Autor Wątek: Chińskie Siły Powietrzne  (Przeczytany 84847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #210 dnia: Lipca 06, 2011, 12:39:31 »
Równie dobrze na Su-33  mogą być przełączniki, sterujące zarówno predkryłkami jak i klapami oraz klapolotkami.Czy to zwykłe AZS y , przyciski , może na RUD są przełączniki którymi systemowo można odłączyć  lub zablokować  automatykę i przejść na ręczne sterowanie mechanizacją.Być może w pewnych położeniach klap do startu ,lotki mogą być odłączane od mechanizacji skrzydła w automacie  .Na przykład - wypuszczasz klapy przednie w pozycje 1, co odpowiada położeniu klap, powiedzmy schowane lub tez 1 / w stopniach mniej niz te klapolotkowe 14/ więc nie ma sensu żeby opuszczać lotki.
No chyba że Su-33 i klon maja pozycje wypuszczono-schowano bez pozycji pośrednich,ale to juz inna para kaloszy.

Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #211 dnia: Lipca 06, 2011, 13:05:31 »
Jest jeszcze jedno wytłumaczenie  :002: Po prostu rosyjski samolot stoi bez zasilania i normalnie lotki wiszą . :021: Jak to bez hydrauliki. Chiński ,ma cisnienie. I to chyba cała zagadka.... :021:

Prosze moda o scalenie.

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #212 dnia: Lipca 06, 2011, 16:58:31 »
Ale czarujesz. Szczególnie z tym brakiem ciśnienia kiedy mowa wyłącznie o starcie i lądowaniu. Przy dwóch przyciskach i jednym AZS do całego systemu nie ma takich kombinacji jak piszesz. Zresztą konfiguracja mechanizacji skrzydła w Su-33 różni się tylko kątem wychylenia klap zaskrzydłowych - start 15o/lądowanie 25o (podobnie jak w każdej innej Suce), natomiast klapolotka do startu i lądowania ma zawsze taki sam wyjściowy kąt "zwisu" -14o choć w układzie sterowania poprzecznego - przy konfiguracji do startu i lądowania ma zakres wychyleń +15/-25o, a w normalnym locie +15/-20o. Klapy przednie wychylają się w zakresie od 0 do 30o i są regulowane automatycznie*. Przy składaniu skrzydeł klapolotka i zewnętrzna sekcja klapy przyjmują ten sam kąt wychylenia czyli 25o, natomiast sekcja wewnętrzna klapy często pozostaje w położeniu neutralnym. Być może klapolotki są odłączane od klap ale w J-15 i właśnie o to mi chodzi. Zrobimy tak - wyszukaj jak najwięcej zdjęć Su-33 w fazie startu i lądowania z klapolotkami w położeniu neutralnym.
PS. Lepiej zrób to w dziale o Su-33 jak nie chcesz mieć dziury po kulce w kolanie.

* Chyba że jedynym AZS wyłączysz automat wtedy wychylają się na dwa z góry ustalone kąty odpowiednie dla startu i lądowania.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #213 dnia: Lipca 30, 2011, 18:00:54 »
Co najmniej 2 nowe zdjecia J15 w locie.               http://www.defence.pk/forums/china-defence/105156-j-15-navy-grey-2.html

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #214 dnia: Sierpnia 27, 2011, 09:26:41 »
http://en.rian.ru/mlitary_news/20110826/166209279.html

MiG twierdzi, iż nie dostarczał żadnych technologii związanych z projektem MFI dla J-20   :001:

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #215 dnia: Sierpnia 27, 2011, 18:26:30 »
Od wielu lat mówiło się o dużym zainteresowaniu Chińczyków samolotem MFI, co więcej J-10 w dużej mierze jest dziełem Mikojanowców. Znaczy się, że albo artykuł ten to lipa, albo ukradli co nieco przy okazji węszenia z kolei za LFI lub rżnęli z ogólnie dostępnych materiałów. Wniosek - J-20 jest jeszcze gorszy niż można było przypuszczać.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #216 dnia: Września 08, 2011, 18:20:51 »
Pojawiło się zdjęcie ( słabej jakości) J-20 z otwartym lukiem uzbrojenia.

http://imageshack.us/photo/my-images/843/mll6w.jpg/

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #217 dnia: Września 08, 2011, 22:45:42 »
Tiaa, coraz więcej tych "zdjęć":





Tymczasem media donoszą jakoby Rosja w 1996 roku dostarczyła Chinom dokumentację silnika R-79-300, który funkcjonuje tam pod oznaczeniem WS-15 (który to już raz?) o ciągu 161.86 kN/105.22 kN i masie 1862 kg. No cóż, minęło 15 lat al J-20 ciśnie nadal na AL-31F...

