Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #285 dnia: Listopada 10, 2019, 19:39:43 »
Tutaj bym się z optymizmem tak nie rozpędzał. Wydajność nie zależy od gogli (pomijając stery oczywiście), a od faktycznie renderowanej rozdzielczości. Ustawia się rozdzielczość na max tego co jest w stanie wycisnąć sprzęt.  GTX1080Ti oscyluje trochę powyżej natywnej rozdzielczości REVERBa. Nie ma znaczenie czy masz Podpięte Vive, Oculusa czy cokolwiek innego.  8K to już raczej nic co jest obecnie na rynku nie uciągnie, ale pewnie za 2,3lata będzie to już osiągalne. VR rozwija się chyba szybciej niż to przewidywano i to jest bardzo dobra wiadomość :-) Szkoda, że z tą regulacją IPD jest taka lipa. Ja boję się zaryzykować, a sprawdzić nie za bardzo mam gdzie.
Nic nie jest takie oczywiste jak piszesz. Wszystko zależy od wielu subiektywnych czynników. Wygląda na to, że 8kx da się uciągnąć na dzisiejszym sprzęcie, a  jakość będzie świetna dla wielu. Wystarczy dać niższe odświeżanie, obniżyć nieco rozdziałkę i dalej będzie świetnie. Poczekajmy jednak na testy tego sprzętu.

A co do Reverba to możecie jeszcze sprawdzić jak wygląda obraz gdy się zaniży  rozdziałkę? Da np. 80% natywnej. Duża jest degradacja? Da się tam obniżyć taktowanie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #286 dnia: Listopada 10, 2019, 19:44:58 »
Nic nie jest takie oczywiste jak piszesz. Wszystko zależy od wielu subiektywnych czynników. Wygląda na to, że 8kx da się uciągnąć na dzisiejszym sprzęcie, a  jakość będzie świetna dla wielu. Wystarczy dać niższe odświeżanie, obniżyć nieco rozdziałkę i dalej będzie świetnie. Poczekajmy jednak na testy tego sprzętu.

A co do Reverba to możecie jeszcze sprawdzić jak wygląda obraz gdy się zaniży  rozdziałkę? Da np. 80% natywnej. Duża jest degradacja? Da się tam obniżyć taktowanie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Rozdziałka poniżej natywnej do już tylko dla wyznawców anty SDE ;-)  Dla mnie kwestia SDE już na zwykłym Vive jest marginalna. Przycinająca gra, jest całkiem obiektywnie do kitu, a ustawianie wszystkiego na  niskie detale mija się z celem. Jaki jest sens bardzo wyraźnego oglądania fatalnej grafiki.
Tutaj masz całkowitą rację, to całkowicie subiektywne odczucia, zależy od tego jak dla kogo ważny jest kontrast, SDE, rozdzielczość, jakość trackingu, itp. Każdy inaczej to odbiera.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #287 dnia: Listopada 10, 2019, 19:51:17 »
Reverb można ustawić na 60Hz wiec przy reprojekcji wystarczy 30fps. SDE to chyba największy zabójca immersji, zaraz po braku płynności :)
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #288 dnia: Listopada 10, 2019, 19:59:29 »
Dzięki, ciekawe jak to na 60 bangla.

