Autor Wątek: MiG-29M/M2 oraz MiG-35  (Przeczytany 70880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 29, 2011, 00:37:57 »
Owszem zdecydowana zmiana koncepcji, czy doktryny zakupów sprzetu bojowego u Hindusów mogła wpłynąć na te decyzje które zapadły już do tej pory, lecz powiedzmy sobie uczciwie- MiG-35 był wyrażnie opóżniony w dopracowaniu poszczególnych systemów wyposażenia w stosunku do swoich kontrpartnerów, to opóżnienie to minimum jeden-dwa lata. Trzeba sobie postawić pytanie- kiedy samolot byłby gotowy do produkcji seryjnej, bowiem warunki kontraktu ze zwycięzcą też zapewne zawierały określone terminy. Przy porównaniu poszczególnych parametrów technicznych  konkurentów, MiG-35 nie wypadł najgorzej, nie wchodząc w szczegóły. Bardziej interesujące mogą być próby i oceny w locie całego samolotu i poszczególych systemów- ale jak przypuszczam całej prawdy nigdy się tutaj nie dowiemy.     
Wiesław D

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 29, 2011, 13:12:02 »
... lecz powiedzmy sobie uczciwie- MiG-35 był wyrażnie opóżniony w dopracowaniu poszczególnych systemów wyposażenia w stosunku do swoich kontrpartnerów, to opóżnienie to minimum jeden-dwa lata.
Wieśku prześledziłem to co działo się z MiGiem-35 i jakoś nie znajduję w jego rozwoju specjalnych opóźnień w stosunku do jego konkurencji. W zasadzie dotyczyły one tylko ŻUK -AE, podobnie jak u konkurentów. W prototypie ŻUKa AE było mniej modułów nadawczo - odbiorczych niż planowano i były problemy z chłodzeniem. Okazuje się, że stacje Thalesa RBE-2 AA którą dopiero co zaczęto dostarczać do Dassalut celem zabudowy na Rafale Tranche 4 ma 838 modułów w stosunku do 1000 pierwotnie deklarowanych, co więcej zmodernizowane samoloty będą dostarczone w 2013 roku i to tylko Armée de l'Air ze względu na obciążenie produkcyjne. CAPTOR-E jest stacją niedopracowaną, trafi do produkcji dopiero w 2014 roku (o ile nie będzie opóźnień) i prawdopodobnie będzie również pierwszeństwo modernizacji sprzętu starych użytkowników. Także samolot nie będzie dostępny dla Indii minimum do 2015 roku. Biorąc pod uwagę największe doświadczenie spośród całej trójki w konstruowaniu stacji ze skanowaniem fazowym (choć to AFAR a nie FAR) nie ma obawy, że problemy techniczne ŻUKa zostały/zostaną rozwiązane. Wcześniej popełniłem błąd - sterowanie wektorem ciągu jest oferowane dla silnika EJ200, przy czym jest to propozycja ratunkowa w konkurencji z Rafale, który jest bardziej dopracowany i nie ma ograniczeń eksportowych technologii. Silnik z taką dyszą był testowany w hamowni, a pewne jego elementy na X-31. Ale nie ma latającego Tajfuna z takim zespołem napędowym więc przed nim długa droga rozwoju. Jedynym samolotem który posiada takie rozwiązanie dostępne od zaraz jest MiG-35. Wiele wskazuje na to, że MiG-35 wykazał się najbardziej optymalną awioniką, podatnością eksploatacyjną i odpornością na warunki służby w różnych szerokościach geograficznych. Tymczasem wynik konkursu może przysłużyć się WWS Rosji. Jak zauważono w prasie gdyby ruszyła produkcja dla Indii zakłady nie mogłyby realizować zamówienia WWS. Zaplanowano zakup 35 samolotów w 2015 r. Poza tym biadolicie na temat przyszłości biura konstrukcyjnego. One od dawna znajduje się w strukturach OAK, którego prezesem jest M. Pogosjan i nie grozi mu upadek, co też zostało zauważone w rosyjskiej prasie.
Poniżej o przyczynach odrzucenia MiG-35 (dla czytających po rosyjsku):
http://vpk.name/news/52387_pochemu_indusyi_sbili_rossiiskii_mig35.html

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 29, 2011, 13:39:55 »
RSK MiG nie znajduje się w OAK. przynajmniej formalnie. Wciąż nie nastąpiły zmiany własnościowe.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwca 29, 2011, 14:16:18 »
Spasiba Czesio- wspaniała lektura, dużo wyjaśnia. Lecz dalej nie mogę przeboleć porażki MiGa. Teraz ratunkiem dla tej udanej maszyny będą już tylko kontrakty exportowe, których stymulatorem będzie szybki jej zakup przez WWS.
Wiesław D

