Autor Wątek: Poprawki do IL2:CloD.  (Przeczytany 123715 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #165 dnia: Kwietnia 24, 2011, 15:22:31 »
Tak sobie myślę - gdyby nie tamte 8 AIków, to wszystkie Foki skupiły by się na tych 2 pilotach. I wątpię by by cokolwiek zbombili, może jakieś stodoły.
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #166 dnia: Kwietnia 24, 2011, 15:32:30 »
Tak sobie myślę - gdyby nie tamte 8 AIków, to wszystkie Foki skupiły by się na tych 2 pilotach. I wątpię by by cokolwiek zbombili, może jakieś stodoły.

Ehhh ...
Oczywiście masz rację, oprócz jednej fundamentalnej zasady. AI jest całkowice przewidywalne. Człowiek już nie.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #167 dnia: Kwietnia 24, 2011, 15:36:42 »
Potwierdzasz tylko to, o co mi chodzi. Nie chodzi mi o 'klimat', bo wiadomo, że AI nie zastąpi człowieka. Ale w momencie, kiedy opisujesz misje 8 vs 2, a o formacji sześciu bombowców pilotowanych przez ludzi piszesz tonem jakbyś widział ją raz i to dawno temu, no to o czym w ogóle ta rozmowa :)

Ja piszę co jest potrzebne, Ty piszesz jakie misje są najciekawsze (Twoim zdaniem). AI niepotrzebne, multi only, a zaraz będą jęki o jakąś małą mapę, żeby ta garstka ludzi, która zostanie mogła się w ogóle znaleźć.

Wiadomo, że charakter gry jest taki, że po pierwsze ciężko zebrać dużo ludzi jednocześnie i w dodatku jakoś zorganizować, po drugie większość chce udawać asa przestworzy a nie mięso armatnie od trzymania karabinu w wieżyczce bombowca przez 2 godziny. Ale weź zrób teraz jakiś w miarę realistyczny scenariusz z BoB'a mając do dyspozycji ludzi na 2 bombowce i 3 myśliwce eskorty.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Zefirro

  • Gość
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #168 dnia: Kwietnia 24, 2011, 15:55:38 »
AI jest całkowicie przewidywalne.
AI jest takie, jak je zaprogramował człowiek i oddaje to, jak wiele pracy w to włożył. Ponieważ jest czasem traktowane jedynie jako tło, to dopracowanie tego elementu leży. Poza tym napisanie kodu obsługującego AI wymaga pewnej wyobraźni, której nie musi mieć każdy z programistów. Wymaga też bardzo dużego doświadczenia w "wirtualnych bojach", czego też nie oczekuje się od szarego programisty. Napisanie dobrego AI jest trudne, ale nie jest niewykonalne. AI z Ił-2 wiele brakuje do przyzwoitego poziomu i jest rzeczywiście tylko tłem. Natomiast nie zgadzam się, żeby na podstawie tego stwierdzać, że każdy komputerowy przeciwnik ma być o kilka klas gorszy od ludzkiego.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #169 dnia: Kwietnia 24, 2011, 19:37:09 »
AI jest takie, jak je zaprogramował człowiek i oddaje to, jak wiele pracy w to włożył. Ponieważ jest czasem traktowane jedynie jako tło, to dopracowanie tego elementu leży. Poza tym napisanie kodu obsługującego AI wymaga pewnej wyobraźni, której nie musi mieć każdy z programistów. Wymaga też bardzo dużego doświadczenia w "wirtualnych bojach", czego też nie oczekuje się od szarego programisty. Napisanie dobrego AI jest trudne, ale nie jest niewykonalne. AI z Ił-2 wiele brakuje do przyzwoitego poziomu i jest rzeczywiście tylko tłem. Natomiast nie zgadzam się, żeby na podstawie tego stwierdzać, że każdy komputerowy przeciwnik ma być o kilka klas gorszy od ludzkiego.

