Do Marcina, zeby taki problem rozwiazac musisz ustalic przyczyne. Odpalasz przed startem nastepujace rzeczy:
1) taskmanager -> zakladka performance -> resource monitor (zakladka CPU) - zostaw w tle, dzialac w tle w momencie freezow
2) nvidia inspector -> teraz nie mam pod reka ale musisz miec GPU graph (obciazenie %, temperatura itp)
3) teraz odpalasz DCS i normalnie latasz
4) wlaczasz wyswietlanie FPS w trybie extended (tzn muczos malych napisow

) - LWindows+PrintScreen albo LWindows+ScreenLock albo Lwindows-Pause (nie pamietam)
w momencie jak tylko lapiesz freeze'y, zauwazasz spadek FPS-ow musisz wykonac Alt+Tab i przelaczyc sie do taskmanager/inspektora i ustalic czy masz problem problem na podstawie wykresow (czy byl gdzies skok CPU, GPU, jakis inny proces nie wskoczyl), sprawdzasz tez zawartosc Top5 processes wzgledem CPU, sprawdzasz zakladke Disk itp czy cos przypadkiem czy cos nie generuje I/O (ilosc operacji wejscia /wyjscia, Queue Len nie powinno rosnac). Skoki widac po wykresow
Bez dobrej diagnostyki nie namierzysz problemu i bedziesz zgadywal.
Klasycznie DCS.exe powinien zabierac x % CPU non-stop (min 1 cpu core obciazony na 100% ale podzielone na ilosc core'ow to wlasnie "x"), nie powinno byc zasadniczo nic innego powyzej dajmy na to 5% (chyba ze jakies freeTrackIr/NoIR). Jakiekolwiek uslugi svchost.exe, MS Services, autoupdate'y , Skype'y, Torrenty itp to zlo , ale kazdy moze miec cos innego.
Drobne spadki pomiedzy terenem<->CPU usage<->objects w extended FPS view to norma i tak dziala DCS (jest roznica FPS pomiedzy pustym morzem a np niski lot nad Sochi)
Ot ostatnio taka metoda doszedlem ze PlugNPlay na USB od kamerki mi zabijal performance - klatkoza - przebylem dluga droge zeby ustalic co u mnie to svchost oznaczalo