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwca 29, 2011, 14:37:22 »
RSK MiG nie znajduje się w OAK. przynajmniej formalnie. Wciąż nie nastąpiły zmiany własnościowe.
http://www.uacrussia.ru/ru/companies/index.php?id4=418
ОАК - ОАО «Российская самолетостроительная корпорация «МиГ»
A tutaj wykaz wszystkich przedsiębiorstw wchodzących w skład OAK.
http://www.uacrussia.ru/ru/companies/
Czarno na białym kolego

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwca 29, 2011, 14:40:14 »
http://www.migavia.ru/eng/corporation/?tid=1

100 % of the PJSC "RAC "MiG" shares, belonging to the Russian Federation, are planned to be transferred into the authorized capital of PJSC "United Aircraft Corporation".

To kiedy był ten transfer akcji ? Czy też weszli w skład OAK bez transferu akcji ? Trochę to dziwne.

Ps. Ok - wszystko jasne. Transfer 100 % akcji był, tylko strona RSK nie jest aktualizowana. Stąd moje przekonanie, że nie było zmian własnościowych. Zmiany się odbyły. Miałeś rację Kolego. Czarno na białym.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwca 29, 2011, 14:51:18 »
Transfer był natomiast nie mam pojęcia kiedy. Nie rozeznaję się w tych rosyjskich zawirowaniach. Do OAK należy 58,42% akcji, a do FR 41,58% akcji. Niemniej jednak nawet w prasie zauważono, że RSK MiG nie zostaje same na lodzie mając wsparcie OAK. Z resztą wciąż widzą jaki duży potencjał tkwi w RSK (podlinkowany artykuł) także choć mają od lat pecha to nie jest tak tragicznie. Zapewne niedługo poczytamy coś na ten temat w naszej prasie od P. Butowskiego. Zapewne dowiemy się więcej o problemach z MiGiem-35, natomiast na tle konkurencji jego gotowość techniczna nie jest najgorsza. Moim zdaniem pod tym względem Rafale i MiG wyglądają podobnie a na końcu jest Tajfun :-)

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwca 29, 2011, 16:17:47 »
…  sterowanie wektorem ciągu jest oferowane dla silnika EJ200, przy czym jest to propozycja ratunkowa w konkurencji z Rafale, który jest bardziej dopracowany i nie ma ograniczeń eksportowych technologii. Silnik z taką dyszą był testowany w hamowni, a pewne jego elementy na X-31. Ale nie ma latającego Tajfuna z takim zespołem napędowym więc przed nim długa droga rozwoju.
Jak dla mnie pomysł instalacji EJ200 z wektorowaniem ciągu w Typhoonie  wydaje się być trochę naciągany i jest raczej „chłytem marketingowym” :021:. Jedyną realną korzyścią z takich silników było by pewne poprawienie własności STOL, bo jak wiadomo Typhoon nie został zaprojektowany do manewrowania na dużych kątach natarcia, ergo - poprawa manewrowości raczej nie wchodzi w grę.
Tyle OT.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwca 29, 2011, 18:10:00 »
Cytuj
których stymulatorem będzie szybki jej zakup przez WWS

