Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 390627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #825 dnia: Lutego 18, 2010, 16:33:27 »
Nie rozumiem... Może mi ktoś wytłumaczyć? To, że przydzwonili w pas i wyrwało taką dziurę przy podwoziu to ogarniam, ale dlaczego nie ma steru wysokości?? W artykule napisane jest o  zahaczeniu o drzewa, ale nie bardzo mi się to klei. :002:
Można tak "łopatologicznie"??
L'ordre règne à Varsovie!

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #826 dnia: Lutego 18, 2010, 17:00:54 »
A ja mam pytanie jak można sterować samolotem mając mniej niż 1/4 steru wysokości?
W przypadku awarii układu sterowania sterem wysokości można się ratować trymerem, ale tutaj nie ma fizycznie ponad 75% powierzchni steru :010: Czy jest to w ogóle wykonalne? Czy może raczej prawa połówka steru odpadła już na pasie?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #827 dnia: Lutego 18, 2010, 17:02:38 »
Zahaczyli o drzewa wychodząc z nurkowania - wysokie przeciążenie (uszkodzenia centralnej części, tuż pod centralnym elementem skrzydła) i wysokie kąty natarcia (uszkodzenie sterów ogonowych).

Zgaduję, że do zdarzenia doszło w trakcie wykonywania spiralnego podejścia obciążona maszyną.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #828 dnia: Lutego 18, 2010, 19:24:32 »
Sun, czy możesz pokrótce napisać, jak mogło dojść do zniszczenia steru wysokości na skutek dużego kąta natarcia ?

Uszkodzenie na stateczniku poziomym wygląda, jakby coś spowodowało gwałtowny ruch steru w górę i w dół przez co puściły zawiasy. Z tego co mi się wydaje, to jednak C-130 powinien mieć dość dużą bezwładność i same siły potrzebne do wychylenia steru dość duże, a ruch steru - szczególnie przy dużych prędkościach dość powolny.
Śmiem twierdzić, że gdyby do uszkodzenia steru doszło w czasie wyprowadzenia z rzekomej spirali, to dzisiaj rozmawialibyśmy o ofiarach i katastrofie...

Jasna sprawa nie jestem członkiem PKBWL a moja wiedza w tym temacie ogranicza się do domysłów, jednak sprawa steru głębokości mnie dość mocno zastanawia.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #829 dnia: Lutego 18, 2010, 19:58:15 »
Chodzi mi o to, że przy dużych kątach natarcia, ogon będzie znacznie niżej - stąd i stery wystawione są na działanie flory i fauny naszej niebieskiej kulki. Tzn. łatwo nimi zahaczyć o drzewa itp.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #830 dnia: Lutego 18, 2010, 20:26:10 »
Mogło by też tak być. Jednak że tak to ujmę było by to "chirurgiczne cięcie" no bo krawędź natarcia wygląda czyściutko. Do tego kontakt z w/w florą i fauną musiał by się odbywać bardziej po zboczu jakiegoś stoku. Bo przecież gdy samolot idzie na dużym kącie natarcia, to ster głębokości będzie raczej wychylony w górę.

Czy wiadomo jest, jaka była przyczyna awarii, której następstwem było to awaryjne lądowanie i dość poważne uszkodzenie samolotu ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #831 dnia: Lutego 18, 2010, 20:33:48 »
No właśnie żadnych szczegółów nie znamy.

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #832 dnia: Lutego 18, 2010, 20:37:10 »
Hmmm. Nawet jeśli ktokolwiek wie, to nie wydaje mi się, żeby wychylał się przed szereg oficjalnej wersji, która zostanie wydana przez KBWL, tu na ogólnodostępnym forum. Tajemnica służbowa! :118:
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #833 dnia: Lutego 18, 2010, 21:07:58 »
Uszkodzenie steru wysokości wygląda raczej na działanie sił aerodynamicznych a nie roślinności, na ogonie nie widać śladów flory. Natomiast przypomina to trochę ogon 747 po tym jak wykonał beczkę z przeciążeniem 5g:


http://en.wikipedia.org/wiki/China_Airlines_Flight_006

Cytuj
A ja mam pytanie jak można sterować samolotem mając mniej niż 1/4 steru wysokości?
W przypadku awarii układu sterowania sterem wysokości można się ratować trymerem, ale tutaj nie ma fizycznie ponad 75% powierzchni steru  Czy jest to w ogóle wykonalne? Czy może raczej prawa połówka steru odpadła już na pasie?

Nie takie rzeczy ludzkość widziała:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_96
http://en.wikipedia.org/wiki/DHL_shootdown_incident_in_Baghdad
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #834 dnia: Lutego 18, 2010, 21:42:51 »
Dziękuję, obraz się trochę wyostrzył, czyli działały siły aerodynamiczne na ster wysokości, powodując ich uszkodzenie? Takie kolejne pytania: czy świadczy t o umiejętnościach pilotów, czy raczej o ich braku? Czy wina jest po stronie maszyny (bądź co bądź już, chyba, wiekowej)?
L'ordre règne à Varsovie!

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #835 dnia: Lutego 18, 2010, 22:07:48 »
Dziękuję, obraz się trochę wyostrzył, czyli działały siły aerodynamiczne na ster wysokości, powodując ich uszkodzenie? Takie kolejne pytania: czy świadczy t o umiejętnościach pilotów, czy raczej o ich braku? Czy wina jest po stronie maszyny (bądź co bądź już, chyba, wiekowej)?
To już jest temat dla Faktu, czy Onetu.
Nie ma co osądzać ludzi, nie posiadając wiedzy o tym co się naprawdę stało. Zaś utrata steru wysokości to jedna z najmniej przyjemnych rzeczy dla pilota.

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #836 dnia: Lutego 19, 2010, 14:30:32 »
A może po prostu samo lądowanie było na tyle "twarde", ze ster wysokości urwał się po przyziemieniu?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #837 dnia: Lutego 19, 2010, 16:01:54 »
Na pewno nie byłoby jedyną przyczyną wtedy. Herki miały już tak twarde lądowania, że skrzydła odpadały, ale stery pozostawały na swoim miejscu. Trzeba czekać na raport.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #838 dnia: Lutego 19, 2010, 16:05:05 »
I mi się wydaje, że ster został uszkodzony ostrym manewrowaniem, a jak już samolot przyglebił urwał się całkiem. Mało możliwe w moim przekonaniu jest posadzenie czegokolwiek na ziemi bez steru wysokości w taki sposób by choć trochę przypominało stan pierwotny.
Edit: Faktycznie nie ma co gdybać trzeba czekać na raport bo zaraz jakieś niestworzone historie zaczną wychodzić jak na onecie.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #839 dnia: Lutego 19, 2010, 18:19:34 »
I mi się wydaje, że ster został uszkodzony ostrym manewrowaniem, a jak już samolot przyglebił urwał się całkiem. Mało możliwe w moim przekonaniu jest posadzenie czegokolwiek na ziemi bez steru wysokości w taki sposób by choć trochę przypominało stan pierwotny.
Można próbować, tak jak w przypadku Lotu 232 linii United Airlines z takim oto efektem: http://www.youtube.com/watch?v=u7yDY9n2DDM
Symulacja komputerowa tego wygląda tak: http://www.youtube.com/watch?v=7euknsp4Qz8&feature=related.

Czy tak czy siak wielkie brawa dla naszej załogi, że potrafiła na czymś takim wylądować.