Autor Wątek: ARMA 3  (Przeczytany 65254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #75 dnia: Lipca 30, 2013, 15:36:02 »
Oni chcą go użyć i elementy silnika za to odpowiedzialne mają być już w dniu premiery. Problemem jest czas, bo sama Arma 3 ma już i tak spore opóźnienie przez tę grecką aferę. Do tego sama alfa i beta również znacznie opóźniły cały proces, bo wyszła masa bugów i innych rzeczy, które są bardziej priorytetowe niż latanie trzepaczkami. Popatrzcie sobie ile jest ticketów na  feedback trackerze i jakich rzeczy niektóre z nich dotyczą.

Trzeba zdać sobie sprawę z 2 rzeczy: Arma to przede wszystkim gra z naciskiem na piechotę, a druga sprawa jest taka, że BIS ma teraz szerszą publikę i chce, żeby produkt końcowy w dniu premiery był najbardziej dopracowaną grą z serii z możliwie najmniejszą ilością bugów. Zależy im na dobrych recenzjach (a nie jak w przypadku pierwszej Army, gdzie dostali liczne baty za bugi), żeby przyciągnąć graczy i zarazem nie zniechęcić tych, dla których to pierwsza Arma.

Jest masa rzeczy ważniejszych od tego FMu, jak choćby to nieszczęsne menu akcji, czy poprawienie animacji i dopracowanie physxa. Do tego mamy kwestię dalszych optymalizacji silnika i wprowadzenie kliku nowych ficzerów (gdzie jest możliwość strzelania z samochodu, albo rozkładania bipoda?). Większość graczy Army zasuwa w niej na piechotę i dopracowanie tego aspektu ma priorytet. Premiera już na jesieni i jeśli chcą to zrobić mądrze, to muszą wypuścić przed końcem października. FM z TKOH wciąż jest możliwy, ale zapewne będzie później.

Tia, a Iłek to nie symulator samolotów, awionika jasno na to wskazuje.

Nie potrzeby bawić się w ironię - iłkowa awionika, akurat jest i działa, lecąc patrzysz na przyrządy i ich wskazania są stałym elementem symulacji. Teraz popatrz na Armę, połowa rzeczy w kokpicie to jakieś bzdury, zegarki ozdobne i wyświetlacze niczego, w dodatku mało przejrzyste, bo ich ostrość zalezy od ustawienie PIP (które potrafi zamordować klatki na słabszym sprzęcie). Nie latałem w TKOH poza demem, ale wystarczająco naśmigałem się Hyziem, żeby wiedzieć, że bez wskazań prędkościomierza, wysokościomierza, VVI czy sztucznego horyzontu, to sobie realistycznie można... rozbić się.

_michal

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #76 dnia: Lipca 30, 2013, 15:49:12 »
Czyli możemy się zgodzić, że się nie zgadzamy.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #77 dnia: Lipca 30, 2013, 16:15:17 »
To nie jest tak, że się nie zgadzamy, bo ja też chcę ten FM, po prostu staram się przedstawić punkt widzenia, który tłumaczy, dlaczego go nie będzie. Jest tona rzeczy, której w Armie nie ma. Grając w mniej realistyczne gry typu Ghost Recon, Rainbow Six, czy Delta Force, masz takie opcje zabawy jak CQB, stealth, czy możliwość strzelania siedząc w drzwiach śmigłowca (to nawet BF ma). W Armie tego nie ma, no może poza CQB bo nowe animacja polepszyły sprawę. Większość ludzi lubiących realizm nie wyobraża sobie Army bez ACE i mają rację. Przelazłem chyba wszystkie kampanie w 2 za wyjątkiem tej Czeskiej i realizm rozgrywki jest... delikatnie mówiąc daleki od ideału. Nawet zwykła wymiana ognia z użyciem osłon była czymś dziwnym i słabo działającym do czasu nowych animacji z A3. Wciąż nie można przeskoczyć przez murek, który sięga Ci wyżej niż do pasa, samochody nie mają manualnej skrzyni biegów, czołgi nie mają nawet uproszczonej symulacji pancerza itd. Można tak godzinami, a jest jeszcze masa drobniejszy i bardziej palących spraw. Wprowadzenie tego FMu oznaczałoby pewnie, że inne sprawy pójdą na dalszy plan i ludzie będą jęczeć. Bo niby dlaczego piloci śmigłowców mają być klasą uprzywilejowaną?

