Dlaczego w samolotach made in Russia na HU... tfu... IŁSie nie mają flight path marker ? Niby mała pierdoła ale ułatwia pilotaż dość mocno. Czy było to podyktowane czymś ważnym ?
Dlatego że na IŁSie rzecz działa inaczej - masz do czynienia z innym zobrazowaniem położenia samolotu w przestrzeni, zaś Flight Path Marker w zachodnim stylu wprowadzi tam tylko zamieszanie. Jest po prostu informacją zbędną. FPM wskazuje z reguły
przewidywany wektor prędkości, kierunek lotu w którym zmierza twój samolotu (czy też przewidywane położenie maszyny w przestrzeni), natomiast na IŁSie wskazywane jest
aktualne położenie maszyny.
Po prostu inne podejście, obserwowane nawet w najnowszych maszynach (Su-35S) gdzie wskazania są ciągle po ichniemu, dyktowane zapewne metodyką szkolenia.
Natomiast FPM po "zachodniemu" można zaobserwować dla rosyjskich samolotów sprzedawanych innym klientom, a więc kierowanym na eksport jak Su-30MKI/MKM. Na nich często wykorzystywana jest zachodni HUD z tamtejszą symboliką. Nie jest wykluczone że dla innych wersji eksportowych innych rosyjskich maszyn też tak się postępuje. Wypracowanie informacji dla FPM przez ichnie systemy pokładowe nie jest więc jakimś większym problemem w razie potrzeby, tym bardziej że
datcziki ciągle są, jakby nie patrzeć, produkcji rosyjskiej