Autor Wątek: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?  (Przeczytany 71310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #690 dnia: Grudnia 19, 2024, 17:24:00 »
Wg niepotwierdzonych przecieków na ten moment:



Dziwnie to wygląda jeśli chodzi o VRAM.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #691 dnia: Stycznia 07, 2025, 14:00:07 »
Nowa seria kart ma wnieść DLSS4, czyli mamy kolejny rzut na kasę. Taka Pani o tym opowiada ;):

https://www.purepc.pl/nvidia-dlss-4-wprowadzi-multi-frame-generation-oraz-reflex-2-technika-trafi-wylacznie-do-kart-geforce-rtx-5000

DLSS4 ma być dostępna dla wszystkich kart RTX, ale już nowy DLSS Multi Frame Generation tylko dla serii 50xx.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #692 dnia: Stycznia 07, 2025, 19:21:15 »
5070 podobno ma być wydajnościowo na poziomie 4090. 5090 wydajnościowo dwa razy jak 4090. Kurtka znowu szaleje. ;D



RTX 4090 Owners reaction to the reveal of RTX 5070
https://www.youtube.com/watch?v=Far7GJch2KA

;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 07, 2025, 19:28:19 wysłana przez Jascha »

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #693 dnia: Stycznia 07, 2025, 20:18:58 »
Dokładnie, bajki z mchu i paproci. Przecież ten RTX5070 ma jak na dzisiejsze czasy mało pamięci.To jak ma dorównać RTX4090, co to za pierdoły.

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #694 dnia: Stycznia 07, 2025, 20:30:46 »
Ten RTX 5080 jest wg mnie zupełnie bez sensu. Coś czuję, że zaraz ogłoszą RTX 5080Ti z 24 GB.

Ogólnie te ich prezentacje podchodzą jak dla mnie pod nieuczciwą reklamę. Trzeba poczekać na niezależne recenzje, ale nawet wtedy trzeba uważać czy testy są robione uczciwie.   

W sumie to lepszy był ten film do podlinkowania:

PC Gamers Learn the truth about RTX 5090's True Performance
https://www.youtube.com/watch?v=ORXoOKND1Tk

Gemers Nexus - NVIDIA RTX 5090 at 575 Watts, RTX 5080, 5070 Ti, & 5070 Specs
https://www.youtube.com/watch?v=ORXoOKND1Tk

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #695 dnia: Stycznia 07, 2025, 21:47:14 »
5070 o wydajności 4090 to marketingowa ściema wynikająca z tego, że 5070 mierzą z Frame Generatorem x4, a 4090 potrafi tylko x2. Nvidia na slajdach pokazała dwie gry, w których nie użyli trybu FG (Far Cry 6 i Plague Tale), to daje lepszy punkt odniesienia. W tych testach poszczególne modele pokazują 30-40% lepszą wydajność niż ich odpowiedniki poprzedniej generacji.

Ktoś to zebrał w tabelkę:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #696 dnia: Stycznia 07, 2025, 22:44:25 »
Ten RTX 5080 jest wg mnie zupełnie bez sensu. Coś czuję, że zaraz ogłoszą RTX 5080Ti z 24 GB.
Ilość VRAM (za mała) w poszczególnych kartach 50x0 może wynikać z zastosowania nowego/nowszego mechanizmu kompresji danych tam umieszczonych pakowanych/rozpakowywanych w locie przez kartę graficzną. Już nie pamiętam gdzie to czytałem/słyszałem na YT.
Poczekajmy na oficjalną i pełną techniczną specyfikację oraz niezależne testy. Co generacja jest to samo. Słupki, wykresy i ludzie szaleją. ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #697 dnia: Stycznia 08, 2025, 09:52:42 »
Ja też się napaliłem, dopóki znajomy nie wytknął, że wykresy wydajności porównują przyrost z DLSS :( Trzeba poczekać na testy samej wydajności. Mimo tego, karcioszki zapowiadają się fajnie :P

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #698 dnia: Stycznia 08, 2025, 10:32:32 »
Oczywiście, że marketingowa ściema :), że 5070 będzie lepsza niż 4090. Przypomnijmy, że tak samo reklamowano 4070 vs 3090, a tu taki zonk już na początku niezależnego od NVidia testu:


https://www.youtube.com/watch?v=nSWTWPYwDHs&ab_channel=DatGamerDude

Przykład na MSFS 2020: https://youtu.be/KFDoxcM-u_s?si=sRwAOw_odDUCZb4n&t=370, 3090 +14% (średnio) na TAA vs 4070.

