Autor Wątek: Szukasz joysticka to wpadnij tu  (Przeczytany 350623 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jocker

  • JG300
  • *
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1065 dnia: Stycznia 18, 2013, 14:24:33 »
A można zapytać dlaczego chęć zmiany z Saiteka X52 Pro? Myślałem, że to jest obecnie najlepsza opcja na latanie. Sam przymierzam się do zmiany Thrustmastera 16000 na coś sensownego.

Proste...X52pro już jest mocno wysłużony... a chyba nikt kto sprzedaje swoje auto nie kupuje już tego samego z wiadomych powodów :)

Miałem Warthoga i się do niego zraziłem...ale czy jest ktoś kto gra regularnie w symulacje IIWŚ na tym kiju? Może nowsze wersje już są bez większych wad?
G940 ze względu na FF...
Właśnie dlatego najwięcej myślę o X65...wiem wiem, on się niby nie nadaje na tego rodzaju symulacje. Tylko jestem ciekawy czy jest to bardziej wina samego kija czy samych możliwości jego nauczenia się i przyzwyczajenia...?

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1066 dnia: Stycznia 18, 2013, 20:59:57 »
Miałem Warthoga i się do niego zraziłem...ale czy jest ktoś kto gra regularnie w symulacje IIWŚ na tym kiju?

    Regularnie, Iłek i Clod.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1067 dnia: Stycznia 18, 2013, 22:54:00 »
A, może głupie, pytanie - dlaczego nie chcesz latać na tym T16000, który ma tak dobrą dokładność, a używać przepustnicy z X52, która działa samodzielnie jako joystick? To dość sensowny układ...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1068 dnia: Stycznia 19, 2013, 16:33:07 »
Mam Saiteka Cyborg EVO oraz tego Thrustmastera 16000, jako że grałem tylko na 16000, po 3 latach zużył się on mimo smarowania i pojawiły się luzy. Przemyślałem sprawę i, dopóki nie będzie "joya" z metalowymi elementami mechanizmów nie zamierzam go wymieniać. Ewentualnie pozostaje "modding".

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1069 dnia: Stycznia 20, 2013, 00:52:26 »
Nie siedząc KOMPLETNIE w temacie joysticków.



Myślę chłopie, że poczeeeeeekasz i się nie doczekasz. Teraz nie te czasy, żeby robiło się rzeczy wytrzymałe. Teraz się robi na 3 - 4 lata, potem kończy się gwarancja i sprzęt może, a nawet powinien się zepsuć, żebyś potulnie przyleciał do sklepu po nowy.

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1070 dnia: Stycznia 20, 2013, 01:24:54 »
A może Cobra? W wersji "wypasionej", ma mechanizm metalowy.
http://il2forum.pl/index.php/topic,15392.0.html
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1071 dnia: Stycznia 22, 2013, 20:25:47 »
Kolega Joker pytał się o hotas do symulacji z II WŚ. I tu pytanie do właścicieli - jak się ten G940 sprawuje w takich grach. Bo nowy Saitek się nie nadaje, to wiem. Hotas Thrustmaster'a ma mnóstwo guziczków, ale chyba za mało pokręteł, chyba że się mylę. A jak z tym Logitechem?
Używam G940 od ponad roku w tym w IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover jeśli chodzi o II WŚ. Spisuje się bardzo dobrze, oczywiście trzeba wgrać Firmware 1.42 (diametralnie zmienia funkcjonowanie zestawu).  Również miałem problemy z pokrętłami R1 oraz R2 (wystarczyło wykręcić jedną śrubkę, aby usunąć problem). Poniżej podaję poglądowo moje ustawienia dla tego tytułu . Pokręteł ani przycisków nie brakuje, można bardzo konfortowo obsłużyć ten tytuł .

IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover

Joystick:
Fire 1 stopień - strzał karabin maszynowy
Fire 2 stopień - strzał karabin maszynowy + działko
Fire czerwony - strzał działko
S1 - strzał z rakiety
S2 - uzbrojenie bomby
S3 - zrzucenie bomby
S4 - włączenie zasobników z bronią
S5 - otwarte, zamknięte drzwi komory luku bombowego
Trim 1 - trym wysokości
Trim 2 - trym lotek
Trim 3 - trym steru kierunku
POV - ruchy głową pilota

Throttle:
Prawy Throttle - Ciąg
Lewy Throttle - skok śmigła
R1 - mieszanka paliwa
R2 - chłodnica silnika
T1 - wolniejszy upływ czasu
T2 - szybszy upływ czasu
T3 - włączenie automatycznego sterowania chłodnicy
T4 - włączenie silnika
P1 - iskrownik pierwszy włączony/wyłączony
P2 - kurek paliwa następna pozycja
P3 - podniesienie klap lądowania
P4 - schowanie podwozia
P5 - iskrownik drugi włączony/wyłączony
P6 - kurek paliwa poprzednia pozycja
P7 - wypuszczenie klap
P8 - wysunięcie podwozia
POv - Ster kierunku ustawiony z możliwością hamowania poszczególnych kół

Ster Kierunku:
lewy pedał wychylony do przodu - skręt w lewo
prawy pedał wychylony do przodu - skręt w prawo
lewy pedał wciśnięty - hamulec lewego koła (jeśli samolot posiada hamulec koła)
prawy pedał wciśnięty - hamulec prawego koła (jeśli samolot posiada hamulec koła)   
"Być bohaterem przez minutę, godzinę jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie." Fiodor Dostojewski

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1072 dnia: Lutego 11, 2013, 12:11:44 »
Witam,

Ostatnio postanowiłem trochę "doinwestować" w kontroler lotu. Na co dzień latam głównie w FSX.

