Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 95856 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #555 dnia: Maja 29, 2012, 21:19:25 »
http://www.youtube.com/watch?v=c-UNFSZ8VKU

Pan na filmie nie wygląda na Pudziana ,lecz podnosi się bardzo szybko.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #556 dnia: Maja 29, 2012, 23:10:31 »
Wow, VBS widać góruje nad Armą w pełnym zakresie. Jedyne co mi się nie podoba, to symulacja kamizelek kuloodpornych - nawet Pudzian nie podniósłby się tak szybko po przyjęciu kulki na klatę.
Kiedy jakiś rok temu ujeżdżałem Armę2 trafiłem na mod - YT filmik, który dopiero zmieniał. Aż mi szczęka opadła. Wszelkie wspinanie na mur, wychylanie się, cokolwiek chciałeś, robiłeś. Cud malina to wyglądało. Niestety, nie pamiętam co to było, a powiem prawdę, naprawdę efektowne i mniemam, że tak samo efektywne.
Co do tego filmiku, fakt, jest dobrze... ale czy jak ci kolesie wkładają tyle pracy w to, nie zauważają, że jak dostajesz w klatę, to raczej padasz na plecy, a nie na odwrót? W tej scence właśnie to widać. Chyba, że dostał w plecy rykoszetem ;)

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #557 dnia: Maja 29, 2012, 23:22:22 »
Nie, ten koleś był chyba w Weaponology, dostał z dość daleka, więc może pocisk wyhamował. Tak czy siak sam mówił, że miał sporo szczęścia, bo kamizelki nie chronią wcale tak dobrze.

Co do moda, to miałem go, na forum BIS jak się poszuka to się znajdzie w kilka minut, ale mało jest użyteczny ten modzik. Problem leży w tym, że na każdą akcję jest osobna konfiguracja klawiszy - ciężko to spamiętać, jeszcze trudniej efektywnie stosować, zwłaszcza jak nam się coś pomyli. Końcowy efekt jest... w praktyce mało realistyczny, bo człowiek wszystkie te czynności wykonuje szybko, sprawnie i z automatu, a tutaj trzeba pamiętać kombinację klawiszy i gimnastykować palce. Tak czy siak polecam samemu wypróbować.

Tutaj filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=vklOq6KFQy4

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #558 dnia: Maja 30, 2012, 01:29:07 »
Eee... wyhamował? Może czegoś nie rozumiem, ale jak oberwiesz (nigdy sam nie oberwałem oczywiście) to jest ponoć porównywalne do walnięcia kijem - także, odrzuci Ciebie raczej w tył. Chyba, że to taki efekt "zgięcia" się w pół, jak po oberwaniu w bebechy - wówczas ok ;)

Co do kombinacji z klawiszami, fakt, to może być upierdliwe i niegrywalne, ale podejrzewam, że po jakimś czasie, hardcorowi gracze znają to, jak i mapy się zna. Na początku OFP też nie ogarniałem rozkazów, a potem, nawet nie wiem jak, szło niemal jak z automatu :)

Tak, to ten filmik :) Dzięki :) Imponujące jednak, co można w tej grze zrobić :)
A, kiedyś grałem modem na OFP Vietnam. Tam dopiero zrobili jazdę, rozkazy wydawałeś ręką  :karpik Tego za cholerę nie mogłem opanować, bo grupa poruszała się w zupełnie innej formacji/ -ach. Podobno dostosowali to do ówczesnych realiów. Nie było też dźwięków przez radio, tylko albo krzyk, albo znaki ręką :)

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #559 dnia: Maja 30, 2012, 02:34:55 »
Jest też mod na na wydawanie rozkazów ręką - http://www.youtube.com/watch?v=nTdX4qHk8dY&feature=related

