Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172204 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #495 dnia: Listopada 06, 2011, 21:32:34 »
W/g oświadczenia ministra Obrony Indii z lutego br. Hindusi nie wycofają się z programu T-50 FGFA, bo mają ku temu wiele powodów, o czym pisałem  dzisiaj w wątku dotyczącym F-35.
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #496 dnia: Listopada 06, 2011, 21:44:33 »
Od ilu lat według innych oświadczeń tego ministra powinni mieć zakończony przetarg na śmigłowce szturmowe? A na systemy 155mm artylerii samobieżnej? A co z programem Tejas, którego też długo i namiętnie bronili? Mało brakło żeby przepadł w odmętach historii. Takie deklaracje owszem mają duże znaczenie ale bez przesady nie dają 100% gwarancji  :121:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #497 dnia: Listopada 06, 2011, 22:11:05 »
Istotnie program LCA Tejas ciągnie się iście ślimaczo-od oblotu prototypu - o4.01.2001 do 10.01.2011 kiedy pierwsze samoloty dostarczone do jednostek osiągnęły wstępną gotowość operacyjną, wyprodukowano zaledwie 11 samolotów, z zamówionych łącznie 60 maszyn. Tak to prawda, że czasem oficjalne oświadczenia ministrów nijak się mają do rzeczywistości, lecz obie sytuacje są nieporównywalne. Metaforycznie można powiedzieć, iż "związek małżeński" został już zawarty, a rozwód jest raczej mało prawdopodobny.
   
Wiesław D

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #498 dnia: Listopada 07, 2011, 17:52:28 »
Przy dywagacjach na temat indyjskiego F-35 pomijacie chyba jeden drobny szkopuł. Jak wiadomo Indianie posiadają 3 klasy maszyn WSB. Lekkie, średnie i ciężkie. FGFA ma być następcą obecnych Su-30MKI, a F-35 startuje raczej w kategorii w której obecnie mamy przetarg MRCA, a w przyszłości ma je zastąpić maszyna programu AMCA - a więc maszyna średnia. F-35 nie jest więc do końca przeciwnikiem indyjskiego T-50. Inna kategoria wagowa.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #499 dnia: Listopada 07, 2011, 19:37:42 »
   Jest w tym pewien sens, lecz czy Hindusów będzie na to stać, aby w każdej kategorii myśliwców wielozadaniowych ( nawiasem mówiąc -trzy kategorie myśliwców w siłach powietrznych to aktualnie
rzadkość ) dokonywać wymiany sprzętu np co pół dekady ?. Taka wymiana była by uzasadniona dopiero po roku 2020, kiedy wybrany średni myśliwiec wielozadaniowy zacznie się szybko starzeć. Zwróćmy uwagę na fakt, iż oferta amerykańska ( o czym już pisałem wcześniej) pojawiła się nieprzypadkowo w momencie kiedy decydował się wybór dwóch maszyn do końcowego etapu przetargu na średni myśliwiec wielozadaniowy, i mogła być pewnego rodzaju zachętą do dokonania "jedynie słusznego" wyboru ( np. F-16 blok 60, czy F-18 Super Hornet ). Jaka konkluzja ? Myśliwiec F-35 może być w siłach powietrznych Indii jedynie "melodią przyszłości"- chociaż jest to bardzo wątpliwe,  natomiast program T-50/FGFA jest niezagrożony i będzie dalej kontynuowany.
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #500 dnia: Listopada 11, 2011, 20:52:07 »
Linia niezła...


John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #501 dnia: Listopada 17, 2011, 17:45:50 »
Na dzień dzisiejszy wiadomo już że Sz-121 MIRES (Mnogofunkcjonalnyj Integrirowannyj Radio-Elektronnij Sistema) to oznaczenie całego zintegrowanego kompleksu radioelektronicznego T-50 w skład którego wchodzi opisany kilka stron wcześniej kompleks radiolokacyjny izd. N036, system samoobrony i walki radioelektronicznej L402 wyprodukowany przez instytut KNIRTI w Kałudze oraz kompleks telemetryczny KSS ( Комплекс средств связи) S111-N firmy NPP "Poliet" - prawdopodobnie bliźniaczy system do KSS S-108 wykorzystywany/mający być wykorzystywany na myśliwcach Su-35S.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #502 dnia: Listopada 22, 2011, 00:00:29 »
Mała aktualizacja: T-50-3 miał mieć dzisiaj pierwszą próbę kołowania.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #503 dnia: Listopada 22, 2011, 08:22:59 »
http://groomi.livejournal.com/39086.html
I stało się, trzeci prototyp T-50-3 dziś miał pierwszy start.

Info o "trietim PAK-FA" za holdingiem Suchoja: http://www.sukhoi.org/news/company/?id=4477
« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2011, 10:48:10 wysłana przez John Cool »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #504 dnia: Listopada 22, 2011, 14:30:15 »
Dziwne, że zdjęcia jeszcze nie wypłyneły  :005:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #505 dnia: Listopada 22, 2011, 17:55:43 »
http://www.vesti.ru/doc.html?id=638202

Coś tam jest. Niestety słaba jakość.

« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2011, 21:41:09 wysłana przez John Cool »

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #506 dnia: Listopada 23, 2011, 09:16:12 »
Trochę ichnia TV namieszała - pomiędzy 15 a 27 sekundą filmiku jest poliet "starego" T-50-1, aczkolwiek przy starcie i lądowaniu jest już trzeci prototyp.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #507 dnia: Listopada 23, 2011, 10:57:53 »
Przy okazji oficjalna "zajawka" producenta: www.knaapo.ru/eng/news/index.wbp?article-id=C4A5ABA9-66C7-4E3B-B57A-4687AF0678D1

Cytuj
The third PAK FA prototype first flight
23.11.2011

22, 2011 — the first flight of the 3rd prototype of the fifth generation aviation complex (PAK FA) took place in Sukhoi’s KNAAPO aircraft plant in Komsomolsk-on-Amur. The plane was piloted by distinguished test pilot of the Russian Federation, the Hero of Russia Sergey Bogdan. The aircraft spent in the air a little more than an hour and landed on the factory airfield runway. The flight was successful, in full accordance with the flight plan. Stability of the aircraft test was conducted during the flight as well as evaluation of the power plant systems’ performance. The aircraft proved itself well in all phases of the planned flight program. The pilot confirmed reliable operation of all systems and components. […]




Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #508 dnia: Listopada 24, 2011, 14:23:04 »
Haha  :021: No i Hindusi zaprezentowali komputerową wizję FGFA. Przecież to jest Su-30 z nowymi skrzydłami i statecznikami. Niewiele w tym T-50.
http://www.altair.com.pl/start-7083


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #509 dnia: Listopada 29, 2011, 20:34:09 »
Bloker dla T-50 ?  :001: