Autor Wątek: Meta Quest Pro  (Przeczytany 15373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 22, 2023, 11:34:19 »
Na korzyść, Reverba G2? :)
Tak, Reverb ma sporo wad ale po zabawie Vive Pro2 i Pico4, przeprosiłem go :-)  Pico4 to fajne gogle ale nie do zabawy w symulatory. Vive Pro2 to niefajne gogle, gdyby ktoś się zastanawiał nad nimi ;-)

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 28, 2023, 12:10:48 »
No dobra, chyba z 12 albo i więcej h za mną.



Jak na razie nie podjąłem decyzji ale nie przez obraz tylko soft, może kwestia opanowania. Czuję się jak dziecko we mgle bo tutaj wszystko inaczej, a w kwestii Oculusa jestem pryszczatym noobem, chociaż po wczoraj już idzie lepiej i trochę pryszczy poznikało.

Na teraz za:
- sama jakość obrazu jest i może być lepsza niż w G2 (ale nie gorsza). Oczywiście nie w natywnej rozdzielczości tylko z podbiciem OXR Tools,
- faktycznie soczewki pancake są super, ostrość od brzegu do brzegu, by zobaczyć wyraźnie 6 wystarczy się obejrzeć i poruszać samą źrenicą, nie trzeba ruszać całą głową,
- kolorki i kontrast, w tym bardziej czarna czerń,
- pomimo, że są cięższe od G2 są bardzo wygodne, aż jestem zaskoczony, bo jak sprawdzałem na "zimno" to miałem mieszane odczucia, a tu okazuje się, że i trzymają się świetnie i nie obciążają jakoś głowy,
- mają świetną wentylację, nie wiem, może jest jakiś wiatrak w środku, bo czuje się w nich jakby nie miało żadnych gogli, fajna sprawa na cieplejsze dni, jest taki lekki przewiew, oczy się nie męczą,
- śledzenie fantastyczne, mniej wrażliwe na niedobory światła,
- na kablu pojemność baterii spadła do 85% po 12h zabawy,
- 72Hz jest rewelką, dałem to, bez reprojekcji, w IL-2 miód na oczy, w DCS Londyn nie trzyma tyle, ale inne lokacje jest 72fps nawet z MSAAx2, świetna sprawa i tego mi brakowało, nie ma efektu migotania jak 60Hz w G2
- fajna opcja to regulacja IPD (jako ze mamy ostrość wszędzie nie ma większego znaczenia, ale... zwiększa nam się FOV jak rozsuniemy całkowicie,
- jakość materiałów,
- opcja bliżej-dalej soczewek.
Na nie:
- soft. Strasznie dużo opcji, nie wiem co do czego jeszcze,
- cable link, czasem to działa czasem nie, ale może coś źle robię, po zamknięciu nie wykrywa, trzeba wyjąc i włożyć wtyczkę USB-C ponownie
- po zdjęciu przechodzą w stan uśpienia i zabawa z cable linkiem się powtarza,
- są pop upy (np. w grze, że kontroler nie działa teraz czy coś), ale kwestia dojścia, jak to wywalić, dziś już ich nie było,
- G2 lepiej się zakłada i są lżejsze,
- mam wrażenie, że konstrukcja jest dość delikatna,
- cena, zwłaszcza, że my jako symulotnicy nie potrzebujemy aż połowy opcji tu.

Przeważają rzeczy na plus i pod względem obrazu nie jest źle. Nie ma też problemu z przesyłem danych po kablu, chociaż był moment w IL-2, nie w DCS, że widziałem jakby inna kompresję dalszych tekstur (wokół jest super ostro jak i w VC). Ręcznie zmieniłem ustawienie Bitrate na 900 (było 0 - czyli auto, ponoć to 120) i jest teraz ok, spadku w jakości tekstur tych dalszych obecnie nie widzę. To moje ustawienia w ODT:



Nie kumam o co chodzi z rozdzielczością bo w sumie można to ustawić od 1.0 do aż 1.7 ale rozdzielczość tu się nie zmienia jak się przełącza między częstotliwościami (OXR podało mi, że to 2816x2896):



więc co to? W OpenXR za to można nadpisać inną, wyższą (mam teraz 3004x3088, w G2 miałem 3156x3088, w G2 obraz w centrum sweet spot był nieco ostrzejszy). Ciekawe, czy da się też jakoś wymusić inną w tym ODT może czy gdzieś? Pod tym względem z WMR jest chyba nieco prościej do opanowania co do czego.

Aha i FOV na koniec wg. mnie taki sam jak w G2, może parę stopni lepiej (widać jak się przesuwa soczewki), ale różnica nikła.
Ogólnie pod względem obrazu, śledzenia, jakości i wygody naprawdę fajne gogle. Resztę pewnie trzeba opanować. Najbardziej denerwuje mnie sprawa z Link Cable, ale za to bardzo dobrze obsługuje się tu pulpity i soft w środku tych VR. Spokojnie można projektować wieżowce jak ktoś chce albo pisać na ekranie ;). Nie konfigurowałem jeszcze dłoni i śledzenia wzroku, a także nie testowałem jak wypada ASW i nie puszczałem tego przez SteamVR (jeszcze nie wiem jak). Na pewno te Quest Pro w porównaniu do G2 to nie jakaś rewolacja, ale ewolucja już tak.

Ps. Tu ktoś wrzucił tabelę z porównaniem rozdzielczości: https://forum.dcs.world/topic/319938-meta-quest-pro-settings/#comment-5178758.
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2023, 18:29:55 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 28, 2023, 17:27:09 »
Rozumiem, że cena prawie 7 tysi też na plus? :-)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 28, 2023, 18:24:49 »
Rozumiem, że cena prawie 7 tysi też na plus? :-)

Zaktualizowano minusy ;). Ale skąd taka cena to nie wiem, mi wyszło za same gogle dokładnie 5.425zł, ale kupowałem nie w sklepie w PL, tylko Meta (bezpłatna dostawa). Poza tym jest 30 dni na zwrot, więc się zobaczy. Na minus też, że pewnie z połowę bajerów jakie mają te gogle po prostu nie potrzebujemy w simach, więc płacimy za coś z czego się nie skorzysta i tak.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 28, 2023, 18:54:55 »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 28, 2023, 19:07:11 »
https://youtu.be/xx6hgUwj0K4

Mi te Aero nie pasują, nie mają 72Hz, a na tym mi zależało, więc w zasadzie takie podrasowane G2 to są i tyle, nie mówiąc o cenie, w promocji za 12k :evil: + ... bazy, po około 7 stów ;P.

Ps. dałem 3232x3328 wg. tego https://forum.dcs.world/topic/319938-meta-quest-pro-settings/#comment-5178758, wow, śliczny obraz. Chyba, przy tym zostanę (nawet ładniej niż miałem w G2, różnica, że na całej powierzchni).
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2023, 20:03:18 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 29, 2023, 13:49:31 »
Czyli krótko mówiąc, 2 tysiące różnicy względem G2 nie są warte wydatku? Zwłaszcza jeśli się jest posiadaczem Reverbów. No chyba, że jest się gadżeciarzem

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka

miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 29, 2023, 15:57:27 »
Czyli krótko mówiąc, 2 tysiące różnicy względem G2 nie są warte wydatku? Zwłaszcza jeśli się jest posiadaczem Reverbów. No chyba, że jest się gadżeciarzem

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka



Zależy czym się kto kieruje. Na pewno płaci się też za lepsze projektory, chociaż kolorki to zawsze można sobie softowo podbić ReshadeVR lub OpenXR Toolkit ale dla mnie podstawą było te 72Hz, co znaczy, że jeśli gra generuje tyle klatek (72) to wyłączasz reprojekcję, która mnie wkurza (po prostu super płynny obraz, 0 opóźnień i artefaktów). Soczewki naleśniki świetna sprawa i to doceniam, ale szczerze te w Reverbach mi nie przeszkadzały, nauczyłem się przesuwać głową intuicyjnie by mieć zawsze ostrość w centrum i dalej to robię i w tych od Meta z przyzwyczajenia widać ;) więc ogólnie to nie problem. Reverby by wyłączyć reprojekcję muszą mieć 90 klatek, co nawet z taką 4090 nie zawsze jest do osiągnięcia (zależy od mapy, sima itp.). Pewnie 5090 już da radę :evil:. Najkrócej mówiąc zmniejszyłem wymagania gogli do płynniejszego obrazu bez spadku na jakości ;>.
« Ostatnia zmiana: Maja 29, 2023, 16:25:14 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 30, 2023, 10:25:57 »
Testuj testuj :)
Wygląda obiecująco, dobrze wiedzieć, że jest na rynku headset, na który można przejść z G2 bez żalu. Trochę kusi, ale zawsze jak kupowałem Oculusa, to krótko później była duża obniżka cen albo wchodziło coś dużo lepszego i żałowałem, że nie poczekałem. :D
W tym roku ma być jeszcze premiera Questa 3, plotki sugerują, że ekran będzie lepszy niż w Pro, ale inne funkcje stoją pod znakiem zapytania.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 30, 2023, 11:46:15 »
Testuj testuj :)
Wygląda obiecująco, dobrze wiedzieć, że jest na rynku headset, na który można przejść z G2 bez żalu. Trochę kusi, ale zawsze jak kupowałem Oculusa, to krótko później była duża obniżka cen albo wchodziło coś dużo lepszego i żałowałem, że nie poczekałem. :D
W tym roku ma być jeszcze premiera Questa 3, plotki sugerują, że ekran będzie lepszy niż w Pro, ale inne funkcje stoją pod znakiem zapytania.

