Autor Wątek: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.  (Przeczytany 13546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #45 dnia: Grudnia 10, 2016, 00:45:47 »
No tak, ale mi nigdy nie chodziło dobrze.  :cry:

Wykaz ze smarta:


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #46 dnia: Grudnia 10, 2016, 08:26:32 »
Nie bede zakladal osobnego watku, ale ktos tez tak ma po ostatnich updatach, ze po kliknieciu Quit po lataniu jest czarny ekran i nic? Dopiero zamkniecie z paska myszka recznie powoduje zamkniecie misji. Raz na kilka uruchomien cos takiego obserwuje i cholera jedna wie czemu...
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #47 dnia: Grudnia 10, 2016, 11:44:32 »
Przyczyna pewnie jest jedna DCS-ERROR  :evil: .
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #48 dnia: Grudnia 10, 2016, 14:50:30 »
Nie bede zakladal osobnego watku, ale ktos tez tak ma po ostatnich updatach, ze po kliknieciu Quit po lataniu jest czarny ekran i nic? Dopiero zamkniecie z paska myszka recznie powoduje zamkniecie misji. Raz na kilka uruchomien cos takiego obserwuje i cholera jedna wie czemu...

Mam tak w 2.0 Po misji z samolotem M-2000C. DCS nie wychodzi o własnych siłach a, czasami trzeba potraktować go Trójkątem Bermudzkim. (Alt Delete Ctrl) Właśnie po ostatnim update

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #49 dnia: Grudnia 11, 2016, 18:35:29 »
Do Marcina, zeby taki problem rozwiazac musisz ustalic przyczyne. Odpalasz przed startem nastepujace rzeczy:
1) taskmanager -> zakladka performance -> resource monitor (zakladka CPU) - zostaw w tle, dzialac w tle w momencie freezow
2) nvidia inspector -> teraz nie mam pod reka ale musisz miec GPU graph (obciazenie %, temperatura itp)
3) teraz odpalasz DCS i normalnie latasz
4) wlaczasz wyswietlanie FPS w trybie extended (tzn muczos malych napisow ;)) - LWindows+PrintScreen albo LWindows+ScreenLock albo Lwindows-Pause (nie pamietam)

w momencie jak tylko lapiesz freeze'y, zauwazasz spadek FPS-ow musisz wykonac Alt+Tab i przelaczyc sie do taskmanager/inspektora i ustalic czy masz problem problem na podstawie wykresow (czy byl gdzies skok CPU, GPU, jakis inny proces nie wskoczyl), sprawdzasz tez zawartosc Top5 processes wzgledem CPU, sprawdzasz zakladke Disk itp czy cos przypadkiem czy cos nie generuje I/O (ilosc operacji wejscia /wyjscia, Queue Len nie powinno rosnac).  Skoki widac po wykresow

Bez dobrej diagnostyki nie namierzysz problemu i bedziesz zgadywal.
Klasycznie DCS.exe powinien zabierac x % CPU non-stop (min 1 cpu core obciazony na 100% ale podzielone na ilosc core'ow to wlasnie "x"), nie powinno byc zasadniczo nic innego powyzej dajmy na to 5% (chyba ze jakies freeTrackIr/NoIR). Jakiekolwiek uslugi svchost.exe, MS Services, autoupdate'y , Skype'y, Torrenty itp to zlo , ale kazdy moze miec cos innego.
Drobne spadki pomiedzy terenem<->CPU usage<->objects w extended FPS view to norma i tak dziala DCS (jest roznica FPS pomiedzy pustym morzem a np niski lot nad Sochi)

Ot ostatnio taka metoda doszedlem ze PlugNPlay na USB od kamerki mi zabijal performance - klatkoza - przebylem dluga droge zeby ustalic co u mnie to svchost oznaczalo :)

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #50 dnia: Grudnia 11, 2016, 19:05:07 »
Ogólnie sprawa na ten moment wygląda tak - partycja C: była pofragmentowana w 32%, a druga z grami itd. w 12%. Zdefragmentowałem wszystko. Następnie windowsowym programem do diagnostyki ramu sprawdziłem ram, nie wykazał błędów. Na koniec odpaliłem sprawdzanie dysków w 'mój komputer > ppm na dysk > narzędzia > sprawdzanie błędów. Na partycji z grami coś znalazł i naprawił. Włączyłem DCS 1.5.5 i w miarę to chodziło, 2.0.4 tak 4/10. Jak skończy się pobieranie to od razu robię myk opisany przez Ciebie (za który bardzo Ci dziękuję).

A teraz takie pytanko - w 2.0.4 jak odpalam dajmy na to Mig-21bis Cold Start, to mam 12-19 fpsów, dopóki nie odpalę samolotu i nie ruszę nim tak z 10 metrów, wtedy wskakuje na około 55 fpsów. Macie tak?

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #51 dnia: Grudnia 11, 2016, 19:09:33 »
Akurat MiG-21 ma to do siebie, że jak stoją dwa obok siebie, to momentami tak strasznie zaczyna ciąć, jak widać nadal tego nie naprawili.