Posiadam dżoja Thrustmaster Flight stick X (wersja bez hotas). Wszystko z nim jest w porządku, latam na nim od roku. Wkurza mnie jednak coraz częściej mała przepustnica, która znajduje się w mało wygodnym dla mnie miejscu.

Teraz pytanko do Was. Chciałbym albo dokupić przepustnice (Saitek Pro Flight Throttle Quadrant) albo cały zestaw Saitek X52.

Co lepiej zrobić? Miałem kiedyś X45 jak i X52 i wspominam całkiem miło.

Dochodzi jeszcze kwestia techniczna, bo nie wiem czy Saitek Pro Flight Throttle Quadrant ma wystarczająco dużo miejsca "na moje biurko" ponieważ jego krawędź ma wysokość 8 cm.

Mamy już temat dotyczący joysticków i nie ma sensu tworzyć nowych. Mekki.
« Ostatnia zmiana: Lutego 11, 2013, 12:14:05 wysłana przez Mekki »

mmaruda

  • Gość
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1073 dnia: Lutego 11, 2013, 12:49:19 »
Pro Flight Throttle to o ile się orientuję 3 wajchy i 6 przycisków. X-52 w kwestii samej przepustnicy, to też 3 analogowe osie (przepustnica i 2 pokrętła) i taka sama liczba przycisków i hat (mini sticka nie liczę, ale można go zaprogramować, więc też plus). Do tego dochodzi ilość guzików na drążku. Rozumiem, że jak się lata w FSX głównie, to Pro Flight Throttle lepiej wygląda i bardziej pasuje, ale jeśli brać pod uwagę sama funkcjonalność, to X-52 wypada lepiej. No i wtedy mamy wszystko jako jeden kontroler.

_michal

  • Gość
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1074 dnia: Lutego 11, 2013, 12:53:55 »
X-52 w kwestii samej przepustnicy, to też 3 analogowe osie (przepustnica i 2 pokrętła)

Cztery. Throttle, dwa pokrętła i slider.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1075 dnia: Lutego 11, 2013, 16:44:45 »
Tylko że za cenę jednego x52 masz 2x PFT, czyli 6 osi i dwanaście przycisków ;)
Nie licząc rewersów, których jednak bez pomocy FSUIPC albo C++ nie da się w pełni wykorzystać.

Moim zdaniem kwestia preferencji, PFT nie jest drogi, ale to tylko trzy plastikowe dźwignie z przeciętnej jakości potencjometrami, więc daleko im do przepustnicy z X52. Choć do cywilnych maszyn lepiej pasują.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lt Schmitt

  • *
  • von Scheisse - forum CMHQPL
    • Kącik wiedzy o sprzęcie II WŚ ;-)
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1076 dnia: Kwietnia 26, 2013, 20:56:06 »
Czy przy obecnych cenach w przedziale cenowym 200-250 zł jest coś ciekawego oprócz Thrustmaster T.16000? Saitek Cyborg Fly 5?
Wy macie racje, ale ja mam karabin
"Nigdy jeszcze w dziejach konfliktów międzyludzkich tak wielu nie zawdzięczało tak wiele tak niewielu" - sir Winston Churchill


Offline Piniol

  • JG300
  • *
Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1077 dnia: Kwietnia 26, 2013, 22:59:28 »
Jeszcze jest Cobra (pojawia się w tym wątku). Sam chętnie bym to wypróbował.

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1078 dnia: Maja 13, 2013, 23:33:32 »
Pytania do posiadaczy  Thrustmaster T.16000 M. (Adamów Słodowych) 

1.Czy można wywalić opory centrujące z tego dżoja, i na jakiej zasadzie one działają, spreżyny, gumy do żucia, śruby archimedesa? Tzn czy będzie on działał po usunięciu tych mechanizmów?

2.Czy oś twist odpowiadająca za orczyk (np.) jest tez zbudowana na potencjometrze Halla?

3.Czy istnieje możliwość wyłączenia tego świecącego w podstawce radia NRD z zielonym okiem, tego zielonego pawiego oczka?

Dzieki

Odp: Szukasz joysticka to wpadnij tu
« Odpowiedź #1079 dnia: Maja 13, 2013, 23:57:14 »
To ja na pierwszy strzał, kupiłem owy model tuż po premierze w 2009 roku, więc mogę coś o nim powiedzieć.

1. Mechanizmem centrującym jest sprężyna i jej wymontowanie jest banalne, sam to robiłem i polecam jeżeli ktoś gra tylko w simy typu ROF, IL-2. Trochę nam joy opada przez to do wewnątrz i lekko zmienia się charakterystyka pracy czujnika, który jest bliżej "czujki".

2. Rudder jest na potencjometrze, ale jest to wysokiej klasy potencjometr, to znaczy po 4 latach absolutnie żadnych drgań i maksymalna precyzja (posiadam też Cyborga EVO). Jego osie najlepiej opisze słowo "PARKINSON".

3. Oczko zakleiłem czarną taśmą, po rozkręceniu możesz wyrwać diody i po kłopocie.


Aha, po 4 latach ma już niezłe luzy mimo smarowania, nie kupiłbym go już drugi raz mimo absolutnej niezawodności, zastanawiałbym się nad Cobrą M5.

Drobne poprawki interpunkcyjne. Syringe.
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2013, 14:47:17 wysłana przez Syringe »