Tu już była obniżka, bo początkowo były chyba za 1500$, a teraz są za 1000$. Też słyszałem o Q3, zobaczymy co przyniesie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 30, 2023, 11:54:29 »
No tak, ale Quest 3 ma być w okolicach 500$. Te cudeńka śledzące twarz w QPro są zbędne w grach, a może jeszcze dostaniemy upgrade ekranów.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 31, 2023, 13:44:52 »
Troche na temat ustawien w ODT:
https://smartglasseshub.com/oculus-debug-tool/ .

Z tymi ustawieniami to jest pewna bida bo nie zawsze widze ze …. to narzedzie pamieta ustawienia.

I inny ciekawy link na przyszlosc dla kogos:
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/pqtyqj/how_to_change_the_image_quality_of_oculus_link/.
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2023, 23:48:00 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwca 16, 2023, 14:46:01 »
Namawiał, namawiał i namówił.  :evil:

Też testuję sobie od kilku dni Questa Pro i przyznam, że upgrade względem G2 jest całkiem spory, choć może przy tej cenie chciałoby się jeszcze więcej. Na plus to przede wszystkim ostrość w całym polu widzenia a nie tylko w sweet spot. Niby przy pierwszym kontakcie nie robi to aż tak dużego wrażenia, ale potem człowiek zakłada z powrotem G2 i ojej, jakie to wszystko rozmazane. Wydajność też sporo wyższa, nawet w trybie 90fps, bo przepychamy mniej pikseli. A spadek szczegółowości obrazu względem sweetspotu w G2 minimalny. Lepszy tracking, który działa nawet w półmroku.

Na minus trochę więcej zabawy w konfigurację i za każdym razem podczas uruchamiania. Trochę słabsze audio, ale myślałem, że będzie gorzej. Mikrofon też gorzej działa, Voice Attack ma problemy z rozpoznawaniem komend, muszę mu ręcznie poprawiać słownik. Refleksy na soczewkach nadal przeszkadzają w lataniu nocnych misji, tutaj nie ma co liczyć na dużą poprawę względem G2 mimo, że mamy ekran z lokalnym wygaszaniem.

Wygoda jak dla mnie trochę na plus, trochę na minus, ale to indywidualna kwestia. Chyba mam nieco wyższe czoło niż projektant przewidział  :D

W każdym razie póki co nie znalazłem powodu, żeby je odsyłać. Reverb już spakowany do pudełka, będzie na sprzedaż.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwca 16, 2023, 16:51:06 »
Ooo no prosze :). Ja juz w zasadzie wiekszosc ustawien przerobilem. Polecam jednak doinstalowac OTT i tam porobic sobie profile pod gry, fajnie bo mozna robic inny na kazda i sam sie uaktywnia. Dziala z automatu. Niestety ODT nie pamieta ustawien, dobre tylko na pierwsze testy. Potem wrzuce swoje ustawienia to sobie sprawdzisz.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Meta Quest Pro
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwca 16, 2023, 20:49:57 »
Tak, OTT jest niezbędny, bo Oculus Service nie zapamiętuje niektórych ustawień z ODT, po restarcie usługi się resetują. Potrzebny programik, który będzie siedział w tle i wbijał nastawy gdy wykryje grę.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"