Poza tym innym problemem jest animacja kokpitu. Wspomniałem już o przyrządach, ale np pedały i dźwignia skoku w ogóle się nie ruszają. Początkowo BIS chciał zrobić full wypas wnętrza i animacje, zresztą sam widziałeś jak wygląda taki Ifrit w środku. Wyszło jednak jak wyszło, zabrakło czasu i pozostaje nam żywić nadzieję, że BIS kiedyś do tego wróci. Myślę, że jeśli gracze będą chcieli i o tym pomarudzą, to tak się stanie, a jak nie to są jeszcze mody.

_michal

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 30, 2013, 16:22:08 »
Dlatego właśnie w Armie nie ruszam pojazdów. Bo po prostu ich uproszczona mechanika mocno się kłóci z zasadami które rządzą piechotą.

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 30, 2013, 17:16:42 »
No właśnie. Niech postawią na dopracowanie wszystkich rzeczy związanych z piechotą. Ja niemal 100 procent wszystkich ARMA i OF spędziłem biegając na wirtualnych nogach. I te misje były najciekawsze, najbardziej emocjonujące itp. Pojazdy najlepiej sprawdzały się jako drobny dodatek. Dla mnie może być to w przyszłorocznych paczach.

Mechanika gry w ARMA 3 zmieniła się w porównaniu z poprzednimi częściami, ale i tak wymaga dopracowania. Wspomniany brak rozkładanego podparcia dla karabinów, system chowania się za osłonami, strzelania zza zasłony itp. Porównując na przykład z Red Orchestra 2, którą bardzo lubię, czy BF3, mechanika poruszania się wciąż jakaś taka sztywna.

No i optymalizacja. Symulator piechoty to powinien chodzić cały czas na 60 fps. Mi niestety wydajność wciąż kuleje.
That's Vietnam music... can't we get our own music?

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 30, 2013, 19:03:10 »
System chowania się za osłonami i wychylania się jest w miarę ok. Nie zrobią nic takiego jak w RO, bo się fani będą drzeć, że arcade i Gears of War - to samo jest ze skakaniem, czy jakąkolwiek walką wręcz.

Z pojazdami w Armie to niestety jest tak jak w BF3, niewielkie są nadzieje na zmiany, ale Arma nie jest symulatorem pojazdów. Chociaż w sumie był taki mod do A2 w produkcji, gdzie goście robili pełnoprawnego Apacha, ciekawe co się z tym stało.

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 30, 2013, 20:36:58 »
W Armie 2 mod ACE wprowadzał możliwość rozkładania podstawy pod broń, a kolejny mod możliwość oddawania strzałów siedząc na zewnątrz LB...czyli się da, ale w alphie A3 nawet kompas nie był normalnych rozmiarów, a wiadomo było, że to jedna z podstawowych rzeczy którą się zmienia z poziomu ACE.
Sthud, Acre, elementy ACE...kompletnie nie rozumiem postawy Bohemi, bo skoro dane skryptowe pomiędzy A2, a A3 są kompatybilne, to czemu nie wykorzystać już istniejących rzeczy przy budowie nowej wersji gry? To już chyba nawet nie jest lenistwo tylko piramidalna głupota.
Biorąc to pod wszystko pod uwagę to może oni faktycznie niech się nie biorą za FM.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #82 dnia: Lipca 30, 2013, 23:43:31 »
Oni po prostu wiedzą, że część rzeczy zrobią moderzy i dają im tutaj miejsce. ACRE np jest genialne, ale nie jest konieczne w podstawce. SThud ma swoich zwolenników i przeciwników (ja np nie lubię). BIS zresztą szanuje moderów i nie "kradnie" im pomyslów. W każdym razie te bipody, to akurat powinny być - skoro są w grze, to powinny się rozkładać.

Ogólnie moja lista małych modzików, które czynią rozgrywkę taką, jaka być powinna:
-skakanie podczas sprintu i podciąganie się na rękach
-realistyczne spadanie
-możliwość zmiany broni w ruchu
-flashbang

Jak jeszcze ktoś wykmini jak zrobić strzelanie z pojazdów, to będzie mega, chociaż BIS raczej tego nie planuje, bo jak popatrzycie na nowe samochody, to ich design jest raczej taki, że nie sprzyjają wygodnemu napieraniu przez okna.

