Autor Wątek: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie  (Przeczytany 49942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 20, 2015, 07:14:40 »
Pisząc o jakości Cougara mam na myśli przede wszystkim wykonanie detali, takich jak wszystkie nakładki na haty i swithe.

Kształt przycisków też jest lepiej odwzorowany w Warthogu. O ile pamiętam przy premierze Warthoga chwalili się, że nawet mierzyli opór przycisków i starali się to odwzorować.
Nie miałem przyjemności sprawdzić, ale nie jestem pewien, czy w prawdziwym F-16 te przyciski o których piszesz nie są plastikowe.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 20, 2015, 08:56:20 »
Fakt, odwzorowanie kształtu przycisków w Warthogu jest dokładniejsze. Dawno już nie miałem Cougara w ręku, dopiero teraz przejrzałem sobie zdjęcia i rzeczywiście lepiej to wygląda. Z tym oporem i skokiem poszczególnych przycisków faktycznie pisali że jest to dobrane na podstawie oryginału. A jaki materiał jest użyty w realu na tych przyciskach, ciężko powiedzieć. Nigdy nie widziałem zdjęcia gdzie schodziła z któregoś farba tak jak w Cougarze więc albo są lepiej pomalowane albo faktycznie wykonali ze z tworzywa ;)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 12, 2015, 19:34:25 »
Sesja, sesja i po sesji. Po gorączkowym okresie przed sesją i w trakcie niej wzięliśmy się do pracy. W chwili obecnej składamy konsole centralną, ACES'a  i czekamy na elektronikę :)


Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 12, 2015, 19:53:49 »
Czy ja dobrze widzę po prawej stronie fragment kokpitu jakiegoś benka? Znowu z lewej strony zdjęcia stoi jakiś fotel wyrzucany, zdradzisz co to takiego?
Maciej to może pochwal się, ile w końcu budujecie tych kokpitów? :D

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 13, 2015, 15:10:42 »
Po prawej na końcu 737NG naszego opiekuna :) Po lewej fotel wyrzucany od PZL I-22 ze stanowiskiem, które było inspiracją do rozpoczęcia budowy naszego symulatora :)  W drugiej części sali jest jeszcze kupny symulator Cessny, niestety robi się coraz mniej miejsca  :evil:

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 13, 2015, 15:27:39 »
...niestety robi się coraz mniej miejsca  :evil:

No to wiesz...  :D Chętnie przygarnę fotel i zrobi się trochę więcej wolnego placu   ;)

P.S. Cesna to ten który był kiedyś u nas na forum w dziale sprzedam?

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 13, 2015, 15:53:21 »
Cessna to nowy nabytek, kupiona jako złożony zestaw  :cry:

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 06, 2015, 22:55:46 »
Koledzy jak to jest z Warthog'iem ? Producent pisze, że jest kompatybilny z Cougarem- da się podpiąć przepustnicę od kocura do Warthoga ?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 07, 2015, 00:38:33 »
Nie. Tylko rękojeści joysticka możesz przekładać.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 07, 2015, 09:34:22 »
Można?  :evil: Super :)
F-16C Block50 driver...

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 08, 2015, 21:33:11 »
Cały czas działamy :) Niedawno dostaliśmy OC w wersji kit więc jest co robić- 7x Master 3x USB Exp 2x Servo 1x Dimmer 1 Keyboard  oraz karty I/O niestety wersja już złożona :evil:
Mam nadzieję, że wkrótce dotrze Cougar, udało się dorwać z Holandii 1 sztukę :)




Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 10, 2015, 16:00:20 »
Połączenie softu oraz hardware z OpenCockpits z BMS nie jest najlepszym rozwiązaniem. W moim przypadku w 20008 roku nie miałem dużego wyboru, dlatego wybrałem OC. Obecnie tylko cześć kokpitu jest sterowana z sterowników OC, ponieważ wymieniłem około 70% na DMKeys8, DMJoy oraz simOUT. Zlikwidowałem także MJoy16. OC z swoim SIOC jest idealne dla FSX ale nie z Falconem. Aby zmusić SIOC do pracy z Falconem trzeba zastosować interfejs programowy FAST, który został napisany pod AF przez forumowicza z Viperpits. Od 2008 minęło trochę czsu i powstały nowe wersje Falcona OF oraz BMS4 a program FAST nie został zmodyfikowany. Pomimo tych problemów można korzystać z SIOC, ale trzeba wiedzieć jakie zastosować zmienne dla BMS4.
Drejku zanim zamówił hardware rozeznał temat na Viperpits i wybrał optymalne rozwiązanie. Jest kilku pitbuilderów na wspomnianym forum stosujących OC, ale jest ich niewielu. Ponieważ proszono mnie o pomoc to będę próbował znaleźć coś na ten temat i przesłać na pw. Szkoda, że wygasły zdjęcie oraz szkice, które zrobiłem na stronie http://f16pit.dbv.pl/maintenance.php Jeśli będą pytania dotyczące OC oraz BMS4 to postaram się w tym wątku odpowiedzieć, może tutaj nie znikną.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 13, 2015, 07:40:03 »
Mavericks odblokował stronę http://f16pit.dbv.pl/news.php Na tej stronie są moje opisy związane z sprzętem oraz programem SIOC. Niestety nie ma już zdjęć oraz moich rysunków, ale jest tekst. Jak programować w SIOC opisałem w dziale Elektronika -> Program -> OpenCockpits -> Programowanie przycisków oraz przełączników w SIOC oraz Programowanie LED oraz 7-seg LED w SIOC.
Nie sądziłem, że po tylu latach komuś może się to przydać. Wysłałem do Macieja mój skrypt  który realizuje sterowanie w moim kokpicie. Szczególnie cenne są skrypty opisujące serwa dla przyrządów pokładowych w F16.
Postaram się w tym wątku przedstawić pewne istotne sprawy związane z programowaniem w SIOC oraz sprzętem z OpenCockpits (OC). Przy okazji wyjaśnienie. Mam u siebie jeszcze w kokpicie OC, ale tylko w niewielkim zakresie, może około 30%. Tutaj są pokazane moje płytki # 722 http://il2forum.pl/index.php/topic,9985.720.html Wymieniłem starą Master na nową. Mam tylko oryginalną z OC płytę USB Expansion oraz serwo pozostałe zrobiłem sam. Zmieniłem także sposób zasilania płyt. Wszystkie są zasilane z zewnętrznego zasilacza +5 V. W płycie USB Expansion odciąłem zasilanie od USB.
Na koniec mała uwaga dotycząca zmiennych opisanych w dokumencie SharedMemHeaders (SMH) oraz w FAST. W FAST zmienne są opisane jako VAR 0010, VAR 0011, VAR 0012, VAR 0013 oraz VAR 0015-0018. Tym ostatnim odpowiadają zmienne nazwane VARIABLE #1 do VARIABLE  #4.
W SMH VARIABLE #1 to public enum LightBits, VARIABLE #2 to public enum LightBits2 oraz VARIABLE #3 to public enum LightBits3. Trochę to pogmatwane, ale na tym polegał problem jak się w tym połapać. Codeking w swoim HSC zrobił to bardziej przejrzyście, ponieważ stosuje ozn. z SMH i nie ma problemów. Twórca FAST "mihi" pisał swój program pod AF i nie przewidział, że po drodze powstaną inne wersje Falcona. Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem problemy związane z OC i SIOC.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 13, 2015, 17:57:30 »
vito wczoraj dla próby podłączyłem mastera kolejno pod J2 J3 J4 na USB Exp i Controlador zaczął wariować jakbym naraz wciskał wszystkie przyciski. Zastanawiam się czy tak działa, bo jest jeden master i dopóki nie podłącze dwóch to zawsze tak będzie czy działa tylko na J1 a reszta złącz jest uszkodzona

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 13, 2015, 18:14:07 »
Krótki film z testów serwa:
https://www.youtube.com/embed/pTkVeSuc1Gg