Kompletnie mnie nie zrozumiałeś. Te silniki, o które mi chodziło były tworzone z myślą o paroletnim sprzęcie.
Nie rozumiem tego zdania. Paroletnim w momencie tworzenia engine'ów, paroletnim w momencie wydania gry, czy paroletnim dzisiaj?
Nie było żadnej pracy na współczesnych rozwiązaniach ani na prototypach rozsyłanych deweloperom. Dlaczego? Bo to były silniki projektowane z myślą o przestarzałej 360ce i PS3.
Zawsze była praca na prototypach, o ile takie były dostępne. Pewien okres przestoju w konsolach nie spowodował zastoju w technologiach gier. Developerzy od dłuższego czasu pracowali już na prototypach PS4 i XBox One. Tak faktycznie to HAL i dostępne API decydują o tym, czy łatwo napisać engine na wiele targetów, czy nie.
Konsole są platformą zamkniętą, tworzoną na wiele lat. Dlatego na początku są "ochy" i "achy" a po kilku latach zaczyna być siermiężnie i ubogo.
When we started on the game six years ago, I looked at the consoles and said ‘These are as good as the PCs that we're on here’, and our development strategy was set up such that we basically developed live on all the platforms there. And now when we’re looking at PCs that have ten times the horsepower of the consoles... I’m making a large change in my direction, just saying ‘We should be focusing on building things efficiently on the PC and [then] deploying on to consoles.’ And we didn’t make that as crisp of a distinction as we should have.
Dobrze jest być zorientowanym w temacie, na który się dyskutuje.
Polecam poprzeglądać Digital Foundry albo oficjalną specyfikację PS4 udostępnioną przez Sony.
I co? dzięki temu ktoś może iść do sklepu w Polsce i kupić PS4 wychodząc z nim pod pachą?

Nie...

Jeszcze ich nie ma na rynku a już moc obliczeniową GPU mają mniejszą od GTX660Ti...
Naprawdę tak myślisz? To sprawdź co siedzi w bebechach Xbox ONE i Playstation 4.
Sugerujesz, że AMD kupił ATI z myślą o Xbox One? Mylisz skutek z przyczyną. To, że AMD siedzi obecnie w obu konsolach jest wypadkową.... wydajności i ceny! Następna generacja konsol może być na intelach lub procach Nvidii albo nawet Samsunga (!). Zależnie od tego, co w danym momencie będzie najkorzystniejszym dla producenta konsoli rozwiązaniem.
To rynek PC nakręca postęp - gdyby nie PC, nie było by AMD, ATI, NVidii. Mieli byśmy za to PowerVR lub produkty "all in one" zamrażane w rozwoju co jakieś 10 lat.
Dlatego
konsole doskonale sobie poradzą, ale
PC-tom nie zaszkodzą
Własnie różnorodność jest błogosławieństwem współczesnego rynku. Nikt już nie mówi, że 640KB pamięci wystarczy każdemu, lub że na płycie komputera powinien być wybrany przez producenta procesor, układ dźwiękowy, graficzny, IO i nie wolno niczego zmieniać