Co do hamujących pocisków - nie żyjemy w próżni, na kule działają opory i grawitacja (wiatr i inne pierdoły też). Więc z dystansem spada prędkość i wartość penetracji pocisku. Najlepiej chyba zobrazować to za pomocą shotguna - strzał w korpus z bliska zrobi wielką dziurę i powali delikwenta, ale z 60 metrów co najwyżej go wkurzy (nie jestem pewien czy to nie jest wręcz cytat z jakiegoś westernu :D). Nie wiem jak było w tym wypadku, ale pocisk karabinowy, wystrzelony z bliska, przechodzi przez płyty SAPI jak przez masło (są projektowane, żeby wytrzymać 9mm). Kevlarowy hełm nie jest w stanie zatrzymać nawet tego, .45 przechodzi na wylot z obu stron, podobnie jak pocisk  Mausera Kar98. Oberwanie nie odrzuci Cię do tyłu, bo to wbrew prawom fizyki - żeby hollywoodzki odrzut był możliwy, to strzelca musiałoby odrzucić do tyłu z taką samą siłą (III zasada dynamiki Newtona). Prędzej zegniesz się wpół, bo taki sam efekt daje walnięcie kogoś w brzuch, w przypadku trafienia w splot słoneczny można też zacząć się dusić (mieszkam w niebezpiecznej okolicy). Natomiast powalenie w przypadku oberwania w kamizelce jest skutkiem tego, że sploty typu kevlar, płytki ceramiczne i inne bajery działają na zasadzie rozpraszania siły pocisku na większy obszar. Czyli siła rozkłada się równomiernie na całej płycie i to ta płyta pcha do tyłu, bez rozproszenia energii kinetycznej cała siła skupiłaby się na jednym punkcie i pocisk przeszedłby jak przez masło.

Co ciekawe, bardzo skuteczne płytki ceramiczne wcale nie chronią dobrze noszącego - pociski dość często rozpryskują się po uderzeniu w takie coś i mikro-odłamki mogą poranić biedaka w nieosłonięte części ciała (twarz, szyja gdzie są tętnice itd), jak również i wszystkich stojący w pobliżu. Jedyną kamizelką jaką znam, która jest w stanie skutecznie ochronić przed pociskiem karabinowym, a ponoć nawet przed siła wybuchy granatu jest Dragonskin. Jest zbudowana na tej samej zasadzie co zbroja lamelkowa - hamuje pocisk i rozprasza energię, zapewniając zarazem amortyzację, co powoduje, że pocisk zostaje zatrzymany w całości.

Nawet po takim działaniu jednak, osobnik może doznać złamań żeber, czy choćby solidnych siniaków. Jak słusznie zauważyłeś, to jest podobne do walnięcia kijem, na niektórych ludziach nie robi to wrażenia, a inni leżą i skręcają się z bólu (wiem bo oberwałem kijem).

Kolejna ciekawostka - osobnik bez kamizelki, jeśli oberwie pociskiem o dużej penetracji, może tego nie poczuć, do tego dochodzi szok. Z rozmów, które prowadziłem z ludźmi, którzy oberwali dowiedziałem się np, że najłatwiej poznać, że cię trafili po tym, że nie słyszało się, żeby pocisk uderzył w coś innego (może to być bajanie emerytów, ale mimo wszystko mam dla nich szacunek, więc nie śmiem poddawać w wątpliwość). Potem biegnie się jeszcze chwilę i bez wyraźnego powodu pada, tylko żeby zdać sobie sprawę, że ma się sporą dziurę w klacie, organizm jest w szoku, więc nie boli, przynajmniej do czasu, jak mózg nie skojarzy, że coś jest nie tak.

Można by tutaj pewnie toczyć dyskusję i zaraz się pojawią bardziej obeznani, co powiedzą, że nic nie wiem i podadzą argumenty, jednak cokolwiek by nie mówić, super, że VBS to ma i ja to chcę zobaczyć w Armie, a jeszcze bardziej mnie ucieszy, jeśli oberwanie w kamizelkę będzie oznaczało też siniaki i złamania, albo chociaż ból, który odbije się na kondycji. W każdym razie, realistyczne rany, to coś, na co od dawna czekam w tej serii i doczekać się nie mogę, ale skoro VBS ma, to jest nadzieja.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #560 dnia: Czerwca 04, 2012, 11:14:38 »
Będzie nowe DLC do A2:OA :)

_michal

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #561 dnia: Czerwca 06, 2012, 21:04:20 »
Wymagania dla Arma 3.

