Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49711 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #240 dnia: Listopada 08, 2019, 21:38:59 »
@Jankes, jakieś specjalne ustawienia? Porady przy instalacji? 8)

Jutro będę ustawiał.
IPD mamy podobne (a być może nawet coś koło 66-67), to powinno być dla mnie ok.
Dobrze wiedzieć, że się nie zawiodłeś :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #241 dnia: Listopada 08, 2019, 22:12:15 »
Ja wszystko ustawiałem tak jak w opisie z tego linka:

https://vr4dcs.com/2019/09/10/reverb-settings-for-dcs/

Raczej bezproblemowo po kolei, ja już miałem większość zainstalowaną - musiałem tylko ponownie zainstalować Windows Mixed Reality for SteamVR (w wersji beta). I u mnie nie wiem dlaczego ale ponownie gogle WMR widziane są tylko na jednym porcie USB 3.0 z przodu komputera :/ To samo miałem z Odyssey Plus - gdyby wam nie widziało gogli to trzeba próbować na innym USB 3.0 A tak na prawdę to adaptacja do gogli to i tak plus minus 2 tyg - dopiero wtedy człowiek jest w stanie ustawić wszystko pod siebie i móc stwierdzić czy jest ok :) Wcześniej to przechodzi przez proces: a to poluźnić opaskę o 1mm w tę, a to w tę. A może gogle lekko do góry, a jednak lekko na dół itp. Do tego dochodzi coś w stylu akomodacji oka - mózg przyzwyczaja się do nowego sposobu postrzegania itd. Ale ogólnie na plus. Szkoda, że nie ma regulacji IPD - ale pamiętam moje pierwsze gogle z regulacją IPD (Samsung Odyssey Plus) - jak regulowałem 2mm w jedną i w drugą i praktycznie żadnej różnicy nie widziałem... Zupełnie inaczej to sobie wyobrażałem dlatego jakoś inaczej teraz patrze na Reverb.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #242 dnia: Listopada 08, 2019, 22:39:37 »
Nic nie zastąpi sprawdzenia samemu, ale jak to jest z tą ostrością? Czy to co jest czytelne na ekranie fullhd w goglach też będzie czytelne, czy nie do końca? Oczywiście mówię o kokpicie. Wydaje mi się, że im dalej to będzie gorzej. Czy jest się w stanie rozpoznac przeciwnika po kształcie z kilometra?

No i czy jeśli by dodać fov Pimaxa to byłoby idealnie? Pewnie jeszcze nie...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Ja cały czas nie wiem o co chodzi z tą czytelnością kokpitu, już nawet na DK2 przy odpowiednim SS miałem lepszą czytelność ogólną niż na monitorze. (no chyba, że ktoś ma monitor ponad 60")
W VR wszystkie zegary masz naturalnej wielkości, tak jakby faktycznie były przed Twoimi oczami, na monitorze to wygląda jak wyświetlone na znaczku pocztowym.
A  już przy Samsungu O jest bez porównania lepiej niż na monitorze, praktycznie nie ma potrzeby używania przybliżania. Dla mnie teraz latanie z free trackiem i  monitorem to jakby gapić się przez dziurkę od klucza, nie do przejścia.
Jak już ktoś  wpadnie w VR nie ma odwrotu.
Monitor ma przewagę w dalekich planach, tutaj w VR jest gorzej, nawet jeśli gogle będą w stanie to wyświetlić, to raczej żaden pc nie uciągnie takiej rozdziałki w VR.

Z moich licznych testów wynika, że optymalna ilość pikseli to to, co ma natywnie reverb, lub słabsze gogle z SS na poziomie tej rozdzielności. Powyżej tego i tak żaden PC nie uciągnie, a  przyrost jakości nie jest już tak duży.
Pewnie tylko pimaxowi przydałoby się więcej, na wypełnienie jego dużego FOV.
Na czytelność narzekają raczej Ci co zwyczajnie nie potrafią ustawić swoich gogli odpowiednio, lub PC nie ciągną im sensownej rozdzielności.
« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2019, 22:52:57 wysłana przez gcze »

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #243 dnia: Listopada 08, 2019, 23:21:32 »
Yossarian to możesz sie skierować w stronę Indexa ma regulowane IPD.
Index jest w czymś lepszy od Samsunga O ? Rozdzielczość taka sama, i to chyba nie jest OLED?

