Kolega Joker pytał się o hotas do symulacji z II WŚ. I tu pytanie do właścicieli - jak się ten G940 sprawuje w takich grach. Bo nowy Saitek się nie nadaje, to wiem. Hotas Thrustmaster'a ma mnóstwo guziczków, ale chyba za mało pokręteł, chyba że się mylę. A jak z tym Logitechem?
Używam G940 od ponad roku w tym w IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover jeśli chodzi o II WŚ. Spisuje się bardzo dobrze, oczywiście trzeba wgrać Firmware 1.42 (diametralnie zmienia funkcjonowanie zestawu). Również miałem problemy z pokrętłami R1 oraz R2 (wystarczyło wykręcić jedną śrubkę, aby usunąć problem). Poniżej podaję poglądowo moje ustawienia dla tego tytułu . Pokręteł ani przycisków nie brakuje, można bardzo konfortowo obsłużyć ten tytuł .
IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover
Joystick:
Fire 1 stopień - strzał karabin maszynowy
Fire 2 stopień - strzał karabin maszynowy + działko
Fire czerwony - strzał działko
S1 - strzał z rakiety
S2 - uzbrojenie bomby
S3 - zrzucenie bomby
S4 - włączenie zasobników z bronią
S5 - otwarte, zamknięte drzwi komory luku bombowego
Trim 1 - trym wysokości
Trim 2 - trym lotek
Trim 3 - trym steru kierunku
POV - ruchy głową pilota
Throttle:
Prawy Throttle - Ciąg
Lewy Throttle - skok śmigła
R1 - mieszanka paliwa
R2 - chłodnica silnika
T1 - wolniejszy upływ czasu
T2 - szybszy upływ czasu
T3 - włączenie automatycznego sterowania chłodnicy
T4 - włączenie silnika
P1 - iskrownik pierwszy włączony/wyłączony
P2 - kurek paliwa następna pozycja
P3 - podniesienie klap lądowania
P4 - schowanie podwozia
P5 - iskrownik drugi włączony/wyłączony
P6 - kurek paliwa poprzednia pozycja
P7 - wypuszczenie klap
P8 - wysunięcie podwozia
POv - Ster kierunku ustawiony z możliwością hamowania poszczególnych kół
Ster Kierunku:
lewy pedał wychylony do przodu - skręt w lewo
prawy pedał wychylony do przodu - skręt w prawo
lewy pedał wciśnięty - hamulec lewego koła (jeśli samolot posiada hamulec koła)
prawy pedał wciśnięty - hamulec prawego koła (jeśli samolot posiada hamulec koła)