Zefir - nigdzie nie napisałem, ze AI ma być, lub jest gorsze od człowieka. W "starym" walka z AI to była meczarnia - AI widzi przez chmury, nie sposób "zajśc" go od tyłu, wykonuje manewry dużo gwałtowniej i dużo dokładniej niż człowiek. Ale w przypadku kiedy latasz przeciwko niemu dłużej niż 3 lata  - to czym jest  w stanie Cię zaskoczyć ? Niczym. Nie wiem jak dobry musiałby być programista aby na poziomie programowania przewidzieć wszystkie mozliwe kombinacje do jakich może dojśc w tak skomplikowanym i dynamicznie zmieniającym się środowisku jakim jest walka powietrzna. Obojętnie jak dobrze będzie "zaprogramowane" AI - to i tak bedzie to schemat. Poznanie go to tylko kwestia czasu.

Potwierdzasz tylko to, o co mi chodzi. Nie chodzi mi o 'klimat', bo wiadomo, że AI nie zastąpi człowieka. Ale w momencie, kiedy opisujesz misje 8 vs 2, a o formacji sześciu bombowców pilotowanych przez ludzi piszesz tonem jakbyś widział ją raz i to dawno temu, no to o czym w ogóle ta rozmowa :)
Ja piszę co jest potrzebne, Ty piszesz jakie misje są najciekawsze (Twoim zdaniem). AI niepotrzebne, multi only, a zaraz będą jęki o jakąś małą mapę, żeby ta garstka ludzi, która zostanie mogła się w ogóle znaleźć.
Wiadomo, że charakter gry jest taki, że po pierwsze ciężko zebrać dużo ludzi jednocześnie i w dodatku jakoś zorganizować, po drugie większość chce udawać asa przestworzy a nie mięso armatnie od trzymania karabinu w wieżyczce bombowca przez 2 godziny. Ale weź zrób teraz jakiś w miarę realistyczny scenariusz z BoB'a mając do dyspozycji ludzi na 2 bombowce i 3 myśliwce eskorty.

Myślę, ze nie załapałeś o co mi chodzi. Wielokrotnie widziałem takie formacje - albo je atakowałem, lub eskortowałem. Dlatego piszę, ze AI jest zbędne. Wystarczy znależć odpowiednią liczbę ludzi zainteresowanych lataniem bombowcami. Ich liczba wcale nie jest mała (o czym świadczy popularnośc misji typu "bombrun" na starym VOWie) ale trzeba im to umożliwić. Stworzyć takie typy misji aby piloci ciężarówek mogli się wykazać. A w "starym" czasem to nie było mozliwe i kierowca "stara 66" wziadał do mietka czy foki i był tylko celem. Chcesz czy nie w takim symulatorze jest pewnego typu "specjalizacja" i aby być skutecznym pilotem heńka czy juhasa 88 nie wystarczy tylko wiedzieć jak się startuje, ląduje i przełącza pomiędzy stanowiskami strzelców. Trzeba znać wiele rzeczy związanych z celowaniem (wysokości i prędkości przy zrzucie) bombami, które są mi zupełnie obce. Psik i ja bylismy jedynymi ludzmi wśród naszych znajomych wykorzystujacymi Ju-88 zgodnie z jego przeznaczeniem jako bombowce nurkujące  :002: :002: :002:
Nie potrzeba małej mapy. Mówimy o walce online. Choćbyś nie wiem co robił i tak nie zasymulujesz BoB'a w czasie rzeczywistym w takiej ilośći aby to chociaż wyglądało jak namiastka Bitwy o Anglię. Chociaż z punktu widzenia technicznego jest coś takiego mozliwe - latałem na ADW gdzie limit był 90 graczy onlie. I czasem tak było 45 na 45-ciu. Wrażenie niesamowite, szczególnie jesli widziałeś formację iłów w ilośći 8 sztuk osłanianą przez 10 iszaków czy jaków. Wspomniałem również w moim poprzednim poście, ze takie rozwiązanie nie było mozliwe z powodu hostwania misji z poziomu HL'a (max bodajże 16x16). Teraz w CoD mamy servery dedykowane  - Kmpfverband stoi na 255 ludzi bodajże. Nie wiem co prawda co zrobi mój komp jak zobacze przez revi więcej niż 20 samolotów strzelających jednoczesnie (może moja karta się stopi :-P ) - ale technicznie jest to teraz wykonalne.
Realistyczny scenariusz do BoB'a - tak jak piszesz w miarę - to tylko offline. Ale to nie moja działka, więc się nie wypowiadam.
Przestawione powyżej rozważania odnośnie AI należy traktować tylko i wyłącznie w kontekście walki "stricte" online ;-)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #170 dnia: Kwietnia 24, 2011, 21:00:33 »
A no to w takim razie jeśli faktycznie daje się zebrać tyle osób w grze online i to na porządku dziennym, to faktycznie AI w Iłku multi nie będzie potrzebne. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #171 dnia: Kwietnia 26, 2011, 11:38:12 »
Zaryzykowałem i zainstalowałem ponownie tym razem z paczami i ... jest gorzej niż było. Nad lądem cały czas przycięcia na tyle duże, że nie da się lecieć. Nad wodą jest ok.
O np.: Londynie teraz mogę zapomnieć. Czyli jak dla mnie duży krok w tył po paczach.
Pozdrawiam.
 