Tak czy siak, zapowiedzili na Fejsie, że będzie jeszcze prawdopodobnie jeden większy beta patch i premiera (nie mówię o dev branch, bo tam się łaty sypią codziennie). Czyli wyjdzie jakoś we wrześniu? Pozwolę sobie zaspekulować, że w takiej sytuacji za wiele ficzerów już nie będzie. Pojawią się pewnie jakieś nowe pojazdy/broń (ostatnio JTAC dodali), możliwe nawet, że będzie to jakiś czołg i to na tyle. Reszta ich pracy przed premierą, to będzie skupienie się na dopracowaniu AI (oj trzeba, trzeba, bo głupie czasem, że szok) i przetestowaniu workshopu. Wiem, że to nie to co chcielibyśmy usłyszeć, ale to w końcu Arma - to się moduje, podstawki są raczej słabo grywalne w porównaniu z bajerami od community. Do 2 to mam chyba ze 20 giga tego stuffu wrzucone. ;)

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 31, 2013, 07:54:46 »
Tyle, że to jest bzdura, bo kierując się takim tokiem myślenia powinni również nie ruszać dźwięków w grze, tekstur, animacji postaci i modeli, a tylko oddać do dyspozycji graczy sam silnik - wszystkie wymienione przeze mnie rzeczy były modyfikowane przez moderów.

SThud jest konieczny, gdy grasz w zorganizowanej grupie/oddziale.
ACRE nie jest konieczne, ale zdecydowanie poprawia miodność gry - tym bardziej, że podobny system komunikacji jest przecież już wbudowany w Armę. Można się było chyba dogadać z ludźmi od TS'a (oraz innych tego typu programów) i dodać odpowiedni plugin do gry? Potrafili przecież zaimplementować w grze obsługę TrackIR i Freetracka, a nie są to elementy "konieczne".

Wielu autorów znanych mi modów nie raz deklarowało, że chętnie odda prawa do umieszczenia zrobionych przez siebie modyfikacji w A3. Tym bardziej, że kiedy Bohemia chce coś dodać do gry z dorobku moderów (vide mod z animacjami postaci, który zresztą stanowi podstawę zmian w A3) potrafi nawet zaproponować pracę autorowi.

Wydawało się, że A3 to będzie spory przełom w serii, a tymczasem dostaniemy nową grafikę i poprawiony mechanizm poruszania się postaci...jak dla mnie to żenujące.
Ciekawe jak długo opatrywanie ran będzie polegało na jednym kliknięciu?

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 31, 2013, 08:09:35 »
No nie jest idealnie, ale niestety takie są realia tworzenia skomplikowanych gier przez małe studia. Mnie tam to jakoś bardzo nie drażni, bo samo granie w betę Army 3 jest o wiele przyjemniejsze niż poprzednie części. To co natomiast mnie irytuje, to fakt, że sporo upragnionych ficzerów od dawna jest w VBS i BIS nic nie robi, żeby je dodać do Army (choćby to leczenie). Myślę, że oni po prostu muszą już to wydać. Sporo się pozmieniało, a pamiętajmy, że przecież muszą jeszcze zrobić kampanię, której koncepcja też musiała z przyczyn niezależnych ulec zmianie. Ot kwestia sił na zamiary. Grunt, żeby to co ma się znaleźć w podstawce było dopracowane. Resztę będzie można poprawić modami i kolejnymi dodatkami i patchami, które na pewno będą.

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpnia 06, 2013, 19:23:31 »
http://www.dobreprogramy.pl/ArmA-III-w-sprzedazy-we-wrzesniu-ale-kampanie-dostaniemy-jako-DLC,News,45471.html

Co prawda z kampanii w podstawce Army 2 CO i dlc nie przeszedłem za wiele misji, ale przecież kampania dla "singla" w Armie 3 miała być taaaaaaka suuuuuuper ;-)
Już się zaczynam śmiać z tego co zobaczę jak to "cudo" dlc  w końcu wyjdzie.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpnia 26, 2013, 19:20:57 »
Altis/Limnos jest już na dev branchu. Kawał terenu.

Słit-focia w trakcie zwiedzania:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=173086777


_michal

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpnia 27, 2013, 18:38:53 »


Takie porównanie wielkości mapy z Arma 3 z innymi grami.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpnia 27, 2013, 19:21:16 »
Zapomnieli dać do porównania Daggerfalla.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

_michal

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpnia 27, 2013, 19:41:55 »
Daggerfall się nie liczy bo był generowany.