Hellfire nie jest naprowadzany w wiązce laserowej, ale odbitą wiązką laserową od celu - dlatego rakieta może lecieć poza linią widoku (z angielska LOS - Line of sight).
Ale zacznijmy od trybu LOBL, Hellfire jest rakietą jak każda inna, co oznacza, ze jej silnik działa przez ograniczony czas, więc aby dotrzeć na odległość 7-8 kilometrów musi najpierw nabrać wysokości. We wszystkich symulacjach do tej pory w trybie LOBL Hellfire leciał, prosto jak po sznurku do celu, kiedy w RL leci po krzywej balistycznej:

Teraz w trybie LOAL mamy 3 pod-tryby: LOAL-HI, LOAL-LO i LOAL-DIR. Zaczynając od końca czyli od trybu DIRect - po odpaleniu rakieta wznosi się aż nie nastąpi jedno z dwóch możliwych zdarzeń:
1. nie skończy sie paliwo
2. zostanie wychwycony odbity promień lasera
Tryb Direct pozwala na ograniczenie wysokości na jaką wznosi się pocisk - zmniejszając szanse jego zestrzelenia przez nowoczesne systemy p-lot. Jednakże ze względu na bardzo płaska trajektorię nie nadaje sie do odpalania zza zasłony:

Tryb LOAL-HI i LOAL-LO pozawalają na odpalanie pocisku zza zasłony, jeden większej, drugi mniejszej - ale oczywiście mają swoje wady - jeden uniknie tylko małej zasłony, a drugi może spowodować, że rakieta wleci w chmury zanim przechwycie wiązkę lasera:

słowniczek:
LOBL -> Lock On Before Launch -> Odpalenie po namierzeniu celu
LOAL -> Lock On After Launch -> Odpalenie przed namierzeniem celu
LOAL-DIR -> Lock On After Launch - DIRect -> ^ trajektoria "bezpośrednia"
LOAL-LO -> Lock On After Launch - LOw -> ^ trajektoria "niska"
LOAL-HI -> Lock On After Launch - HIgh -> ^ trajektoria "wysoka"