Brak wsparcia dla Win XP.

Procesor: Core 2 Duo 2.4 GHz / Athlon Dual Core 2.5 GHz
Karta graficzna: 512 MB (GeForce 8800GT / Radeon HD 3830 / Intel HD Graphics 3000 z obsługą Shader Model 4 lub lepsza)
Pamięć RAM: 2 GB
System operacyjny: Windows Vista Service Pack 2 lub nowszy
Dysk twardy: 15 GB

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=68643
http://www.dsogaming.com/news/e3-2012-arma-3-new-minimum-requirements-revealed-dx10-only-title-no-windows-xp-support/

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #562 dnia: Czerwca 08, 2012, 00:44:42 »
Nieco szerzej i konkretniej o Arma 3:

http://www.pcgamer.com/previews/arma-3-e3-hands-on-preview-8-questions-answered/

Jest bardzo dobrze:
- sprzęt, na którym to ma śmigać to nie jest jakiś tam uber piec z kosmosu.
- są nowe i lepsze animacje
- będzie CQB!!! :D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #563 dnia: Czerwca 10, 2012, 14:27:47 »
Nowe video z targów E3.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1pHvShDHGlw

Ten śmigłowiec jakiś taki podobny ;) .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

_michal

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #564 dnia: Lipca 18, 2012, 20:56:57 »
Zna ktoś może jakiś pack misji czołgowych do Arma2 OA?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #565 dnia: Września 12, 2012, 00:19:55 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #566 dnia: Września 12, 2012, 00:32:59 »
No lipa niestety, panowie wpadli. Mam nadzieję, że rozejdzie się po kościach. Dla promocji gry to dobrze, bo o Armie jest teraz głośno, ale żal mi chłopaków z BIS. Z tego co wyczytałem, to ekipa ma świadomość, co wolno, a czego nie wolno fotografować, więc to pewnie jakieś nieporozumienie. Tak czy siak trzymam kciuki.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #567 dnia: Września 12, 2012, 00:45:58 »
Zwykły marketing, tyle że sprytny i na miarę naszej epoki. Jak widać działa, i to nieźle.
Naprawdę myślicie że w dobie GoogleMaps ktoś miałby ryzykować postrzał/skandal dyplomatyczny/więzienie robiąc zdjęcia jakiejś obsranej wysepki na potrzeby gierki komputerowej? W strefie zmilitaryzowanej, gdzie po obu stronach wody się nie lubią i nie znają na żartach?
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #568 dnia: Września 12, 2012, 00:52:30 »
Nie wiem jak Twoje Google mapy, ale moje nie pozwalają na robienie dobrej jakości zdjęć budynków na jakiejś greckiej wysepce. Goście dobrze wiedzieli, co może ich czekać i to, że fotografowanie jest zabronione. Nie wiem tylko kto pomyślał, że wrzucenie prawdziwej bazy wojskowej położonej na autentycznej wyspie odwzorowanej 1:1 jest dobrym pomysłem. Zwłaszcza, że gra to symulator działń wojskowych, i na pewno się takim Turkom przyda, by chociaż z ciekawości sprawdzić możliwe kierunki ataku i inne rzeczy. Szkoda ludzi, mam nadzieje, że nic wielkiego z tego nie będzie.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #569 dnia: Września 12, 2012, 01:06:29 »
Przepraszam, wyraziłem się nieprecyzyjnie.
To nie jest zwykły marketing. I nie działa nieźle tylko doskonale.

Na marginesie tylko nadmienię, że latałem kiedyś z panem który zwykł 30 lat temu wozić się z zasobnikiem KKR-1, i oglądałem co takie urządzenie potrafiło wtedy zrobić. Nie sądzę by Turcy pozostając de facto w stanie zawieszenia broni z Grecją musieli w XXI wieku posługiwać się grą Arma3 żeby wiedzieć gdzie jest kibel a gdzie mieszka kochanka dowódcy bazy na Lemnos, ale to tylko moje osobiste zdanie.
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.