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #218 dnia: Września 08, 2011, 23:25:33 »
Cytuj
minęło 15 lat al J-20 ciśnie nadal na AL-31F...

A WS 15 na wystawie o ile to ten silnik. Zapewne ktoś tylko podpisal pod zdjęciem na stronie WS 15.   :001:


Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #219 dnia: Września 08, 2011, 23:55:40 »
To jest AL-31F.

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #220 dnia: Grudnia 18, 2011, 22:55:38 »
Najnowsze zdjęcia J-15:


Tymczasem na stronach  internetowych rosyjskiego przemysłu okrętowego pojawiła się informacja o odmowie sprzedaży Chinom systemu lin hamujących. Według tych informacji opóźni to znacznie rozpoczęcie operacji lotniczych z pokładu Shi Lang. Swoją drogą ciekawe, że niby chodzi o dość prosty system a jednak zwracają się o zakup do Rosji.
... i J-20:



Warto zwrócić uwagę na uszkodzenia powłoki w okolicy lewej dyszy i skrzydeł.
Z atrapy segmentów dyszy też złazi biała powłoka:

Poniżej ciekawy film z testów:
http://www.youtube.com/watch?v=eE9KSihpIPk&feature=player_embedded
Tutaj z kolei widać w 1:10 wstrząs ruchomych elementów płatowca w trakcie rozruchu, przy którym ujawnia się hamulec aerodynamiczny z ząbkowaną krawędzią. Jest to nietypowe. Być może chodzi tu o nieodpowietrzoną instalację hydrauliczną lub jakiś "niezgrabny" sygnał elektryczny do układu sterowania, gdyż dzieje się to w momencie gdy powinny zacząć wchodzić do pracy generatory. Od 2:20 oglądamy kołujący na pas startowy J-20 z otwartym zasobnikiem na s.h. w którym to stanie samolot startuje (sic!). W oczy się rzuca przy starcie samolotu na dopalaniu dość płytki tor wznoszenia przypominający start T-50 bez dopalania, co może świadczyć o niedostatecznym ciągu. Poza tym oglądając samolot z boku pod różnymi kątami widać charakterystyczne pogrubienie kadłuba tuż przed dyszami od spodu (bardziej niż w MiG 1.44), przez co skłaniam się do wersji, że samolot jest napędzany dolnoskrzynkowym AL-31FN a nie AL-31F. Na poniższych zdjęciach widać wyraźnie, że silniki takie mogą się tam swobodnie zmieścić. Dodatkowo od spodu samolotu widać dwie małe pokrywy z blachy żaroodpornej które zwykle stanowią wylot dla turbostartera co dodatkowo przemawia za AL-31FN.


Poza tym Rosjanie sami podcinają gałąź na której siedzą pomagając Chińczykom w opracowaniu automatyki dla nowego silnika. Za forum paralay podaję, że w OAO NPP "Tiemp" im. F. K. Korotkowa http://www.npptemp.com/ opracowują pomporegulator, skrzynkę napędów oraz stanowisko prób systemu sterowania (SAU pewnie w FADEC) dla silnika WS-X.



Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #221 dnia: Grudnia 19, 2011, 12:25:24 »
stanowisko prób systemu sterowania (SAU pewnie w FADEC) dla silnika WS-X.

Autopilot dla FADECa  :004: ale te małe zółte człowieki są rozpasane  :001:

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #222 dnia: Grudnia 19, 2011, 18:33:48 »
Cytuj
Poza tym Rosjanie sami podcinają gałąź na której siedzą pomagając Chińczykom w opracowaniu automatyki dla nowego silnika.

No właśnie też o tym już pisałem. Dalej skarmiają Chińczyków nowoczesną techniką...

Cóż wygląda na to, że J-20 to jednak nie prototyp propagandowy i coś tam przy nim grzebią. Odbywają się kolejne loty testowe.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #223 dnia: Grudnia 19, 2011, 19:03:29 »
Tak, czy siak J-20 to najbrzydszy samolot współczesnej techniki ;) (My opinion)

Ciekaw jestem jak wygląda sprawa awioniki w tym czymś. Osobiście nie widzę nic nowoczesnego z zewnątrz, oprócz samego układu konstrukcji.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #224 dnia: Grudnia 20, 2011, 13:43:16 »
A co ma być nowoczesnego z zewnątrz.