Niepokojący raport dla Kongresu.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9487Cytując Altair: "Oprócz znanych już problemów ze zmęczeniowym pękaniem wręg płatowca(...), wadliwego działania skomplikowanego hełmu pilota, który ma zastępować większość wskaźników kokpitu, oraz systemu planowania misji ALIS, co w zasadzie wyklucza bojowe wykorzystanie samolotu, raport dla Kongresu USA wymienia kolejne problemy techniczne.(...)
Po pierwsze, w dalszym ciągu konstruktorom nie udało się wyeliminować wad, które powodują pęknięcia zmęczeniowe. Co więcej, dotyczą one nie tylko modelu B, ale także podstawowego A dla wojsk lotniczych. Powodują one, że np. żywotność skrzydeł zmalała z planowanych 8 do jedynie 1,2 tys. h, skracając teoretyczny okres eksploatacji do 5 lat. Niesprawność hełmu uniemożliwia natomiast rozpoczęcie pełnego cyklu testów systemów walki.
Kolejne niedociągnięcia wymagające rozwiązania związane są z systemem awaryjnego zrzutu paliwa, którego użycie może spowodować pożar. F-35 nie mają także certyfikowanych zabezpieczeń przed skutkami trafienia piorunem, co skutkuje zakazem lotów w rejonach występowania burz, łącznie z 40-kilometrową strefą bezpieczeństwa. Istotnym problemem jest zwiększona powierzchnia rozproszenia fal radiowych w ogonowej części F-35B, ze względu na zastosowany układ napędowy."