Autor Wątek: Latanie na małej wysokości  (Przeczytany 25337 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 05, 2006, 23:18:10 »
Cytuj
Suczki miały taki system kiedyś, ale obecnie zamontowano go w MiGach-29 z 1elt
Ale eta prototyp...


Tak pierwszy organiczny,inteligentny system omijania przeszkód terenowych.W skrócie WS (Wielokrotno Sistiema)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 06, 2006, 00:37:03 »
Cytat: marcin85.pl
Mam pytanko. Czy nasze Su-22 ,posiadają jakieś systemy ułatwiające latanie na niskich wysokościach :011: :011: Czy muszą oni polegać wyłącznie na swoim refleksie i wyczuciu odległości :011: Pozdrawiam

Oprócz w miarę dokładnego radiowysokościomierza, który mioże być użyteczny w takich lotach, Su-22 nawet w wersji M4 raczej nie dysponuje tego rodzaju wyposażeniem pokładowym...

Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 06, 2006, 09:55:38 »
Tak pierwszy organiczny,inteligentny system omijania przeszkód terenowych.W skrócie WS (Wielokrotno Sistiema)
Chodzi Ci może o inteligentny komputer oparty o struktury białkowe, umożliwiający wykonywanie zadań bojowych, pokazów itd? W kodzie NATO nazywa się oyoT?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 06, 2006, 13:07:15 »
O ile dobrze pamiętam, to przez personel jest nazywany raczej Ptaku lub Don Ptakoo ;)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 18, 2006, 15:32:26 »
Tak dla nacieszenia oczu wygrzebałem stary filmik z Mirage F-1 koszącymi trawę, a właściwie piasek.

http://www.pook.co.il/movies/french_low.wmv

I jeszcze takie obrazki;





« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2006, 15:42:16 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 18, 2006, 16:08:49 »
Tak dla nacieszenia oczu wygrzebałem stary filmik z Mirage F-1 koszącymi trawę, a właściwie piasek.

http://www.pook.co.il/movies/french_low.wmv

Znowu ten sam filmik co przewija w wielu miejscach tylko jak zawsze lekko przemontowany i pod inna nazwą.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

pawel

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 18, 2006, 18:11:19 »
Wszystko zależy od warunków atmosferycznych.

Paweł
Viper

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 18, 2006, 18:59:10 »
Cytuj
Zrodło to wczesny nr "Lotnictwa" opisujący działania lotnictwa koalicji w Iraku.Przodownicy latali często na wysokości nie przekraczającej 6m.Jak znajdę to podam,który to dokładnie numer.

Numer ten to 3/91.Niestety żona zrobiła sobie chyba z niego podpałkę, więc jeżeli ktoś posiada to może wrzucić cytat.

Cytuj
Wszystko zależy od warunków atmosferycznych.

Dość przebiegłe...
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 02, 2006, 21:28:17 »
Cytat: Kusch
Zrodło to wczesny nr "Lotnictwa" opisujący działania lotnictwa koalicji w Iraku.Przodownicy latali często na wysokości nie przekraczającej 6m.Jak znajdę to podam,który to dokładnie numer.

Uff udało mi się odszukac ten numer więc zacytuję;

"Najtrudniejsze i najbardziej odpowiedzialne zadania na rzecz koalicji wykonują samoloty RAF, co w pewien sposób tłumaczy stratę szcześciu samolotów Tornado GR Mk1. Sławne loty koszące Brytyjczyków, za które RAF jest zaciekle atakowany przez brytyjską opinię publiczną, a sze departamentu bezpieczeństwa lotów RAF nieustannie odpowiada na interpelacje poselskie w parlamencie, teraz dopiero przynoszą wymierne efekty. Polskie sformułowanie "lot koszący" nie odpowiada w pełni brawurowej taktyce działania RAF, która nie ma sobie równych w żadnych innych siłach powietrznych świata. Brytyjczycy uczynili z niej kanon wyszkolenia pilota wojskowego, a bliższy rzeczywistemu obrazowi tej taktyki walki jest angielski skrót NOE. Podczas gdy najbardziej precyzyjny radiowysokosciomierz sprzężony z autopilotem pozwala latać ze stałą wysokością (bez względu na ukształtowanie terenu) równą 30,5 m, piloci RAF uważają, że wysokość 10 m to już za wysoko i pilotują swoje Tornada na wysokościach 6/9 m z prędkością ok. 900 km/h! Gdyby nie taki sposób latania, straty RAF po 20 dniach wojny wyniosłyby prawdopodobnie kilkanaście samolotów, a nie 6. Taktyka lotów NOE uratowała życie niejednemu pilotowi podczas wojny falklandzkiej i to zarówno Brytyjczykowi, jak i Argentynczykowi. Nawiasem mówiąc, w specjalnym pokazie telewizyjnym piloci argentynscy pokazali, że można latać jeszcze niżej niż 6/9 m. Mimo więc faktu, że Amerykanie dysponują najnowocześniejszym samolotem F-15E Strike Eagle ze swoim systemem LANTRIN i autopilotem z radiowysokościomierzem do lotów na wysokości 30,5m, to w precyzyjnych atakach na cele punktowe czołową rolę odgrywa RAF ze swoimi Tornadami GR Mk1."
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

McHaron

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 22, 2006, 13:34:38 »
No to pięknie... a Hamburgery mają zgryz z zazdrości :).

RUFUS

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #25 dnia: Września 05, 2008, 15:11:39 »
Latanie na niskich (w domyśle: wysokościach) jest bardzo interesujace.

Ale Myśliwce (To pytanie czy stwierdzenie?)

F-15 czy Mirage III  Są(są) cierzkie(ciężkie) i raczej bez pomocy różnego rodzaju sprzetu  korygujących i lot niedali by(nie daliby) sami poradzić sobie z maszyną???? (Styl !!!)


Ataki(A taki) zlin 142 tez mógł by(mógłby) przez jakies 100-500m przeleciec na wysokosci 1-3m nad ziemią nie uwzgledniając umiejętności pilota?????

Proszę w swoich postach stosować zasady poprawnej pisowni. Na razie małe ostrzeżenie. Dziadek Kos
« Ostatnia zmiana: Września 05, 2008, 15:39:27 wysłana przez Kos »

Offline iq85

  • APAsq
  • *
DCS/FSX/AC/pCARS

John Cool

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #27 dnia: Września 05, 2008, 23:10:02 »
Low pass w prawdziwym znaczeniu tego słowa...

tomek1988

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #28 dnia: Września 05, 2008, 23:19:31 »
Cytuj
To zdjęcie nie przedstawia niskiego przejścia nad pasem "w locie", ale moment tuż po schowaniu podwozia.
;).

A tu Iskierka, też w Krakowie:
http://www.airliners.net/photo/PZL-Mielec/PZL-Mielec-M-26-Iskierka/1235427/L/
http://lotnictwo.net/foto.php?id=139210

JG300_Lecter

  • Gość
Odp: Latanie na małej wysokości
« Odpowiedź #29 dnia: Września 06, 2008, 02:33:06 »
W rzeczy samej post kolegi RUFUSA nie był najwyższych lotów ale tak przekosił, że reanimował wątek sprzed dwóch lat..

Su-27UB

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-27UB/1032835/L/

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-27UB/1025605/L/