Autor Wątek: Chińskie Siły Powietrzne  (Przeczytany 84934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #225 dnia: Grudnia 23, 2011, 10:34:52 »
A co ma być nowoczesnego z zewnątrz.
Z zewnątrz widać "przestarzałą" hydraulikę. Ktoś wcześniej w wątku wspominał, że wybrzuszenia pod skrzydłami kryją duże siłowniki, co oznacza zastosowanie instalacji hydraulicznej o niskim ciśnieniu.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #226 dnia: Grudnia 27, 2011, 10:14:03 »

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #227 dnia: Grudnia 27, 2011, 18:25:46 »
To FAR nie AFAR.

John Cool

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #228 dnia: Grudnia 27, 2011, 19:12:27 »
Niezależnie od tego czy FAR czy AFAR, ta antena wygląda dość podejrzanie - tzn. zaryzykowałbym twierdzenie że konstrukcja elementów panelu przypomina technologie stosowane przez OAO NIIP im. W.W. Tichomirowa.

Do tego stopnia przypomina know-how tego instytutu że trudno nie podejrzewać o jakieś kolejne dziwaczne porozumienie albo transfer technologii pomiędzy FR-ChRL... albo mniej lub bardziej nieudolne próby bazowania na pracach opublikowanych lub udostępnionych chińczykom przez ten instytut.

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #229 dnia: Grudnia 27, 2011, 20:56:35 »
Tan rząd "żukopodobnych" anten dipolowych służących zapewnie IFF przeczy idei AFAR.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #230 dnia: Grudnia 27, 2011, 22:24:12 »
Cytuj
Do tego stopnia przypomina know-how tego instytutu że trudno nie podejrzewać o jakieś kolejne dziwaczne porozumienie albo transfer technologii pomiędzy FR-ChRL...

Ciężko zrozumieć Rosjan. Po co nadal pomagają Chińczykom w zdobywaniu zaawansowanych technologii. Rozumiem, jeszcze lata 90 gdy na nic nie było forsy i biura konstrukcyjne ratowały się jak mogły ale w dzisiejszych realiach skarmiać ten kraj technologiami to według mnie głupota i krótkowzroczność.

John Cool

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #231 dnia: Marca 03, 2012, 22:49:12 »
Trudno powiedzieć w jakim stopniu stacja FAR/AFAR wykorzystuje rosyjskie technologie.

Dość jednak powiedzieć że wcześniej stosowana stacja na wcześniejszych wersjach myśliwców J-10 i  FC-1 czyli Type 1473 czerpała pełnymi garściami z rosyjskich technologii. Jej baza elementowa prawdopodobnie opierała się na starszej stacji N010 "Żuk" z blokiem antenowym w postaci panelu szczelinowego oraz stacji Żemczug. Do złudzenia przypomina z zewnątrz te dwie wymienione stacje.

Swego czasu Chińczycy zresztą mieli dość żywe kontakty z instytutem NIIR "Fazotron" (Фазотрон-НИИР) kupując od nich na potęgę bloki elektroniczne i inną technologię. Mieli nabyć m.in. około 30 bloków nadajnika wysokiej częstotliwości FMG29-02, stosowanego m.in. na stacjach BRLS N010M "Żuk-M" oraz podobnej ilości lamp o fali bieżącej LBW UWI-120F (ЛБВ: "Лампа Бегущей Волны" УВИ-120Ф).
Type 1473 jest zbudowana na bazie rosyjskich technologii i wielu elementów bazowych chińskich stacji ich własny przemysł po prostu nie jest w stanie dostarczyć, albo nie jest w stanie opracować nie bazując na innych technologiach, stąd i tego typu zakupy.

John Cool

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #232 dnia: Czerwca 01, 2012, 10:21:22 »
Chińskie kopie podobno według oficjalnej linii 'coraz lepsze od oryginałów', tylko jakimś cudem nie przeszkadza to jednak w dalszym sprowadzaniu dużych partii AL-31FN z Rosji: http://www.altair.com.pl/start-8019

Cytuj
Kolejne AL-31FN dla Chin

Rosoboronexport dostarczy ChRL 140 silników lotniczych AL-31FN, produkowanych przez FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut. Wartość kontraktu szacuje się na 700 mln USD.



Saturn AL-31FN. W październiku ubiegłego roku, dyrektor generalny FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut, Władisław Masałow poinformował, że liczba zamówionych przez ChRL silników przekroczyła tysiąc. Wraz ze wzrostem zamówień, rosyjskie zakłady ma coraz większe kłopoty z wywiązaniem się ze zobowiązań. Chiny kupują w Rosji także silniki D-30KP-2 do samolotów transportowych Ił-76, bombowców H-6 (kopia rosyjskiego Tu-16) oraz opracowywanego samolotu transportowego Y-20, jak również silniki RD-93 do myśliwca Chengdu FC-1/PAC JF-17 / Zdjęcie: Stahlkocher

Według Wiedomosti, podpisanie umowy potwierdziło rosyjskie ministerstwo obrony, choć przedstawiciele Rosoboronexportu i FGUP NTC Gazoturbostrojenia Salut powstrzymali się od komentarza. Jest to już trzeci, zawarty w krótkim czasie, kontrakt na dostawę silników AL-31FN do ChRL. Pierwszy miał miejsce na początku 2011 (150 egz.) drugi w połowie 2011 (123 egz., zobacz: Rosyjskie silniki dla ChRL).

Umowy są kolejnym potwierdzeniem faktu, że Chińczycy nie są jeszcze w stanie zaspokoić potrzeb własnym siłami. Zamiennik dla AL-31, jednostki rodziny WS-10 (oparte o zachodnie CFM International CFM56) są rozwijane od końca lat 1980., ciągle nie osiągając parametrów jednostek rosyjskich (choć zanotowano już spory postęp, zobacz: Kopie lepsze od oryginałów).

Według Wasilija Kaszyna eksperta Centrum Analiz i Technologii, Chińczycy zakończą pracę nad w pełni sprawnym WS-10 w ciągu kilku lat. Tyle samo – jego zdaniem – mają także Rosjanie na stworzenie silnika nowej generacji, który pozwoliłby utrzymać się na lukratywnym chińskim rynku.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #233 dnia: Czerwca 01, 2012, 21:07:41 »
Cytuj
hińczycy zakończą pracę nad w pełni sprawnym WS-10 w ciągu kilku lat. Tyle samo – jego zdaniem – mają także Rosjanie na stworzenie silnika nowej generacji, który pozwoliłby utrzymać się na lukratywnym chińskim rynku.

A w jaki niby sposób silnik nowej generacji ma pozwolić utrzymać się na chińskim rynku ? Przecież Rosja nie sprzeda tych silników Chińczykom. Mam nadzieje, że nawet Al-41F1 im nie sprzedadzą.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #234 dnia: Czerwca 02, 2012, 01:00:53 »
Ależ oczywiście, że sprzedadzą  :118: Po dotychczasowych przykrych doświadczeniach warunek będzie zapewne jeden - bardzo duża liczba zamawianych silników. Rosjanie nie są (już) na tyle głupi, żeby sprzedać jakieś pojedyncze sztuki, które niemal na 100% zostałyby skopiowane (ok no dobra - podjęto by ich mniej lub bardziej udaną próbę skopiowania  :003: ). W praktyce Chińczycy tak czy inaczej podejmą próbę skopiowania AL-41F1, być może z pomocą innego kraju, który je nabędzie, dużo bardziej opłacalna będzie więc dla Rosjan sprzedaż dużej partii tych silników do Państwa Środka niż czekanie aż i tak dorwą jego plany i dostaną go za free.

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #235 dnia: Czerwca 02, 2012, 06:54:24 »
Facet z Altairu upiera się ciągle przy mitycznym WS-10, który w tej chwili jest już zupełnie przestarzały i prawdopodobnie nigdy do produkcji seryjnej na dużą skalę nie wejdzie. A tu w zasadzie wszystko kręci się wokół FWS-10, który z CFM-56 ma już niewiele wspólnego (no może to, że jest prawie tak samo nieudany).

Ależ oczywiście, że sprzedadzą  :118: Po dotychczasowych przykrych doświadczeniach warunek będzie zapewne jeden - bardzo duża liczba zamawianych silników

Przede wszystkim Rosjanie będą pchać w tym kierunku starą technikę jak długo będzie można tzn. jak długo w Chinach nie powstanie nic lepszego od AL-31FN. Nawet jeśli w ciągu kilku lat powstanie tam w końcu w miarę dopracowany silnik nadający się do napędu J-10/J-11 to remotoryzacja floty zajmie chyba z dekadę. Inna sprawa, że gdy w Rosji powstanie silnik nowej generacji AL-41F1 pewnie zostanie dopuszczony do eksportu - straty z ewentualnego kopiowania nie będą już tak odczuwalne. Być może ewentualne starty ma właśnie rekompensować duża liczba sprzedanej nie najnowszej już techniki.

Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #236 dnia: Czerwca 02, 2012, 09:37:28 »
ł FWS-10, który z CFM-56 ma już niewiele wspólnego (no może to, że jest prawie tak samo nieudany).

Czesławie, a po czem wnosisz iz Crazy French Motor -56 jest nieudany? Napedza tysiace Benków ,Airbusów ,a także naped do 190/195 ma od niego pare elementow, plus na jego gazodynamice powstał sam silnik...

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #237 dnia: Czerwca 02, 2012, 10:45:22 »
Niczego nie wnoszę ani tym bardziej nie wynoszę tylko troszkę źle się wyraziłem. To FWS-10 jest prawie tak samo nieudany jak WS-10. Ну вы поняли?

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #238 dnia: Czerwca 02, 2012, 10:56:09 »
Cytuj
Nawet jeśli w ciągu kilku lat powstanie tam w końcu w miarę dopracowany silnik nadający się do napędu J-10/J-11

Swoją drogą ciekawe czemu mają, aż takie problemy z tymi silnikami. Przecież WS-10 po dopracowaniu to chyba poziom pierwszych AL-31? Rosjanie sprzedali im sporo silników, myślę również, że w latach 90 mieli kontakt z wieloma rosyjskimi inżynierami w tej branży i dalej tak kiepsko hmm.

A co dopiero jakiś sensowny napęd do J-20...

John Cool

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #239 dnia: Czerwca 02, 2012, 11:29:52 »
Należy też nadmienić że tylko w ostatnim czasie kontrakty tego typu to:

- zamówienie na 140 AL-31F (izd. 99M1) (początek 2012);
- zamówienie na 150 AL-31F (początek 2011);
- zamówienie na 123 AL-31FN (również w 2011);
- dodatkowe zamówienie na 184 D-30KP2.

A to tylko w ostatnich 1-2 latach i technika nie jest faktycznie najnowsza co by wyraźnie świadczyło że - mimo oficjalnej linii - nie jest wcale tak pięknie z lokalnymi konstrukcjami, w zasadzie to dotychczasowe wyniki prac - pomimo czynnego wsparcia ze strony rosyjskich producentów oraz personelu naukowo-technicznego - są dość marne. Zauważyłbym też że już od jakiegoś czasu rosyjska flota podlega remotoryzacji na AL-31FM1 (izd. 99M1). Pewnie niedługo zostanie w końcu certyfikowany po próbach państwowych AL-31FM2. A z eksportem tych konstrukcji też są opory i to spore.

Przesiadka na izd. 117S (AL-41F1A) jest technicznie niewykonalna, chyba że Chińczycy podejmą się dalszego, dość gruntownego przeprojektowania wlotów i gondol silnikowych swoich bezlicencyjnych J-11, na wzór rozwiązań z Su-35S.
Ich obecna flota będzie musiała polegać na rozwinięciach AL-31F.