Autor Wątek: DCS A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!  (Przeczytany 41959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Troghv

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #45 dnia: Października 07, 2010, 18:40:22 »
O komunikacji się nie wypowiem, ale z tego co zauważyłem jeszcze nie działa. Generator działa ale nie w pełni, tzn. briefing jest po rosyjsku. Żołnierze nadal czekają na kulkę :004:

I żeby nie być gołosłownym oto screeny z huda:



Jak ktoś lubi program "lupa" to polecam, lub zakup silnych okularów.

Tutaj wspaniały HDR i "przepiękne" chmurki.



http://img408.imageshack.us/img408/1719/screenshot012zu.jpg - link z forum.

Tak więc wniosek prosty i oczywisty. Symulator nie może być "ładny" graficznie- bo jest symulatorem (co za absurd)
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2010, 18:50:42 wysłana przez Troghv »

qrdl

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #46 dnia: Października 07, 2010, 18:53:02 »
Symulator nie może być "ładny" graficznie- bo jest symulatorem (co za absurd)

Absurdem jest założenie, że ktoś podchodząc poważnie do kwestii symulatora będzie sobie stawiał za cel zrobienie grafiki na poziomie współczesnych mu strzelanek, bo nie jest to robione ani "ot tak" ani na pewno nie jest tanie, zważywszy, że symulatory ledwo się trzymają na rynku, a czy przynoszą zyski? Tego raczej nie można zakładać z całą pewnością... więc zabawa w dupopląsy z "niebem" chyba nie wyszłyby na dobre. Zresztą pewnie FO to naprawi, jak już niedługo wyjdzie.
Tak przy okazji... z ładnych symulatorów polecam "Mafię", "Asssin coś tam" i takie tam Armamay 2/3 i HAWXA.

Tako rzecze,
Zaratustra

Troghv

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #47 dnia: Października 07, 2010, 19:09:10 »
Człowieku, ależ ja to doskonale wiem co napisałeś powyżej dotyczących samej symulacji. Wiem, że ona jest priorytetem. Tylko czemu symulator nie może wyglądać przyzwoicie? Nie mówię tu już o "wypasie" graficznym...ale o w miarę przyzwoitym wyglądzie vide najnowszy SH. Chyba do Ciebie nie przemawiają te screeny, no cóż każdy ma swój gust.

Tak przy okazji... z ładnych symulatorów polecam "Mafię", "Asssin coś tam" i takie tam Armamay 2/3 i HAWXA.

Ale żeś się uparł, widać głodnemu chleb na myśli.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #48 dnia: Października 07, 2010, 19:13:15 »
Absurdem jest założenie, że ktoś podchodząc poważnie do kwestii symulatora będzie sobie stawiał za cel zrobienie grafiki na poziomie współczesnych mu strzelanek...
Zastanawiające stwierdzenie, zważywszy, że kiedyś to właśnie symulatory lotnicze stawiały poprzeczkę w dziedzinie jakości grafiki.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #49 dnia: Października 07, 2010, 19:13:44 »
Jak obiecałem - testów ciąg dalszy:
Sprzęt:
Procesor - C2D E8400 3.8GHZ
Pamięć - 4GB Ram
Grafika - GTX280
System - Win7 x64
Symulator jest zainstalowany z kodu 64 bitowego
Wszystkie ustawienia są na high.
Civilian trafic - Medium
Tryb gry - Symulacja
HDR włączony
Trawa - 200 m
Wygładzanie krawędzi z poziomu gry - włączone

Na wstępie powiem że zauważyłem ciekawą sprawę związaną z ilością klatek. Chodzi o to że w dotychczasowych produkcjach lot z ilością klatek na poziomie 20 - 22 był już uciążliwy z powodu ewidentnych przycięć. W DCS A-10C wspomniane 20 - 22 klatki pomimo przekroczenia progu widzialności przycięcia są minimalne i na ogół niezauważalne. Nie wiem w czym rzecz, ale możliwe że licznik klatek jest jeszcze niedopracowany i zaniża.

Jeżeli chodzi o obraz na MFD z Liteninga to spadek wydajności jest prawie niezauważalny 1 - 2 klatki to bardzo dobry wynik





W poprzednich produkcjach lusterka uchodziły za prawdziwe zjadacze klatek. W DCS A-10C możemy sobie ich używać do woli. Spadek wydajności na poziomie jednej klatki można po prostu przemilczeć.





I na koniec rzut oka na omawiane wcześniej chmury:


Co do nieczytelności HUDa nie mogę się wypowiedzieć, ponieważ wyczytałem że na instalacji 64 bitowej póki co TrackIR nie działa więc go nie próbowałem nawet odpalać.
11:05 PM

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #50 dnia: Października 07, 2010, 19:22:09 »
I żeby nie być gołosłownym oto screeny z huda:
=
Jak ktoś lubi program "lupa" to polecam, lub zakup silnych okularów.


