Wydawało mi się, że jest jeszcze o wiele więcej w jednostkach starych, dobrych F-15, i że to one pełnią ciągle funkcję głównego myśliwca USAAF... jestem 'nie na czasie' ?
Jeżeli jutro wybuchnie wojna z Iranem, to F-22A znajdzie się w tym teatrze działań szybciej niż F-15 (nie liczymy tych co juz są w tamtym rejonie i europie

). Raptor jest w uzbrojeniu już od jakiegoś czasu jedynie amerykanie kombinują na wszelkie możliwe sposoby by tylko pozyskać więcej tych maszyn, bo 180 sztuk nie załatwi wszystkich ich potrzeb.
Aż się cieszę, że nasi opiekunowie polityczni postawili na F-16 (na F-22 musieliby sprzedać pół kraju
)... Swoją drogą w sytuacji takich manewrów wymanewrowujących rakiety, to chyba kwestia czasu, żeby silniki rakiet działały nieco dłużej...?
Pozdrawiam
Co ciekawe, gdybyśmy przeznaczyli na zakup F-22A tyle samo pieniędzy co wydaliśmy na cały program zakupu F-16, i udałoby nam sie pozyskać maszyny po cenie tylko o 20mln USD większych niż ich koszty produkcji (106mln USD w chwili obecnej) to moglibyśmy wymienić na nie wszystkie MiGi 29.
Z napędem rakietowym pocisku kombinuje sie od czasu ich powstania - raz idzie się w kierunku zmniejszenia wykrywalności, poprzez stosowanie silników bezdymnych, jak w pociskach AIM-120 i od AIM-9M. Zwiększanie zasięgu poprzez zastosowanie silników RAMjet, pozwalających utrzymywać wysoką prędkość przez bardzo długi czas - takie silniki planuje sie wykorzystać w rakietach Meteor i R-77M, oraz FRAAM (w zasadzie Meteor na amerykański rynek) z tym, że te silniki wykorzystują ciekły materiał pędny. Taki napęd jest bardziej skomplikowany, trudniejszy w serwisowaniu itp. Jest jeszcze inna opcja - rozwijana przez firmę Rytheon - ERAAM ze zmodyfikowanym silnikiem na paliwo stałe, mogącym działać w dwóch trybach - na małych odległościach pracując na pełnym ciągu spalając się bardzo szybko umożliwia osiągnięcie dużych przyspieszeń i prędkości, na dużych odległościach spala sie powoli napędzając rakietę przez dłuższy okres czasu. Według
tej strony FRAAM ma charakteryzować się 250% wzrostem zasięgu, ERAAM ma być od niego o 20% gorszy (ale tańszy itp.)