Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #600 dnia: Lutego 06, 2011, 20:57:10 »
Może teraz to nie jest do pomyślenia, tak samo jak wystająca trawa między płytami, ale cofnijmy się o 20 lat do tyłu - nikogo to wtedy nie dziwiło.
Silnik w jakiś sposób może uszkodzić, ale nie wiem czy jest w stanie się wlać woda do wlotów powietrza. MiG-29 ma osłony na wlotach od silników, choć nie wiem czy pod tym względem to coś da.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #601 dnia: Lutego 06, 2011, 21:38:38 »
Zimny, a to nie jest przypadkiem zdjęcie z prób badających wpływ takiego kołowania na silniki/płatowiec i całą resztę?

Hmmm, bo ja wiem - takie próby chyba powinny być przeprowadzone na maszynie fabrycznej zaś samolot tak po prawdzie pochodzi z jednostki liniowej. Pod wiatrochronem widać dość wyraźnie odznakę 28 Leningradzkiego Gwardyjskiego Pułku Lotnictwa Myśliwskiego z Andreapola (dziś już nieistniejącego zaś samoloty poprzekierowywane do różnych "baz lotniczych"). No ale możliwe że o czymś nie wiem  :021:

Inne fotki tej maszyny:




John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #602 dnia: Lutego 24, 2011, 16:55:56 »
Zdjęcia i relacja Denisa Mokruszina (twower) z 412. Awiabazy w Domna (412-я авиационная база):
http://twower.livejournal.com/497010.html

W większej rozdzielczosci (do 4000x3000[pix]) można zobaczyć tutaj:
http://fotki.yandex.ru/users/elberet545/album/153980/?p=0










John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #603 dnia: Lutego 26, 2011, 20:24:50 »
Propo bazy lotniczej w Domna, to jeszcze startujący MiG-29 9.12 wczesnych serii produkcyjnych ze 120 IAP:


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #604 dnia: Marca 22, 2011, 09:24:31 »
To coś na czasie z lotów na poligon (forums.airforce.ru):









No i jeszcze 'spaślak':

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #605 dnia: Marca 22, 2011, 17:34:02 »
Su-27P n/b 37 (n/s 39611030412) z nieistniejącego 47 IAP ze Złotej Doliny. Obecnie lata w 23 IAP jako Su-27SM.




Offline Kerato

  • *
  • Lepiej jeść biały chleb nad morzem czarnym niż...
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #606 dnia: Marca 22, 2011, 17:51:17 »
 John....ten MiG-29 9.12A...on ma kierownice aerodynamiczne pod statecznikami pionowymi? Podobno je zdjęto ...bo uznano ,że w sumie są one nie potrzebne. Pan Grzegorzewski coś o nich wspomina w swej małej monografii Fulcruma.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #607 dnia: Marca 22, 2011, 19:01:51 »
Wszystkie fulcrumy wczesnej produkcji je miały.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #608 dnia: Marca 22, 2011, 19:50:40 »
Mam pytanie z zupełnie innej beczki ;)
Dlaczego w samolotach made in Russia na HU... tfu... IŁSie nie mają flight path marker ? Niby mała pierdoła ale ułatwia pilotaż dość mocno. Czy było to podyktowane czymś ważnym ?

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #609 dnia: Marca 26, 2011, 20:19:02 »

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #610 dnia: Marca 27, 2011, 18:07:11 »
Dlaczego w samolotach made in Russia na HU... tfu... IŁSie nie mają flight path marker ? Niby mała pierdoła ale ułatwia pilotaż dość mocno. Czy było to podyktowane czymś ważnym ?

Dlatego że na IŁSie rzecz działa inaczej - masz do czynienia z innym zobrazowaniem położenia samolotu w przestrzeni, zaś Flight Path Marker w zachodnim stylu wprowadzi tam tylko zamieszanie. Jest po prostu informacją zbędną. FPM wskazuje z reguły przewidywany wektor prędkości, kierunek lotu w którym zmierza twój samolotu (czy też przewidywane położenie maszyny w przestrzeni), natomiast na IŁSie wskazywane jest aktualne położenie maszyny.

Po prostu inne podejście, obserwowane nawet w najnowszych maszynach (Su-35S) gdzie wskazania są ciągle po ichniemu, dyktowane zapewne metodyką szkolenia.

Natomiast FPM po "zachodniemu" można zaobserwować dla rosyjskich samolotów sprzedawanych innym klientom, a więc kierowanym na eksport jak Su-30MKI/MKM. Na nich często wykorzystywana jest zachodni HUD z tamtejszą symboliką. Nie jest wykluczone że dla innych wersji eksportowych innych rosyjskich maszyn też tak się postępuje. Wypracowanie informacji dla FPM przez ichnie systemy pokładowe nie jest więc jakimś większym problemem w razie potrzeby, tym bardziej że datcziki ciągle są, jakby nie patrzeć, produkcji rosyjskiej  :121:

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #611 dnia: Maja 29, 2011, 01:52:10 »
Przeglądam sobie Net a tam takie ładne zdjęcie

a na nim w prawy górnym rogu 3M-T jeszcze żyw. Coś jeszcze przewozi ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #612 dnia: Czerwca 09, 2011, 09:38:31 »
Unikalny filmik z operacji na kur*!#ko (-42 stopnie Celsjusza  :karpik) zimnej arktyce (wyspa Grahama-Bella). Było to gdzieś w połowie lat 80-tych lub trochę później i brało udział 7 maszyn z dwóch jednostek 941 IAP (Kiłpyj-Jawr) oraz 641 IAP (Rogaczewo):

Su-27 w Arktikie

PS. Co za sowiecka kamera wytrzymuje takie warunki  :020:

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #613 dnia: Czerwca 09, 2011, 09:45:04 »
Jak znam życie pewnie zwykła amatorska ;)

Schmeisser

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #614 dnia: Czerwca 09, 2011, 10:48:14 »
llololololol
Odpowiedz godna tego forum :D