Ze swej strony polecam zoom ;) Czego oczekujesz odpalając grę w 1280x1024 i dając takie oddalenie że pojedynczy znak ma kilka pikseli wysokości? Równie dobrze możesz narzekać że przyciski są za małe i trudno w nie trafić myszką. Niestety, czcionka jest drobna, ale taka jest w rzeczywistości.
Na screenie z forum który podlinkowałeś, oraz na screenach Szelmy wszystko na HUD jest czytelne z normalnej odległości, ale HUD licząc w pikselach jest gdzieś o połowę większy.

Cytuj
Co do nieczytelności HUDa nie mogę się wypowiedzieć, ponieważ wyczytałem że na instalacji 64 bitowej póki co TrackIR nie działa więc go nie próbowałem nawet odpalać.

Wystarczy że zainstalujesz wersję 32 bit.

Cytuj
Absurdem jest założenie, że ktoś podchodząc poważnie do kwestii symulatora będzie sobie stawiał za cel zrobienie grafiki na poziomie współczesnych mu strzelanek, bo nie jest to robione ani "ot tak" ani na pewno nie jest tanie, zważywszy, że symulatory ledwo się trzymają na rynku, a czy przynoszą zyski?

Grafa jest jak najbardziej celem przy poważnym podejściu do każdej gry komputerowej (w tym symulatora), bo to głównie nią przyciąga się nowych klientów. W RoF jakoś udało się pogodzić te dwie rzeczy, mamy i realistyczny symulator, i współczesną grafikę. Jasne, że z naszego punktu widzenia lepiej, gdy nacisk położony jest na symulację i trzeba się cieszyć, że ED poszło w tym kierunku, ale nie ma co besztać człowieka za to, że nie podoba mu się grafika. Bo owszem, bywa lepsza, nawet w symulatorach.
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2010, 19:34:14 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #51 dnia: Października 07, 2010, 19:43:27 »
Zastanawiające stwierdzenie, zważywszy, że kiedyś to właśnie symulatory lotnicze stawiały poprzeczkę w dziedzinie jakości grafiki.

Dziś można powiedzieć, że dalej są nieco przed 'tłumem', może nie pod względem grafiki, ale jest niewiele gier które mają 64bitowe binarki. Wśród symulatorów już mamy DCS, XPlane 10 z którymś patchem też ma otrzymać 64bitową wersję. Miejmy nadzieję, że RoF, SoW i Flight też pójdą za ciosem...

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #52 dnia: Października 07, 2010, 19:55:27 »
Przejście ma sens, gdy program faktycznie potrzebuje aż tyle pamięci. Na forum ED już pojawiają się raporty, że obie wersje wydajnościowo się nie różnią.

Cytuj
XPlane 10 z którymś patchem też ma otrzymać 64bitową wersję

Muahaha, i rozmawiaj tu o w miarę stabilnej platformie dla developerki. Przecież przejście na 64 bity wymaga, aby wszystkie biblioteki używane przez program były 64 bitowe. Czyli wszystkie addony w postaci binarek (wliczając awionikę samolotów napisaną w C++) przestaną być kompatybilne. A oni takie rzeczy chcą dodawać w patchu.
Sorry, oftop taki :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #53 dnia: Października 07, 2010, 20:03:22 »
@Sun
Słusznie zauważyłeś Sun - kiedyś tak było. Dziś tą niszę wypełniły bardziej popularne produkty tzn. trafiające do szerszego grona odbiorców :).

I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

empeck

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #54 dnia: Października 07, 2010, 20:05:47 »
Przejście ma sens, gdy program faktycznie potrzebuje aż tyle pamięci. Na forum ED już pojawiają się raporty, że obie wersje wydajnościowo się nie różnią.

W Black Sharku podobno były jakieś tam problemy z pamięcią w dużych kampaniach pod Vistą i 7, może te 64bity to rozwiązują? Z tego co pamiętam, był też problem z ilością jednostek na mapę, czy coś w tym stylu.

Muahaha, i rozmawiaj tu o w miarę stabilnej platformie dla developerki. Przecież przejście na 64 bity wymaga, aby wszystkie biblioteki używane przez program były 64 bitowe. Czyli wszystkie addony w postaci binarek (wliczając awionikę samolotów napisaną w C++) przestaną być kompatybilne. A oni takie rzeczy chcą dodawać w patchu.
Sorry, oftop taki :)

Taa, wiem. Zwłaszcza, że XPlane nie ma interpretera jak FS9/FSX, tylko wszystko ponad standard jest kompilowane ;) Już widzę jak developerzy wydają sześć wersji binarek. ;)

qrdl

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #55 dnia: Października 07, 2010, 20:57:39 »

Ale żeś się uparł, widać głodnemu chleb na myśli.

