Autor Wątek: Raptor  (Przeczytany 33402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

damos

  • Gość
Odp: Raptor
« Odpowiedź #105 dnia: Kwietnia 07, 2009, 23:55:47 »
Tak.. Szczególnie powłoki pochłaniające promieniowanie radarowe są bardzo toksyczne. Kiedyś jeden cwaniak próbował taki gift sprzedać/przemycić (chodziło bodaj o pojemnik z farbą + składniki, nie pamiętam detali) i tak się "zatruł", że go będą  leczyć jeszcze z 15 lat w specjalnym, odosobnionym szpitalu :) I tak dobrze, że go nie "wyleczyli" "na amen"  :karpik

John Cool

  • Gość
Odp: Raptor
« Odpowiedź #106 dnia: Listopada 11, 2009, 23:53:17 »
To takie fajne focie F-22A:




Odp: Raptor
« Odpowiedź #107 dnia: Listopada 12, 2009, 10:16:26 »
http://www.ausairpower.net/APA-NOTAM-081109-1.html

Dość ciekawe porównanie samolotów aspirujących do 5 generacji.Oczywiście jest to subiektywna ocena autorów ale stawia na równi F-22 z Su-35 i  całkowicie skreśla z tej listy F-35 - co wywołuje alarm autorów. W porównianiu biorą też udział projekty rosyjski i chiński, gdzie jednak pozycje brane do analizy to przypuszczenia.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Raptor
« Odpowiedź #108 dnia: Listopada 12, 2009, 11:31:29 »
Dr. Carlo Kopp,szef APA, ma pewną manię związaną z F-35 i jest to fakt powszechnie znany na forach zagranicznych. O ile część artykułów tam jest bardzo ciekawa, to jednak te dotyczące JSF a także część dotycząca Super Horneta,są dalekie od obiektywizmu. Zresztą niektóre kryteria są dość dziwne, typu radar ESA. Często się pisze, że sporą wadą Su-35 jest jego radar PESA, zwłaszcza przy obecnym trendzie na radary AESA (Rafale-RBE-2AA,Gripen-Selex 1000, APG-77,79,80,81), jednak mimo to Su-35 zarabia za radar więcej punktów niż F-35..ciekawe czy jakikolwiek konstruktor wybrałby Irbisa nad APG-81. Albo supersonic weapon delivery-kto powiedział że F-35 całe uzbrojenie przenosi w komorze? Równie dobrze można podwiesić je pod węzłami skrzydłowymi podobnie jak w Su-35 i kryterium spełnione. A tak kolejne -1pkt. High Agility Supersonic/Subsonic..F-35 pod tym względem ma być co najmniej równoważny F-16, co oznacza według pana Koppa że Viper nie spełnia żadnego z tych kryteriów.Supersonic może rzeczywiście nie, ale o Subsonic bym się kłócił. Poza tym zarówno PAK-FA jak i F-22 oraz Su-35 to samoloty przewagi powietrznej, F-35 ma być koniem roboczym USAF, następcą F-16. Ma uzupełniać F-22 a nie posiadać wszystkie jego cechy,których zresztą od niego nie oczekiwano. Zresztą z całym szacunkiem dla konstruktorów Suchoja, mimo mojej sympatii dla Su-35 nie jest on raczej samolotem na poziomie F-22.Stealth, supercruise>1,5M, komory na uzbrojenie, wielofunkcyjny radar AESA (z tego co pamiętam jest on także używany jako element systemu walki elektronicznej)..trudno znaleźć coś w czym Su-35 byłby lepszy od Raptora.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2009, 11:39:16 wysłana przez lolek »

Odp: Raptor
« Odpowiedź #109 dnia: Listopada 12, 2009, 13:58:26 »
JohnCool czy masz moze fotki tych raptorow w wiekszej rozdzielczosci?
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


John Cool

  • Gość
Odp: Raptor
« Odpowiedź #110 dnia: Listopada 12, 2009, 14:02:25 »
One są w rzeczywistości stosunkowo duże (3200x1200pix), tylko skrypt forum je zmniejsza. Przeklej sobie bezpośrednie linki do zdjęć i sam sprawdź  :001:

Odp: Raptor
« Odpowiedź #111 dnia: Listopada 12, 2009, 14:25:52 »
Dr. Carlo Kopp,szef APA, ma pewną manię związaną z F-35 i jest to fakt powszechnie znany na forach zagranicznych.
Dzięki za ustawienie artykułu w odpowiednim "kontekście" światopoglądowym. To ułatwi przeglądanie serwisu na przyszłość.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Raptor
« Odpowiedź #112 dnia: Listopada 12, 2009, 14:55:47 »
Przeklej sobie bezpośrednie linki do zdjęć i sam sprawdź  :001:

Lub kliknij prawym na foto i "Pokaż obrazek" (w Firefox, natomiast nie pamiętam jak to się zwie w IE). Efekt ten sam...

Odp: Raptor
« Odpowiedź #113 dnia: Listopada 12, 2009, 17:50:36 »
Niestety ale nic nie moge z tym zrobic.Nadal sa male nawet jak sie powiekszy na forum.
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


tomek1988

  • Gość
Odp: Raptor
« Odpowiedź #114 dnia: Listopada 12, 2009, 18:28:15 »
Niestety ale nic nie moge z tym zrobic.Nadal sa male nawet jak sie powiekszy na forum.

Po prostu zapisz te zdjęcia na dysku.

Odp: Raptor
« Odpowiedź #115 dnia: Listopada 12, 2009, 20:35:18 »
Niestety ale nic nie moge z tym zrobic.Nadal sa male nawet jak sie powiekszy na forum.
Masz i zaciagnij full image
http://www.af.mil/photos/mediagallery.asp?galleryID=40&page=16
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Raptor
« Odpowiedź #116 dnia: Listopada 18, 2009, 22:25:24 »

Tyle baniek za samolot a bez miotełek za 1$ szt., nie poleci. Chyba że to są miotełki w ramach osobnego programu od LM za kilka tysięcy zielonych aby powłoki nie zedrzeć.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Raptor
« Odpowiedź #117 dnia: Listopada 18, 2009, 22:53:25 »
Darek, zapoznaj się z zagadnieniem oblodzenia i tym, jakie stanowi zagrożenie dla wszelkich statków powietrznych, bez względu na "bańki"...

Odp: Raptor
« Odpowiedź #118 dnia: Listopada 18, 2009, 23:12:10 »
Darek, zapoznaj się z zagadnieniem oblodzenia i tym, jakie stanowi zagrożenie dla wszelkich statków powietrznych, bez względu na "bańki"...
Sens tej pracy z zdjęcia jest oczywisty i problem oblodzenia tez znam. Nie zmienia to jednak faktu ze technika za kupę kasy nie bedzie działała bez "ciecia" i jego miotełki :)
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Raptor
« Odpowiedź #119 dnia: Listopada 18, 2009, 23:36:35 »
No i? Jak zasypie, to trzeba odśnieżyć, jak szybka się zabrudzi - to przetrzeć. Nic tak skomplikowane nie jest bezobsługowe. Nie ma w tym absolutnie nic dziwnego :).