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #52 dnia: Grudnia 11, 2016, 19:36:37 »
Do Marcina, zeby taki problem rozwiazac musisz ustalic przyczyne. Odpalasz przed startem nastepujace rzeczy:
1) taskmanager -> zakladka performance -> resource monitor (zakladka CPU) - zostaw w tle, dzialac w tle w momencie freezow
2) nvidia inspector -> teraz nie mam pod reka ale musisz miec GPU graph (obciazenie %, temperatura itp)
3) teraz odpalasz DCS i normalnie latasz
4) wlaczasz wyswietlanie FPS w trybie extended (tzn muczos malych napisow ;)) - LWindows+PrintScreen albo LWindows+ScreenLock albo Lwindows-Pause (nie pamietam)

w momencie jak tylko lapiesz freeze'y, zauwazasz spadek FPS-ow musisz wykonac Alt+Tab i przelaczyc sie do taskmanager/inspektora i ustalic czy masz problem problem na podstawie wykresow (czy byl gdzies skok CPU, GPU, jakis inny proces nie wskoczyl), sprawdzasz tez zawartosc Top5 processes wzgledem CPU, sprawdzasz zakladke Disk itp czy cos przypadkiem czy cos nie generuje I/O (ilosc operacji wejscia /wyjscia, Queue Len nie powinno rosnac).  Skoki widac po wykresow

Bez dobrej diagnostyki nie namierzysz problemu i bedziesz zgadywal.
Klasycznie DCS.exe powinien zabierac x % CPU non-stop (min 1 cpu core obciazony na 100% ale podzielone na ilosc core'ow to wlasnie "x"), nie powinno byc zasadniczo nic innego powyzej dajmy na to 5% (chyba ze jakies freeTrackIr/NoIR). Jakiekolwiek uslugi svchost.exe, MS Services, autoupdate'y , Skype'y, Torrenty itp to zlo , ale kazdy moze miec cos innego.
Drobne spadki pomiedzy terenem<->CPU usage<->objects w extended FPS view to norma i tak dziala DCS (jest roznica FPS pomiedzy pustym morzem a np niski lot nad Sochi)

Ot ostatnio taka metoda doszedlem ze PlugNPlay na USB od kamerki mi zabijal performance - klatkoza - przebylem dluga droge zeby ustalic co u mnie to svchost oznaczalo :)



Kiedy ścina, to na max skacze dysk i ram. W przypadku ramu to "Błędy stron na dysku / s". Z każdym przycięciem rośnie właśnie ta rubryka błędów stro na dysku na sekundę. Czyżby to tu był problem?

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #53 dnia: Grudnia 11, 2016, 20:35:50 »
Sprawdz przez wylaczenie swapa (albo ustaw go na chama np na jakas mala liczbe 512MB) i restart. Daj znac czy pomoglo.

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #54 dnia: Grudnia 11, 2016, 20:51:46 »
Po wyłączeniu to samo.

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #55 dnia: Grudnia 11, 2016, 20:55:27 »
Czyli Win10 z DCS 1.5.5 swapuje Ci z 16GB RAM, ciekawe... mi smiga ladnie Win7 z 1.5.5 na 6GB i znacznie slabszym CPU. Musisz dojsc co powoduje az takie zuzycie RAM'u, zobacz co ile RAMu w takim momecie zajmuje i wrzuc moze screenshoty co tam masz odnosnie tego swapowanie i odpalonych appek.

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 11, 2016, 21:17:27 »
Sęk w tym, że ram jest wykorzystany w 37% podczas stania na rampie.

Nagrałem króciutki filmik. Każdy ruch banią starałem się robić płynnie, a przybliżanie za każdym razem od min do max i spowrotem. Widać jak się tnie..

https://youtu.be/39TfT6mB2kg

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 11, 2016, 21:28:38 »
Daj screenshoty z taskmgra zebysmy zobaczyli czy to na 100% to swapowanie (te "Błędy stron na dysku / s" czyli plik stronnicowania)

Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 11, 2016, 21:57:06 »
Pliki stronicowania wyłączone, screen jak wystartowałem do góry zacząłem się rozglądać i była zawiecha.


Odp: DCS 1.5.5 i 2.0.4 - gra zacina się, freezuje i ogólnie brak jej płynności.
« Odpowiedź #59 dnia: Grudnia 11, 2016, 22:53:59 »
Wstepnie to niby masz duzo wolnej pamieci, ale DCS ma podmapowane do RAM pliki mapy i zaczytuje wedle potrzeby na biezaco. Nie jest to prawdopodobnie duzo danych (kilkaset KB), ale moze byc za duzo IOPS (glowice HDD nie wyrabiaja/pozycjonuja sie -> trwa to za dlugo -> masz zwieche na ta ). Generalnie chodzi o wyeliminowanie do 1-2 ms wszystkich operacji I/O - tam masz 11, 10ms i to moze byc wlasnie to.

Twoj problem w konwencji "DCS" zwie sie "stutter" i czesto go ludzie rozwiazuja przez wlozenie SSD z tego czytalem (najlepiej OS+swap+DCS tylko na SSD, reszta na HDD) - hasla do googlania/forum ED: stutter,page faults, stutter SSD.

1) Podeslij jeszcze dokladne zrzuty z zakladek Pamiec i Dysk jak cos takiego sie dzieje na obecnych opcjach
2) Moze zrob eksperyment w opcjach DCS: trees visibility na 0 i preload radius na 150 000 albo rozne opcje najlepiej