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #244 dnia: Listopada 09, 2019, 01:20:08 »
Większy FOV, lepsza optyka. Ale nie miałem styczności więc ciężko się wypowiadać.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #245 dnia: Listopada 09, 2019, 20:11:50 »
Co tam Panowie taka cisza? Piszcie, chwalcie, krytykujcie! :)
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #246 dnia: Listopada 09, 2019, 21:28:28 »


Ja dziś wrzuciłem. Trochę to odpalanie wszystkiego zawiłe, ale pewnie idzie się przyzwyczaić. Na razie dużo powiedzieć nie mogę. Obraz na pewno jest lepszy pod względem ostrości. To jest krok naprzód, ale też nie jest do dalej "żyleta", niemniej wybór na początek 2020 może być :). Ustawiłem w SteamVR 100%, ale przy 150% wygląda jeszcze lepiej (tak mi sugeruje SteamVR). Coś mam jednak z Reprojection, ponieważ przy 60 klatkach w IL-2 i 45 w DCS obraz dalej lekko szarpie. Widać to przy przesuwaniu głową jakoś szybciej. Pewnie da radę jakoś to zniwelować, bo jak pisze klatki są ok, ale jeszcze nie mam pomysłu co tu nie gra. Jak wyłączę wygładzanie Antyaliasing w IL-2 to się tytuł wysypuje po uruchomieniu dowolnej misji, musi zatem tam być chociażby x2 (dziwne też, że jest tam 60 klatek, a nie 45, pomimo, że Hz w goglach ustawiłem na 90). Z IPD jest okej, kolorki też są ok, testowanie 3-4h do teraz, nic nie mruga itp. Kable mają nowy klips, jutro wstawię fotkę. Na początku było w nich dość ciepło, ale potem się wszystko unormowało (aż mi czoło parowało hehe). Same gogle bardzo lekkie i bardzo wygodne. Komfort dla mnie dużo lepszy niż Pimaxy. Kabel za to dość sztywny, puściłem za fotelem z tyłu. Fenomenalnie za to wyglądają inne gry dedykowane pod VR (nawet prosty the Lab), tu widać moc tych gogli (a i obraz super płynny, nie jak w DCS czy IL-2 hmmm).
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2019, 22:11:20 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #247 dnia: Listopada 09, 2019, 22:08:30 »
Coś faktycznie masz zwalone, reprojection i wygładzanie ruchu to dwie różne technologie. Ta pierwsze powinna działać zawsze prawidłowo, nawet przy 5 klatkach. W steamVR  można to gdzieś przez przypadek wyłączyć. Jaką rozdzielczość konkretnie ustawia Tobie SteamVR przy 100% ?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #248 dnia: Listopada 09, 2019, 22:12:41 »
Tak widzę, jak dałem miernik FPS, że nawet jest sporo mocy w zanadrzu. 45fps to najmniejsza wartość... dochodzi nawet do 60-90 czasem :]. Kwestia tylko tego wygładzania ruchów w samym obrazie, tutaj jakby było ze 30 klatek, hmmm.

Jaką rozdzielczość konkretnie ustawia Tobie SteamVR przy 100% ?

2200x2156 pxt.
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2019, 22:20:52 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #249 dnia: Listopada 09, 2019, 22:27:24 »
Masz opis w linku, trzeba wykasować w dwóch miejscach // i wtedy będziesz widział w górnym lewym roku 4 kolory:

Zielony 90fps
Dwa odcienie niebieskiego 45fps ( w zależności co nie wyrabia - procek czy grafika)
Czerwony poniżej 45fps - brak reprojekcji

U mnie nic nie zacina chodzi bardzo płynnie. Rozdzielczość masz ok.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #250 dnia: Listopada 09, 2019, 22:37:52 »
Masz opis w linku, trzeba wykasować w dwóch miejscach // i wtedy będziesz widział w górnym lewym roku 4 kolory:

Zielony 90fps
Dwa odcienie niebieskiego 45fps ( w zależności co nie wyrabia - procek czy grafika)
Czerwony poniżej 45fps - brak reprojekcji

U mnie nic nie zacina chodzi bardzo płynnie. Rozdzielczość masz ok.