WWS w najbliższej dekadie będzie się skupiać na zaupach Su-34 Su-35S i PAK FA. Na kolejne samoloty nie będzie już kasy.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 29, 2011, 18:49:36 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 03, 2011, 03:05:29 »
Można już podsumować ten wątek.i wskazać na główne przyczyny porażki MiG-a 35 w hinduskim przetargu.
Jest ich kilka, a mianowicie:
          - zdecydowana zmiana polityki zakupów sprzętu bojowego w kierunku dywersyfikacji, głównie w celu
             pozyskania nowych technologii zachodnich, Zwiastunem tej zmiany były ostatnie zakupy samolotów
             w USA.I to tutaj można upatrywać głównej przyczyny
          - opóżnienie w dopracowanie finalnym samolotu. MiG-35 był jedynym
             samolotem bioracym udział w przetargu na tak wczesnym etapie rozwoju.
          - gorsze niektóre charakterystyki techniczne i osiągi takie jak- udżwig maxymalny środków bojowych
             i zasięg, jakkolwiek te różnice nie byly duże,
Z pewnością mogły być jeszcze inne przyczyny, które też decydowały, lecz nigdy być może nie  zostaną upublicznione ;np. przebieg prób w locie i ocena poszczególych systemów wyposażenia - o czym pisałem wcześniej. Kolejna niewiadoma to szczegóły całej oferty a szczególnie zakres i warunki przekazania produkcji licencyjnej dla HAL.
Niewątpliwie, pewne fakty takie jak nieobiektywna , zbyt krytyczna ocena wartości bojowej MiGa-29 na podstawie jego udziału w ostatnich konfliktach też mogła stanowić pewne niekorzystne tło, podobnie jak zwrot wersji SMT przer Algierię, czy też sytuacja ekonomiczna RSK MiG. 
A czy jakiekolwiek  atuty miała oferta rosyjska ?. Tak i to niemałe.
To  na co Rosjanie liczyli szczególnie - to najniższa cena jednostkowa maszyny i całej transakcji z pośród wszystkich konkurentów, Za wyborem MiG-a przemawiały też doświadczenia Hindusów w szkoleniu,obsłudze i pilotowaniu myśliwców MiG,oraz unifikacja posiadanego sprzetu. Dobrą stroną samolotu jest jego zwrotność i gotowy silnik ze sterowanym wektorem ciągu.
Czy wobec tego Rosjanie popełnili jakiekolwiek błędy ?.
W niewielkim stopniu -tak, przez niedocenienie konkurentów i przekonanie, iż szansa na zwycięstwo jest niemal pewna. Ja też wówczas po cichu liczyłem na jego zwycięstwo W miarę jednak upływu czasu oceny jego szans  stawały się coraz bardziej realistyczne  Znamienne jest to, iż o ile w 2009 roku pierwszej prezentacji MiGa- 35 na wystawie w Bengalore  towarzyszyła gigantyczna kampania reklamowo-promocyjna, o tyle w tegorocznej wystawie-MiG-35 już nie uczestniczył - jako jedyny z pośród konkurentów. Pokazano tylko radar Żuk-AE w docelowej dużej wersji.
Szef OAK Michaił Pogosjan tłumaczył to wówczas, że nie ma potrzeby prezentować MiG-a -35, bo jego możliwości są doskonale znane. Niewykluczone więc, że już w tym roku Rosjanie mieli świadomość
zbliżającej się przegranej. Mam nadzieję, że pomimo wszystko  MiG-35 doczeka się jednak produkcji seryjnej, również na eksport.
Wiesław D

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 03, 2011, 20:01:58 »
- opóżnienie w dopracowanie finalnym samolotu. MiG-35 był jedynym samolotem bioracym udział w przetargu na tak wczesnym etapie rozwoju.
Wieśku czy mógłbyś bardziej rozwinąć tą kwestię? W MiG-35 poza systemem kierowania ogniem i obrony nie ma nic nowego. A z kolei pochodne jego OLS i systemu obrony są już na seryjnym Su-35S.
Swoją drogą gdyby się przyjrzeć hinduskim zakupom to wygrana MiG-35 mogłaby być dla nich niebezpieczna ze względu na dywersyfikację. Su-30MKI są ciągle zamawiane, MiG-29UPG modernizowane, MiG-21UPG też bazują na rosyjskim wyposażeniu. Kupują czołgi T-90, okręty i rakiety itd.
PS. Jaki udźwig środków bojowych ma Tajfun?

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 03, 2011, 21:44:15 »
Wieśku czy mógłbyś bardziej rozwinąć tą kwestię? W MiG-35 poza systemem kierowania ogniem i obrony nie ma nic nowego. A z kolei pochodne jego OLS i systemu obrony są już na seryjnym Su-35S.
Swoją drogą gdyby się przyjrzeć hinduskim zakupom to wygrana MiG-35 mogłaby być dla nich niebezpieczna ze względu na dywersyfikację. Su-30MKI są ciągle zamawiane, MiG-29UPG modernizowane, MiG-21UPG też bazują na rosyjskim wyposażeniu. Kupują czołgi T-90, okręty i rakiety itd.
PS. Jaki udźwig środków bojowych ma Tajfun?
O ile pamietam to Typhoon ma udzwig max.- 7500 kg na 13 zaczepach, przy czym możliwe, że jest to wartość w konfiguracji  przeciążonej. Drugi wybranek Rafale ma odpowiednio- 9500 kg i również 13 zaczepów.Napisałem tu zresztą, że różnice są niewielkie. Ja osobiście nie przeceniałbym ilości zaczepów, z tej prostej przyczyny, iż problem w dużym stopniu rozwiązują belki wielozamkowe.
Jeśli chodzi o pierwszą kwestię to niefortunnie chyba użyłem określenia dopracowanie, w zasadzie chciałem zwrócić uwagę na to, iż MiG-35 był zdecydowanie spóżniony w sensie gotowości do rozpoczęcia produkcji seryjnej i jest dopiero w trakcie badań przedprodukcyjnych, Tymczasem wymienione: Typhoon i Rafale (oraz pozostałe ) od dłuższego czasu są produkowane seryjnie, i w tej sytuacji uruchomienie ich produkcji w Indiach mogłoby nastąpić o wiele szybciej - ot i to wszystko. Nawiasem mówiąc o porażce MiGa-35 mógł dopiero przesądzić ostatecznie II etap przetargu czyli próbne loty i ocena systemów wyposażenia, o czym również pisałem wcześniej.   
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpnia 08, 2011, 09:44:03 »
Odnośnie zakupów zagranicznych, według tej informacji w budowie są 24 egzemplarze MiG-29M/M2 dla Syrii.   

