
Aż pół roku zajęło mi zauważenie cytowanego posta, ale nie zraża mnie to przed wyprostowaniem zawartych w nim rewelacji:
To jest kwestia Falcona, a nawet więcej: samego OpenFalcona bo z tego co pamiętam to już choćby podstawowy Falcon (1.08us) ma inaczej rozwiązane multi. O tym jak elegancko jest to zrobione w Allied Force nie wspominam.
Nie pamiętam żadnej "nowożytnej" (97+) gry w którym IP hosta podawało się w linii komend. Podobnie nie pamiętam żadnej gry w której konieczne było ręczne wpisywanie własnego IP.
To jest oczywista pomyłka.
OpenFalcon, podobnie jak RedViper wywodzi swoje multi wprost od oryginalnego F 4.0. Klient zawsze musiał podać IP hosta ale nigdy nie mógł tego zrobić przez linię poleceń (ZTCW nawet nie ma takiego parametru w spisie dostępnych). To PhoneBook zwiera spis znanych adresów IP a w linii poleceń umieszcza się informację dla stawianego przez nas serwera o miejscu gdzie pracuje czyli nasze prawdziwe, zewnętrzne IP. Współczesne gry mają tą informację poprzez odpytanie pewnych specyficznych maszyn w internecie. Dalej - kiedyś było prościej bo istniał JetNet (coś jak HyperLobby) i nie trzeba było podawać IP ani swojego ani hosta.
Co do AF - faktem jest, że LP popracowało nad kodem sieciowym i wyszło im to dobrze pod względem stabilności ale nie ustrzegli się błędów takich jak niedokładne pozycjonowanie maszyn klientów w świecie 3D (drobne przesunięcie - niby drobiazg ale niektórym przeszkadza). Kolejną nowością w AF jest możliwość wprowadzenia nazwy domenowej hosta (bardzo wygodne - szczególnie przy dynamicznym IP hosta) oraz brak konieczności negocjowania wartości bandwith (multi robi to automatycznie na podstawie parametrów otrzymanych od klientów).
Nie zmienia to jednak faktu, że nawet "wspaniały" AF nie wyśle do admina osiedlówki maila z prośbą o przekierowanie portów router'a na wewnętrzne IP delikwenta, nie ustawi automatycznie przekierowania portów na Twoim routerze czy wreszcie nie odblokuje wymaganych portów w firewall'u. Dlatego właśnie napisałem, że nie jest to kwestia jedynie Falcona a pewnej, choćby podstawowej wiedzy o protokołach TCP/IP i innych powiązanych zagadnieniach. Można napisać instrukcję jak dla małpki co po kolei zrobić, ale to już jest tutaj na 7-miu stronach wątku więc po co się powtarzać, natomiast nie można przewidzieć wszystkich mutacji od pierwotnych założeń (za dużo jednak jest tego sprzętu sieciowego) dlatego specyficzne pytania należy zadawać tutaj.
Poza tym - jest NA ŚWIECIE dość liczna grupa osób korzystających z multi w Falconie dlatego to nie może to być aż tak skomplikowane