Offline janweg

  • *
  • Świętoszek
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #172 dnia: Kwietnia 26, 2011, 13:27:36 »
Coś jest chyba nie tak z Twoim systemem. Po puczach jest jednak znacznie lepiej. Wyłącz Aero - może to jest przyczyna? Na E8400 i GTS50 1GB  nad wodą dało się latać.

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #173 dnia: Kwietnia 26, 2011, 14:09:06 »
Sprawdziłbym również ustawienia AA. Podobno po ostatnim patchu w końcu AA zaczęło działać, więc jeśli wcześniej miałeś włączone, to teraz właśnie wygładzanie może być powodem gorszego działania CoD.

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #174 dnia: Kwietnia 26, 2011, 18:30:24 »
Aero już sprawdziłem, to nie jest to, żadnej różnicy. Ustawień nie zmieniałem przed i  po paczowaniu. AA wyłączone.
Przed paczem wszystko było w miarę ok, teraz jest katastrofa. Zupełnie nie mam pomysłu o co chodzi tej grze. :/
Pozdrawiam.
 

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #175 dnia: Kwietnia 26, 2011, 19:31:58 »
Ta gra jest opętana, na każdym sprzęcie chodzi jak jej tam pasuje. Przed chwilą testowałem HD5770 przycięć nie było, na HD4890 już się pojawiły po czym po wymianie na HD5770 znowu się pojawiły. Gra domyślnie ustawiona na najniższe detale + wyłączone Aero i w tle żadnych aplikacji. Dziadostwo, sztukowanie i prowizorka na całego. Jakakolwiek zmiana sprzętu pod tą grę jest idiotyzmem i stratą kasy.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #176 dnia: Kwietnia 26, 2011, 20:58:02 »
Może to znowu kwestia lubienia kart tylko jednego producenta. Na i5 760@4GHz + GTX 570 nie mam już praktycznie żadnych problemów z wydajnością. W locie koszącym nad Londynem na ustawieniach full max jest około 20 fps, a po zmianie Buildings z Unlimited na High 30 fps. Tylko co z tego, skoro nawet po odjęciu problemów z wydajnością tyle rzeczy jest spartolonych, że na chwilę obecną tytuł jest dla mnie niegrywalny.

Tak jak Mazak pisze nie ma co zmieniać komputera pod tę grę, jak ją naprawią to wydajność wzrośnie i sprzęt komputerowy stanieje do tego czasu. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #177 dnia: Kwietnia 26, 2011, 21:15:38 »
Ja tam nie mam jakiś preferencji dotyczących producenta kart. Wpadło mi w łapy takie cudo i przy okazji sprawdzenia czy wszystko z nią OK zapuściłem tego gniota. Sprawdzałem też w RoFie i A-10. Poza tym karta jest na czasie i ze średniej półki więc chciałem mieć porównanie :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #178 dnia: Kwietnia 26, 2011, 21:28:46 »
Ja tam nie mam jakiś preferencji dotyczących producenta kart.

Ty nie masz, ale mnie chodzi o CloDo   :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #179 dnia: Kwietnia 26, 2011, 21:36:18 »
Stary Iłek miał preferencję na karty nVidii, więc jego młodszy braciszek CloD (właściwie to powinien się nazywać BoBek) też ma takie preferencje.