Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 391715 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

RUFUS

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #630 dnia: Marca 24, 2009, 19:30:07 »
Co do japońskiego MD-11, prędkość wiatru była silna 70km/h ale przeciesz przecież nie przy takich wiatrach piloci lądowali...
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2009, 19:45:51 wysłana przez some1 »

BigMac

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #631 dnia: Marca 24, 2009, 21:07:13 »
Nie ma dwóch takich samych lądowań, zwłaszcza przy silnym wietrze.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #632 dnia: Marca 24, 2009, 21:08:26 »
Ja tam ekspertem nie jestem, ale moje .02$

Prawdopodobnie mieli włączony na auto system który włącza  rewers i hamulce  w momencie kiedy przednie koło dotknie pasa.
Jak ich zwiało próbowali się poderwać ale dotknięcie kołem spowodowało uruchomienie systemu Który ich wyhamował . Oni dali gazu, system hamował i zrobili fikołka.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #633 dnia: Marca 24, 2009, 21:12:52 »
Odwracacze zawsze włączane są ręcznie, nie ma "auto systemu". Odejście na drugi krąg można wykonywać po dotknięciu wszystkimi kołami ziemi nawet z włączonym systemem autobrakes (system "wie", kiedy ma nie hamować).

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #634 dnia: Marca 24, 2009, 21:21:40 »
Beniek i Airbus tak... ale czy Scud też?

Przypomnę, że Scud już miał dwa podobne wypadki - w Newark w 1997 należący też do FedEx i w Hong Kongu w 1999 należący do China Airlines.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2009, 21:28:29 wysłana przez Sundowner »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #635 dnia: Marca 24, 2009, 21:32:10 »
Tak - rewersy można uruchomić tylko przez ściągnięcie manetek przepustnic, a autobrakes wyłączą się po dodaniu ciągu (a dokładniej po przesunięciu w przód 1 lub 3 przepustnicy o więcej niż 5 stopni). Jednak zgodnie z FCOM po uruchomieniu odwracaczy samolot nie może zostać poderwany (musi zostać wykonane full stop landing).

Kubu

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #636 dnia: Marca 25, 2009, 00:11:20 »
Odwracacze ciągu to jedno ale są jeszcze przerywacze które otwierają się automatycznie przy ugięciu amortyzatorów (Airbus) lub zmiany położenia wózków podwozia głównego (Boeing). Nie wiem jak reszta. Z otworzonymi przerywaczami ciężko się ponownie oderwać. No ale nie wiadomo czy przerywacze się otworzyły i nie wiem jaki wpływ miał by w takim momencie wiatr.

http://www.youtube.com/watch?v=gWZzxqQMoro

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #637 dnia: Marca 25, 2009, 14:27:51 »
Przerywacze (spoilery) w MD-11 otwierają się automatycznie (oczywiście, jeśli zostaną uzbrojone) w 2 etapach: część z nich po zainicjowaniu trybu rollout (po rozkręceniu się kół podwozia głównego), a reszta po przyziemieniu podwozia przedniego. Zostaną schowane, gdy przepustnica numer 2 zostanie przesunięta w przód.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #639 dnia: Marca 25, 2009, 21:02:30 »
Amerykański złom  :118:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

John Cool

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #640 dnia: Marca 25, 2009, 22:31:47 »
Jaki tam złom... Autorowi się po prostu pozajączkowało i miał wpisać 'MiG-29' zamiast 'Raptor' oraz 'Kraj Stawropolski, Rosja' zamiast 'Kalifornia' :121:

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #641 dnia: Marca 25, 2009, 22:35:11 »
Na Youtube jest filmik jak taki raptor jedzie sobie po ziemi na brzuchu.
Wie ktoś może, ile ich się rozbiło od kiedy wszedł do służby?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #642 dnia: Marca 25, 2009, 22:46:58 »
To jest drugi.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #643 dnia: Marca 26, 2009, 07:55:54 »
Niestety pilot zginął w wypadku, był nim pilot testowy Lockheed Martina David Cooley.


"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

damos

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #644 dnia: Marca 26, 2009, 08:57:47 »
na onecie też zauważyli
http://wiadomosci.onet.pl/1941068,441,item.html
i uwaga! Znów redaktorzyny musiały dodać coś od siebie:
Cytuj
F-22A to najdroższy samolot wojskowy w historii; jeden egzemplarz maszyny jest wart 150 mln dolarów.
tym samym przenieśli B-2 do służby cywilnej (bo raczej nie staniał)  :karpik