Autor Wątek: 1.2 "Black Shark"  (Przeczytany 141798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #600 dnia: Stycznia 22, 2007, 00:17:45 »
Co piliśmy to nieistotne, ważne, że już więcej pic z Martinem nie będę  :002:

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #601 dnia: Stycznia 22, 2007, 00:18:29 »
Ta wersja znacznie bardziej mi odpowiada.  :banan

Bierioza milczała uparcie - Apache nie miał Stingerów.
Ale Stingery nie są przypadkiem na IR? :121:
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #602 dnia: Stycznia 22, 2007, 00:46:13 »
Ta wersja znacznie bardziej mi odpowiada.  :banan
Ale Stingery nie są przypadkiem na IR? :121:

Racje, niech któryś z władnych poprawi Bierioze na Nataszę

Martin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #603 dnia: Stycznia 22, 2007, 13:55:20 »
Martin ale Natasze też Ci nie powie, że ktoś odpalił do ciebie rakietę... W realu. Wez  lepiej wyłącz tą opcję o powiadamianiu o zagrożeniu głosem, bo to arcade... i pij ile wlezie  :118:

Co innego Mi-24D z 12,7mm vs F-4 (Irak vs Iran bodajże) :banan
PS: Sory za OT, ale może Kusch masz jakieś materiały z tego zdarzenia. Tak mi się przypomniało przy okazji.  :121:

Zdania są podzielone, o tu:

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4318.30.html

Ale znowu w najnowszej monografii Mi-24 Panowie Fiszer i Gruszczyński piszą, że takie zestrzelenie miało miejsce, tylko żródła są podzielone czy zwycięstwo było wynikiem użycia Falangi, czy też działka i npr. Panowie piszą też, że podczas całej wojny iracko irańskiej doszło do 174 zajść powietrznych z udziałem śmigłowców, w tym 118 samolot - śmigłowiec i 56 śmigłowiec - śmigłowiec. Potwierdzają też walki Mi-24/AH-1, których skutkiem było sześć zestrzelonych Hindów i dziesięć AH-1.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2007, 14:20:25 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #604 dnia: Stycznia 22, 2007, 16:26:41 »
Martin ale Natasze też Ci nie powie, że ktoś odpalił do ciebie rakietę... W realu. Wez  lepiej wyłącz tą opcję o powiadamianiu o zagrożeniu głosem, bo to arcade... i pij ile wlezie  :118:

Ja Ci dam zaraz Arcade. Natasza nie krzyczała, znaczy samolot cały :P
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Schmeisser

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #605 dnia: Stycznia 22, 2007, 18:50:45 »
Muhahahah , moja krew :D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #606 dnia: Stycznia 30, 2007, 15:38:42 »
Ciekawy artykuł o BS

http://pff.blogsome.com/2007/01/28/sistemas-do-black-shark/


Cytuj
In and of itself, an interactive cockpit is more complex than a non-interactive one specifically because of the ‘clickability’ function, which has to work properly in any camera position inside the cockpit. That, however, is not the main point.

In the Ka-50, we are modeling all of the main helicopter systems, which may not be apparent at first glance, but are present and functioning nevertheless.

I will not go into the AFM, as that could become lengthy. I’ll only say that, unlike all other helicopter sims, we are modeling real forces and moments exerted onto the rotor blades, from which in fact all of the dynamics evolve.

For the engines, the entire thermodynamic process and fuel system is modeled.
When adding power, the system adds fuel to the combustion chamber, raising the temperature and pressure in the chamber and increasing the force on the free turbine accordingly (this is a basic simplification, as everything is actually more complex). The fuel system is analogous to the real helicopter’s system, with two main and four optional external tanks, all of the fuel pumps and lines with their consumptions and pressures. Consequently, when taking damage to the fuel system, we achieve results as “IRL.”

The hydraulic system includes its own pumps, line circuit, accumulators and a set of mechanisms (control actuators, gear, cannon, etc), which utilize the system’s pressure. In case of pressure loss in any of the hydraulic systems due to failure or damage, it immediately affects the mechanisms in a natural fashion (the cannon ceases to move, control becomes increasingly difficult until full failure, etc).

The electric system also has its set of mechanisms connected to an appropriate bus.

The FCS functions as the real one, inputting commands onto the control surfaces. Control input logic is an entirely separate discussion.

The air gauge system has its own instrumentation for measuring pressure, local slip angles and angles of attack on the pitot tube. Flight data is calculated according to these measurements (which can be quite naturally inaccurate).

The Doppler speed and drift indicator (“DISS” in Russian) functions as a specialized radar emitting toward the surface and receiving the returns. It measures speed and drift according to Doppler shift and under large bank and pitch angles becomes inaccurate – everything as “IRL.”

The navigation system has its own gyro-stabilized platform (with accumulating error probability) and correction methodology implemented in the real aircraft (‘on the fly’ or via the targeting system).

