Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136084 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #300 dnia: Lipca 13, 2015, 13:55:32 »
Na piknik w Świdwinie "29" nie doleciały. Może jednak jest związek?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #301 dnia: Lipca 13, 2015, 15:18:46 »
Raczej nie, bo te dwa poprzednie zdarzenia miały miejsce parę lat temu.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #302 dnia: Lipca 13, 2015, 16:20:53 »
Czasy niezbyt ciekawe jednak. Chłopaki sporo latają, może nie mają za bardzo głowy do pokazów i pikników.
W tym roku odwołano nawet dni otwarte lotniska w Malborku. Oficjalnym powodem jest remont pasa. W sumie może to i prawda. W zeszłym roku też już gorąco było ale mimo wszystko troszkę skromniesza  niż zwykle impreza się odbyła.




Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #303 dnia: Lipca 13, 2015, 19:40:38 »
A odnośnie obecnych czasów to co my mamy tak orientacyjnie w magazynach? Występują jeszcze "na chodzie" pociski R-27, czy zostaliśmy już tylko z R-60/-73? A może i R-73 to rarytas.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #304 dnia: Lipca 25, 2015, 18:51:32 »
Nareszcie nasz najskuteczniejszy myśliwiec gen. Stanisław Sklaski został uhonorowany i dostał "swojego" miga. Nawiasem mówiąc do tego został wybrany ten "pechowy" samolot o nr burtowym 4105, którego parę postów wcześniej widać jak zaparkował na polu.
Cytuj
(...) w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy, gdzie po 150-godzinnym przeglądzie technicznym dwumiejscowy szkolno-bojowy MiG-29UB z malborskiej 22. Bazy otrzymał specjalne malowanie, honorujące 100-lecie urodzin gen. Stanisława Skalskiego (urodził się 27 listopada 1915 w Kodymie koło Odessy).
(...)Autorami graficznej koncepcji upamiętnienia postaci Skalskiego na MiG-29 są żołnierze 22. Bazy – ppłk Marek Więckiewicz i starszy chor. sztab. Marek Bojcun. Do 27 lipca 2015 pomorski MiG-29 UB ze Skalskim na statecznikach przechodzić będzie testy odbiorcze po operacjach serwisowych w bydgoskich WZL-2. Potem oddany zostanie malborskim pilotom i z całą pewnością stanie się w pełni latającą i operacyjną ozdobą parku samolotowego 22. Bazy.

Źródło: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=17023


http://galeria.aviateam.pl/photo/24659

Brawo!!! :564: :580:

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #305 dnia: Lipca 26, 2015, 14:13:06 »
Znacie sytuację?

http://naforum.zapodaj.net/f4095cd50e51.jpg.html     http://naforum.zapodaj.net/64d7ebaba098.jpg.html

Nie jestem pewien na 100% ale chyba późna jesień 2008-2009? Nadeszła zamieć, gwałtowny wiatr, opad śniegu i samolotem zarzuciło podczas lądowania po wypuszczeniu spadaka. Pas mokry, błoto poślizgowe, samolot "złapał" pobocze i poszedł w pole jak przeciąg. Większych uszkodzeń poza przednią oponą (kołem?) nie było. Jedynym problemem była błotnista ziemia i łamiące się deski podkładane pod koła przy próbie wyciągania. Samolot stał do rana. Rano przyszła kompania wojska, poukładała betonowe płyty do pasa i samolot został wyciągnięty. Ot cała historia.

1. Obrazków nie cytuje się.
2. Czy Ty masz jakieś ADHD związane ze spacjami? Stawiasz je jak popadnie i byle gdzie przez to ciężko się to czyta.
3. Pisz z PL znakami lub bez.
4. Znaki przestankowe (z drobnymi wyjątkami) dostawia się do wyrazu poprzedzającego! Z szacunku do czytającego żeby go oczy nie bolały!
5. Sugeruję przed wysyłką jeszcze raz przeczytać to co się napisało, bo niektóre zdania są nielogiczne.
Mazak.

« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2015, 17:59:47 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #306 dnia: Października 08, 2015, 19:40:45 »
Wojsko kupuje rakiety dla MiGów-29. „Dopuszczeni wykonawcy z Ukrainy” - jestem pozytywnie zaskoczony.

Wprawdzie pociski R-27 i cały system uzbrojenia MiG-29 9.12 do najnowocześniejszych nie należy (pociski naprowadzane półaktywnie, spore ograniczenia radiolokatora N019), ale lepiej żeby pociski średniego zasięgu były na uzbrojeniu, niż tylko latać z rakietami R-60M i R-73.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #307 dnia: Października 08, 2015, 20:21:11 »
Wojsko kupuje rakiety dla MiGów-29. „Dopuszczeni wykonawcy z Ukrainy” - jestem pozytywnie zaskoczony.

Wprawdzie pociski R-27 i cały system uzbrojenia MiG-29 9.12 do najnowocześniejszych nie należy (pociski naprowadzane półaktywnie, spore ograniczenia radiolokatora N019), ale lepiej żeby pociski średniego zasięgu były na uzbrojeniu, niż tylko latać z rakietami R-60M i R-73.

Ciekawa jakby wyglądała sytuacja, gdyby tak zmodernizować MiG'a, by mógł stosować AIM-120. Pytanie laika, pewnie głupie...

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #308 dnia: Października 08, 2015, 20:25:35 »
Nie jest to opłacalne finansowo. Lepiej dokupić rakiety z zagranicy (jak wyżej).
Pakowanie w MIGa zachodniej techniki zwyczajnie nie ma sensu. Te samoloty mimo, że bardzo dobre i tak mają już swoje lata. Lepiej te środki trzymać na zakup nowych maszyn.

Русский военный корабль, иди нахуй

Offline HAV

  • *
  • LAST CAT STANDING
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #310 dnia: Listopada 30, 2015, 07:59:09 »
No i przekazali Skalskiego do 22 BLT...



http://477768.livejournal.com/3367010.html


Pytanko - na dalszych fotach z linka widać kuwety pod silnikami - obawiali się, że "popuści"? ??? :evil:

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #311 dnia: Grudnia 01, 2015, 04:27:05 »
No właśnie - co wycieka z samolotów i dla czego - pod każdym zawsze jest kuwetka... Trapi mnie to zagadnienie od kilku lat :p

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #312 dnia: Grudnia 01, 2015, 09:52:10 »
W Żuku też taką miałem.  :icon_biggrin:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #313 dnia: Grudnia 01, 2015, 15:20:54 »
W Żuku też taką miałem.  :icon_biggrin:

Jak pod Żukiem czy Nysą nie było plamy oleju to znaczy, że te się właśnie skończył :P. Podobno Alfy mają coś podobnego tylko, że one nie ciekną a znaczą teren ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #314 dnia: Grudnia 01, 2015, 18:37:24 »
Ha Ha Ha.  :)

Alfy nie ciekną tylko zjadają oleum, nawet do 1L na 1000 km. Nie wiem jak jest w samolotach, ale w alfach (przynajmniej tej mojej) chodzi o tzw. luźne spasowanie silnika. To jest dobre jak auto jest brutalnie traktowane i ma pracować w wysokich temperaturach. Sportowe silniki tak budowali. Np. Sr 71 ciekł na postoju, bo jego poszycie itd uszczelniało się dopiero jak zapierniczał 3 Ma i dopiero metale się rozszerzały pod temperaturą czy jakoś tak.
Po prostu Nysa, żuk, alfa i Mig 29 to technika lotnicza. :)
Żuk to nawet miał blachę prawie jak w Ju 52.
Z kolei pod saabem czy bmw plamy nie widziałem....