Dziękuję za darmową amatorską psychoanalizę :-)

Troghv

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #56 dnia: Października 07, 2010, 21:08:08 »
Ze swej strony polecam zoom ;) Czego oczekujesz odpalając grę w 1280x1024 i dając takie oddalenie że pojedynczy znak ma kilka pikseli wysokości? Równie dobrze możesz narzekać że przyciski są za małe i trudno w nie trafić myszką. Niestety, czcionka jest drobna, ale taka jest w rzeczywistości.

Problemem nie jest rozdzielczość bo występuje także na panoramie.
Rozwiązanie okazało się blachę. Problem stanowił sam TIR, który to domyślnie przypisał się w axisach. Wystarczy przypisać TrackIr-Z do Zoom View i wszystko wraca do normy. Ot takie małe niedociągnięcie.

Słówko o wydajności. Wersja x64 wydaje się być bardziej wydajniejsza, przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Zauważalnie mniej potrafi przyciąć przy większych akcjach.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #57 dnia: Października 07, 2010, 22:50:30 »
Rozwiązanie okazało się blachę. Problem stanowił sam TIR, który to domyślnie przypisał się w axisach. Wystarczy przypisać TrackIr-Z do Zoom View i wszystko wraca do normy. Ot takie małe niedociągnięcie.

Problem stanowił nie trackir, tylko użytkownik, który nie potrafi używać skrótów klawiszowych zmieniających kąt widzenia (zoom) ;) TrackIr-Z jako oś Z to prawidłowe, naturalne ustawienie. Zoom pod tą osią na pewno nie jest czymś normalnym, ot przyzwyczajenie ze starego Lock Ona gdzie oś ta była przypisana w ten sposób na siłę, żeby zrobić z niej jakiś użytek.

A że HUD jest kolimowany, nie da się go powiększyć przysuwając wirtualną mordkę bliżej ramki.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

poko24

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #58 dnia: Października 07, 2010, 23:19:37 »
Przepraszam za zwłokę, ale dopiero teraz miałem czas przysiąść do bety. Sam jestem szczerze bardzo zadowolony z zakupu - póki co, bo to pierwsze wrażenie. Nie będę wymieniał błędów, bo wiadomo, że to beta. U mnie chodzi w miarę stabilnie (na 5 sesji jakie odbyłem miałem jeden CTD) i latam z tymi samymi ustawieniami co w BlackSharku (wszystko na high, a woda na medium, 512 rozdziałka zegarów, bez HDR ani TSSAA, fullscreen, bez lusterek, trawa na 30 m) i gra się płynnie na moim Core2Duo E8500, GTX285, 4GB RAM, System Win7x64, choć przy płonących pojazdach 1 km przed nosem porafi ciut przyciąć FPS. Jako, że jest to wczesna beta nie została jeszcze zoptymalizowana i płynność animacji może wzrosnąć po wydaniu finalnej wersji. I tak jest dobrze. Woda wygląda ładniej nawet na medium ustawieniach.
By używac TrackIR'a trzeba przy instalowaniu zaznaczyć by DCS wgrał 32-bitowe pliki i później odpalić wersję x86 execa. To wina NaturalPoint, które nie udostępniło jeszcze sterowników 64-bitowych.
Model lotu nie może równać się z żadnym simem (poważnie, może poza Rise Of Flight).
By coś więcej powiedzieć musiałbym przeczytać manuala, bo A10 Charlie ma dość skomplikowaną awionikę. A może po prostu mam problem ze zrozumieniem skrótów oznaczeń systemów używanych w tego typie jednostce. Myśliwiec myślę pojąłbym i opanował szybciej. Treningów nie ma wszystkie póki co, a tylko dwa pierwsze mają w ogóle nagraną narrację głosową (brak też comm'ów dźwiękowych).

Tutaj kilka screenów z wypadu z Batumi na poligon. Na końcu efekt zrzucenia na zbyt niskiej wysokości dwóch Mk82. Przy okazji spójrzcie jak ustawione są lusterka na kokpicie przy ustawieniu opcji "mirrors off".





« Ostatnia zmiana: Października 07, 2010, 23:26:19 wysłana przez poko24 »

Offline IVO

  • Trolle
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #59 dnia: Października 08, 2010, 17:24:39 »
Ja panowie też zaopatrzyłem się w ten super nowoczesny symulator i jestem załamany.