The ABRIS is a ‘thing’ in and of itself, essentially an independent computer tied into the satellite navigation system and the air gauge system to calculate the helicopter’s position in space. Toward its functionality, we modeled GPS and GLONASS satellites with individual orbits and signal parameters. The helicopter’s satellite navigation system determines its coordinates according to the logic and error characteristics of the real system, because mathematical calculations of the real system are used.

Radio stations function on individual frequencies that can be adjusted. Also, all radio NAVAIDs on the map (beacons, transmitters) now utilize specific frequencies. Furthermore, the model accounts for signal strength/noise depending on distance from and power of the transmitter, as well as terrain masking.

For the fire extinguisher system, we plan on implementing a series of sensors that will monitor the temperature of various compartments and utilize the contents of the extinguisher tanks.

Whew…
This isn’t everything, of course.
I just wanted to say that a ‘clickable’ pit is like the tip of an iceberg, which is invisible to the user at first - until he begins to explore the nuances of the various systems, for the modeling of which we have committed a great deal of effort.

Napiszę tyle ile udało mi się zrozumieć, pózniej może ktoś lepszy dopisze więcej.

Cytuj
"Nie będę pisał o FM bo to może być nieco przydługie, powiem tylko, że w przeciwienstwie do wszystkich innych symulatorów śmigłowców modelujemy prawdziwe siły i momenty działające na wirnik.
W silnikach wymodelowaliśmy cały układ paliwowy i termodynamiczny... (Tam dalej nie rozumiem) Cały układ paliwowy jest identyczny z prawdziwym śmigłowcem, i kiedy uszkodzi się jakiś przewód to konsekwencje są takie jak w rzeczywistości.
System hydrauliczny zawiera własne pompy, przewody, akumulatory i mechanizmy. kiedy zaniknie ciśnienie w którymś przewodzie to natychmiast przenosi się to na funkcjonowanie śmigłowca (Trudniejsze sterowanie, aż do jego utraty).
System elektryczny też jest wymodelowany.
Będzie też system gaśniczy, który będzie funkcjonował.
To tylko czubek góry lodowej, który chciałem Wam przedstawić aby wiedzieliście jak złożony jest to projekt."

Tylko tyle zrozumiałem z tekstu, może nawet nie dokładnie :D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2007, 15:57:48 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #607 dnia: Stycznia 30, 2007, 16:26:40 »
Jest to odpowiedź Chizh'a z rosyjskojęzycznej części forum, potem zacytowana i przetłumaczona na angielski i pokazana przedwczoraj tutaj:
http://forum.lockon.ru/showthread.php?t=15615&page=29
A potem zacytowana przez kogoś w hiszpańskim (?) blogu. A teraz ten cytat jest cytowany na polskim forum. Jaki ten świat mały.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #608 dnia: Stycznia 30, 2007, 18:08:35 »
Wczoraj? Zupełnie Wam wyleciało z głowy żeby się z nami podzielić prawda Some? Mam nadzieję, że Macie dobre alibi na ten wieczór  :021:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #609 dnia: Stycznia 30, 2007, 18:18:07 »
Możecie mi wierzyć lub nie Kusch, ale ja ten tekst pierwszy raz w życiu widzę.  :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #610 dnia: Marca 02, 2007, 10:18:12 »
Długo nic nie było więc nawet Leclerc cieszy :D

http://www.lockon.ru/index.php?end_pos=982&scr=products&lang=ru
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #611 dnia: Marca 02, 2007, 10:22:49 »
hehe, a jakby dali to 2 mies temu to byłoby: "[zieeew] znowu [zieew] śiakieś [zieew] czołgi"

Kusch jest na głodzie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #612 dnia: Marca 03, 2007, 13:00:11 »
 :118: Haa, a ja już wiem co będzie na screenach za 2 miesiące, na 100% pokażą tą A5tkę

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #613 dnia: Marca 03, 2007, 16:58:23 »
Ależ Wy Kusch jesteście uberprzebiegliTM :D

poko24

  • Gość
Odp: 1.2 "Black Shark"
« Odpowiedź #614 dnia: Marca 04, 2007, 01:20:43 »
Ciekawostka, którą pominąłeś Kusch dotyczy systemu ABRIS - jest on ściśle związany z systemami nawigacji satelitarnej. Pozycja śmigłowca w przestrzeni będzie obliczana według satelit GPS i GLONASS, które krążą po róznych orbitach i posiadają indywidualne parametry sygnału. Im więcej dostępnych satelit w danym momencie tym dokładniej ABRIS określa położenie śmigłowca, ale w niektórych przypadkach może się znacznie pomylić w koordynatach (jak w rzeczywistości). Poprawki będzie można wprowadzać wówczas samemu według mapy.

Modelowanie ABRIS zajęło najwięcej czasu. Podobno w 80% będzie odzwierciedlał rzeczywisty system.

No i nawigacja i komunikacja - trzeba już samemu wpisywać częstotliwości dla poszczególnych stacji i NAVAIDS.