Karta przegrała w każdej kategorii, nie mówiąc o tym jak ktoś lata w VR, gdzie zasobożerność na VRAM jest olbrzymi plus nie działa Frame Generations (i jak sądzę, z DLSS 4 będzie tak samo) to te nowości porównywane do lepszych modeli z poprzedniej serii mogą zostać daleko w tyle (5070 - 12Gb, 4090 - 24Gb). Znowu chcą wykorzystać też te same chwyty marketingowe porównując inne DLSS ale dając ograniczenie tylko na serię 50xx, tak więc tego nie da się porównać, no chyba, że weźmiemy natywną rozdzielczość, bez żadnych DLSS GPU do GPU.

Na pewno za to nowe cechy DLSS4 jak mniej smużenia i lepsze wygładzanie za to mogą wydawać się bardzo fajną nowością. Plus taki, że dotyczyć to będzie każdego RTX więc na tym na szczęście skorzysta każdy, oczywiście pod warunkiem, że tytuł będzie wspierał DLSS4 (halo ED, halo 1CGS ;D).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2025, 10:47:21 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #699 dnia: Stycznia 08, 2025, 10:40:56 »
oczywiście pod warunkiem, że tytuł będzie wspierał DLSS4 (halo ED, halo 1CGS ;D).

Jest gdzieś wzmianka o tym, że będzie można wymusić korzystanie z nowszej wersji DLSS w grach. To byłby duży plus za ogarnięcie wreszcie tego burdelu ze starymi bibliotekami DLSS.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #700 dnia: Stycznia 08, 2025, 13:26:37 »
Jasne, pierwsze skojarzenie (również moje) jest takie, że to kolejna marketingowa ściema, pic na wodę, fotomontaż. Ale tak przeglądając reddit, natknąłem się na taki filmik:


'Fake Frames' vs 'Real Frames' DLSS 3 Marvel's Spider-Man Head-to-Head
https://www.youtube.com/watch?v=2bteALBH2ew

DigitalFoundry zrobiło zestawienie klatek wygenerowanych przez AI (frame generator) i tych wygenerowanych standardowo. Klatki generowane przez AI zostały wyodrębnione i to co widzimy po lewej stronie to w 100% tzw. "fake frames". Teraz zadanie: "Corporate needs you to find the difference between this picture and this picture." ;)

To jednak trochę daje do myślenia. Wiadomo, że nie w każdym scenariuszu się to sprawdzi, ale jeśli ten mechanizm generowania klatek "x4" będzie tak samo skuteczny i zakładając, że nie dotyczy to pojedynczego tytułu, to czy faktycznie stwierdzenie, że 5070 da użytkownikowi taką wydajność jaką daje 4090 jest nieprawdziwe? Jeśli finalnie 5070 daje taką samą liczbę klatek na sekundę? Mówimy oczywiście o tytułach w których można z tego skorzystać, a generalnie frame generation jest już powszechne we wszystkim co wychodzi. Jaką to robi wizualnie różnicę czy klatki są generowane "sztucznie" czy standardowo? Pomijając jakiś purystów, chyba niewielką, by nie powiedzieć żadną. I jedne i drugie generuje GPU. Oczywiście, powinni też uczciwie podawać zestawienie wydajności w teście bez DLSS, dla porównania i uświadomienia klientów.

Inna też sprawa czy seria 4XXX z tego dobrodziejstwa multi frame generation nie może skorzystać, bo nie jest to technicznie możliwe, czy raczej, nie jest to ekonomicznie zasadne. Zaraz się okaże, że oni będą wypuszczać praktycznie takie same karty tylko będą opracowywać lepsze generatory klatek i dawać je na wyłączność tylko w najnowszej generacji kart. ;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2025, 13:31:41 wysłana przez Jascha »

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #701 dnia: Stycznia 08, 2025, 13:50:24 »
PC Gamers Learn the truth about RTX 5090's True Performance
https://www.youtube.com/watch?v=ORXoOKND1Tk