Link: http://bmpd.livejournal.com/45704.html

Cytuj
3 августа 2011 года группа журналистов посетила находящийся в Москве Производственный комплекс №2 ОАО "РСК "МИГ" (ПК-2, бывшее МАПО имени Дементьева, а до того - завод № 30). Согласно сообщениям участников посещения, предприятие ведет работы по  дооборудованию истребителей МиГ-29 для поставки в Мьянму, по изготовлению палубных истребителей МиГ-29К для Индии и по модернизации индийских истребителей МиГ-29 в вариант МиГ-29UPG.
В цехе окончательной сборки ПК-2 находились один МиГ-29Б и четыре МиГ-29СЭ для Мьянмы (все машины раннего изготовления),  два модернизируемых в вариант МиГ-29UPG самолета ВВС Индии, а также семь планеров МиГ-29 древнего советского задела, будто бы планируемых по завершении работ к поставке неназываемому заказчику (контракт на них еще не подписан).
Один из сотрудников РСК "МИГ" сообщил, что Мьянмой уже была получена и облетана первая партия из трех самолетов МиГ-29 в рамках контракта 2009 года на поставку 20 машин, вторая партия из трех самолетов в настоящее время готовится к отправке этому заказчику на Луховицком авиационном производственно-испытательном комплексе.
Касаясь поставок в Индию истребителей МиГ-29К, генеральный директор РСК "МИГ" Сергей Коротков заявил, что Индия уже получила 11 самолетов из 16 законтрактованных по первому заказу, остальные пять машин будут поставлены до конца года. В цехах ПК-2 находились агрегаты для двух МиГ-29К по индийскому опциону на следующие 29 машин (переведенному в твердый контракт в марте 2010 года). Было сообщено, что закладка первого МиГ-29К по данному опциону была произведена 2 августа. Сборка корабельных МиГ-29К осуществляется в основном на ПК-2, при этом переднюю часть фюзеляжа, крыло и воздухозаборники делают на ОАО "Нижегородский авиационный завод "Сокол". Окончательную сборку МиГ-29К производят в Луховицах.
Также по сообщению Короткова, в финальной стадии находятся переговоры о поставке 24 истребителей МиГ-29К/КУБ ВМФ России.  По его словам, все необходимые для заключения контракта  документы уже подготовлены и переданы Министерству обороны России. Контракт может быть подписан в августе 2011 года - видимо, в ходе авиасалона МАКС-2011 - и будет включать также опцион на неназываемое количество самолетов. Было сказано, что технический облик МиГ-29К для ВМФ России будет включать интеграцию авиационных средств поражения без литеры "Э", при этом навигация сохранится французская.
По другому заявлению Короткова, тема беспилотного ударного летательного аппарата "Скат" ( полноразмерный макет которого демонстрировался РСК "МИГ" в ходе салона МАКС-2007) закрыта. Решением Министерства обороны России по результатам соответствующего тендера головным разработчиком перспективного ударного БЛА избрана АХК "Сухой". Однако задел по "Скату" будет использован при разработке "семейства" БЛА "Сухого", и РСК "МИГ" будет принимать участие в этих работах.
Участниками посещения было отмечено, что в ПК-2 не наблюдались никакие "изделия" из планируемых к поставке Сирии по известному контракту 24 истребителей МиГ-29М/М2.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpnia 08, 2011, 13:16:44 »
Zimny, Wy na urlopie?

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpnia 08, 2011, 14:18:57 »
A skąd  :001:
Ale jakoś dziś znalazło się chwilę aby zajrzeć na Forum.