Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #315 dnia: Maja 17, 2007, 09:41:42 »
Deluxe czy Standard?
Chyba Deluxe ale głowy nie dam za to.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #316 dnia: Maja 17, 2007, 15:46:20 »
W Polsce sprzedawana jest wyłącznie wersja Deluxe.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #317 dnia: Maja 17, 2007, 22:53:21 »
Testów FSX ciąg dalszy ...

Dzięki pewnemu "knyfowi", który wygrzebał gdzieś w zakamarkach netu empeck udało mi się znacznie podnieść wydakność FSX. Wpisałem mianowicie do pliku FSX.cfg linie optymalizującą prace programu dla procesorów wielordzeniowych.

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=n


gdzie za wartość "n" wpisujemy:

1  = 1 core  (0001)     
3  = 2 cores  (0011)
7  = 3 cores  (0111)
15 = 4 cores  (1111)

Udało mi się uzyskać wysokie ustawienia grafiki (w końcu przecież lata się dla grafy  :004:  :003:):

Scenery

Level on detail radius: LARGE
Mesh complexity: 100
Mesh resolution: 1m
Texture resolution: 7CM
Water effects: HIGH 1.x
Land detail textures: ON
Scenery complexity: EXTREMELY DENSE
Autogen detensity: DENSE
Ground scenery shadows: OFF
Special Effects detail: HIGH


Czyli praktycznie na ustawieniach maksymalnych (woda zmniejszona celowo, bo na max fale na rzekach są zbyt "morskie").

FPS na poziomie 20-40, nieco spadają w multi - ale gra jest płynna.

Dzisiaj zrobiliśmy sobie z empeckiem małą wycieczkę krajoznawczą pomiędzy naszymi miastami (Bydgoszcz-Inowrocław) ...



Po początkowych problemach z połączeniem, spowodowanych raczej naszą niewiedzą i odmiennym działaniem tej funkcji w FSX od znanego nam wcześniej FS9 stwierdziliśmy bardzo płynne działania gry.

Nie ma tak charakterystycznych w FS9 "skoków" samolotów w przestrzeni.  :001:

Może w weekend spróbujemy polatać w większej grupie ?

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #318 dnia: Maja 17, 2007, 23:14:46 »
I kilka obrazków 'z drugiej strony' ;)



Klatki skaczą mi pomiedzy ~15 a ~50, ale przeważnie utrzymują się powyżej 25. Lot jest bardzo płynny, samoloty nie skaczą. W porównaniu z FS9, postęp w 'jakości' lotu online jest bardzo duży.

Przyłączam się do wniosku o lot w większej grupie  :001:

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #319 dnia: Maja 17, 2007, 23:28:23 »
Ech, mogliście powiadomić  :006:

Razor, przesadzasz z tym settingiem:) W Europie jest max. 38m mesh terenu. Spokojnie możesz dać coś takiego:

Level on detail radius: LARGE
Mesh complexity: 100
Mesh resolution: 38m
Texture resolution: 1M
Water effects: HIGH 1.x
Land detail textures: ON
Scenery complexity: EXTREMELY DENSE
Autogen detensity: DENSE
Ground scenery shadows: OFF
Special Effects detail: HIGH

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #320 dnia: Maja 18, 2007, 07:31:33 »
Więcej tych "knyfów" pod SP1 jest tu:
http://blogs.msdn.com/ptaylor/
Bartek
Aztec.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #321 dnia: Maja 18, 2007, 09:32:45 »
Razor, przesadzasz z tym settingiem:) W Europie jest max. 38m mesh terenu.

Mam wstawiony mesh 19m dla Europy. A co do suwaków to po prostu cały czas eksperymentuje po zainstalowaniu SP1. Zresztą chyba jeżeli mesh jest mniejszej dokładności jak ustawienie suwaka to i tak nie ma to wpływu na płynność. Przynajmniej tak mi się wydaje na podstawie doświadczeń.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #322 dnia: Maja 18, 2007, 12:42:33 »
BTW...empeck, ta fotka:
http://img512.imageshack.us/my.php?image=02xu4.jpg
była jakos podrasowana? Chodzi mi tam w oddali o tą teksture ziemi. Jest dziura w chmurach i czy mi sie wydaje ale slonce oswietla ziemie, i tekstura jest wyraźnie jaśniejsza? W FS2004 takie efekty mozna było miec z dosc drogim dodatkiem Ground Environment Pro.
Bartek
Aztec.pl

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #323 dnia: Maja 18, 2007, 12:42:48 »
Może spróbujcie polatać śmigłowcami, interesuje mnie jak to wygląda w X'ie. Ostatnio jak latałem z Cyganem w FS9 nie wyglądało to najlepiej - tzn. wirniki były statyczne itp.

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #324 dnia: Maja 18, 2007, 12:54:33 »
Nie jest podrasowana. Ten blik to jest specular od śmigła.

Co do śmigłowców to też można :) Jest już coś zrobione natywnie pod FSXa poza defaultem?
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2007, 13:00:10 wysłana przez empeck »

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #325 dnia: Maja 18, 2007, 12:55:27 »
Heh..dokładnie to samo pytanie chciałem zadać.Czy śmigła lub wirniki są statyczne?Czy się obracają u drugiego pilota?

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #326 dnia: Maja 18, 2007, 13:03:34 »
Teraz mi głupio, nie zwróciłem na to uwagi...

Następnym razem dam znać, chyba, że Razorblade widział.

Doktor M

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #327 dnia: Maja 18, 2007, 13:13:52 »
Jest już coś zrobione natywnie pod FSXa poza defaultem?

Tak - bywa - payware się pojawia, a z kolei na AVSIM, czy FS Planet jest coraz więcej darmówek - m. in. są tekstury ziemi na podmianę, żeby Polska w lecie nie wyglądała jak Stepy Akermańskie, trochę darmowych fotoscenerii - niestety póki co głównie Ameryka... Samoloty też pomału się pojawiają - ale mało.

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #328 dnia: Maja 18, 2007, 13:16:42 »
Ja miałem na myśli natywny śmigłowiec do FSX'a

Znalazłem na Hovercontrol ich 412, wygląda na to, że jest przeportowany. Pobawię się niestety dopiero wieczorem, jestem 50 kilometrów od mojego FSX'a :/

Wkurzają mnie samoloty na Avsim. Większość tych z działu FSX to są maszyny zrobione narzędziami z FS9 :/

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #329 dnia: Maja 18, 2007, 13:44:16 »
Z tymi teksturami ziemi z Avsim (8 części po około 80 MB) się wstrzymajcie. Wczoraj zeszło mi 5 częsci i po ich wrzuceniu specjalnej różnicy nie widzę. Dzisiaj dociągnę resztę.
Bartek
Aztec.pl