Co ma SDE do zaniżonej rozdziałki w Steam? To dwie różne kwestie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #289 dnia: Listopada 10, 2019, 20:05:40 »
WMR na 60Hz to masakra, wrogowi bym nie polecił takiego rozwiązania ;-) Mi sde nie psuje immersji, z pończochę na głowie albo w okularach przeciwsłonecznych świat wydaje się nierzeczywisty? Za to wszelkie błędy trackingu lub utrata płynności to koniec immersji.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #290 dnia: Listopada 10, 2019, 20:07:42 »
Czy poniżej 1080 ti jest sens się na to przesiadać?
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #291 dnia: Listopada 10, 2019, 20:09:11 »
Dziwne bo Pimax na 64Hz jest rewelacyjny... chyba ten ich soft jednak jest poziom niżej.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #292 dnia: Listopada 10, 2019, 20:16:42 »
60 Hz chodzi bardzo dobrze na WMR - nie rozumiem gdzie tam widzisz tragedie? Okulary przeciwsłoneczne to tak jakbyś sobie przyciemnił jasność nie widzę zwiazku z SDE. Chyba ze miałbyś okulary z plexy w kratkę - to wtedy tak.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #293 dnia: Listopada 10, 2019, 22:16:19 »
60 Hz chodzi bardzo dobrze na WMR - nie rozumiem gdzie tam widzisz tragedie? Okulary przeciwsłoneczne to tak jakbyś sobie przyciemnił jasność nie widzę zwiazku z SDE. Chyba ze miałbyś okulary z plexy w kratkę - to wtedy tak.
No nie wiem, kilka miesięcy temu próbowałem testować to działało jak "Card board VR" klatkowanie, lagi w trackingu. Przed chwilą przetestowałem, działa płynnie, za to IPD totalnie zwalone i niemożliwe to prawidłowego ustawienia.  Może to kwestia problemów niektórych losowych headsetów, znany od dawna i akurat u Ciebie jest ok.
Ja sde po chwilowej adaptacji właśnie tak odczuwam, jak lekko przyciemnione okulary, mój mózg potrafi to zignorować, lagów nie. Jestem świadom, że wiele osób kompletnie nie trawi SDE. W Samsungu O ( bez + ) zupełnie go nie widzę, jeśli ktoś nie każe mi szukać ;-)

Dziwne bo Pimax na 64Hz jest rewelacyjny... chyba ten ich soft jednak jest poziom niżej.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

To na pewno, niektórych błędów nie są w stanie załatać od lat, nie potrafią nawet dociec jaka jest ich przyczyna, więc cóż.. Microsoft.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #294 dnia: Listopada 10, 2019, 22:54:41 »
Jeszcze dodam, że bajki, że gubią obraz. Siedzę w zasadzie w ciemnym pokoju (światło tylko z monitora + z tyłu za plecami mała lampka świecąca w dół). Nie było żadnych problemów ze śledzeniem czy to przez same gogle czy kontrolerów.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #295 dnia: Listopada 10, 2019, 23:01:59 »
Jeszcze dodam, że bajki, że gubią obraz. Siedzę w zasadzie w ciemnym pokoju (światło tylko z monitora + z tyłu za plecami mała lampka świecąca w dół). Nie było żadnych problemów ze śledzeniem czy to przez same gogle czy kontrolerów.
A nie musisz od czasu do czasu centrować obrazu jak w trackir?  Bo to byłoby aż nieprawdopodobne ze względu na sposób śledzenia. Nie mam na myśli gubienia trackingu, tylko powolny dryf w czasie. U mnie w Samsungu Odyssey trzeba wielokrotnie częściej centrować w porównaniu do Vive.  To słynne gubienie to raczej bujdy, u mnie trzeba całkowicie zasłonić kamery i dopiero wtedy się gubi, a Reverb ma chyba 4 kamery tak?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #296 dnia: Listopada 10, 2019, 23:34:12 »
Tak, czasem klikam Center i faktycznie lekko się przesuwa obraz ale to są małe odchylenia, tak jakby na "real" to dałbym do 3 cm.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #297 dnia: Listopada 11, 2019, 00:20:52 »
Finalnie jaką rozdzielczość i na jakich ustawieniach udało się Tobie wyciągnąć bez wyłączania się reprojekcji i większych artefaktów?

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #298 dnia: Listopada 11, 2019, 08:47:30 »
Jaki jest sweet spot w porównaniu z CV1? Można czytać zegary bez ruszania głową?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #299 dnia: Listopada 11, 2019, 09:53:07 »
Jaki jest sweet spot w porównaniu z CV1? Można czytać zegary bez ruszania głową?

Da radę odczytać, ale nie są to już ostre elementy tak jak na środku. Tak widzę, że najlepiej ruszać całą głową i patrzeć na wprost, trzeba będzie się do tego przyzwyczaić ale oczka same biegają wewnątrz ;).

ps. dużo w jakości obrazu dodaje ta opcja w SteamVR:



"Włącz zaawansowane filtrowanie suparsamplingu", z tym, że dodam od razu, że jeśli mamy ją włączoną, a w grze jest wygł. anizotropowe wyłączone to zarówno DCS jak i IL-2 wywala w trakcie ładowania misji (stąd IL-2 mi nie odpalał jak dawałem OFF).
Jest ok np. z MSAA x2 w DCS i w IL-2 antialiasing x2. Zobaczę jeszcze jak to x4 będzie wyglądało.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl