Najnowsze zdjęcia J-15:


Tymczasem na stronach internetowych rosyjskiego przemysłu okrętowego pojawiła się informacja o odmowie sprzedaży Chinom systemu lin hamujących. Według tych informacji opóźni to znacznie rozpoczęcie operacji lotniczych z pokładu Shi Lang. Swoją drogą ciekawe, że niby chodzi o dość prosty system a jednak zwracają się o zakup do Rosji.
... i J-20:



Warto zwrócić uwagę na uszkodzenia powłoki w okolicy lewej dyszy i skrzydeł.
Z atrapy segmentów dyszy też złazi biała powłoka:

Poniżej ciekawy film z testów:
http://www.youtube.com/watch?v=eE9KSihpIPk&feature=player_embeddedTutaj z kolei widać w 1:10 wstrząs ruchomych elementów płatowca w trakcie rozruchu, przy którym ujawnia się hamulec aerodynamiczny z ząbkowaną krawędzią. Jest to nietypowe. Być może chodzi tu o nieodpowietrzoną instalację hydrauliczną lub jakiś "niezgrabny" sygnał elektryczny do układu sterowania, gdyż dzieje się to w momencie gdy powinny zacząć wchodzić do pracy generatory. Od 2:20 oglądamy kołujący na pas startowy J-20 z otwartym zasobnikiem na s.h. w którym to stanie samolot startuje (sic!). W oczy się rzuca przy starcie samolotu na dopalaniu dość płytki tor wznoszenia przypominający start T-50 bez dopalania, co może świadczyć o niedostatecznym ciągu. Poza tym oglądając samolot z boku pod różnymi kątami widać charakterystyczne pogrubienie kadłuba tuż przed dyszami od spodu (bardziej niż w MiG 1.44), przez co skłaniam się do wersji, że samolot jest napędzany dolnoskrzynkowym AL-31FN a nie AL-31F. Na poniższych zdjęciach widać wyraźnie, że silniki takie mogą się tam swobodnie zmieścić. Dodatkowo od spodu samolotu widać dwie małe pokrywy z blachy żaroodpornej które zwykle stanowią wylot dla turbostartera co dodatkowo przemawia za AL-31FN.


Poza tym Rosjanie sami podcinają gałąź na której siedzą pomagając Chińczykom w opracowaniu automatyki dla nowego silnika. Za forum paralay podaję, że w OAO NPP "Tiemp" im. F. K. Korotkowa
http://www.npptemp.com/ opracowują pomporegulator, skrzynkę napędów oraz stanowisko prób systemu sterowania (SAU pewnie w FADEC) dla silnika WS-X.
