Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR  (Przeczytany 21423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #105 dnia: Sierpnia 06, 2021, 10:46:36 »
Witam,
w widoku VR, przesuwając wzrok, obraz rozwarstwia się. Kiedy zatrzymam ruch głową, jest ok. Najgorzej jest z obracającym się śmigłem - daje takie miejscowe rozwarstwienie obrazu, w poziomie. W podglądzie na monitorze, w tym samym czasie, obraz jest w porządku. Prawdopodobnie gdzieś gryzie się synchronizacja - będę drążyć temat. W Iłku oczywiście jest ok :). Może ktoś miał to samo i może pomóc?

To kwestia reprojekcji. Zejdź z ustawień i poszukaj "złotego" środka. Sim generuje Ci za mało FPS. Całkowicie nie da się tego wyeliminować w MSFS, ale można dojść do jakiegoś kompromisu. Reprojekcję możesz wyłączyć w OpenXL Developer Tool ale wtedy jest jeszcze gorzej. Kluczowym jest Rendering scaling (sam mam tu 80% dla G2).


« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2021, 11:18:48 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #106 dnia: Sierpnia 06, 2021, 11:40:31 »
Ok, dzięki.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #107 dnia: Sierpnia 06, 2021, 13:22:39 »
Iłek pod tym względem jest cwany, bo automatycznie wygasza w VR pewne animacje (jak właśnie śmigło), żeby nie psuły reprojekcji. Oczywiście więcej FPSów też bardzo pomaga.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #108 dnia: Sierpnia 06, 2021, 14:26:02 »
(sam mam tu 80% dla G2).

Nie dodałem, to i tak ponad natywną rozdzielczość w G2, bo daje około 2560 pxt, chociaż w połączeniu z TAA to i tak obrazowi jest daleko do ideału. Przy 100% wygląda to lepiej (około 3150 pxt) ale dalej obraz odbiega od tego w DCS, IL-2 czy P3D. Pewnie winą jest TAA, ale też z drugiej strony bez niego nie da się latać, bo wtedy wszystkie drzewa się mienią, a oprócz tego jest olbrzymi shimmering, niczym w dawnym RoF na 2D przed jakimś tam patchem ;). Po jednak SU5 zaczyna się tutaj jednak wreszcie jakaś przyjemność z latania i trzymanie tych 40-45 FPS, dlatego wróciłem do MSFS i zaczyna być całkiem ok. Powinni wprowadzić tutaj jakiś DLSS dla VR, do tego ten DX12 i może wtedy dałoby radę latać na 100% chociaż (czyli okolice tych 3150 pxt., obecnie przy tym właśnie już reprojekcja zaczyna nie wyrabiać już zauważalnie), albo dać więcej opcji antyaliasingu. W P3D, IL-2 czy DCS mam w ogóle to wyłączone dla VR, a przy podbitej rozdzielczości jest i płynniej i ostrzej, MSFS za to bez wygładzania wygląda a fuj.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #109 dnia: Sierpnia 06, 2021, 17:44:44 »
Powinni wprowadzić tutaj jakiś DLSS dla VR
W jednym z ostatnich Q&A było zapytanie o wprowadzenie AMD FidelityFX Super Resolution bądź DLSS. Twórcy powiedzieli, że nie zamierzają wprowadzać takich technologii, bo mają wbudowaną regulację Rendering scaling.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #110 dnia: Sierpnia 10, 2021, 00:00:20 »
Taka ciekawostka, odkryłem, że włączona reprojekcja w MSFS obecnie działa nieco inaczej, ona zdaje się zawsze ogranicza FPS do 30 (1/3 refresh rate dla HP G2). Przy tej wartości właśnie następuje to większe rozwarstwienie obrazu i jego mniejsza ostrość. Coś jakby to auto obecnie, po SU5 inaczej działało. Z wyłączoną reprojekcją całkiem dobrze to obecnie działa, FPS'y mam w przedziale 51-58 i właśnie sam obraz jest lepszy. Ogólnie reprojekcja zawsze zamazuje to co widać, ale tutaj jest to jakoś bardziej widoczne. Sprawdźcie sobie sami. Co jednak jest denerwujące, to te 30, pomimo faktu, że spokojnie może to teraz śmigać na 45 FPS. Ktoś próbował czy na SteamVR może to chodzić z 45 FPS na auto? Ja w ogóle nie odpalam SteamVR dla MSFS, bo działa bez tego.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #111 dnia: Sierpnia 10, 2021, 11:15:02 »
Ciekawe, u mnie właśnie po SU5 czasami jest 45fps, wcześniej widywałem tylko 30. Za to mam wrażenie, że aż takich artefaktów reprojekcji dawniej w fs2020 nie było, bo obraz rozmazany bardziej niż w innych symulatorach był od początku.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #112 dnia: Sierpnia 10, 2021, 18:12:46 »
Jednak przy SteamVR włączonym, przejście w tryb VR w MSFS (z MS Store przynajmniej), momentalnie wyłącza SteamVR (killuje ten proces).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #113 dnia: Października 04, 2021, 17:54:58 »
Pojawiła się aktualizacja do OpenXR, podobno poprawia wydajność.
https://www.youtube.com/watch?v=Gc52shr8J3w

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #114 dnia: Października 05, 2021, 18:06:59 »
Pojawiła się aktualizacja do OpenXR, podobno poprawia wydajność.
https://www.youtube.com/watch?v=Gc52shr8J3w


A jaka to ma być wersja OpenXR i jak sprawdzić czy ma się ten update? Ktoś coś wie?

Ja mam tę wersję 108.2109.21002.0. Aktualizacja chyba odbywa się automatycznie ale pytanie jaka wersja niby ma być ta lepsiejsza.
« Ostatnia zmiana: Października 05, 2021, 19:02:56 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #115 dnia: Października 06, 2021, 16:27:57 »
To masz tą najnowszą wersję :).
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2021, 21:00:39 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #116 dnia: Października 09, 2021, 07:55:32 »
To masz tą najnowszą wersję :).


Tak szczerze to żadnej różnicy u mnie. Jakieś placebo. Natomiast coś mają poprawiać w MSFS w najnowszym patchu dla VR (menu ale też coś jeszcze).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #117 dnia: Października 12, 2021, 20:25:37 »
Zainstalowałem najnowsze sterowniki do Nvidi, klatki w G2 zjechały mi do 22. Zasnę ustawienia w MSFS nie poprawiają sytuacji, czy to na utra, czy na high, ciągle to samo.
Jak wygląd sprawa u Was?

Qbeesh

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #118 dnia: Października 13, 2021, 10:05:48 »
Jak tam VRowicze? Cały czas coś nie działa, ciągłe kombinowanie, kompromisy i frustracje? Nawet mi Was nie żal  :evil:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #119 dnia: Października 13, 2021, 22:27:05 »
Jak tam VRowicze? Cały czas coś nie działa, ciągłe kombinowanie, kompromisy i frustracje? Nawet mi Was nie żal  :evil:

Nic z tych rzeczy :). VR to duma ;>.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl