeli Rosjanie zdecydowaliby się na demontaż tego wyposażenia to nie zamawialiby sobie pojedyńczej zaślepki w Finlandii. Podejrzewam, że również na odwrót gdy Finowie zaczęli przebudowywać swoje Bisy w połowie lat 80-tych to nie zamawialiby sobie tych kilkunastu zaślepek w Związku Radzieckim. W końcu to kawałek blachy, zrobiliby je sobie sami. Identyczność tych zaślepek wyklucza raczej prawdopodobieństwo że wykonano je samodzielnie w każdym z krajów. Z stąd prosty wniosek: jest to element wykonany fabrycznie w ZSRR i Finowie otrzymali samoloty bez tego urządzenia.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #392 dnia: Września 01, 2012, 21:49:57 »
http://forums.airforce.ru/matchast/2122-21-e-sparki-12/
Parę zdjęć kabiny21US -z muzeum w Rydze .Nawet w niezłym stanie to wnetrze , mam nadzieje że jeszce troche fotek wrzucą .

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #393 dnia: Września 03, 2012, 19:47:21 »
To w nawiązaniu do dyskusji na airforce.ru o DUA-3 na radzieckich 21U-US i sterowaniu stabilizatorem .Schemat AP-155 był wcześniej , to mozna sobie porównać.

Autopilot KAP-2 na 21U-US
-elementy sterowania stabilizatorem
Fragmenty instr .Eksploatacja samolotu MG-21UTI" [ po ros. ]
https://hotfile.com/dl/170356671/a19295f/KAP-2_elementy.zip.html

John Cool

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #394 dnia: Września 19, 2012, 12:22:45 »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #395 dnia: Września 21, 2012, 09:05:40 »
Coś już kiedyś było na ten temat , ale to są  chyba inne ujęcia .
Pulpit specbomby A w kabinie trenażera [ podobno 21SMT ] chyba specjalnie zbudowanego dla ćwiczenia tylko tego elementu ataku atomowego ,sądząc po wyposażeniu kabiny .
I widok dodatkowych celowników przeziernych dla A zachowanych na wegierskim BIS-ie. U Nas chyba już z nie zobaczy się czegoś takiego .


Zdjęcia z węgierskiego Forum
http://makettinfo.hu/
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2012, 10:21:44 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #396 dnia: Października 14, 2012, 11:58:21 »
Znalazłem kilka fotek radzieckich MiG-21 w Egipcie w latach 1970-72:













Więcej informacji i zdjęć z radzieckiego kontyngentu w Egipcie na tej ciekawej stronce( w języku rosyjskim ):

http://www.hubara-rus.ru/index.html




Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #397 dnia: Października 18, 2012, 12:09:55 »
Zdjęcia z lotów próbnych dla nowego kontrachenta ? Ex -Jemeńskich 21BIS -Odessa 2012 .
 Co one mają podwieszone pod lewą belką ? ECM, zasobnik foto , "symulator walki " ?


Miniatury można także zamieszczać w poziomie. Mazak.


« Ostatnia zmiana: Października 18, 2012, 14:07:20 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #398 dnia: Października 18, 2012, 18:48:06 »
Cytuj
Miniatury można także zamieszczać w poziomie. Mazak.
Próbuję , ale nie wiem jak  :cry:.Sorry

Zefirro

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #399 dnia: Października 18, 2012, 18:52:12 »
[URL=http://adres_odnosnika][IMG]http://adres_obrazka[/img][/URL]<SPACJA>[URL=http://adres_odnosnika][IMG]http://adres_obrazka[/img][/URL] Czyli spacja pomiędzy miniaturami zamiast entera.


Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #401 dnia: Października 18, 2012, 20:36:13 »
Chciałbym delikatnie zauwazyć ,że po pierwsze nawet na zdjęciach z linków te samoloty sa już troche zakurzone , czyli swoje odstały [ w oczekiwaniu na koniec remontu -czy dalsze decyzje] .Po drugie zdjęcia wrzucone przeze mnie to IX-X 2012 rok , i najwazniejsze , samoloty były już pomalowane w barwy Jemenu , a na fotkach znaków przynalezności jako takich nie ma .I po czwarte , głosno było o odstąpieniu Jemenu od odebrania samolotów i wystawienia ich na sprzedaż .Dlatego wrzuciłem takie, a nie inne pytanie .
A to fotka z Ukrainskiego Forum -przedstawiająca Jemeński samolot -chyba jednak na oblocie po remoncie -jeszcze nie pomalowany  z roku 2008 .[ z przodu ma taką samą antenę IFF ? jak pozostałe Jemenskie samoloty ]


To ile lat mozna remontować 21 .Nawet WZL w Deblinie się tak nie ...... 6-9 m-cy [ max do roku ] na samolot .No to tych 5 lat chyba nie remontują , chocby je mieli rozbierac do ostatniego nita .
I nawet jak przechodziły remont [ o czym wiedzą zainteresowani ] to mnie zaciekawiło to podwieszone urządzenie pod lewym płatem .



W dziwny sposób używasz spacji, w połączeniu z znakami interpunkcyjnymi. Następnym razem proszę o uważniejszą edycję posta przed opublikowaniem go.
Kusch
« Ostatnia zmiana: Października 18, 2012, 20:51:28 wysłana przez Kusch »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #402 dnia: Października 18, 2012, 22:18:20 »
Ale czy przez to moja odpowiedź , na Twoje stwierdzenie odnośnie remontu Jemenskich samolotów jest mniej czytelna ?
Przyjmuje uwagę do siebie , bo cóż innego grzecznego mogę zrobić , ale bardziej ucieszyłaby mnie odpowiedz na moje pytanie,  a nie zwracanie uwagi na drobnostki które nic nie wyjaśniają.
« Ostatnia zmiana: Października 18, 2012, 22:40:56 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #403 dnia: Października 18, 2012, 22:44:07 »
Ale czy przez to moja odpowiedź , na Twoje stwierdzenie odnośnie remontu Jemenskich samolotów jest mniej czytelna ?
Przyjmuje uwagę do siebie , bo cóż innego grzecznego mogę zrobić , ale bardziej ucieszyłaby mnie odpowiedz na moje pytanie,  a nie zwracanie uwagi na drobnostki które nic nie wyjaśniają.

Jak czytasz pojedynczego posta to nie ale jak codziennie musisz przebrnąć przez wszystkie nowe posty i za każdym razem przebijasz się przez takie "finezyjne" to już tak. Nie wspominając o edycji każdego z nich. To tyczy się także umieszczania miniatur.

Im coś jest klarowniej i przejrzyściej opisane tym lepiej się czyta.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #404 dnia: Października 18, 2012, 23:04:23 »
Pany, a powiedzcie mi coś takiego, i bynajmniej nie wrzucam tu granatu do szamba: jak się w sytuacji geopolitycznej naszego kraju miałby taki projekt jak zrobili onegdaj Rumuni (to co potem z tego wyszło i ile utopiono kasy tego kompletnie nie rozumiem, ale może ktoś mnie oświeci przy okazji) i czy przy istniejącej infrastrukturze, wyszkolonym personelu, realiach finansowo-technologicznych- czy takie zdatalinkowane i z nowoczesną awioniką kilkaset MiG-21 (jakie niezmodernizowane mieliśmy i jakich lekką rączką się pozbyliśmy) czy to nie stanowiłoby realnej i tańszej alternatywy dla tych kilkunastu sprawnych jednocześnie Viperów które za jedyne 70 baniek/szt. mamy obecnie?
Czy można uznać, że jako platforma wynosząca w górę rakietę R-77 wystarczyłby taki zmodernizowany MiG, skoro rakiet i myśliwców dalekiego zasięgu i tak nie mamy, a wielozadaniowość w naszych realiach to raczej pobożne życzenia- wobec skali zagadnienia i ilości dostępnych środków? Czy kilkaset takich modernizowanych w nieskończoność -21 w różnych częściach kraju nie byłaby w polskich realiach tańszym ekwiwalentem dla kilkudziesięciu nowoczesnych samolotów, robiąc to samo i dając więcej miejsc pracy? Bo nie znalazłem na forum żebyśmy wygadali do dna taki temat...
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.