Jeden z komentarzy pod tym filmem, który szczególnie przypadł mi do gustu:
Cytat: RxUSE247
They selling fake frames, can I pay with fake money…”

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #702 dnia: Stycznia 08, 2025, 15:38:04 »
To jednak trochę daje do myślenia. Wiadomo, że nie w każdym scenariuszu się to sprawdzi, ale jeśli ten mechanizm generowania klatek "x4" będzie tak samo skuteczny i zakładając, że nie dotyczy to pojedynczego tytułu, to czy faktycznie stwierdzenie, że 5070 da użytkownikowi taką wydajność jaką daje 4090 jest nieprawdziwe? Jeśli finalnie 5070 daje taką samą liczbę klatek na sekundę? Mówimy oczywiście o tytułach w których można z tego skorzystać, a generalnie frame generation jest już powszechne we wszystkim co wychodzi. Jaką to robi wizualnie różnicę czy klatki są generowane "sztucznie" czy standardowo? Pomijając jakiś purystów, chyba niewielką, by nie powiedzieć żadną. I jedne i drugie generuje GPU. Oczywiście, powinni też uczciwie podawać zestawienie wydajności w teście bez DLSS, dla porównania i uświadomienia klientów.

Frame generation działa tym lepiej im więcej "prawdziwych" klatek dostaje od gry. Wtedy jest z czego interpolować klatki pośrednie i artefakty graficzne są najmniejsze. Jeśli gra generuje 60 fps a MFG zrobi z tego 240, to w sumie będzie całkiem ok i dużego problemu nie ma. Ale jeśli z włączonym Frame Generation x4 uzyskasz "tylko" 100 fps, to znaczy że gra działa w 25 fps. Responsywność gry, reakcja na sterowanie będzie nadal taka jak dla 25 fps, mimo, że licznik pokaże 100. Jedynie płynność animacji na ekranie będzie lepsza.

Pomijając starsze gry i VR, tam FG w ogóle nie zadziała.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #703 dnia: Stycznia 08, 2025, 15:58:33 »
Inna też sprawa czy seria 4XXX z tego dobrodziejstwa multi frame generation nie może skorzystać, bo nie jest to technicznie możliwe, czy raczej, nie jest to ekonomicznie zasadne. Zaraz się okaże, że oni będą wypuszczać praktycznie takie same karty tylko będą opracowywać lepsze generatory klatek i dawać je na wyłączność tylko w najnowszej generacji kart. ;)
Moje myśli, czytając tyle o 5x0 to czasem nie wiem czy tymczasowo nie dobijają do ściany więc przyrosty mogą szukać w tworzeniu sztucznych klatek, a nie fizycznej wydajności.

Tak czy inaczej mam nadzieję, że już w marcu będę mógł popykać w Hiroski 3 czy Half Life z ray tracingiem :D

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #704 dnia: Stycznia 08, 2025, 16:51:15 »
Frame generation działa tym lepiej im więcej "prawdziwych" klatek dostaje od gry. Wtedy jest z czego interpolować klatki pośrednie i artefakty graficzne są najmniejsze. Jeśli gra generuje 60 fps a MFG zrobi z tego 240, to w sumie będzie całkiem ok i dużego problemu nie ma. Ale jeśli z włączonym Frame Generation x4 uzyskasz "tylko" 100 fps, to znaczy że gra działa w 25 fps. Responsywność gry, reakcja na sterowanie będzie nadal taka jak dla 25 fps, mimo, że licznik pokaże 100. Jedynie płynność animacji na ekranie będzie lepsza.

Pomijając starsze gry i VR, tam FG w ogóle nie zadziała.

Jak najbardziej się zgadzam. Opóźnienie (latency) czy input lag to chyba jedno z największych wyzwań, choć twierdzą że ulepszyli technologię Reflex:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/reflex-2-even-lower-latency-gameplay-with-frame-warp/

Zobaczymy jak to zostanie zweryfikowane.

A wiemy czy na pewno to nowe FG nie znajdzie zastosowania w VR? Z czego wynika to ograniczenie?

Druga sprawa, ciekawe czy każda gra z DLSS 3.5 i FG będzie wspierać też to multi FG.

Na razie podali listę gier, które otrzymają wsparcie na dzień dobry:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss4-multi-frame-generation-ray-tracing-rtx-games/

Jest MSFS 2020 i 2024.