Nawet przy wyłączonej reprojekcji, obraz powinien być płynny podczas obracania głową. Dopiero przesuwanie na boki i animacje ruchu będą klatkowały.
Warto włączyć te wskaźniki, żeby zobaczyć czy konfiguracja w pliku działa.
Ustawienie wartości w pliku za poradnikami w internetach, najczęściej  w efekcie spowoduje zignorowanie tego pliku (steamVR ignoruje plik konfiguracyjny z błędami składni)
Przykładowo taki efekt da wbicie tam “renderTargetScale” , to już nie jest obsługiwany parametr.
45fps bedzie już klatkowało animację, to granica przy której wyłącza się motion reprojection dla SteamVR.  Działanie w tych granicach będzie powodowało też dużo różnych, dziwnych artefaktów w animacjach.


Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #251 dnia: Listopada 09, 2019, 22:39:45 »
Chodzi dokładnie o ten plik:

Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings\default.vrsettings

W tych dwóch linijkach:

 // “motionReprojectionMode” : “auto”,

  // “motionReprojectionIndicatorEnabled” : true,

Kasujesz // i zapisujesz, potem restart steam i steam VR.



F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #252 dnia: Listopada 09, 2019, 22:42:36 »
Nawet przy wyłączonej reprojekcji, obraz powinien być płynny podczas obracania głową. Dopiero przesuwanie na boki i animacje ruchu będą klatkowały.

Dokładnie tak jest :). Obracanie jest płynne, ale przesuwanie, przysuwanie itp. już klatkuje (widać mocno np. na zegarach).

Chodzi dokładnie o ten plik:
Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings\default.vrsettings

No właśnie nic nie wyświetla.
Tam w tym pliku default.vrsettings wszystko skasowałem, dałem to co niżej w cytacie z linku na górze strony.

Cytuj
{

“driver_Holographic” : {

// Increase back buffer size so that larger superscale values do not get a resolution reduction

“renderTargetScale” : 2.0

},

“driver_Holographic_Experimental” : {

            // “motionReprojectionMode” : “auto”,

// Motion reprojection doubles framerate through motion vector extrapolation

//     motionvector = force application to always run at half framerate with motion vector reprojection

//     auto         = automatically use motion reprojection when the application can not maintain native framerate

// Automatic motion reprojection indicator to display the mode currently selected

//     green      = off because application can render at full framerate

//     light blue = on because application is cpu bound

//     dark blue  = on because application is gpu bound

//     red        = off because application running at less than half framerate

        // “motionReprojectionIndicatorEnabled” : true,

// Some people may experience increased discomfort such as nausea, motion sickness, dizziness,

// disorientation, headache, fatigue, or eye strain when using thumbstick controls in Windows Mixed Reality.

“thumbstickControlsEnabled” : false, // true = use thumbsticks for artificial turn/move, false = default application thumbstick behavior

“thumbstickControlsReversed” : false,

“thumbstickTurnSmooth” : false,

“thumbstickDeadzone” : 0.25,

// During some transitions (typically entering Home), controller events start accumulate and the system has difficulties to catch up

// Settings a mximum age for a contoller input allows ensuring that the events queue does not grow indefinitely

“obsoleteStateMaxTimeInSeconds”:  1.0

},

“NoInterEyeRotation” : {

“DOOMVFRx64.exe” : true

}

potem skasowałem "//" jak w instrukcji w tych dwóch wpisach na czerwono i zostało zatem:

“motionReprojectionMode” : “auto”,
“motionReprojectionIndicatorEnabled” : true,

Zapisałem i nic i tak nie wyświetla kolorków. Tak jakby to u mnie nie zadziałało.
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2019, 22:48:27 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #253 dnia: Listopada 09, 2019, 22:50:23 »
Hmmm coś po drodze musiało pójść nie tak... Sprawdź może krok po kroku w/g opisu raz jeszcze. Mi DCS śmiga aż miło przy 45 fps’ach.

Steam VR i WINDOWS Mixed Reality for SteamVR - przełączyłeś na wersje beta?
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2019, 22:58:45 wysłana przez JankeS »
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #254 dnia: Listopada 09, 2019, 22:59:14 »
Hmmm coś po drodze musiało pójść nie tak... Sprawdź może krok po kroku w/g opisu raz jeszcze. Mi DCS śmiga aż miło przy 45 fps’ach.

A masz je stałe? Ja mam najmniej właśnie 45, zarówno tu jak i w Iłku, nie trzyma 45, tylko podlatuje aż do 90, a standard to bardziej przedział 60-70 nad Kaukazem. Powinien chyba je ograniczać do 45?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl