Autor Wątek: F-35  (Przeczytany 54451 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: F-35
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 21, 2009, 21:05:55 »
Martin-Marietta X-24
Bensen X-25
Schweizer X-26
Lockheed X-27 Lancer
Pereira X-28 Sea Skimmer
Grumman X-29
Rockwell X-30
Rockwell-MBB X-31
Boeing X-32 Joint Strike Fighter
Lockheed Martin X-33
Orbital Sciences X-34
Ale X miałoby znaczyć eXperimental, a FSX miał chyba od początku być maszyną produkcyjną, czy się mylę?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 21, 2009, 21:30:34 »
To jest bez znaczenia. Obecnie numeracja jest jedna niezależnie czy to eksperymentalna maszyna, czy wdrażany produkt. Akurat Lightning II jest tutaj bardzo dobrym przykładem, gdyż pamiętajmy, że JSF zaczynał jako dwie maszyny - X-32 Boeinga i X-35 Lockheeda, ta druga została wybrana i zachowała swój numer.

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: F-35
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 22, 2009, 09:51:54 »
X-32B, to było dopiero paskudztwo, przy nim nawet F-35 dobrze wygląda.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-35
« Odpowiedź #78 dnia: Stycznia 11, 2010, 23:49:12 »
7 stycznia br. na prototypie BF-1 odbyły się pierwsze testy napędu STOVL w locie.

http://www.youtube.com/watch?v=pypdzXmLDtY&feature=player_embedded
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: F-35
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 08, 2010, 09:40:11 »

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: F-35
« Odpowiedź #80 dnia: Października 20, 2010, 00:41:38 »
Royal Navy być może będzie musiała zrezygnować z zakupu wersji STOVL na rzecz konwencjonalnej a budowane właśnie dwa lotniskowce wyposażyć w katapulty i tradycyjne systemy hamownicze (podobno projektowano tą klasę okrętów uwzględniając zawsze taką ewentualność więc nie ma problemu) - skutek cięć budżetowych. Pozostawiałoby to na chwilę obecną USN jako jedynego użytkownika STOVL:

http://www.marinecorpstimes.com/news/2010/10/defense-britain-may-drop-stovl-f-35-variant-101810w/

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #81 dnia: Października 20, 2010, 07:07:52 »
Nie USN, a USMC i nie jedynego, bo Włosi też kupują Bravo.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: F-35
« Odpowiedź #82 dnia: Października 20, 2010, 10:59:31 »
Nie to żebym chciał dyskutować ale powiedzenie "kupują" to chyba trochę na wyrost jest. Włochy ostatnio też cienko przędą i mogą się u nich pojawić podobne problemy jak w UK tyle, że na większą skalę i być może swoje plany zakupowe też będą musieli zrewidować. Zresztą to wszystko to tylko gdybanie jest, przecieki dla inwestorów przed ostatecznym ogłoszeniem budżetu.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #83 dnia: Października 20, 2010, 11:10:50 »
No jeżeli chcemy być precyzyjni, to nikt nic nie kupuje, bo nikt żadnych kwitów na zakup nie podpisał jeszcze i tak będzie zapewne przez najbliższe parę lat. do momentu zakończenia prób wszystkich wersji i rozpoczęcia produkcji seryjnej... wtedy to się dopiero jaja zaczną dziać  :021:

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: F-35
« Odpowiedź #84 dnia: Października 20, 2010, 11:23:31 »
Dokładnie. Zresztą - miejmy nadzieję, że sytuacja gospodarcza na świecie odwróci tendencję całkiem wkrótce i wtedy nawet PL byłoby stać na doposażenie się w F-35A. Bo jeśli nie... Chiny mają potencjał i wkrótce środki na to by zostać potęgą gospodarczą nr 1. Póki co są na drugim miejscu :|

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-35
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 03, 2010, 23:28:10 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: F-35
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 04, 2010, 00:41:29 »
Jeśli dało by radę umieścić w nim silnik od F-35 to czemu nie? :)

Odp: F-35
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 04, 2010, 12:46:14 »
Umieszczenie silnika F-35 do F-16 jest nawet dobrym pomysłem, ale trzeba pamiętać o którkim zasięgu,  jaki oferuje F-35.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-35
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 04, 2010, 13:58:51 »
Jaki krótki zasięg ? F-35 bez gratów pod skrzydłami ma taki sam zasięg co F-16 z CFT i dwoma 370 galonowymi puchami.

Odp: F-35
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 04, 2010, 15:17:13 »
Niestety bez poważnego "zduszenia" silnika F135 o jakieś 7000-8000 lbf struktura eFa by tego nie zniosła.
(Nie wspominając już że F135 jest jakieś 4 cale za szeroki by wejść do szesnastki)
Rozsądniejszym pomysłem była by modernizacja F100/F110 do poziomu ~35000 lbf przy użyciu technologii ich następców.